Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Angst, følelse af at være mentalt handicappet, søvnbesvær, onde drømme og meget andet kan tilskrives abtinenser efter et længere tids brug af forskellige rusmidler.

Såvidt jeg husker er hovedreglen at akutte abstinens symptomer kan forventes at vare i ca. det antal uger, der svarer til antal år på stoffer.
Derefter bliver de mindre slemme, men stadig ubehagelige (nok til at man føler sig syg osv.).

Som det allerede er nævnt et par gange i denne tråd, kan man sagtens miste nogle hjerneceller på forskellige måder. Det er dog ret fantastisk hvor god knolden er til at kompensere for det.
Mit gæt er at du kan blive 100% "normal" men det kommer til at tage tid og målrettet nedtrapning af dit forbrug.

Insane psychedelia user!

groza skrev:
Såvidt jeg husker er hovedreglen at akutte abstinens symptomer kan forventes at vare i ca. det antal uger, der svarer til antal år på stoffer.

Den hovedregel har jeg aldrig hørt om.. Hvor kommer den fra, og hvor står den beskrevet?

Medlem

Halose skrev:
Kunne dog mærke mit blod koge, da faderen gav drengens ca. 13 årige lillebror en kiks, fordi han ville være brændt med storebror og farmand, og hvor den 16 årige måtte opdrage på far, og sige at lillebror var for ung.

Alt for smadret, og spændende dokumentar.

Kan du huske navnet på den dokumentar? Eventuelt et sted man kan se den?

Insane psychedelia user!

Timbow skrev:
Halose skrev:
Kunne dog mærke mit blod koge, da faderen gav drengens ca. 13 årige lillebror en kiks, fordi han ville være brændt med storebror og farmand, og hvor den 16 årige måtte opdrage på far, og sige at lillebror var for ung.

Jeg mener den heder "Small Town Ecstasy". Den ligger i denne her tråd.
Liste med dokumentarfilm om stoffer.

Den er dog om en amerikansk familie og ikke en engelsk. :)

Medlem

Fjas skrev:
Timbow skrev:
Halose skrev:

Jeg mener den heder "Small Town Ecstasy". Den ligger i denne her tråd.
Liste med dokumentarfilm om stoffer.

Den er dog om en amerikansk familie og ikke en engelsk. :)

Tak for hjælpen :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Du ryger hash for at lade være med at tage hårde stoffer???? Tankerne fare rundt i hoved på hashmisbrugere når de ikke har røget - Jeg kender ikke nogen som ryger reglmæssigt der ikke har det sådan.
-----------------------------------------------------------

Øhh ja lidt ?? Det holder mig faktisk lidt væk fra de mere hårde stoffer, får mig mere ned på jorden - hvis jeg tænker hårde stoffer og så ryger en pind, så har jeg f.eks ik de tanker.

Generelt får det mig til og slappe af, dejligt.. Og jo, tankerne farer rundt i hovedet på mig, stress pis og lort, negative tanker.. Ryg en pind, så det væk faktisk. Ja, ved godt hvad folk nu tænker - problemerne blir skubbet baglæns, men faktisk ik helt sandt. Det hjælper mig som en beroligende, og hvor sundt skulle det lige være og tage, for ikke ku styre sig i modsætning til en pind en gang i mellem ?

Har en kanon lækker dame, hun holder mig lidt i ørerne, faktisk meget, og det er jeg glad for. Og prøver og få trænet hver dag, har gjort i mange år. Bar ik med det bedste resultat, men dog flot når jeg tænker på hvordan jeg har levet mit liv. Men også der har jeg haft en mindre misbrug af anaboler.

Hash kan sidde i kroppen i over 6 måneder, er det ikke det man siger ?

Groza --- Jeg er også nysgerrig med din post..

Medlem
Brugeravatar

Det var vist også noget sludder, jeg skrev. Huskede åbenbart helt forkert.
Det var hvor mange uger man mindst skulle bruge på nedtrapning efter længere tids forbrug af "hårde" stoffer (særligt opioider).
Altså ikke akutte abstier, men målrettet nedtrapning. Det handlede om klinisk behandling af misbrugere, så man må formode at (fysiske) abstinenser skulle være til at holde ud.

