Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 18:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: København
Duuuuper.
Ja de kan godt dufte af ''sød-plante'' i starten, bare vent en duft der kommer :D
Men ked af og høre det med pæren der:(. Ellers er der en masse danske shops, hvor priserne er til at overkomme

Medlem

Hey Jubas - jeg skal, som du også har set i min tråd, selv til at i gang med samme projekt. Så jeg følger lige lidt med på din tråd. Men det ser da spændende ud og dine planter ser sunde og friske ud, selvom jeg ikke endnu har så meget forstand på det. Håber vi kan supplere hinanden med ideer osv. når vores projekter kommer længere hen i fasen :)

Medlem

Så kom der en lille update mere:) har nu fået min hps lampe hjem, samlet og sat op, så gir lige tøserne et par dage og så kommer der nogle billeder op til jer når de lige har vendet sig til det nye lys.

Medlem

Så har tøserne stået 2 dage under hps'en og må sige den varmer sku godt sådan en satan der på 400w, så den første dag var de helt oppe på 33 grader e et par timer, men fik ordnet det så de topper på omkring 27-28 grader, det skulle vidst lige kunne gå. Syntes de hænger en smule med bladene, men tror det er pga den temperatur svingning der er nu og fra min cfl pærer:P anyways, syntes jeg ud over de hænger lidt med bladende, at de ser fine ud.

Billeder:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Medlem

Geografisk sted: Der hvor man ikke kan bunde
Fint fint ;) og btw.. Lækre fødder;) og ellers hvis du ikke har særlig meget plads i højden så kan du toppe den på denne måde her :

Billede
1;

Her ser du toppen af din planten, den har som regl 2 blade hvor så dit nye skud kommer.
Det lyseblå er det som er din blomst og vokser videre, da den er størst får den mere lys en de små 2 mørke grønne skud
Hvordan du topper den er ved at fjerne hele den lyseblå, så kun de 2 små side skud er tilbage. Så får de mere lys og voksere
derfor bedre og hurtiger.

Billede
2;

Her kan du jo se at den er fjernet og lyset bedre rammer de 2 små side skud.
Hvis du har fjernet hele blomsten ( Det lyseblå) vil dette ske:

Billede
3;

De 2 side skud er nu voskede videre, imens den daværende blomst(den lyseblå) ikke vokser mere,
Og venter du endnu mere så kommer dette her til at ske

Billede
4;

Så kommer der jo 2 nye blomst, istedet for der kom 1 blomst
Her kan du vælge og toppe dem endnu en gang for at få dem til at blive breddere ;)

Håber det hjælper :)

Medlem

Ser godt ud..
Men udnyt da pladsen lidt bedre;)

Medlem

Geografisk sted: hulen
mr greening har lige et spørgsmål hvor mange går der før der kommer 2 nye? har toppet min for 3 dage siden men den har ikke fået topskud .... :)

eller skal den først toppes når den blomstre*?

Medlem

Så kommer der en lille update mere:P

Tøserne har stået en lille uges tid under min hps nu, og de vokser i bedste velgående. I og med at jeg har 11 planter som er godt på vej, og jeg kun har 1 kvm plads har jeg valgt at lave mini grows ud af mine erly durban, dvs jeg potter dem ikke om i større potter, men prøver at toppe dem lidt og se hvad der sker:D det er lidt på forsøgsbasis, men blir spændene at se hvad de siger til det:P

Billeder:
Billede
Billede
Min Homegrown No. 1

Billede
Billede
BBC

Billede
En af 2 early durban der er toppet for 2 dage siden
Billede
En early durban toppet idag.

Og her et billede af dem alle sammen (og mine sko)
Billede

Medlem

Kunne godt tænke mig at høre jeres bud på et spørgsmål ang. blomstringen: Jeg havde tænkt mig at på fredag ville jeg sætte dem i blomst mest pga den begrænsede plads jeg har, men også fordi jeg ikke vil have for store planter. Hvad sys i?

