Nu har jeg skamløst benyttet mig af denne tråd til at finde inspiration til, hvilke film jeg skulle anskaffe mig, og så er det vel kun fair, at jeg giver lidt tilbage. Jeg har på det seneste stenet en del europæiske og asiatiske film, så jeg anbefaler:
Ex-Drummer - Belgisk grovkarl-film om en usympatisk forfatter, der går gonzo i et afstumpet punkmiljø og bliver trommeslager i et band, der hedder The Feminists, som består af 4 handicappede gutter (fordi 4 handicappede røvhuller er lige så ubrugelige som en flok feminister). Filmen indeholder drugs, afstumpet, belgisk vold, homosex og en skaldet kvindehader, der snaver med en fed skaldet kvinde på et tidspunkt.
Taxidermia - Ungarsk weirdness. Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal sige om Taxidermia, andet end at den er ulækker og østeuropæisk at have med at gøre. Der er meget med pikke og opkast.
For Y'ur Height Only - Phillipinsk James Bond-efterligning med en dværg som hovedperson. Agent 00... Den er bare bizar. Nu er jeg ikke tilhænger af alt det der "HØHØ, dværge er bar' sjove"-lort, som opstod i 90'erne og 0'erne, hvor en hver komedie med respekt for sig selv havde en scene med en dværg, der laver et eller andet morsomt. Jeg så, at nogen tidligere i tråden havde anbefalet den påtaget skæve kedsomhedskonference, In Bruges, hvor man netop desperat forsøger at tvinge publikum til at synes, at det er sjovt med dværg, der er racist og på stoffer eller hvad det er, men For Y'ur Height Only er ikke en parodi på dværge. Det er en elite-dværg, vi har med at gøre og han skal ikke sættes i bås med gøglere som Mini Me fra Austin Powers.
Zoo - dokumentar om "Mr. Hands" aka ham, der blev kendt for at blive kneppet ihjel af en hest i en video på internettet. Ja, du troede måske, at det var en urban legend, men denne dokumentar giver et lidt mere nuanceret billede af Mr. Hands, der åbenbart var en ingeniør hos Boeing (før han døde af indre blødninger i røven efter at være blevet gennempulet af en araberhingst).
Behind The Mask: The Rise of Leslie Vernon - Jeg er ret vild med denne film, men den er nok kun sjov, hvis man har set mange 80'er-slasher-film. Det er en mockumentary, der følger den sympatiske Leslie Vernon, som er seriemorder a la Jason Vorhees eller Michael Myers (fra Halloween altså). Det er ret grineren, når han fx afslører, hvordan maskerede seriemordere altid kan være lige i hælene på dig, selvom de aldrig løber osv.
District 13 - Fransk parkour-Ong Bak-agtig film, der handler om en nær fremtid, hvor de franske ghettoer er lukket af for omverdenen med mure og pigtråd og toldere. Historien er banal, men det er glimrende action og enhver, der kan lide sådan noget urban-fremtid-lovløst samfund-martial art-halløj vil sikkert nyde filmen.
A Bittersweet Life - Koreansk gangster-film. Jeg har faktisk ikke set denne film endnu, men jeg har hørt så gode ting som den, at jeg tillader mig at anbefale den alligevel.
Det var vist det for denne gang. Beklager, hvis der er nogle gengangere på listen. God fornøjelse.
|