Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: ayahuasca
Junior medlem

Geografisk sted: Herlev
Hejsa
1.Jeg har læst på Erowid at man skal undgå særlige madvarer 12 timer både før og efter man drikker ayahuasca'en. Og det er ikke kun madvarer, men også forskellige stoffer.

2.Nææh, men skal der ikke ret mange kapsler til en hel Ayahuasca-bryg?

3.Ved ikke om der gør nogen forskel. Jeg kunne forestille mig, at smagen ikke er ligeså kraftig når man drikker det koldt, men om det virker bedre når det er varmt ved jeg ikke. Har kun prøvet at drikke det koldt.

4.Jeg har prøvet Kit 2, og drak ½ af drikken, og det virkede ganske godt synes jeg. Næste gang drikker jeg det hele. Sidder med 3x Kit 3 og 3x Kit 4 til et fællestrip imorgen lørdag, så jeg kan jo lige poste herinde om hvad der virkede godt og smagte mindst dårligt. Ved at Kit 2 smager ad helvede til...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Velkommen til boardet! Altid rart at "se" nogen nye mennesker.
Supernaut's svar er fornuftige, men jeg har lige et par tilføjelser.
1) 12 timer er grundreglen, men hold længere tid fri fra andre stoffer, specielt stimulanser.

2)Det smager virkeligt forfærdeligt, men tag det som en del af oplevelsen og drik de fæle brygge. Det vil nok være for besværligt at putte det hele på kapsler. Oplevelsen bliver sikkert også bedre hvis du virkelig føler at du har fortjent et dejligt trip ovenpå din prøvelse med at indtage trylledrikken.

3)Jeg har kun drukket det varmt. Måske ville det dog være nemmere at drikke i kold tilstand. Prøv dig frem...
Indianerne plejer vistnok at blande MAOi og DMT-plantemateriale sammen i en enkelt bryg. Jeg tror selv at det er mere effektivt at tage MAOi'en omkring ½ time før.

4) Jeg har kun prøvet mimosahuasca (kit 1), og ved at det i hvert fald smager afskyeligt, men virker ganske fortrinligt. Caapi skulle være noget nemmere at få ned end peganum harmala.

Supernaut> Jeg glæder mig til at høre om dine oplevelser med de andre kits!

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
ok, tak for det... jeg har været en del rundt på erowid, men mener ik at ha læst specifikt hvor lang tid før og efter systemet er påvirket.

jeg kender ikke rigtig noget til noget om at indkapsle noget... men jeg har læst en del amerikanske triprapporter, hvor de skriver om at koge det helt ud og lade det tørre ud, hvorefter det kan indkaples. det lader til at sq virke meget godt... og så slipper man jo også for den afskylige smag [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
men jeg har nu alligevel tænkt mig at gøre det på gammeldags facon de første gange, da smagen vel er en del af "ritualet". man må jo yde for at nyde...

Du må jo ha en fed tur i morgen. jeg skal i soma i dag, så jeg håber at få arrangeret noget næste weekend... men jeg kender desværre kun én, som jeg måske kan lokke, så nu må jeg jo se. ellers ender det jo med at jeg må prøve lykken alene...

Medlem

er der forresten nogen der kan fortælle mig soma's åbningstider?!?
deres site er pt rimelig sparsom med oplysninger...
ikke for at stresse eller jage med folk, men jo før jo bedre [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
skal snart af sted. der er jo langt til det store kjøbenhavnstrup her ude fra vestsjælland af...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
@Bardo> Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at de har åbent fra 12:00 - 18:00 på hverdage, og noget lignende det samme om lørdagen.

Medlem

ok, her kommer så min første post på boardet, efter at have fulgt det nøje i et års tid. So... be gentle [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Efter en masse svampetrips er turen nu kommet til ayahuasca. Jeg har kigget foregående opslag igennem, og tror ikke jeg gentager alt for meget her...

1) Hvor lang tid efter indtagelse af ayahuasca skal man være opmærksom på hvad man indtager af mad/drikke?

2) Er der nogle der har erfaring med at fylde det på kapsler? jeg har overvejet at købe en af de der kapselfylder fra ethnoplanet og experimentere lidt, men ved ik om det kan lade sig gøre at indkapsle en ayahuasca substans, eller om de kun virker til pulver...

3) Når man læser om ayahuasca fra f.eks. ritualer i amazonene, drikker de altid kun én gang. Og det er varmt...
Er det fordi de blander alle ingredienser i en gryde?!?
Så vidt jeg har forstået indtages det som regel koldt herhjemme... er der en speciel grund, eller der det bare fordi det er nemmere at få ned på den måde?

4) Jeg regner med at købe et kit fra ethnoplanet, men har stadig ik helt bestemt mig for hvad det skal være endnu...
Er der nogen der kan anbefale noget frem for noget andet?!

