Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Ålborg
Hey derude.. Hvordan fortrækker i at spsie jeres svampe, og har i et forslag til, hvordan det bare bliver lidt mere lækkert. Jeg mener ikke, en hel ret, som suppe eller noget, bare en nem og lækker måde. fx spise dem sammen med noget chokolade og lidt mælk
( og ikke the. tak )

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Bestil din favorit pizza - pita - sandwich - bigmac - whopper - whatever og prop dem i.....

P.L.U.R

EDIT

Jeg plejer bare at spise dem - en gang imellem laver jeg the men det sjældent efterhånden - og så skylle dem ned med noget bajer!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
De måder jeg har indtaget svampe på, inkluderer the, bolsjer, chokolade (til bolsjer og chokolade findeles svampene og smeltes sammen med henholdsvis chokolade eller bolsjer), og ovenpå og i div madvarer...

Medlem

Geografisk sted: Ålborg
All right takker :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg tygger, og spiser dem...

Smagen er altså ikke så slem, som nogle gør den til, i hvert fald ikke nok til at jeg gider at stå og koge the eller sådan noget.

Terence Mckenna opsummere det meget godt.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Nrj1X6TzEXo&feature=related[/youtube]

Det hele er en del af oplevelsen.

Dedikeret medlem

Citat:
Smagen er altså ikke så slem, som nogle gør den til.

Arh, BehindMind, smag er vist noget af det mest subjektive der er :) .
Personligt synes jeg de smager ret skidt, og jeg putter dem derfor oftest i suppe eller kaffe. Suppen kan være en instant nuddelsuppe hvis man er rigtig doven :wink: .

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det er selvfølgelig så subjektivt, som noget kan være.

Når det så er sagt, så har jeg intet problem med at "tilberede" svampene. Jeg har nok bare min helt egen rituelle måde, at forberede mit trip på, og jeg kan godt lide at man ikke nødvendigvis kommer nemt til alt, men derimod godt må arbejde lidt for det. Taget i betragtning at det er en psykedelisk oplevelse man skal ud på, så er indtagelsesmåden da ens mindste bekymringer. :)

Dedikeret medlem

Ja og nej. For mig er det meget vigtigt at starte trippet på en behagelig måde. At stå og få brækfornemmelser over nogle tørre svampe er ikke ligefrem befordrende for et godt trip :wink: . Derfor indtager jeg dem på den måde jeg finder mest behagelig :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Plejer at spise dem med Toblerone, men har flere gange bare spist dem rent, og skyllet ned med en øl.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg får dog hverken brækfornemmelse, eller synes det er overdrevet ubehageligt at spise dem. Men man skal da helt sikkert finde den metode som virker bedst for en, og så bare tage den derfra. Der er vi helt enige. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
HopIFjordeN skrev:
De måder jeg har indtaget svampe på, inkluderer the, bolsjer, chokolade (til bolsjer og chokolade findeles svampene og smeltes sammen med henholdsvis chokolade eller bolsjer), og ovenpå og i div madvarer...

Hvordan får du svampene til at smelte? :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Eeej - du kommer da vist direkte fra drilleskolen, hva:P

Dedikeret medlem

Plejer at indtage svampe med en bajer eller tre. Det gælder alle psykedelika. Mest fordi det er blevet en vane, og jeg derfor føler der mangler noget hvis ikke jeg gør det, men også fordi det skyller smagen væk. Svampe synes jeg er grumme på grund af alt tyggeriet.

Dedikeret medlem

Alkohol er bare ikke rigtig en mulighed hvis man gerne vil have noget ud af trippet (for mit vedkommende).

Dedikeret medlem

Culpepers skrev:
Alkohol er bare ikke rigtig en mulighed hvis man gerne vil have noget ud af trippet (for mit vedkommende).

Ødelægger så få genstande dit trip? Uddyb gerne :)

Dedikeret medlem

Jeg ved ikke lige hvor meget der er at uddybe :) . Jeg ville aldrig drikke alkohol hvis jeg skulle læse op på noget kompliceret stof. På samme måde vil jeg helst undgå alkohol, hvis jeg gerne vil tænke nogle dybe psykedeliske tanker under trippet, og ikke bare lalle rundt i en halvpsykedelisk brandert :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Culpepers skrev:
Jeg ved ikke lige hvor meget der er at uddybe :) . Jeg ville aldrig drikke alkohol hvis jeg skulle læse op på noget kompliceret stof. På samme måde vil jeg helst undgå alkohol, hvis jeg gerne vil tænke nogle dybe psykedeliske tanker under trippet, og ikke bare lalle rundt i en halvpsykedelisk brandert :wink:

Men hvad hvis det bare er en øl eller to til at skylle ned med?

Medlem

Geografisk sted: Århus
Smelt noget mørk chokolade og find en form til chokoladen og hak svampene i små stykker også bland i. Jeg plejer at bruge plasticen fra chokolade frøerne, den laver en fin lille chokolade frø der indeholder ca 15 svampe. Du kan kun smage chokoladen. Helt klart min favorit, da jeg selv slet ikke bryder mig om svampe smagen.

Dedikeret medlem

Halose skrev:
Culpepers skrev:

Men hvad hvis det bare er en øl eller to til at skylle ned med?

Samme historie som ovenfor - jeg ville heller ikke drikke to øl før lektielæsningen. Jeg mener at man snyder sig selv, hvis man tror at ens kognitive evner ikke er nedsat efter 2 genstande.

Ikke at jeg aldrig kunne finde på at drikke en øl under et trip, men jeg ville ikke gøre det hvis jeg vil have noget ud af trippet.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Billede

Første trin i rendyrkningen af myceliet fra spids nøgenhat afslører en del bakterier.
For at undgå tarm- og sporulerende jordbakterier, orme og andet livligt, så koger jeg svampene, så infektionsrisikoen minimeres.

Når man tripper med den typiske tryptaminmave, så er det rart at vide at man har minimeret risikoen for et lettere maveonde forårsaget af bakterier.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]