Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 aug 2025 06:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: København
Det forekommer nu meget sjældent men alkohol er nu det rene gift, en alkoholmisbruger kan også få deliriske tilstande af at Stoppe sit alkoholmisbrug, ja i værste fald dø.. Tror hele diskussionen ligger i om man er disponeret eller ej, og hvis man er disponeret til at hallucinere af cannabis, så er det bare mit råd at stoppe i en fart, mange læger og psykiatere vil jo definere det som en '''HASH-PSYKOSE''' :).

Sorry flueknepperi fra min side af :)
Peace

Medlem
Brugeravatar

MFS skrev:
mange læger og psykiatere vil jo definere det som en '''HASH-PSYKOSE''' :)

De læger og psykiatere er nok så hurtige til at kalde ting for psykoser.
Et trip var sikkert også en psykose hvis det stod til dem...
Sjovt nok kan mangel på søvn have en virkning, der er meget lig delirianter.
Men det har man jo ikke tænkt på da man skruede det moderne samfund sammen.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Eventyrland
Jeg har prøvet CEV's før, og det sker faktisk ind i mellem. Oftest er det bare farver som jeg forestiller mig og så danner de pludselig et billede :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har fået meget lettere ved at fremprovokere visuals efter jeg har prøvet 2c-b 4-5 gange.
Det som om jeg har lettere ved at koncentrer mig om den del i hjernen jeg laver visuals med, nu hvor jeg ved hvordan jeg bruger den. Helt fuck't op at skulle prøve at beskrive, uden det lyder helt psykotisk ;-)

Go' ryger.

Medlem
Brugeravatar

Rellek skrev:
Helt fuck't op at skulle prøve at beskrive, uden det lyder helt psykotisk ;-)

Næh, egentlig ikke - det er vel lidt som at lære at læse :D

Junior medlem

Jeg har prøvet det mange gange :) det forekommer dog mest når jeg har indtaget skunk :) skriver lige i en fart her, vender tilbage i aften så kan jeg lige skrive det lidt i detailier< staves?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når jeg ryger en bestemt form for hash, ikke nødvendigvis en meget god ryger, men bare en bestemt type hash, oplever jeg OEV og CEV.
Ved ikke hvilke typer hash, der virker sådan på mig, men ved bare, at de også er de eneste, der fremkalder OEV og CEV hos de venner, jeg regelmæssigt ryger med.

Junior medlem

På Malloca ryger de mange forskellige slags skunk, Blueberry Flashback og alle de forskellige slags Haze og Berry der nu er.
Jeg fik afvide af ham der tatooveret mig at det var normalt og hallucinere, og det stod også på de frø jeg købte at det kunne forkomme ved intagelse af ''flashback''
Som planten hedder.

.......bliver godt baskede når jeg ryger det, men nu har jeg snart røget 2 planter og har ikke set en skid...

Medlem
Brugeravatar

Jeg oplever ret tit høre-halluer på hash.
Det er som om de lyde, jeg opfatter, bliver fordrejet af min skæve knold, så jeg tror at jeg hører noget, der ikke er der. F.eks. var der en aften, hvor jeg var helt sikker på (dog lidt ligeglad med) at jeg hørte min kæreste snakke med svigermor i køkkenet. Jeg undrede mig lidt over hvad de dog snakkede så længe om, selv om hun var taget hjem for flere timer forinden... egentlig lidt skræmmende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Har ikke lige læst hele topic igennem, så ved ikke lige hvor vi er nået til. Ville bare lige give mit input på første spørgsmål.
Jeg kan sagtens få hallucinationer at ryge hash. Jeg får det faktisk ofte når jeg ryger. Behøver ik' en gang være stor dosis.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
ingenium skrev:
Jeg siger no way. Man kan ikke HALLUCINERE ved at ryge hash/skunk.
Max synsforstyrrelser, eller CEV's vil jeg gå med til. Men det er noget jeg kun har oplevet ved nul tolerance eller helt i starten da jeg røg, og jeg blev blæst helt væk.

Amen.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

weeerneeer skrev:
ingenium skrev:
Max synsforstyrrelser, eller CEV's vil jeg gå med til. Men det er noget jeg kun har oplevet ved nul tolerance eller helt i starten da jeg røg, og jeg blev blæst helt væk.

Amen.

Hvordan kan i tale på andres vegne?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Jeg har prøvet et par gange hvor at jeg troede at jeg så en sort skygge bevæge sig når at jeg drejede hovedet. Lidt creepy faktisk.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Saliva skrev:
weeerneeer skrev:
ingenium skrev:

Amen.

Fordi det ikke kan lade sige gøre, derfor.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Altså... jeg har prøvet ikke at sove i 1-2 dages tid, og mens jeg har røget en del hash, og så derved oplevet nogle syrede ting, og set (og hørt) ting som der ikke var der. Men det er nok en blanding af søvnmangel og paranoia der gør det, tror jeg. Jeg har i hvert fald ikke prøvet at hallucinerer bare på hash.

Medlem
Brugeravatar

Hos følsomme individer kan der ved brug af hash opstå regulære psykoser, der ikke umiddelbart kan skelnes fra skizofreni. Ved abstinens svinder psykosen, men vender tilbage ved genoptaget brug. Der er solid videnskabelig dokumentation for, at hash kan befordre udviklingen af skizofreni hos disponerede individer. Et overset men meget ubehagelig tillægsrisiko ved hash er, at forhandlerne ofte tilsætter terpintin til hash, dette bevirker at den blive med samme konsistens som den bedste hash kvalitet. Terpentin er et organisk opløsningsmiddel der bl.a. opløser hjernens fedtvæv.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har både haft små og meget hurtige hallucinationer, men jeg har også prøvet at opnå en helt klar følelse af synæstesi i forbindelse med cannabisrygning. Kan tydeligt huske en episode med min gamle walkman og en Tool plade. Jeg var helt overbevist om at en bestemt lyd på nummeret lå nedenunder mine føder og bredte sig ud langs asfalten. Meget mærkeligt, men virkelig sjovt. :D

Dedikeret medlem

sunshine reagge skrev:
Hos følsomme individer kan der ved brug af hash opstå regulære psykoser, der ikke umiddelbart kan skelnes fra skizofreni. Ved abstinens svinder psykosen, men vender tilbage ved genoptaget brug. Der er solid videnskabelig dokumentation for, at hash kan befordre udviklingen af skizofreni hos disponerede individer. Et overset men meget ubehagelig tillægsrisiko ved hash er, at forhandlerne ofte tilsætter terpintin til hash, dette bevirker at den blive med samme konsistens som den bedste hash kvalitet. Terpentin er et organisk opløsningsmiddel der bl.a. opløser hjernens fedtvæv.

Gider du ikke smide en kildehenvisning næste gang du citerer fra en anden hjemmeside? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Culpepers 1 - 0 sunshine reagge
Sorry for OT. Men nogen blev simpelthen nødt til at skrive det!

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem
Brugeravatar

weeerneeer skrev:
Saliva skrev:
weeerneeer skrev:
ingenium skrev:

Amen.

Fordi det ikke kan lade sige gøre, derfor.

du er meget skråsikker. Der er sgu mange i det her topic der skriver under på at de selv har oplevet det. Jeg har skam også selv oplevet det en masse gange, både CEV's og OEV's. Folk definerer muligvis hallucinationer forskelligt, og det er nok der filmen knækker.

Du kan ikke blankt afvise at det kan lade sig gøre. Måske for dig selv, men så absolut ikke for alle.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]