Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 18:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hemmelig destination
har været ude og plukke nogle Amanita muscaria i dag (rød fluesvamp) og de har lagt til tørning i ovnen i lidt over en times tid nu ved 70 grader ca.

mit spørgsmål er så, hvor lang tid tar det enlig ?

og ville det være nemmere at hakke det i mindre stykker end bare lade de store hatte ligge ? (hvilket jeg vil tro)

og hvis man tørre dem ved at ligge dem på en avis eller i vinduskarmen vil der så stadig være ibotainsyre i dem ?
vil nemlig tro der stadig er noget ibotainsyre siden det fordamper ved 62-66 grader og muscimol ved 80 grader..

på forhånd tak :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
samme her, så lytter lige med :P

Medlem
Brugeravatar

Foxx skrev:

hehe dejligt jeg ikke er alene :D
kan nu konstatere at den røde farve blir mere blod rød når det tørre, og de har ihvertfald fået 1½ nu og er begynde at blive rynket / trukket sig sammen, men der er ikke dryppet noget væske ned i bakken endnu :)

Medlem
Brugeravatar

Bong-Kris skrev:
Foxx skrev:

hehe dejligt jeg ikke er alene :D
kan nu konstatere at den røde farve blir mere blod rød når det tørre, og de har ihvertfald fået 1½ nu og er begynde at blive rynket / trukket sig sammen, men der er ikke dryppet noget væske ned i bakken endnu :)

mit fund er lige røget i ovnen, men tror ikke det varer længe mere før dine er ved at være derhenne af hvor de begynder at smide væske...

Desuden, så er det ikke til at finde en fast tid på hvor længe de skal ligge i ovnen, tror det er fordi der er rimelig stor forskel fra ovn til ovn, hvor tæt den holder osv. Hvis du laver det i en eller anden studenter-miniovn, så tager alting længere tid end hvis du laver noget i en hightech ovn som mine forældre har...

UPDATE: mine begynder allerede at smide væske, bruger du varmluft?

Medlem
Brugeravatar

således... du skal blive ved med at tørre dem til de er HELT tørre:

http://www.ambrosiasociety.org/preparin ... ament.html

Medlem
Brugeravatar

gav dem 2½ time i alt, og de er sku tørre nu og ovnen har en mærkelig lugt PLUS mit kollegieværelse stinker af risted svampe ! :D

edit1: ja jeg brugte varmluft og de er slet slet ikke tørre, de så bare tørre ud ! - de er mere gummi agtige, så vil da sige man SKAL bruge en hightech ovn før det ka lade sig gøre..

----

nu fandt ud af noget ang. tørnings tid, nogle der så ka fortælle mig om hvis jeg bare lader lortet ligge på en avis om der så STADIG er syre i eller om der kun er muscimol tilbage ?

Medlem
Brugeravatar

Det tog ca. 1½ time, nok mest fordi jeg delte de to hatte jeg fandt i ottendedele og lagde dem i en bradepande. kanten blev rimelig sprød, mens resten var relativt gummiagtigt. På falderebet af aftenens minitrip (en enkelt hat) kan jeg sige at jeg ikke blev dårlig, så vil sige en studenterovn er ret få forbandet god til at lave amanitas med. ;)

tænker på at tage et smut i skoven efter daggry igen efter flere og raffinere tilberedningen en smule hvis jeg kan finde nogen, evt. bruge en rist og en tallerken/skål under... nok bedst at eksperimentere med mere end 2 af dem.

Lugten er ikke noget problem, især ikke hvis man har en duft-frisker-tingest til at stå ved siden af komfuret, lugten hænger ikke rigtigt ved noget ser det ud til, og hvis det hænger ved, lugter det ikke så meget anderledes end grillede eller stegte champignon IMO

sidst, men ikke mindst, smagen er til at holde ud, og de smager skam ikke helt dårligt IMO med en skvat ketchup eller barbecue dressing til at dyppe i :D

Medlem
Brugeravatar

hehe, jeg ramte jackpotten i dag, en stor samling ved den lokale granplantage af var formosas og var amanitas.

plukkede en 2-3 halvstore var formosas og en rimelig ung var amanita... mmmm :P

Medlem
Brugeravatar

hehe nice nok :D troede de smagte af helvede til (nok os fordi jeg ikke ka fordrage champignoner) men ja hva lugten angår så er det forsvundet igen, sku bare rense ovn'en og lufte ud :)

var trippet så noget ved? fik du nogen bestemt virkning ud af det :) ?

har lagt mine til at tørre det sidste ud på en avis hvor der er godt ventileret så de ikke rådner, ska prøves en af de kommende weekender :) og resten tror jeg at jeg vil prøve at lave ryge ekstrakt ud af :D

hvor mange gram vil du skyde på du åd :) ?

