Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 10:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg prøvede 2cb for første gang i fredags hos en ven under forholdsvis rolige omgivelser. Det var en blandet oplevelse og jeg synes nedturen (drak også) var ret hård.

Der var orme i gulvet og en del andre ting jeg så; især et tidspunkt var hastigheden på folk speeded ret meget op.

Nu er jeg dog begyndt at få det lidt skidt mentalt eftersom jeg stadig ser bevægelse som værende en smule hurtigere end normalt - jeg registrerer når folk åbner og lukker øjenlåg, hår blæser i vinden, osv. på en måde hvor det lidt forstyrrer mit syn, eftersom det går hurtigere end normalt - som om det er spolet 0,2% hurtigere op og bevægelserne er mere i sæt end runde - og nu er det fucking mandag - vi tog det fredag aften / lørdag nat, en normal dose hver.

Jeg er ved at få det ret stramt over det, og vil høre om det er normalt at effekten påvirker så længe eller om jeg er blevet hjerneskadet af lorte???

Alt andet fungerer, koncentration osv. kom tilbage i går, og fungerer ellers ret normalt, dog fortsat lidt nedsat appetit.
Please sig at jeg ikke er fucked fremover pga. det her....

Desuden, det batch med Dragonfly der var rappoteret i omløb for et års tid siden: Hvis det var det jeg tog, og nu er jeg bare ekstremt paranoid, ville jeg så vide det nu eller kommer effekten ud af det blå?

Jeg kan godt mærke på det hele at jeg er for meget en pussy til at tage de her ting, jeg gejler mig op og har ikke nerverne til det....

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Som jeg forstår det, indtog du 2C-B, og ikke 2C-B-fly? Der er en del forskel, og hvis det har været almindelig 2C-B, burde der ikke være nogen risiko for at det stammer fra det batch bromo-dragonfly som var fejlmærket som 2C-B-fly.
Hvor stor en dosis indtog du? Hvis det har været 2C-B, vil jeg tro at de effekter du stadig kan mærke fortager sig stille og roligt over de næste dage. Der burde ikke være nogen risiko for at inducere egentlig hjerneskade med et stof som 2C-B, men det kan have nogen psykiske eftervirkninger af længere varighed i disponerede individer.
Jeg tror ikke du skal være alt for bekymret.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hvad er halveringstiden egentlig på 2c-b?
Ikke for at stjæle tråden, har bare oplevet det samme og tænkte selv at det var en meget lang halveringstid?

Dedikeret medlem

Driller: du er højst sandsynligt ikke blevet hjerneskadet, men det lyder til, at du måske har en psyke der har det bedst af at du holder dig fra psykedelika. Men det er selvfølgelig svært at "diagnosticere" over nettet. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Hvordan forløb din weekend bagefter? Har du fået sovet og spist ordenligt?

Hvis man har været godt blæst i lang tid, kan ens opfattelse af normaltilstanden godt være spøjs indimellem.
Altså det jeg prøver at sige er at du nok opfatter dit miljø som alle andre, dit hovede nåede måske bare at tilpasse sig lidt for meget til 2c-b tilstanden. Bare giv det noget tid, der er ingen grund til at frygte noget ud fra det du siger.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Med hensyn til det med at trippet køre lidt af sporet har jeg og flere af mine venner personligt erfaring at alkohol påvirker trippet på 2c-b rigtigt meget det kan gøre selv en normal dosis meget voldsom og ukontroleret i modsætning til med fx. svampe og lsd hvor jeg ikke har de store problemer med at drikke mig en god skid på i mens.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har før oplevet nogle små "forstyrrelser" i måden, mine sanser fungerede på, men det var efter en hård omgang druk. Havde det også fysisk dårligt i 3 dage og kunne ikke få mig selv til at drikke sprut i en måned bagefter.
Synes ikke du skal være bekymret endnu. Mon ikke du er "normal" inden ugen er omme? ;)

Prometheus skrev:
Der er en del forskel, og hvis det har været almindelig 2C-B, burde der ikke være nogen risiko for at det stammer fra det batch bromo-dragonfly som var fejlmærket som 2C-B-fly.

Men sig mig, så vidt jeg husker så står der et eller andet sted, at indtagelse af så lidt som 1mg 2c-bromo-dragonfly har ført til hospitalsindlæggelser... Så burde det ikke være en væsentligt meget værre tilstand Driller er i, hvis det er en forveksling, der har forsaget det... Der står selvfølgelig ikke noget om hvor meget han har indtaget, men bare sammenlignet med en normal dose 2c-b? :)
Men det er ikke noget jeg skal gøre mig alt for klog på ;)

Medlem

Flaxys112 skrev:
Prometheus skrev:
Der er en del forskel, og hvis det har været almindelig 2C-B, burde der ikke være nogen risiko for at det stammer fra det batch bromo-dragonfly som var fejlmærket som 2C-B-fly.

