Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Harmala
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Hej,

Nogen der ved om det er muligt at få en fornuftig MAOI-virkning ud af P. Harmala hvis man knuser frøene og spiser dem rå i stedet for at lave bryg af dem (og er det egentlig nødvendigt at knuse dem?)?

Kunne man evt. spise lidt flere frø eller spise dem længere tid før end man ville med bryg?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
De kan hvor jeg har kombineret svampe og p. harmala har det virket ganske fint at spise dem rå.. men smagen er ikke den bedste [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

...men hvis du putter dem i kapsler og sluger dem er smagen nok ikke noget problem...

...nogen erfaringer i forb. med ayahuasca?

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
Første gang jeg drak ayahuasca var det med harmala på kapsel fra Soma... spiste dem (hvad der svarede t ca 5 g. tror jeg) en 1/2 - 3/4 times tid før vores mimosa. virkede fortræffeligt. men jeg tror d var en form for ekstrakt. ved ik om almindelig pulverharmala vil virke tilsvarende...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
pulvariseret harmela virker helt fint. Også i kapsler. Jeg sluger dog mit pulver som det er. Man må tage det dårlige med det gode (læs hvorfor under ayascha ritualer og traditioner) ((et el andet sted??))
Det kan faktisk gøres rimeligt smertefrit ved bare at hælde hele portionen i munden og derefter skylle hurtigt efter med masser af vand. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Du får helt klart en mere effektiv virkning ud af din p. hermala hvis du knuser frøene, men desværre bliver smagen desto grummere af det.
Hvis du skal have det maksimale ud af dit p. h. og er RIGTIG MOTHERF*CKER HARDCORE så gør det på den måde jeg har gjort det de gange jeg har prøvet ayahuasca.
Kog p. hermala pulveret i ½ time i noget kogende vand og drik den ekstremt klamme blanding...men be warned...smagen er så grum og ond at der intet ord findes for det, og ingen kan forestille sig hvor slemt det er...men jeg skal også love for at det virker hehe :-)

håber du fik svar på spørgsmålet.
Mvh Bøh

In our memories
Brugeravatar

ohhh du taler sandhedens ord.... Jeg kan stadig få mareridt bare af tanken! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis i brugte tænkeren, så kunne i jo lave et ret simpelt ekstrakt ved at koge harmala'en i surt vand, filtrere og derefter koge det ind, og putte det resterende i kapsler!

Dedikeret medlem

At drikke den fæle P. hermala drik er halvdelen af en ayahuasca oplevelse efter min mening.
Man må sku tage det sure med det søde...og det er et eller andet sted også skægt at drikke det hehe...hmm måske jeg er lidt glad for at pine mig selv?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Den snak har vi også haft et par gange, det med at det skal være åhh så gammmeldaws og helligt.

Hvis der er en lettere måde hvorfor så ikke bare gøre det? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Tjaaa der er jo nogle der netop syntes at den originale opskrift burde følges.
BAre så man kan lege lommeshaman "for a day"!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er enig med Doktoren [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Hvis man tror på det deciderede spirituelle aspekt i 'hedenske' rusmidler som svampe og Ayahuasca, så vil ens trip også blive mere indholdsrigt og betydningsfuldt hvis man følger den originale opskrift og ikke "vanærer" stoffet(under hvilket nogle nok ville mene at moderne destillation/ekstraktion høre).

Peace og shrooms,
Tias.

In our memories
Brugeravatar

X actly [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dextrose>> Bullshit selv [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] Udelukkende smag og behag. Hvis du er hedning og bruger disse stoffer som et sakrament er det under ingen omstændigheder acceptabelt at ændre på sakramentets form - Læs evt. op på det, jeg har nogle links du kan få. Som sagt, kun hvis man er det, jeg siger ikke at det er anderledes for folk der har en anden holdning, vel?

Peace,
Tias

Ps. Er der nogen særlig årsag til at du ikke svarer på min PM når du så gerne vil snakke om det der..?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

nu skal i sgu ikke føre jeres mudderkastning videre herovre i to!

Ok, det lader til, at det ikke sku være noget problem at få en MAOI-virkning selvom man spiser det råt. Jeg er dog stadig lidt usikker på om det er nødvendigt at knuse frøene først, men det må så bare komme an på en prøve (der sku vist kræve en ret kraftig morter at knuse de frø, så det ku gå hen og blive et problem).

@Dex - ved du om der er andre fordele ved at lave ekstract end at man ikke skal spise så meget? Bliver det bedre optaget eller hur?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var ingen mudderkastning, bare en misforståelse [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Ang. frøene, så optages de hurtigere jo finere malet de er(samme med svampe), hvilket er hvorfor det ville være en idé at knuse dem medmindre man vil indtage harmalaen længe før... Ikke et problem, men lidt indviklet, synes jeg.

Peace,
Tias.

In our memories
Brugeravatar

Bullshit... For nogen kan det være et endnu større ritual, at lave et syre/base-ekstrakt af P. Harmala og isolere ren Harmalin.HCl f.eks. end det ville være at lave den på den old-school shaman-way...

Vi lever trods alt i det 21. århundrede.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
ja.... der kan jo aldrig ske noget vad at knuse frø´ene - man indtager dem jo alligevel - så hvorfor ikke hav gjort det så let for en selv..... man ka jo bruge det--- EHEHHE SAMMEN MED DEX!!!! [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

lolværk [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Tias:
Hvis du er hedning og bruger disse stoffer som et sakrament er det under ingen omstændigheder acceptabelt at ændre på sakramentets form - Læs evt. op på det, jeg har nogle links du kan få. Som sagt, kun hvis man er det, jeg siger ikke at det er anderledes for folk der har en anden holdning, vel? <HR></BLOCKQUOTE>

Så vidt jeg ved er der ingen af os registrerede brugere på psychedelia der er ægte shamaner, vel?

Man bliver jo ikke shaman af at lave Ayahuasca, selvom du følger de oprindelige opskrifter... Så vidt jeg ved, er der ingen af Ayahuasca-drikkerne herinde, der har brugt den "hellige" drik på samme måde som de oprindelige shamaner brugte den på.

Åndelig udvikling anno 2003 måske, men næppe healing eller andet.

Hvorfor gå 10 kilometer, når man kan tage bussen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sandt, sandt, men det ved du jo ikke, vel? Jeg er hedning af tro, og af den årsag alene er -min- idé om respekt for stoffer ikke at modificere dem unødigt("Unødigt" værende ikke at gøre noget ved dem der ikke SKAL gøres for at de kan bruges).

/Tias

PS. Svarer du ikke lige på den PM..? Vil meget gerne høre dine tanker om 'emnet'.

[ 12 Januar 2003: Besked ændret af: Tias ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]