Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Halose skrev:
sreddy skrev:
Jamen jeg er meget taknemmelig - men der er meget arbejde at gøre med de mange amfetamin, svampe og hashtråde. Det misbrug det kan ende med skal der gøres noget ved :)

Er du fornærmet over at du ikke blev hyldet med klapsalver og anerkendende kram, eller hvorfor tager du sådan på vej?

En almindelig samtale om produktet - hverken hyldende eller nedladende snak havde jeg forventet.

Jeg tager ikke specielt på vej - men hvis det er SÅ vigtigt at være belærende, så er der meget arbejde herinde der ikke er blevet gjort - bare det jeg gør opmærksom på.
Også vigtigere arbejde vil jeg mene, med al respekt for ritalin.

Og så kommer vi vist ikke videre, selvom jeg stadig gerne vil diskutere fordele og ulemper om produktet - bare uden at det bliver noget latterligt personfnidder, men det vist for sent med al det ævl det er endt med.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Du lyder ellers ikke særlig taknemmelig, du lyder nærmere som en misbruger der prøver at fjerne fokus fra sig selv.

De fleste af de tråde du hentyder til, handler ikke om hr.jensen der lige snupper et svampetrip for at holde sig vågen - største delen af de tråde du hentyder til handler ikke om selvmedicinering, hvilket din tråd, ja den her, jo åbenlyst gør!

Hvad med at du opførte dig lidt mere pænt og stoppede med at være provokerende - du kan da seriøst ikke regne med at nogen som ikke har hovedet under armen eller langt oppe i røven vil synes det er ok du bruger ADHD medicin som selvmedicinering og så ovenikøbet mod søvnproblemer... Det altså ret langt ude.... Ritalin er en stimulans som minder om amfetamin og kokain - altså i hvordan den virker på dit hoved.... ergo sidder du og siger/skriver til folk at du lige snupper et par snitter om dagen for at ku holde dig kørende.... kan du ikke selv se at der hvor du er, ikke er et fandens smart sted? Fordi det burde du fandme ku og hvis du ikke ka, burde du reflektere over dig selv, fordi så har du virkelig nogle probs.

Gå til læge og få dit hoved checket, hvis du ikke kan sove er det sikkert dine brainchems der er ude af balance og det skal du ha fikset.. nytter ikke noget at hamre ritalin i hovedet så du kan få endnu mere ubalance og en hjerne som er afhængig af et eksternt stof for at kunne fungerer optimalt.... Det du laver er fucking usundt og pissefarligt i længden! Både psykisk og fysisk!

P.L.U.R

Håber du finder dig selv i alt dit kaos.

Senest rettet af Freakaling 25 okt 2010 18:15, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Jeg har skrevet det før, og jeg skriver det igen...

Jeg er utrolig stor modstander af den måde, folk vælger at 'vejlede og hjælpe' på..!

Som trådstarter pointerer, er der bestemt ingen grund til at være ubehøvlet, eller ligefrem flabet. Jeg fatter ikke hvorfor folk gang på gang, vælger at poste i en tråd, som de tilsyneladende ikke synes er værd at bruge tid på?! Så længe tråden ikke er i strid med reglerne, begriber jeg ikke hvorfor der skal rettes så meget negativitet imod trådstarter.

Hvis man føler han er ude på et skråplan, findes der eksempler på folk, som rådgiver og vejleder UDEN at skulle slå ham oven i hovedet med en hammer, og fortælle ham hvor dum han er.

... kommer der overhovedet NOGET godt ud af det?!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
ja okay jeg kan måske godt se det var lidt flabet og ubehøvlet det jeg skrev til trådstarter.
Det må du undskylde, men mange andre og jeg herinde på boardet vil dig jo bare det bedste,
og helst ikke se dig falde ud i et ritalin misbrug, det er som mange gange sagt før ikke mindre
farligt bare fordi det er noget som en læge kan udskrive, end mange andre gadestoffer.

http://www.youtube.com/watch?v=bwNgt6YT ... re=related
spol frem til 5.55 ;) ved godt det ikke kan sammenlignes :) men syndes lige det måtte deles.