Men sig mig, så vidt jeg husker så står der et eller andet sted, at indtagelse af så lidt som 1mg 2c-bromo-dragonfly har ført til hospitalsindlæggelser... Så burde det ikke være en væsentligt meget værre tilstand Driller er i, hvis det er en forveksling, der har forsaget det... Der står selvfølgelig ikke noget om hvor meget han har indtaget, men bare sammenlignet med en normal dose 2c-b? :)
Men det er ikke noget jeg skal gøre mig alt for klog på ;)

Det er helt sikkert ikke dragonfly han har haft snuden i. Det tør jeg godt æde min gamle hat på ;)

Timbow skrev:
Flaxys112 skrev:
Prometheus skrev:

Det er helt sikkert ikke dragonfly han har haft snuden i. Det tør jeg godt æde min gamle hat på ;)

Jeg tænkte nemlig også, at i forhold til hvad jeg har læst, ville han nok ikke ligefrem være i en tilstand til at skrive her, hvis det var dragonfly ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Er det gået over eller blevet bedre??

Update endelig :)

//blazR

Junior medlem

Hey

Tja, nu er der kun svimmelhed og stadig det med bevægelse tilbage. Jeg føler mig ikke særligt tilpas stadig, mit syn er lidt underligt, når folk snakker og laver ansigtsudtryk (samt al anden bevægelse, især det lige på kanten af synsfeltet) er det stadig som om det hele er tweak'et lidt op i tempo. Det skete også under selve tripper, men der var det i højere grad, folk bevægede sig ret så hurtigt og lidt i sæt nærmest, men det forsvandt også igen.

Jeg både stiv og småsyg da jeg indtog stoffet og det var første gang og aftenens forløb bød også på drama mellem folk, så det var ret heavy stuff hehe....

Jeg har prøvet at være på arbejde, og det gik, men da jeg sad i kantinen på studiet før undervisning måtte jeg erkende at jeg stadig er for smadret til det. Men jeg blev også SYGT nervøs i går og kørte mig selv helt af sporet istedet for at tage det stille og roligt med det - så gør det jo tingene værre.

I dag har jeg kunne se et par film og slappe af når jeg lå i sengen. Men når jeg går ud af lokalet bliver jeg stadig overrasket hver gang over den måde jeg ser ting på i bevægelsen - det er meget svært at forklare. Det er lidt som når man har fået nye kontaktlinser med lidt højere styrke, og får dem i for første gang. Man bliver lidt svimmel på en hel særlig måde lige indtil øjet vænner sig til styrken. Vigtigst af alt, så føler jeg mig simpelthen ikke normal i hovedet endnu. Nu var det også min første gang med den her type for drug, og det gjorde pænt stort indtryk på mig og var en vild oplevelse. Jeg bliver også MEGET påvirket bare af hash. Så jeg kan godt se det måske er en god idé at holde igen med den type. Men uanset hvad, så vil jeg bare have at det her lort går væk hurtigst muligt. Jeg har haft noget hoste en uge, så jeg går til lægen med det, der får jeg ham også lige til at måle blodtryk osv. så jeg lige kan se hvad den svimmelhed kan have med at gøre. Men jeg er ret sikker på at det er pga. det visuelle - det er som om det er meget hårdt for mine øjne at se, især når der er lys.

Det giver til gengæld ret god mening med argumentet ovenfor, at hjernen nåede at tilpasse sig visse synsforstyrrelser under trippet og har taget dem med tilbage - den med forøget og lidt hakket bevægelseshastighed på folk foregik jo under trippet, og jeg kan huske den gjorde indtryk og jeg tænkte at det så fandme fucked up ud - men jeg husker ikke den varede særlig længe, så bevægede folk sig normalt igen. Så hjernen skal vel vænne sig til at, sådan ser det altså ikke ud længere. Men jeg forstår bare ikke hvorfor den har så svært ved det....

Men lad mig lige få jer til at prøve noget: Prøv at begynde at lægge mærke til bevægelser i ansigtet, hvor meget der egentlig foregår, sådan bevægelse generelt også, med folk, i en bus, osv. Og prøv at forestil jer at al den bevægelse er tweak'et bare en lille tand op, sådan så det bliver lidt fremmedgørende - det er jo ret svært at abstrahere fra hvis man har det sådan.