og tilllykke med din høst :D

Medlem
Brugeravatar

takker :D

alene smager de ikke for godt (man kan godt blive lidt kvalm efter en halv hat, men det er af smagen), men ketchup eller barbecuedressing hjælper en del på det, lige på det punkt vil jeg gerne lege lidt videre med om hvor vidt man kan krydre dem... i det hele taget få dem til at smage rimeligt godt.

den svamp jeg åd i går var der ikke super meget ved, nok fordi det var en ældre svamp, mindede om et mildt MJ trip, de unge svampe er der mere guf i, gerne dem hvor hatten ikke er helt foldet ud, derfor jeg tog en rimelig ung en hjem tidligere i dag, KNALDRØD med n flot form. Anden faktor har nok været at jeg spiste en del til aftensmad, roughly 1½ time inden...

antal gram?... hmmm, nok et sted mellem en 5-8 gram, ikke det vilde...

uanset hvad, så skal jeg klart ud for at samle flere, plejer normalt at tage et smut i skoven efter jeg har været hjemme for at dumpe rygsækken efter skole, så det med at tage et smut i skoven med en frysepose eller to er intet problem (gud bevare store lommer :P)...

In any case, høsten ligger og slapper af i ovnen, væske smider de ikke mere af, så det er bare at vente ;)

Medlem
Brugeravatar

hehe ja okay, plejer også at smide mexikanske svampe på en skive rugbrød og så bare godt med ketchup og skylle ned med noget cola :D

MJ trip, hva mener du lige der :P ? men ja det sku med at være ude tidligt i sæsonen så de mere potente, men glæder mig satme til at prøve dem.
flytter lidt rundt på mine, for avis'en blir satme våd når de bare ligge og tørre :)

Medlem
Brugeravatar

Bong-Kris skrev:
hehe ja okay, plejer også at smide mexikanske svampe på en skive rugbrød og så bare godt med ketchup og skylle ned med noget cola :D

MJ trip, hva mener du lige der :P ? men ja det sku med at være ude tidligt i sæsonen så de mere potente, men glæder mig satme til at prøve dem.
flytter lidt rundt på mine, for avis'en blir satme våd når de bare ligge og tørre :)

med MJ trip menes en lille hashkoger. Desuden har jeg fundet ud af en del angående tilberedningen:

1. varm ovnen op til de ca. 75 grader
2. rens svampene for skidt og møg
3. pil stængelen af hver hat (der er meget lidt guf i stængelen) og skær dem i kvarte.
4. fjern gællerne så kun skindet og det gule kød er tilbage, det er her det gode sidder
5. smid i ovnen med gællesiden opad og vent ca. 2-3 timer, væske holdes således i/på svampen og burde forhindre det meste arbejde med at skovle væske tilbage på svampene...

in case you don't know, så er fluesvamp og sodavand ikke en god cocktail, da: ibutainsyre - CO2 => muscimol, hvis man tilføjer CO2 igen bliver muscimolen omdannet tilbage til ibutainsyre, det man får kvalme af.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har gjort en erfaring jeg lige ved dele ; P

Det er egentligt meget simpelt, jeg fik sådan set bare opklaret hvorfor den hedder "Fluesvamp" på dansk.
Jeg havde taget en kæmpe potion med ind og lagt til tørring på papir på gulvet (alle andre steder tørrerede jeg cannabis ;P )
Efter ca. 12 timer begyndte nogle af svampene at ligne en klat slim, efter nærmere observation kunne jeg se at der var små orme/maddiker der kravlede rundt nede i snasken.

Jeg vil derfor fraråde folk at plukke svampe der virker bare det mindste snaskede, det er tegn på at der allerede er god gang i dem indeni, helt friske svampe kan dog også indeholde insekt æg der klækker i samme øjeblik de ind i varmen.
Skaffer man sig ikke af med de snaskede svampe så hurtigt som muligt, kan man være uheldig at rummet pludseligt er fyldt med bananfluer, der yderligere ligger æg i de "raske" svampe.

Medlem
Brugeravatar

TommyTheBat skrev:
Jeg har gjort en erfaring jeg lige ved dele ; P

Det er egentligt meget simpelt, jeg fik sådan set bare opklaret hvorfor den hedder "Fluesvamp" på dansk.
Jeg havde taget en kæmpe potion med ind og lagt til tørring på papir på gulvet (alle andre steder tørrerede jeg cannabis ;P )
Efter ca. 12 timer begyndte nogle af svampene at ligne en klat slim, efter nærmere observation kunne jeg se at der var små orme/maddiker der kravlede rundt nede i snasken.

