Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej psy, jeg har fået mig 3 små 4mg serdolect tabeletter af en ven, og som han siger de er bedre som tripstopper end seroquel som jeg normalt bruger til dette formål.
menn har læst at det kan give hjerterytmeproblemer, og at men ikke ville kunne indtage psychedelika som svampe i over en måned efter at have tager "fortrydelsespillen"
er det rigtigt?
har jo hørt at seroquel kan gøre at man ikke kan tage psychedelika i en uge ved éngangs brug?
Er det det samme ved serdolect?

Dedikeret medlem

Generelt, så viser erfaringer at det er meget bedre at stoppe et trip med benzodiazepiner end med antipsykotisk medicin. Jeg ved godt det ikke er et direkte svar på dit spørgsmål, men hvis du endelig vil stoppe et trip ad medicinsk vej, så brug noget beroligende fremfor noget antipsykotisk.

Det er dog ofte langt bedre at dosere fornuftigt og så "ride trippet ud" hvis det skulle blive ubehageligt, da du så har mulighed for at arbejde med din angst og ubehag imens den står på istedet for bare at flygte fra den.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
At skære sig selv for at flygte fra virkeligheden - er for nogen nødvendig fordi de ikke kan rumme de følelser som de er fyldt med.
Flugt fra et bad trip ved at slå det ned med benzoer - er at undgå og skære psykisk i sig selv, hvilket badtrippet godt kan sammenlignes med - så som selvpiner ja så lev det ud , men som fornuftigt menneske så stop det hvis det bliver for voldsomt.

Bare min mening pludre..

Medlem

Jeg har også kun brugt "fortrydelsespillen" 2 gange i mit liv, tror efterhånden bare jeg har dem liggende for at føle mig lidt tryggere.

de eneste benzodiazepiner jeg har er Alopam, ved ikke så meget om benzoérne, men ville de virke ok ?
og tilbage til Serdolect, er de ligesom seroquel, hvor man ikke kan tage psychedelika flere uger efter? måske jeg bare skulle de serdolect ud..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Exbrugeren skrev:
Jeg har også kun brugt "fortrydelsespillen" 2 gange i mit liv, tror efterhånden bare jeg har dem liggende for at føle mig lidt tryggere.

de eneste benzodiazepiner jeg har er Alopam, ved ikke så meget om benzoérne, men ville de virke ok ?
og tilbage til Serdolect, er de ligesom seroquel, hvor man ikke kan tage psychedelika flere uger efter? måske jeg bare skulle de serdolect ud..

Antipsykotisk medicin, herunder serdolect, kolliderer med virkningen af både centralstimulerende midler (eks. amf, coke) og hallucinogener (eks. LSD, svampe). Det ville jeg holde mig langt væk fra. Som tidligere skrevet, så er benzodiazepiner den mindst skadelige medicinske måde at stoppe et trip på.

Benzodiazepiner virker nogenlunde ens på uro, angst og søvn og derfor er alopam et udemærket stof til formålet. Jeg ville dog selv foretrække et præparat med længere halveringstid, for eksempel diazepam (eks. stesolid, valium), clonazepam (rivotril) eller nitrazepam.

Most of the physical world is unseen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]