Jeg skal nok opdatere hvis jeg finder linket. Undskylder forvirringen.

Drugger skrev:
Hash kan sidde i kroppen i over 6 måneder, er det ikke det man siger ?

Selvom den gjorde ville den ikke have nogen psykoaktiv virkning.
Lyder mest som scientology propaganda...

Men for din egen skyld prøv at sætte dit forbrug ned stille og roligt. Du vil også få en større nydelse (og billigere) af hash når du ikke ryger hver dag. Sæt et realistisk mål, som du kan nå, f.eks. reducér forbruget med 5% af dit nuværende forbrug hver uge.

Junior medlem

Geografisk sted: Øen
Halose skrev:
Kan også huske sagen fra England, med ham den 16-årige der spiste kiks sammen med hans far.

Efter at drengen havde været i en CT- eller MR-skanning fik han at vide af ham der havde testet ham, at hans hjerne var i dårligere stand end
hans. Altså at ham den aldrende mand der havde testet ham, havde en hjerne der var i bedre stand end drengens.
På skannings-billederne kunne man se sådan nogen mørke pletter rundt omkring på drengens hjerne.

Han fik at vide at hvis han stoppede med MDMA'en med det samme, så ville hans hjerne muligvis regenerere det meste af sig selv igen, på grund af hans unge alder. Men det var kun et muligvis, og ikke en sikkerhed.

Så vidt jeg husker var det kun MDMA i ecstasytabletter, og hash han misbrugte.

Lyder spændende, hvad hed den dokumentar ? :)

Insane psychedelia user!

Lille John.

Hvid su læser tråden i gennem, vil du finde ud af at det står flere steder. Kom lige ind i kampen. :wink:

Medlem

Det er foruroligende med alt den fejlinformation der stadig florerer omkring Ecstasy (MDMA)!

NEJ, det giver ikke store huller i hjernen el. gør dig hjerneskadet.

Jeg vil anbefale ALLE der bare interesserer sig det mindste for deres helbred og MDMA, at se følgende:

ABC - Ecstasy Rising:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 365150131#

BBC - Is Alcohol Worse Than Ecstasy:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 241807159#

Og så vil jeg henvise til følgende rapport som klassificerer stofferne efter skadelighed (side 176):
http://www.publications.parliament.uk/p ... 1/1031.pdf

Jeg tvivler stærkt på at Ecstasy (MDMA) har gjort dig hjerneskadet - men naturligvis har det ikke været sundt for dig med et så højt forbrug (misbrug!).

:)

Junior medlem

OhImNew skrev:
Det er foruroligende med alt den fejlinformation der stadig florerer omkring Ecstasy (MDMA)!

Jeg vil anbefale ALLE der bare interesserer sig det mindste for deres helbred og MDMA, at se følgende:

ABC - Ecstasy Rising:

BBC - Is Alcohol Worse Than Ecstasy:

Og så vil jeg henvise til følgende rapport som klassificerer stofferne efter skadelighed (side 176):
http://www.publications.parliament.uk/p ... 1/1031.pdf
:)

Tusind tak for de links, videoen er super god!

Junior medlem

Efter at have læst hvordan du har det i hverdagene, kan jeg ikke sige andet end at det uden tvivl har haft en stof indflydelse på dig ALT det hash du ryger og har røget..

Grunden til at jeg siger det tager jeg ud fra personlig erfaring, da jeg selv har taget stoffer siden 1996, selvfølgelig ikke hver evig eneste weekend :wink: og mængderne jeg har taget er ikke små, derimod skræmmende, den stod i starten på uanet mængder kiks og amf og i en lang periode på LSD, da jeg så er blevet ældre stod den på Rent Mdma,Ketamin,2c,LSD,DMT,GHB,AMF..
I de sidste par år står den så (kun) på GHB og Ketamin ( til festivaller LSD og DMT )

Men det jeg vil frem til med det her er at jeg aldrig har røget hash ( jo har da prøvet det :wink: ) og jeg føler ikke at jeg på nogen måde har taget skade, det kan selvfølgelig også være ens holdning til livet og tanke gang der spilder ind, for hvis man først ser sort på det hele så er det svært at komme op og stå igen...