Medlem

Keep up the good work :)
Jeg ville nu vente lidt endnu, du vil få et større udbytte.
ellers så kan du hænge lampe lidt længere væk end normal, så vil de strække sig en smule, så får du et større udbytte, på mindre plads i bredden.
Ellers så køb dig nogle firkantede potter, og stil dem tættere op af hinanden.

Your choice ;)
Men de ser super sunde ud :)

Medlem
Brugeravatar

Denne guide skulle også virke mod plads mangle.

Jeg har ingen erfaring med dyrkning, så kan ikke personligt sige om det virker.

http://forum.grasscity.com/plant-traini ... ining.html

Medlem

Weeeeeeeee endelig en der skriver istedet for kun at kigge billeder;) hehe... Hmm... skal lige siges jeg igår smed min lampe lidt længere op da jeg lige skal finde en god højde så temperaturen også passer, den er ca. 55 cm over planterne og har nu en konstant temp på 27 grader når lyset er tændt og det er super nice, bladene har også løftet sig en del siden billederne er taget, så virker som om de har trængt til lidt kælligere luft. Men den der vises som 45 cm på billedet er nu 55 cm:S det er helt hånløst så travlt den er begyndt at få nu jeg er begyndt at gøde fuld dosis:P hmm... Havde jo sådan set tænkt mig at jeg ville smide dem i blomst i dag, men nu må vi se når jeg lige har sovet på det du har skrevet. Men er jo lidt invrig efter at stå med det færdige resultat som første gangs groer:P og desuden hvis de vokser meget mere, kommer de til at kvæle de kærer små early durbans. Men nu må vi se. Du kan jo fortsat følge med i min tråd her.

Medlem

Hehe!. Ja det er selvfølgelig også meget sjovt bare at følge med på sidelinjen.
Men generelt kan det ikke anbefales med kort vegge periode, det giver betydeligt mindre udbytte, og nogle påstår ligefrem at den vil danne mindre THC end en lang vegge periode, (er skeptisk men hvad ved jeg).. og hvis du skulle gå hen og have 1 tøs for meget, så har du altid en moderplante ;)
Ja nogle siger pr 10w = 1cm, jeg vil nu mere sige pr 8w = 1cm, hvis man ikke har cooltube/godt med ventilation
Jeg kan sagtens forstår du er utålmodig, jeg kender det alt for godt, men i sidste ende så vil man kun fortryde, bare den får den tid til at blomstre, som den skal have :) ..

Smid endelig en masse billeder op hvis du har muligheden og lysten :) ..

Mvh
David

Medlem

Update med en lille historie om kaos:P

Det startede i Lørdags da jeg ville sætte mine Tøser i blomst, hvor jeg dagen efter kunne se min timer var gået i stykker da min hps pærer stadig var tændt 3 timer efter den skulle være slukket. Det fik jeg så Ordnet. Dagen efter ville jeg justerer vindretningen på min blæser og fik knækket foden så den OGSÅ gik i stykker AAAAAAARGH!!!!. Nå, af med foden og VOLDTAPE den fast til det plastik der hænger ned fra loftet, phew så spillede det igen. Så nu virker Lys og blæser igen.... TROEDE JEG!!! men nej nej, dagen efter hænger min blæser og vender ned mod jorden:( pis og lort tænkte jeg og så måtte jeg flytte alle planterne ud af "haven" får at kunne få lidt arbejdsplads derinde. Valgte dog at lade en enkelt plance stå. Den ENE plante som står over i det modsatte hjørne får jeg på mærkværdigvis knækket med min røv og så er det jeg koger over:D nooooooooooo ikke mine planter da, MEN SÅ vendte det for mig med ulykker:P

Jeg fik bygget en ny fod til min blæser af lægter som er skide go og stabil, Jeg kom også i tanke om at det ikke er jordens undergang at "knække" en plante da det jo enlig er en "hovsa LST" metode:P hehe og den vokser fint endnu, og har vendt snuden op af mod lyset så det ser ud til den sagtens har kunne tåle det:)

Ja så hjemme hos mig går det vildt for sig:P
Billeder:Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Evt kommentarrer til min "hovsa LST" metode modtages gerne:) altså, er jeg helt gal på den når jeg sir den ser ud til at have kommet sig?