Det var så lige hvad jeg kunne tænke på for denne gang, men jeg vender jo nok frygtelig tilbage... og så må i jo ha en fed weekend så længe [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Herlev
Hejsa

Nu er der gået ca 22 timer siden vi drak vores ayahuasca-bryg og trippede de næste 5 timer tror jeg. Det var desværre en ret mild oplevelse for mig. Jeg drak Kit 3 sammen med 2 af de andre. De sidste 3 drak Kit 4.

Jeg kunne først kun drikke ca 2/3dele af min bryg, fordi jeg var bange for at kaste det op igen, og det gjorde jeg også ca 45 min senere. Jeg fik underlige sanser. Det var som om...ja...det ved jeg sgu ik. Det var bare ikke særlig kraftigt for hverken mig, eller de 2 andre der drak Kit 3.

En af mine veninder drak Kit 4. Eller dvs. hun drak faktisk under 1/5 del af det, og alligevel var hun nok den der fik det vildeste trip. En anden drak hele hendes Kit 4 bryg, og trippede også ganske voldsomt. Den sidst emed Kit 4 trippede egentlig næsten ikke, selvom hun drak ½ af bryggen.

Så jeg ved ikke helt om man får noget ud af det her? Tror bare det er forskelligt fra person til person, hvad der virker godt. Kit 2 virkede bedre på mig i hvert fald, end Kit 3 gjorde, selvom den gamle pris for Kit 2 var 145kr, og Kit 3 kostede 190. Nu koster de begge 150kr.

Hende der kun drak 1/5 del fik så vildt et trip, at hun ikke kunne klare det. Hun havde konstant Deja Vu. Altså hun troede at alt hvad folk sagde, gentog de mange mange gange. Hvergang man sagde et nyt ord til hende, kunne hun huske ALT hvad hun havde oplevet tidligere i sit liv, der havde noget med det ord at gøre. Superhukommelse! Samtidig var der en mand der sagde ting til hende. Hun fandt 1 rød vingummibamse i en slikpose og fik at vide, at den bamse, og ikke de andre røde bamser, var knyttet til hende, fordi de andre var skyldige, ligesom forbrydere der skulle i fængsel. Men den bamse var uskyldig, og skulle derfor ikke spises. Så lagde hun den på mit ben, og kravlede ned under dynen så hun ikke kunne se noget. Så prøvede jeg at røre ved bamsen, og det kunne hun mærke, selvom hun var under dynen.(!!!!!)

Tidligt i trippet (nok allerede 20min efter indtagelsen) sagde hun at der sad nogen oppe mod loftet og forklarede hende ting, som hun skulle fortælle os andre, fordi vi ville have godt af det, men hun var ikke i stand til at forklare os det, så vi fik det ikke at vide.

Det var en virkelig utrolig nat. Den mest trippede nat jeg har oplevet.

Jeg røg også noget 10x salvia da trippet efterhånden var ved at slutte. Jeg følte at jeg kom ud af verdenen, mens jeg var i den. Altså som om at de folk der var på værelset, var levende voksfigurer jeg kunne gå rundt og kigge på, og snakke med osv. Som om alting var falskt, og jeg kunne se det falske ved alting. Så fik jeg grineflip, og begyndte at snakke om at der var mening over det hele. I luften, i farver og alting. Så sagde jeg "Kan i høre hvad jeg mener nu.....BAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH?.....BAAAAAHBAAABAHABABHHHHHAAAAA BUUUUUUUUUUH BÅÅÅÅAAAAAHHH?" osv. Jeg følte at jeg kunne sende en masse mening ud gennem lyde der ikke i sig selv gav mening. Tror jeg så ret dum ud, lol. Og samtidig følte jeg at vi var på et skib, hvor de andre lå nede i lasten, men jeg kunne ikke forstå hvordan jeg kunne gå rundt nede i lasten når der jo er gulv oven på lasten, eller sådan noget. Og så prøvede jeg at forklare følelsen af noget der var dobbelt men samme ting alligevel. Ligesom om der var et fysisk lag, og et psykisk/åndeligt lag, der lå ovenpå hinanden, og derfor var samme ting, men alligevel 2 forskellige ting. Ej det er umuligt at forklare.

Kan kun sige at jer der ikke har prøvet det før, skal glæde sig rigtig meget til både ayahuasca og salvia!

Jeg tror jeg vil prøve Kit 4 næste gang. Det virkede godt på 2 af dem der drak det, og det koster kun 90kr, og ikke 150 som Kit 3 koster.

Ellers kan jeg kun sige, at man nok må prøve sig frem for at finde det Kit der virker bedst på een.

Uh...glemte helt hvad hele denne message skulle handle om, men hva.

Jeg tror egentlig jeg er den eneste af os 6 der trippede, som har tænkt sig at prøve det igen. De andre var enten skuffede eller bange fordi det virkede så godt.