Medlem
Brugeravatar

Synes at det er helt OK at dele sin begejstring for et stof... og at jorde folk fordi de gør det på et forum, der bl.a. omhandler den slags stoffer, synes jeg i bedste fald kan kaldes dobbeltmoralsk ;)
I hvor lang tid har du brugt Ritalin/Motiron? Er det 10mg tabletter?

Den dér video med Dan Turell er for feeed! Bare ærgelig at han blander nogle ting sammen og udelader en masse andet. Måske var det hvad man vidste om stoffer dengang.

Culpepers skrev:
sreddy skrev:
Der er selvfølgelig også brugere, som bruger forummet som en virtuel potensforlænger, og disse er der selvfølgelig ingen grund til at lytte til.

Ikke at det er så fandens relevant, men damn det er en fed måde at udtrykke det på! :D

Sreddy, folk kommer med deres meninger. Stil hellere et direkte spørgsmål - "Er der andre, der har erfaringer med ritalin?" - hvis du ikke gider høre på så meget af det andet. Hvis ikke er det jo åbent fra alle sider - også HR :)

Junior medlem

sreddy skrev:
Nicklazz skrev:
sreddy skrev:
Nicklazz skrev:
sreddy skrev:
Jeg håber jeg ramte det rette forum.

Meningen var som jeg kan se rigeligt med andre har fortalt dig, er af det da for dumt og bruge Ritalin mod dine søvnforstyrrelser og i den grad du gør det.

:)

Ja det klarede du flot det med at være den hellige og behjælpsomme mand.

Men nu har du travlt - jeg kan se mange tråde hvor der er brug for en moralsk kærlig hånd, hvor folk misbruger ulovlige narkotika - så du må hellere komme i gang :roll:

Tag det dog forhelvede ikke så fandens tungt, jeg er ikke hellig overhovedet ikke, men det jo ikke andet end bar DUMT
det du kører dagligt med de piller :).

Junior medlem

Citat:
Jeg er en livsnyder og jeg er begejstret for Ritalin eller Motiron som det hedder.

Jeg tager kun et par piller daglig og det er rigeligt. Jeg plejer altid at have problemer med træthed midt på dagen, og jeg har en døgnrytmeforstyrrelse der gør at det at sove midt på dagen ødelægger mig fuldstændigt. Jeg er nødt til at sove nogenlunde samme tidspunkt hver dag for at undgå at komme i den zombie-tilstand som jeg kommer i ved at sove på andre tidspunkter.

Så når tidspunktet nærmer sig midt på dagen, tager jeg 2 motironer og så får jeg det rigtigt godt - arbejder bedre og er meget mere koncentreret.

Det er virkelig et dejligt produkt for mig. Det kan garanteret tages i større dosis og med flere gode perioder men det behov har jeg ikke rigtigt - jeg foretrækker et mildt "misbrug"

Jeg kan nikke genkendene til det hele sådan set, bortset fra jeg tog dem om morgenen inden jeg skulle i skole, og så når jeg ikke havde sovet så meget i løbet af natten. Jeg er så begyndt med amfetamin i stedet for, da det for mig er billigere, jeg har dog bare det problem at jeg ser amfetamin som stærkere koffein og ikke som narko. Men fuck det er nice at være i skole mens man er påvirket, hele ens dag kører bare flydende, man får snakket en hel masse med mange mennesker, man er ikke så genert som man plejer at være. Når jeg er påvirket af amfetamin arbejder jeg helt vildt godt, og mens jeg laver alt det jeg skal går jeg bare rundt med smil på læben og masser af lykkefølelse i kroppen :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
inxo skrev:
Jeg kan nikke genkendene til det hele sådan set, bortset fra jeg tog dem om morgenen inden jeg skulle i skole, og så når jeg ikke havde sovet så meget i løbet af natten. Jeg er så begyndt med amfetamin i stedet for, da det for mig er billigere, jeg har dog bare det problem at jeg ser amfetamin som stærkere koffein og ikke som narko. Men fuck det er nice at være i skole mens man er påvirket, hele ens dag kører bare flydende, man får snakket en hel masse med mange mennesker, man er ikke så genert som man plejer at være. Når jeg er påvirket af amfetamin arbejder jeg helt vildt godt, og mens jeg laver alt det jeg skal går jeg bare rundt med smil på læben og masser af lykkefølelse i kroppen :)

Det kan så absolut ikke anbefales at tage amfetamin på daglig basis, tag det fra en der har været der!