Medlem

Geografisk sted: hulen
hehe det var sku da noget af en trist omgang :)
men de ser fine ud :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ser sgu godt ud :-) Der er sket noget fra hvor du ville gro med halogen, til nu! Synes det er rigtig flotte førstegangs planter!

Medlem

Rellek skrev:
Ser sgu godt ud :-) Der er sket noget fra hvor du ville gro med halogen, til nu! Synes det er rigtig flotte førstegangs planter!

Sidder nogle gange og griner lidt at mit første for sjov setup i mit klæde skab:D haha intet plads, ingen udsugning/ufluftning, halogenpærer på hver 1 mil grader :D good times. Må dog indræmme at der ikke skal meget til før man er af med 3-3.500 kr bare for det mest basale. Men mindre kan bare ikke gøre det. Det skulle lige være hvis man ville køre cfl istedet for hps. ANyway:D en lille sjov ting. Klippede en stikling af og håber lidt den begynder at "monster Croppe" :D kunne være fun, den er røget under cfl med 18/6 lys timer:D skal nok smide billeder op hvis den vælger at mutere:P ellers ryger den ud.

EDIT: og takker for det:)

Medlem

Lille update til stiklingen:P

Den ser ud til at leve endnu:) det kunne være super spændene hvis den overlevede og begyndte at mutterer som en sindsyg:) skal nok give jer lidt billeder hvis den viser tegner på den gør det:) stiklinkgen er forresten taget fra mine BBC så er sikret det er en female hvis den altså får slået rødder:) Skal siges jeg hverken har optimalt stiklings setup eller rodhormon, men mener at have læst op til flere herinde der har klonet uden rod-hormon, så satser på jeg også kan:P
Anyways, i må have en god dag.

Jubas

Medlem

Så er der vidst gået rigeligt lang tid siden min sidste update hva:P Har besluttet mig for pga div. ting ikke at smide flere billeder op før jeg høster, bla skyldes det at hver gang jeg åbner op vælter der en STÆRK dunst af skunk ud af "haven":P andet er at mit cam er en mobil som ikke tager ret gode billeder

Men tøserne stor trives, de har blomstret i ca. 1 måned nu og de ser LÆKRE ud:D glæder mig for vildt til de skal høstes og tørres. Planen er at bruge øverste halvdel af planten til at ryge, og nederste laver jeg bubble hash på med gettho metoden:)

Ved ikke om der kommer flere updates inden høst, men regner ikke med det. Tak for alt den hjælpe der er kommet ind indtil nu:)

Jubas.

Medlem

Så kommer den sidste update:)

Alle planter er høstet nu og i skal da have lidt billeder:)

Min homegrown #1 blev førdige omkring en 2-3 uger siden og de smager/viker fortræffeligt;) men desværre ingen billeder.
Mine BBC (Big budha Cheese) blev høstet i tirsdags og hænger nu i en papkasse i mit gamle growroom helt mørkelagt, lav temperatur og lav luftfugtighed. 3 ud af 5 blev til noget og syntes de har givet overraskende godt taget i betragtning af at det er mit første row ever. Anyways, BILLEDER!
De billeder hvor de ikke er høstet endnu er tage på forskellige tidspunkter. ingen af dem tæt på høstdatoen.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Ting jeg har lært omkring selve processen er: Man skal væbne sig med tålmodighed, topping og LST kan betale sig i forhold til udbytte, Det kan KLART betale sig at lave sin egen ryger (pris for omkostninger pr gram er langt lavere end hvis man skal ud og købe det. Specielt grow nr2 vil man sparer mange tusnde kroner. Ikke fortælle nogen OVERHOVDET om sit grow, og så et par andre ting.

Igen vil jeg sige tusinde mange tak til alle der har fulgt med i mit projekt, og give mit tips og triks hen af vejen. Nu vil jeg slappe af et par mpnneder og nyde min dejlige ryger:)
HVIS i har tips til hvordan jeg kan tørrer min planter på en bedre måde, skal de være meget velkomne:)

Jubas

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]