Jeg føler stadig jeg er ved siden af alt andet og kan ikke oprigtigt dele entusiasme osv. med folk fordi jeg hele tiden har det her i baghovedet... Så det virker som en kamp at skulle fungere normalt... Jeg ved jeg sidder og tilpasser mig og kæmper for at ignorere min forvirring, mens de andre snakker om normale ting; mens jeg inderst inde bare har nedtur over at jeg ser tingene lidt tweaket og weird. Det er ret svært at have hverdagen kørende lige nu, så jeg ligger syg med hosten officielt....

Desuden er der vist også noget med at 2c-b kan give noget slimansamling i lungerne - jeg hostede i hvert fald en gigantisk grøn meget fast klump slim op.

Men jeg har bare slet ikke hørt nogen på nogen fora kunne relatere til den her effekt endnu, ud fra NOGET drug, så det undrer mig rimelig meget hehe...

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har oplevet noget af det samme. Første - og eneste - gang jeg tog 2c-b oplevede jeg i ugen derpå, at bevægelser var mærkelige. Ikke nok til at det bekymrede mig, men nok til at jeg lagde mærke til det. Min dose af indtaget 2c-b er dog ukendt, da jeg i min dumhed bare tog en streg fra posen. Men det kan ikke have været for meget, da jeg havde et helt fint trip. Men som sagt, bevægelser var lidt mærkelige i en lille uges tid efter. Der var også enkelte tidspunkter, hvor jeg synes, at jeg så en skygge af noget i øjenkrogen, men jeg ved ikke, om det forekom, fordi jeg gik og tænkte over eftervirkningerne. Dagen i dag forekommer ingen af disse irregulære synsforstyrelser, så man kan håbe, at det bare går i sig selv! :)

Peace! 8)

/MartinLP

Medlem
Brugeravatar

Måske HPPD? Prøv at læs lidt om det og se om du kan genkende nogle ting. Har også selv oplevet efter nogle perioder hvor jeg har trippet, at der er nogle små synsforstyrrelser/visuals - både OEV og CEV. Dette har jeg stadigvæk (efter godt og vel 1½ år. (Skal dog også siges at jeg har trippet "mange" gange i mellemtiden)), men lægger overhovedet ikke mærke til det mere, det er kun når jeg prøver at lægge mærke til det og nærmest "mediterer" mig frem til det.
Har dog aldrig haft det dårligt med det, synes egentligt det er behageligt, da jeg ser både naturen, mine omgivelser i det hele taget, som meget smukkere end før.

Mit råd til dig er at prøve at abstrahere fra det, og lade være med at tænke på det. Der er en psykologisk faktor med i det også, så hvis du bliver ved med at tænke på det, vil disse effekter sikkert intensiveres.

Her får du lige nogle links du kan starte med at læse, og så eventuelt bare google det og finde noget mere. Der står også noget information om HPPD på psychedelia.
http://www.erowid.org/psychoactives/health/hppd/hppd.shtml
http://psychedelia.dk/wiki/HPPD
http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucinogen_persisting_perception_disorder

Peace

Junior medlem

Allright. Så er der da en der har oplevet noget lignende.

Det er nemlig forstyrrende, ser f.eks. noget serie lige nu, og det er ret distraherende, lige udover scener hvor man virkelig er grebet.

Hører gerne om flere lignende oplevelser fra andre så hvis nogen har oplevet det så træd endelig frem!

Junior medlem

unb skrev:
Måske HPPD? Prøv at læs lidt om det og se om du kan genkende nogle ting. Har også selv oplevet efter nogle perioder hvor jeg har trippet, at der er nogle små synsforstyrrelser/visuals - både OEV og CEV. Dette har jeg stadigvæk (efter godt og vel 1½ år. (Skal dog også siges at jeg har trippet "mange" gange i mellemtiden)), men lægger overhovedet ikke mærke til det mere, det er kun når jeg prøver at lægge mærke til det og nærmest "mediterer" mig frem til det.
Har dog aldrig haft det dårligt med det, synes egentligt det er behageligt, da jeg ser både naturen, mine omgivelser i det hele taget, som meget smukkere end før.

Mit råd til dig er at prøve at abstrahere fra det, og lade være med at tænke på det. Der er en psykologisk faktor med i det også, så hvis du bliver ved med at tænke på det, vil disse effekter sikkert intensiveres.

