Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: HaPpYlAnD
Er der ik noget med at man godt må have lidt valmuer ude i sin have, hvis det bare ik overstiger et vist antal??? Og hvis ja, hvor man ge må man så have. For Ethno sælger jo frø nu. Har selv 1000 stk, og vil så dem overalt i min lille by, så jeg altid har et lager til, hvis den ene skulle blive snuppet. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Det kunne jo være nice.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Køb jeres frø i en dyrehandel eller anden form for frøhandler.
Bare be om blå el hvide hvalmuefrø til jeres kanariefugl el lignende.
Jeg fik 0.5 kilo frø for 15 kr
lidt billigere end ethno!

Medlem
Brugeravatar

ohh doctor, i feel bad about this.
DR-D, det er de hvide jeg har, dem fik jeg af en af mine venner, men det der godt nok var mit spørgsmål var om hvor mange valmuer jeg kunne så uden at de fucking copper kan røre mig.
Jeg har nemlig set en have som lå inde i en by, hvor der var omkring 10 valmuer, jeg ved så ik hvad det var for nogle, men da jeg lavede the af det, så virkede det ik. Men hvor mange kan man have uden at de kan gøre en skid???

In our memories
Brugeravatar

Der er ikke noget fast antal valmuer som er lovlige.
Det er et skyndstal altså om det er til pyntebrug (privatforbrug) eller om du har en mark (produktions brug [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] )
jegt har flere år i træk haft et helt bed uden nogle former for problemer.
Sååå bare plant der ud af [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Mange tak for svaret og for det gode råd som jeg vil bruge. Mange tak. Så skal far her være påvirket til sommer. HAHA

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Der burde ikke være problemer med valmuer, uanset hvor stor en mark du har. Problemet opstår først når de tager dig i at tappe kapslerne for opium. -dét er ulovligt! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

/karma!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Den "ægte" opiums-valmue står opskrevet i Bekendtgørelse nr. 698 frá 31. august 1993 om euforiserende stoffer

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>
Liste A

...

5. Præpareret opium (hvorved forstås ethvert produkt af rå-opium, som vindes ved en række særlige operationer, navnlig opløsning, kogning, ristning og gæring, der har til formål at omdanne det til et ekstrakt, der egner sig til at nydes).

6. Affald og residua, der bliver tilbage ved rygning af opium.

7. Planten Papaver somnifer L. (hvorved forstås alle dele af planter tilhørende arten Papaver somnifer L. med undtagelse af frøene).
<HR></BLOCKQUOTE>

Dvs. at alle dele af planten - tørret eller frisk med undtagelse af frøene er lovlige at besidde.
Så i princippet kan du sagtens blive busted på at have en enkelt opiumsvalmue i din have.
Den er så vidt ikke vides vildtvoksende i Danmark, det er Papaver Rhoeas til gengæld - den danske valmue.

UTFSE, jeg har postet for lang tig om P. Rhoeas.

/Dex

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da jeg boede i kollektiv,havede vi over 100 rigtige Opiums valmuer hver sommer,og nogle gange MANGE flere.

Jeg har aldrig hørt om nogen der blev busted på grund af de havde valmuer i haven.Også selv om der var mange.

Faren KUNNE opstå hvis der er en emsig strømer(og de findes jo desværre),der havde et horn i siden på vedkommende.men generelt tror jeg ikke der er nogen fare. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

lol! din gamle hippie [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
me gad sku da godt have levet dengang, så i kunne kald mig hippie nu
"se det var tider"

Medlem
Brugeravatar

Ok. Jam så må jeg igang med at plante og passe på med at det ikke er et sted som der kommer så mange mennesker så de kan stå i fred for alle og der er minimun chance for at politiet kommer.

Medlem

Min mor, som laver blomsterdekorationer, får altid stjålet sine hvide valmuer hurtigere end politiet ville kunne nå at skrive en bøde.
Måske kan tyveri af valmuer være et større problem end politiet.

Medlem

@stoned_bush Aha, måske har du været med til at nakke min mors hvide valmuer! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Prøv at se i sten larris bog. Der er der en del om valmuer. Jeg mener, at han skriver der er lidt godt i alle slags valmuer. Bogen er postet her af copycat i visionære planter.

godt nytår

Medlem
Brugeravatar

Ja jeg har selv været ude og rippe et par parcelhus haver. Men de var så "dumme" ikke at have nogle af dem der virker. Kedeligt. Men så er der ikke andet at gøre end at Plante et par stykker og så stå med et baseball bat og nakke alle der prøver at stjæle mine små skattepus. TAk for alt. Over and out.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nietzche har ret.De fleste af de "store" valmuer har guf i sig.Om de er røde blå eller grønne er ligegyldigt.Selv dem der ligner fresjer eller hvad de heder.(blomsten).

MEN det ER de hvide(lilla),der indeholder mest af de "gode" alkaloider,såsom Codein,Morfin,osv. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]