Jeg er på vej ud af døren nu, ellers havde jeg skrevet en lang smøre, men lad mig på det kraftigste råde dig til at stoppe med det øjeblikkeligt.

Det er hverken godt for krop eller sjæl, og du opdager det først for sent, hvis du fortsætter sådan der.

STOP!

Junior medlem

Halose skrev:
inxo skrev:

Det kan så absolut ikke anbefales at tage amfetamin på daglig basis, tag det fra en der har været der!

Jeg er på vej ud af døren nu, ellers havde jeg skrevet en lang smøre, men lad mig på det kraftigste råde dig til at stoppe med det øjeblikkeligt.

Det er hverken godt for krop eller sjæl, og du opdager det først for sent, hvis du fortsætter sådan der.

STOP!

Også STOP herfra, det virker godt og alt det i starten, men når du ryger ud i et seriøst misbrug så starter helvede.. BOGSTAVELIGT TALT. Bar man aldrig havde oplevet det. :|

Medlem
Brugeravatar

Så kommer spørgsmålet: hvordan kan det overhovedet forsvares at fylde folk, som lider af ADHD, med stoffer som Ritalin hver eneste dag?
Er der overhovedet nogle undersøgelser, hvor man har observeret de personer, der fik stoffet ordineret, over længere tid (måneder)?
Ud fra beskrivelsen af stoffets virkemåde ville jeg umiddelbart mene at det må være lige skadeligt om man lider af ADHD eller ej.

Junior medlem

Halose

Bare rolig det sker slet ikke på daglig basis. Jeg synes selv jeg har utrolig meget "selvbeherskelse", dvs. det sker måske 1 gang om ugen, og har måske stået på i de sidste 2 måneder, men jeg er skide god til at afholde mig fra at tage noget, og muligheden ligger lige i fryseren.

Hvis du har lyst må du gerne skrive din historie om det til mig, gerne i private beskeder, kan godt lide at læse sådan noget, det for mig altid til at tænke en ekstra gang :)

Men min bedste kammerat er ex-misbruger af amfetamin i stor stil, og bare det at jeg kan se det har fucket hele hans næse op, er sådan nok til at jeg ikke sniffer det, jeg tager det kun oralt da det ikke ødelægger min næse og så er jeg også fri for at der falder lidt pulver ned på tungen engang imellem. Vi har snakket meget om det, og han har også tit sagt at jeg skal lade være, men der kommer mit problem så, at jeg ser det som "stærkt koffein". Og især hvis jeg kun har sovet et par timer om natten, og min skole kræver at man ikke sover, da jeg er igang med grundforløb som mekaniker

Nicklazz
Det er jeg klar over. Men jeg har besluttet mig det aldrig vil ende i et misbrug, og har også forklaret min kammerat at han må lige tage fat i mig, hvis det går galt

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
groza skrev:
Så kommer spørgsmålet: hvordan kan det overhovedet forsvares at fylde folk, som lider af ADHD, med stoffer som Ritalin hver eneste dag?
Er der overhovedet nogle undersøgelser, hvor man har observeret de personer, der fik stoffet ordineret, over længere tid (måneder)?
Ud fra beskrivelsen af stoffets virkemåde ville jeg umiddelbart mene at det må være lige skadeligt om man lider af ADHD eller ej.