Her får du lige nogle links du kan starte med at læse, og så eventuelt bare google det og finde noget mere. Der står også noget information om HPPD på psychedelia.
http://www.erowid.org/psychoactives/health/hppd/hppd.shtml
http://psychedelia.dk/wiki/HPPD
http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucinogen_persisting_perception_disorder

Peace

Ja men forstå mig ret, det her er ikke bare nogle små bevægelser hist og her, eller lidt lys. Det her er FOLKS bevægelser der justerer sig. Hvis det bliver ved går jeg mad.. Der er ikke noget smukt i det. Jeg har desuden kun taget det en gang og ikke prøvet psykedelia før. Så jeg har svært ved at acceptere det her resten af mit liv.

Lige udover det mangler jeg fortsat at falde over et HPPD eksempel på det jeg taler om, lige udover ham ovenover her. Hvis flader osv. alle de normale ting er noget andet. Det er ret sært. Enlighten me someone! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har du fået sovet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg tror ikke du er hjerneskadet. Jeg vil ikke kalde det for placebo - måske nærmere en skærpet opmærksomhed for detaljen. Hvis du oplever det som jeg tror du gør, så er det meget normalt - har selv prøvet det, (mest i starten af min karriere som nyudsprunget psykonaut :lol: ) og det gik over af sig selv - uden jeg lagde mærke til det.

Hvis det bliver ved med at genere dig, så vil jeg henvise dig til en læge, eller andet autoriseret akademiker godtfolk...

Håber det går over,

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Jeg er enig med weeerneeer. Det er sikkert noget psykisk frem for noget fysisk. Jeg har hørt om folk med lignende tilstande der er kommet af med det efter enten psykologbehandling eller endda hypnose. Dit minder om noget jeg selv har oplevet efter hårde ture på MDMA.

Jeg har oplevet at det har taget helt op til halvanden uge. Giv det tid, og hvis det ikke hjælper, så husk at der er en anden udvej.

-Tramper :D

Junior medlem

Hey gutter, tusind tak for svarene, det betyder ret meget at få lidt mere info og at andre har prøvet noget lignende.

Jeg får sovet.

Jeg har snakket med venner om det og selv de der er vant til at tage psykedelia osv. blev overraskede over det. De kan ikke genkende det med hastigheden og opmærksomheden på bevægelse. Så jeg står ret alene med det.

Var til lægen, udleverede hele lortet - også at jeg er svimmel til tider. Hun sagde at det lyder til jeg er meget følsom overfor psykedelia og generelt stoffer (kan også få det helt sygt over hash, men kun under selve "trippet"), men at det ikke er en hjerneskade efter kun 1 gang, og at det nok skal gå væk. Hun sagde det godt kan vare 10 dage før det er helt ude af systemet (urinen).

Jeg sidder lige med op-og nedture. Nedturene er hver morgen jeg vågner, er svimmel/træt/uoplagt, og straks ser at den med bevægelse er der stadig - der har været gange hvor jeg ikke mener jeg så det dog - men der har stadig ikke været dage helt uden. Men det er nedtur når man ikke vil have det skal være der og distrahere - dvs. en hvilken som helst situation der måske ikke er så interessant og sjov at man netop distraheres fra det - og det er jo ikke fordi livet udelukkende består af den slags situationer. Så jeg står lidt i dilemmaet mellem at vælge at tænke at det vil være sådan for evigt og leve med det, eller gå og vente på at det forsvinder - førstnævnte føler jeg nærmest vil gøre at hjernen accepterer det og at det derved så bliver en fast ingrediens i mit liv fremover. Sidstnævnte gør at jeg hele tiden er i konflikt, fordi hver gang jeg lægger mærke til det, så får jeg det stramt.

Når det så er sagt, så har jeg lige haft 2. dag i træk nu ude og lave forskellige ting, været aktiv begge dage. Men det er som om man bliver fjern til tider af det, og lukker sig lidt inde i sin egen spekulationsverden og halvtriste tanker over det - og det er jo ikke så fedt... Andre gange så tænker man ikke over det et stykke tid og bliver bagefter i tvivl om det egentlig forsvandt for en stund, eller om man bare glemte det. Det er en meget meget sær ting det her.

Det med svimmelheden undrer mig nu fortsat. Vågnede op i morges svimmel og meget træt efter 9 timers sov - og det med bevægelserne var meget intenst i forhold til i går. No idea why.

Men ja. Det er en virkelig hård tyrker for mig, nedturene er scary fordi man føler man ser verden helt anderledes end alle de andre om bordet. Men jeg klør på og tager en dag af gangen. Bajere osv. venter jeg lige en uge mere med eller noget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]