Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 19:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen,

Jeg har snakket med en kammerat om han vil trippe svampe sammen her til december, jeg har nogle tanker omkring dette som jeg gerne vil dele med mere erfarne indenfor det psychedeliske. Min kammerat har proevet det et par gange foer, og har ingen tvivl i hans sind om at goere det igen paa trods af et badtrip grundet for stor dose. Saa det rart at goere det med en som i det mindste har proevet det foer.

Der hersker heller ingen tvivl inden i mig selv om at jeg gerne vil proeve det. Har taenkt paa det i lang tid nu, og laest meget om emnet, og jeg foeler at det er sikkert nok for mig at goere det. Med andre ord, jeg foeler mig klar..

Jeg har noget der hedder Aspergers syndrome, en gren af autisme. Og der er lige blevet lavet en ny 2010 undersoegelse som viser at autistiske individer, producerer et stof i hjernen som hedder bufotenin. Hvilket til en vis grad er psychedelisk. Saa min eneste toeven omkring at tage psilocybin, er hvad bufoteninen vil betyde for mit trip. Har laest om mange autister som har proevet svampe uden nogen skade er sket, saa jeg kunne forestille at der ikke er noget at bekymre sig om paa den front =) Mange af dem jeg har laest om goer det faktisk paa regelmaessig basis, hvert halve aar eller saadan. fordi de foeler at de kan faa mere empati med deres omgivelser paa denne maade, og saette sig bedre ind i hvad andre folk foeler og taenker. Hvilket er et kaempe problem for mig.. Saa af denne grund vil jeg give det en chance og se om det er noget for mig, vi reagerer jo alle forskelleligt saa hvad der virker for andre, behoeves noedvendigvis ikke at fungrer for mig.. Ogsaa bliver det spaendende at finde ud af hvad Orgi-E fra suspekt mener med saetningen `Som en autist paa svampe`.. hehe

Set and setting, bliver ved en soe med en lille strand og baalplads om aftenen. Og en portable hoejtaler, med noget afslappende musik..

Saa giv venligst jeres mening om hvad i syntes om dette? er det en god ide? jeg syntes det er en god ide, men tror bare at det at hoere det fra andre vil fjerne hvilken som helst tvivl.

Mange tak.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
I kommer helt sikkert til at fryse hvis I vil sidde ved en sø en hel dag.
Så vil jeg hellere råde jer til at sidde sikkert indenfor.
Kan godt forstå din indgangsvinkel til de psykedeliske stoffer, og hvis du selv mener at du er klar til de oplevelser som at man får ved at indtage den slags stoffer synes jeg bestemt at det er noget du skal overveje, uden dog direkte at råde til det da min fagtermemologi ikke er så god som den kunne med folk der har sygdomme lig din egen. Vil dog råde dig til at finde en anden god ven, så I minimum er 3 mennesker, så er der ligesom mere end en anden, hvis nu noget skulle gå galt. Eventuelt en tripsitter alt efter hvor meget erfaring at din ven har?
Held og lykke herfra i hvert fald. Psykedeliske oplevelser er noget jeg synes alle fortjener at opleve. Start dog langsomt ud, man kan altid redosere på svampe, så ingen grund til at starte ud med en dose som vil slå selv den bedste tripper ud. :)

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@MrPuffables

Det lyder som en spændende og velreflekteret indgangsvinkel. Jeg vil anbefale alle førstegangsbrugere, at starte med en relativt lav dosis - 1 gram cubensis / ½ gram spids nøgenhat. Det kan godt føles lidt frustrerende hvis man ikke helt "bryder igennem", men nogle mennesker er meget følsomme og kan sagtens få dybe oplevelser ud af sådanne doser.

Jeg vil anbefale dig at læse denne tråd igennem og ellers bare, at huske at passe på dig selv :) http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=9540

Mht. bufotenin er det ganske rigtigt et tryptamin, der findes i bl.a. rød fluesvamp og sydamerikanske tudser. Det lyder som et interessant studie (nogle hovedpointer er kort nævnt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Bufotenin#Association_with_schizophrenia_and_other_mental_disorders. Er der nogle kloge hoveder, der har en idé om der kan opstå krydstolerance med psilocybin?

Junior medlem

Obama:
God pointe med at det nok bliver for koldt, vi sad bare og snakkede om at det kunne vaere en fed oplevelse at goere det i naturen, med en masse varmt toej paa, ogsaa taender vi selvfoelgeligt baal. Saa ja, vil da lige vende den en ekstra gang med min kammerat der, og lige diskutere om det nu er en god ide. Ogsaa vil jeg da lige hoere ham om han syntes det bliver noedvendigt med en trejde part i form af en tripsitter.

Kan det overhovedet lade sig goere at taende baal om vinteren, hvis der sidder nogle spejder-hajer og laeser med? =)

Andreas/Saiko-Pod:
Det nemlig lige praecis P. Cubensis vi har taenkt os at indtage. Det er ogsaa den min ven har erfaring med. 1g lyder som en rigtig god start dose, men i det psychedelia link du referer til anbefales der 1.5g, saa har en plan.. Jeg starter med at indtage et gram, venter til de sparker ind. Og hvis jeg finder effekterne utilstraekkelige, redosere jeg yderligere med et ½ gram. Hvad siger du til den plan?

Og med hensyn til krydstolerance, med bufotenin. Kunne man da umiddelbart godt forestille sig en form for tolerance, taget i betragt at jeg ufrivilligt har `taget` det siden jeg blev foedt. Og at bufotenin vist nok minder meget om psilocin..

Junior medlem
Brugeravatar

Hvis jeg var dig ville jeg nok holde mig væk fra stort set alle stoffer. Sinds-lidelser, eller tendens til sådanne, vil kunne øges permanent af psykedeliske stoffer.

Junior medlem

@ Snakeweirdo
Autisme er IKKE en sindslidelse, ej er det heller en sygdom. Alle mennesker er jo forskellige. Men der er en lille gruppe af mennesker 0,7% af befolkningen som skilder dig ekstraordinaert ud fra maengden, DEM kalder man for autister. Og man ved ikk hvad det skyldes, udover at det er genetisk bestemt/naturen maade at sige SAADAN SKAL JEG VAERE. Einstein, issac newton, og mange andre falder ind under den kategori. Det er kun fordi udviklingen gaar saa staerkt her i verdenen at der bliver sat fokus paa det nu. For vi kan sku ikke foelge med.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@ MrPuffables

I kan fint redosere på den måde som du nævner. I sådan et tilfælde kan det være en fordel at lave the på den mængde svampe i ønsker at redosere med, da virkningen vil indtræffe hurtigere.

Og i øvrigt vil jeg også gerne fraråde at planlægge et førstegangstrip udenfor i vinterkulden. Det kan være fantastisk at gå en tur på trip, men at være pakket ind i masser af tøj er for mit vedkommende ikke sagen. Hvis I beslutter jer for at gøre det alligevel, så forbered også en indendørs setting hvor I kan tage hen, hvis kulden/tøjet bliver for overvældende :)

Medlem

Geografisk sted: Århus
Synes helt sikkert i skulle vælge at sidde indenfor, så derefter hvis i føler for det kan i da gå en lille tur udenfor. Førstegangs trippet kan også være så overvældene at det bliver alt for meget at sidde ude i naturen. Hvilket jeg selv engang har erfaret, og det er ikke en rar fornemmelse. Hvis man der imod er indendørs kan man altid ligge sig ned og slappe af i sikre, kendte og varme omgivelser :D Angående om du burde eller ej, er jeg slet ikke kyndig til at svare på. Men håber du kan bruge mit svar til noget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]