Ikke fordi jeg ser ned på folk der ryger hash, for kender da mange som udad til virker som om de godt kan styre deres misbrug af hash, men har bare også set mange tilfælde hvor det ødelægger dem helt... :(

P.S Har altid gået meget op i at spise godt og få sovet igennem, samt især at få mine vitaminer, tro uden tvivl også det har haft en indflydelse på at jeg er sluppet så godt igennem min tid i stof miljøet :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
OhImNew skrev:

jeg synes du udtaler dig meget skråsikkert. det diskuteres hvorvidt MDMA er neurotoxisk og fører til varige skader. Du kan ikke sige med overbevisning at det ikke skader hjernen.

Medlem

Halugenlampe skrev:
OhImNew skrev:

jeg synes du udtaler dig meget skråsikkert. det diskuteres hvorvidt MDMA er neurotoxisk og fører til varige skader. Du kan ikke sige med overbevisning at det ikke skader hjernen.

Det har du ret i - jeg skal passe på med at udtale mig for skråsikkert. Men ifølge flere eksperter (og undersøgelser), viser det sig at hjerneaktiviteten normaliseres efter et par måneder - og de undersøgelser der angiveligt påviste at der skulle komme "huller i hjernen", er på ingen måde aktuelle el. veldokumenteret, tværtimod.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
blame Oprah: http://wiki.bluelight.ru/index.php/MDMA ... your_brain.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
OhImNew skrev:
Halugenlampe skrev:
OhImNew skrev:

Det har du ret i - jeg skal passe på med at udtale mig for skråsikkert. Men ifølge flere eksperter (og undersøgelser), viser det sig at hjerneaktiviteten normaliseres efter et par måneder - og de undersøgelser der angiveligt påviste at der skulle komme "huller i hjernen", er på ingen måde aktuelle el. veldokumenteret, tværtimod.

Igen... Hvor er de sikre kilder på det med hjernenormaliseringen? Svjv er det et ret almindeligt problem, at folk, der har taget meget MDMA efterfølgende har svært ved at være i kontakt med deres følelsesliv.
Den kilde du har postet med skadespotentialer fra det engelske parlament er i øvrigt ret omdiskuteret og bestemt ikke en man bør satse alle pengene på.

Junior medlem

Efter sammenlagt 2 års misbrug af amf, cirka hver dag, føler jeg at der er noget der er rykket rundt inde i knolden og det er sikkert på samme måde som dig. Jeg er mildt menneskesky ( eller hvad man nu kalder det ) og opfører mig generelt skummelt i store forsamlinger, til fester, i byen osv. Om der er opstået permanente hjerneskader kan jeg ikke svare dig på, da en skanning højst sandsynligt ikke kommer på tale, men det hjalp da en pæn del at stoppe med at ryge tjald! Trap stille ned og ryg en pind hver søndag til sidst - det gør underværker :wink:
Derudover er jeg begyndt at bruge tyrosin og 5-htp-piller som tilskud til sund kost. Tænk sundt, lev sundt og giv ikke op - du bliver "normal" igen :)

Mvh
Joel

Jeg smider en signatur ind efter dette indlæg :wink:

Medlem

noname skrev:
OhImNew skrev:
Halugenlampe skrev:
OhImNew skrev:

Igen... Hvor er de sikre kilder på det med hjernenormaliseringen? Svjv er det et ret almindeligt problem, at folk, der har taget meget MDMA efterfølgende har svært ved at være i kontakt med deres følelsesliv.
Den kilde du har postet med skadespotentialer fra det engelske parlament er i øvrigt ret omdiskuteret og bestemt ikke en man bør satse alle pengene på.

Det er væsentligt mere veldokumenteret end noget af det andet. Og hvad er det præcis du stiller spørgsmålstegn til, ved rapporten fra det engelske sundhedsministerium? Det eneste jeg har hørt kritik af, er når Dr. Nutt har gået ud og sagt at riding er farligere end at tage MDMA (hvilket han på sin vis har ret i).

Jeg vil anbefale dig at se følgende videoer, hvor seneste studier af MDMA gennemgås:

ABC: Ecstasy Rising:

BBC: Is Alcohol Worse Than Ecstasy?

How Drugs Work - Episode 2: XTC
http://www.youtube.com/watch?v=uTJaH79pskU

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]