Ja for ikke at snakke om dem som er blevet fejl diagnostiseret. Det virker som om ritalin er blevet den hurtige løsning hvis et barn fjoller lidt i skolen. Der kan være mange andre ting som spiller ind for eksempel problemer i hjemmet som gør at barnet har svært ved at koncentrerer sig.

skal dog ikke kunne sige om der er nogen derude som det rent faktisk gavner, hvilket da sagtens kan være. Synes bare det er helt utroligt så mange som får konstateret ADHD og det virker ærligt talt som om ritalin bliver givet ud i flæng.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

inxo skrev:
Hvis du har lyst må du gerne skrive din historie om det til mig, gerne i private beskeder, kan godt lide at læse sådan noget, det for mig altid til at tænke en ekstra gang :)

Det kan du tro, jeg skriver imorgen når jeg kommer hjem. For især din kommentar om at 'fuck det er nice at være i skole når man er påvirket' kan jeg sagtens følge dig i, men det er især der det bliver et problem, lige så vel som når du ikke kan leve uden.

Kan kun råde dig til at stoppe med at bruge det som drivsel til at klare dig på din uddannelse, og huske at værne om dit mentale helbred. For du opdager det først når det er for sent, og de lyserøde skyer bliver erstattet med de tunge, mørke.

Jeg skriver til dig imorgen, og håber at du ikke havner med fingrene i kagedåsen indtil da.

Alt det bedste.

Junior medlem

Mange tak :)
Er godt klar over det er der folk bliver fanget, har også tænkt meget over det. Nu er jeg også snart færdig med skole, så regner ikke med det bliver et problem.
Men lige pt. synes jeg ikke det er slemt da det måske sker 3-5 gange om måneden, og da det ikke har stået på i så lang tid, regner jeg ikke med det bliver et problem med helt at lade være.
Bruger det ikke som drivsel, men mere som en opkvikker. Men jeg kan udemærket se hvorfor nogen folk bliver så afhængige som de nu gør, men som jeg skrev før har jeg en rigtig god kammerat som jeg stærkt regner med at gøre noget ved det hvis han ser der er på vej ud på et sidespor, han ved de gange jeg har taget det, og nu er han lige flyttet ind hos mig. Så jeg føler mig sikker nok til at sige jeg ikke kommer ud i et misbrug

Junior medlem

inxo skrev:

Nicklazz
Det er jeg klar over. Men jeg har besluttet mig det aldrig vil ende i et misbrug, og har også forklaret min kammerat at han må lige tage fat i mig, hvis det går galt

Det sagde jeg også, startede med et par gange om måneden, så hver week, og pludselig uden jeg anede det havde jeg et seriøst misbrug i flere måneder. Og hvis du allerede tager i hverdagene kan det let gå galt, husk på tolerancen og hvor vanedannende det er. Siger ikke af du 100% ender i misbrug, men det er sket for mange. Og når man har brug for stoffet, kan jeg love dig for det kommer i første række og ikke hvad dine venner siger..

Var en hård kamp og komme ud af for mig, men det lykkedes, dog endt med og få depression, angst. Så pas på :)

Junior medlem

Grunden til at jeg næsten er sikker på at kunne holde mig fra et misbrug, er at det er meget sjældent jeg fester, så det med at tage det i weekenden, regner jeg ikke med bliver aktuelt for mig.

Det var da godt det lykkedes dig at komme ud af det :)

Junior medlem

Jo tak :).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

inxo skrev:
Grunden til at jeg næsten er sikker på at kunne holde mig fra et misbrug, er at det er meget sjældent jeg fester, så det med at tage det i weekenden, regner jeg ikke med bliver aktuelt for mig.

Men hvis du tager det en gang om ugen for at holde dig kørende i skolen, så er det jo allerede et misbrug du er ude i, ligemeget hvordan du vender og drejer det?

Jeg skriver forresten iaften til dig omkring min egen situation.

Medlem
Brugeravatar

Der er til gengæld forskel på misbrug og afhængighed, og jeg vil mene at hvis man nøjes med at tage noget en gang om ugen så er man i hvert fald ikke ude i nogen (betydelig) afhængighed.
Men ja, tingene kan nemt eskalere... kender det alt for godt selv ;)
Mit råd er helt klart at holde et evt. misbrug nede så man ikke får ubehagelige abstinenser når man stopper, det kan være slemt nok med psykisk længsel efter stoffet.
Til gengæld er stort set alle de personer, jeg kender, misbrugere (af alkohol), for de tager det i gennemsnit mere end én gang om ugen :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]