Gustengul skrev:
Nej da. Med mindre de er rådnet væk i mellemtiden.
Jeg forstår ikke din forvirring omkring doserne, din erfaring taget i betragtning. Der er altså kvantespring mellem 2g, 8g og 15g, uanset hvilke syller vi snakker om.
Og nej, semilanceata får ikke deres nipple efter plukningen.
Det her kan godt virke hårdt, og jeg mener intet med det - men har du rent faktisk samlet og taget dem før? Så snart du har samlet den første op, er du ikke i tvivl om de efterfølgende. Og dosen burde sidde nogenlunde, specielt efter hvad der må have været et grufuldt trip på 15g.
de var bestemt ik rådnet.
jeg ved udmærket godt at de ikke får deres nipple efter plukningen.
det er min første gang jeg selv prøver at plukke, jeg plejer at købe dem.
15g lyder måske af meget, men det var også min femte dag på syller.
første dag tog jeg 2g, anden dag tog jeg 5g, tredje dag tog jeg 8g, fjerde dag tog jeg 10g, sjette dag tog jeg 15g og havde "nogenlunde" samme styrke.
men det underlige er at jeg tog 2g den syvende dag og var helt fuldstændig blæst til månen. husker kun nogle få øjeblikke hvor jeg havde åbnet mine øjne men tingene fløj bare rundt og den farve man kun kan se på syre, svampe osv gik helt amok over det hele. det var ikke et bad trip, i mine øjne, bare mærkeligt.
en ting er sikkert, det var spids nøgenhat som havde ligget i en lufttæt kasse i ét år. de var ik rådne, smagte og knaste som de plejer.
forresten, har stadigvæk problemer med at finde dem på kreaturmarker. alle dem der ligner har åbnet sig og mangler deres nipple.
troede egentligt også først at sæsonen starte i næste måned?