Jeg har lige et spørgsmål samtidig.

Mister man noget af effekten, hvis man koger det ned til f.x. en lille slurk der hurtigt er drukket? Vi havde nok lidt under et glas som vi skulle drikke, men det var svært at få ned pga smagen! Så hvis man kan tage det hele i en lille mundfuld, og få samme effekt, så vil jeg helt klart foretrække det!

Nogen der har erfaringer med det?

Medlem

først ang. spørgsmålet, så har jeg jo ingen personlige erfaringer endnu. men jeg har læst om nogle der har kogt meget ned, netop pga. af den grimme smag... og det skulle vist stadig virke lige så godt. men det vil selvfølgelig være bedre at høre fra folk der ved hvad de snakker om [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men ellers lyder det sq da som en hyggelig weekend [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] lidt ærgeligt i ikke fik fuld trip alle sammen. men så var det jo meget godt du q tage hævn med noget salvia [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

jeg har fået fat i noget p. harmala, og så har jeg lige bestil 24 g. m. hostilis hos ethnoplanet. min ven var ik ligefrem svær at overtale til at prøve noget nyt. så nu venter jeg bare på det bliver weekend igen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

jeg købte også en portion morning glory. ved ik rigtig om det er noget, men nu må jeg jo se hvad det kan byde på...

Medlem

PS. så har soma, så vidt jeg husker, åbent
man-fre 12-19
lør 12-16

Medlem

ok, endnu et (2!) spørgsmål...
jeg kom til at tænke på at det jo er i pulverform, man får hostilis fra ethnoplanet. gør det så fra eller til om man laver 1 eller 3 afkog?!? der er vel ik så meget at filtrere fra. så hvad vil være det optimale?
der skal jo også noget syre i. er det nok at fyre nogle skiver citron i, i så fald hvor meget (til 24 g.)? eller skal man bare bruge den 3:1 blandig af vand og juice? eller begge dele...

Medlem

Jeg laver altid 3 opkog, eller indtil væsken er næsten farveløs. Man skulle jo gerne have det hele med.

En hel citron er rigeligt til 24 gr. MH, men juice er også fint. Så vidt jeg husker er målet at få pH-værdien ned på 4,5-5,5.

/para

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Nu spørger jeg sikkert åndssvagt.
Men kan man indtage ayahuasca i kapsler..?
I realiteten burde man jo kunne, men er der nogle der ved noget mere om det?

Og i så fald, nogle der ved ca hvor mange kapsler det er?

Medlem

jeg har læst en del amerikanske triprapporter, hvor de angiveligt indtager det på kapsler. jeg har haft lidt de samme tanker som dig, så jeg har bestilt en kapselmaskine for at se om det kan lade sig gøre [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
det er vist bare et spørgsmål om at koge det tilstækkeligt ned, og lade det tørre helt ud. så skulle det være muligt at putte den resterende masse på kapsler. men jeg ved ik om d r til at have med at gøre på så'n en "manuel kapselfylder", som det hedder på ethnoplanet. ellers kan den vel gøre sig nyttig på andre områder [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
men nu skal jeg lige prøve på "gammeldags" facon først, og så skal tiden og pengene lige falde på samme tid, inden det bliver til noget...
men hvis der er nogen der har erfaring på dette område vil jeg også meget gerne høre om det.

Medlem

lige et et enkelt kapsel spørgsmål mere...
når man køber 25 g p. harmala fra ethnoplanet, kan man så bare knuse det, og fylde på kapsler?
eller skal det koges, eller igennem en anden form for ekstration, før det kan kapsles??

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhagen
Har lige læst topicet igennem med interesse.. Men har dog ingen ide om hvor man ikke må spise 12 før og 12 efter??

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Pga. MAO-hæmmeren (P. Harmala), som sætter nogle enzymer i hjernen ud af funktion - enzymer som normalt ville "ødelægge" DMT ved oral indtagelse...

Man må godt spise, men man skal passe meget på hvad man indtager (ingen mad med Tyramin!).

Prøv at søge på nogle ældre posts i dette forum, der netop omhandler dette emne.

/Dex

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhagen
Tak for svaret ...

- Fandt noget om det, under lexikonet.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 26 Januar 2003: Besked ændret af: Iboga ]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Kits fra ethnoplanet?
Hvad snakker i om, jeg har da aldrig set noget kits derindefra (det kan jo være jeg er blind...)!
Forresten er soma da lukket?
Jeg var uheldig og var derinde dagen efter at de lukkede...

VH Jonas!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kig på dato'erne

Det er vel meget muligt de har solgt kits engang når de nu snakker om det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 27 Januar 2003: Besked ændret af: AoD ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der en der kan fortælle mig,hvad en rimelig pris er for 99% 5MeO-DMT krystaller her I københavn,hvis man var så heldig at støde ind i det?

På forhånd tak.. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]