Jeg vil derfor fraråde folk at plukke svampe der virker bare det mindste snaskede, det er tegn på at der allerede er god gang i dem indeni, helt friske svampe kan dog også indeholde insekt æg der klækker i samme øjeblik de ind i varmen.
Skaffer man sig ikke af med de snaskede svampe så hurtigt som muligt, kan man være uheldig at rummet pludseligt er fyldt med bananfluer, der yderligere ligger æg i de "raske" svampe.

se DET er hva jeg kalder brugbar info, og hva Foxx angår så vil jeg da straks skrabe gællerne af :D tak ska i ha gutter !

Medlem
Brugeravatar

hmm der er begyndt at komme sådan noget der ligner mug fra et fransbrød på dem, 2 meget små pletter på hver af hattene, nogen ide om hva det ka være ?

til gengæld lugter de ikke grimt og er faktisk meget tørre, men den ene af hattene er blevet næsten helt sort, altså den røde farve, vil da håbe de stadig er brugbare...

kan evt uploade et billede hvis det hjælper lidt :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grenå
Hej. Jeg har også været igang med at tørre et par flue svampe. Ikke særligt store, men det var mest af alt for at prøve at tørre dem.

Jeg prøvede første gang i ovnen, men jeg fik ikke tørret den særligt længe, og resultatet blev super dårligt.

Bagefter prøvede jeg bare med at lægge dem imellem toilet papir, og så lade dem stå i 2 uger. Der blev de fint tørre, men det er jo stadig det der giftige stof i, ikke sandt?

Så jeg vil bare vide om det er for sent til at "bage" dem, eller om jeg bare skal plukke nogle nye!?
(gad ikke til at lave et nyt topic, da dette mindede meget om)

Mange tak for forhånd.

Medlem
Brugeravatar

Fluemyg skrev:
Hej. Jeg har også været igang med at tørre et par flue svampe. Ikke særligt store, men det var mest af alt for at prøve at tørre dem.

Jeg prøvede første gang i ovnen, men jeg fik ikke tørret den særligt længe, og resultatet blev super dårligt.

Bagefter prøvede jeg bare med at lægge dem imellem toilet papir, og så lade dem stå i 2 uger. Der blev de fint tørre, men det er jo stadig det der giftige stof i, ikke sandt?

Så jeg vil bare vide om det er for sent til at "bage" dem, eller om jeg bare skal plukke nogle nye!?

Mange tak for forhånd.

mine blev sådan lidt slaskede efter de 2½ time i ovnen fordi det var en mini ovn jeg brugte, så jeg er os lidt nysgerrig efter om de ska være KNAS tørre før alt giften er ude af dem :)

Junior medlem
Brugeravatar

Bong-Kris skrev:
Fluemyg skrev:

Mange tak for forhånd.

mine blev sådan lidt slaskede efter de 2½ time i ovnen fordi det var en mini ovn jeg brugte, så jeg er os lidt nysgerrig efter om de ska være KNAS tørre før alt giften er ude af dem :)

Min svamp er knas tør i siderne af svampen, men midten er FULDSTÆNDIG slatten. Jeg lader den bare ligge og tørre :)

EDIT: Jeg spiste hatten her i fredags. Der var én mellemstor hat, og den svarede nok til ca. 2g.
Først spiste jeg halvdelen og ventede en time. Jeg mærkede en rolig fornemmelse efter 20 minutters tid, men jeg lå også i min seng med slukket lys og meditations musik tændt, så det er måske klart. Da timen var gået mærkede jeg ingen forandring fysisk eller psykisk mere, og gav mig til at spise resten af svampen. Der gik endnu en time, og så skete der ikke mere. Ærgerligt.

Måske havde ovnen varmet for meget (satte den til 60celcius varmluft i 3 timer), eller også var doseringen for lille? Måske var det ikke 2g (tvivler på der var for lidt).

Sig mig..? Jeg har set, et sted, at man ikke skulle kunne tørre dem i ovnen, fordi væsken skilles fra svampen? Er væsken musciomolen? Og i så fald, kan man så ikke f.eks. bare hælde det i en kop te eller sådan noget? :)

Junior medlem
Brugeravatar

Flaxys112 skrev:
Sig mig..? Jeg har set, et sted, at man ikke skulle kunne tørre dem i ovnen, fordi væsken skilles fra svampen? Er væsken musciomolen? Og i så fald, kan man så ikke f.eks. bare hælde det i en kop te eller sådan noget? :)

Er det virkelig i væsken det gode sidder? Hvis det er, så det i hvert fald klammu. Men svampen smager godt nok også dårligt!
Jeg vil prøve det næste efterår, så kan jeg se om det virker :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]