Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 18:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: København/Aalborg
Hej forum (første post, high five! :cheers: )

Jeg var i Amsterdam for en måneds tid siden. Det var anden gang jeg røg. Første gang var til en fest (½ år før) hvor jeg ikke kunne mærke en skid af det hash vi røg (tænkte jeg røg forkert for havde aldrig røget en smøg før eller at det var noget lorte hash). I Amsterdam kunne jeg eksperimentere grundigt igennem under kontrollerede forhold (havde en kammerat der ikke røg på turen) men de 2 joints jeg røg på første og anden dagen gav ingen psykologisk effekt overhovedet. En anden kammerat jeg havde med fik alle symptomerne og havde svært ved at gå fordi hans fødder var store cementklodser. Så skal den, den ondelyneme ha' tænkte jeg! Så på tredje dagen gik jeg ind i en coffee shop, sagde til manden at jeg var en garvet ryger og bad ham om en 0,9g joint. Jeg røg jointen helt i bund (stille og roligt på en bænk i red light, herlig sommeraften i øvrigt) og der, i skæret fra de røde damer i vinduerne, sænkede der sig en afslappende fornemmelse over mig. Slet ikke overvældende men mere med en vis lighed til påvirkningen af alkohol ala når jeg sidder i sofaen med hånden pakket godt ned i skridtet samt en økflaske i den anden hånd og ser NFL.

Det rejser det oplagte spørgsmål om jeg er delvis immun/modstandsdygtig overfor THC. Jeg ved, at oplevelsen kan være individuel betonet, mit spørgsmål er om den kan være begrænset?

I tilfældet med den sidste joint kan der være tale om en snyder (hvilket jeg måske tror, 0.9g er da meget? Ved mundstykket var det også kun ren tobak (det kan mine spæde barnelunger ikke klare)) men de to første på henholdsvis 0.4 og 0.5 var fine - tydet ud fra udtrykket på min ven. Røgen fra alle 3 så meget hash agtig ud (tyk og tåget), dog varierede de meget i lugt og smag (0.9g havde en tydelig hash/plante duft)

Har tænkt mig at tage på staden næste weekend og købe for 200-300kr god hash (inspireret af guiden her på forummet) og så prøve igen hvor jeg selv ruller og er mere bevidst omkring indholdet. Så kan jeg jo skrive hvordan det går.

Mvh.

Medlem

Geografisk sted: hulen
lav en bong og køb noget semi det skal nok virke :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Mine forslag er at du ikke spiller garvet ryger når du ikke er det.
Tror du havde fået mere ud af at sige ( hey du jeg har røget og røget men har aldrig kunne mærke noget nogensinde-
og mine venner siger det er det stærkeste/ bedste og bla bla bla, såå ? du har vel ikke noget ordenligt der virker ) ?

Ud over det vil jeg forslår dig at købe noget mild sativa domineret skunk, start mildt ud og ryg stille og roligt,
prøv at holde røgen nede i lidt tid hvis du ikke syndes det virker.

Start med at tage 5- 7 væs og vent et par minutter før du ryger videre, føl om du kan mærke noget,
kan du ikke tag trygt 5 væs mere, og forsæt sådan til du syndes du har nået din skævert, husk at virkningen
sommetider først slår rigtig ind nogle minutter efter du har røget, så lad vær med at være overmodig og ryg som en satan.

Blev du ikke skæv af den joint ?
jamen så rul en ny, der er stærkere og gå hårdere til den.

Du kan self også ryge hash, jeg har bare oplevet ( især hos nybegyndere ) at skunk
oftere giver en gladere og mere positiv rus ( hvis man går forsigtigt til den )

Jeg vil ikke anbefale dig bongen hvis du ikke engang har oplevet at blive skæv ved joints.
Har set en del menneske blive lidt blege i hovedet når de startede ud med den.

god ryger herfra

Så vidt jeg ved, kan det godt være nødvendigt at prøve at ryge helt op til 5 gange før man får en mærkbar virkning. 2 af mine veninder delte f.eks. 3 gram, uden at kunne mærke det mindste, og jeg kan sige dig, at jeg selv erfarede, at det var noget ganske godt røg!
Men hvilken virkning har du egenligt forventet? :)

Medlem

bong skal ihvertfald nok virke

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ja men muligvis ikke på den gode måde når man er nybegynder.
og har man ikke nogle erfarende mennesker der kan fortælle en hvordan man skal gøre osv
kan det meget hurtigt gå hen og blive en ubehagelig oplevelse.

ps !
forresten vil jeg forslå dig at gøre det med nogle gode venner når det er første gang,
nogen du kan lide og nogle som du stoler på, lav noget sjovt, køb noget god fråder og alt det der,
gør det til en god oplevelse.

Medlem

Geografisk sted: hulen
eskapisme

du har fuldstændigt ret :D
men når man først er vandt til bong er det sku bedst :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ikke når du har røget det i snart 11 år vær dag, konstant ;)
Bong har desværre en mere " narkotisk " effekt (syndes jeg ) som gør mig
meget mere afhængelig end joints gør ( men det er en helt anden snak ) hehe

Håber self aldrig at trådstarter falder i

Men når jeg har holdt en pause fra bongen i 3 uger er en stor fed dejlig joint fantastisk.
Syndes man at joints er nedren og svage ( som jeg gør til tider ) ryger man for meget bong.

Junior medlem

Tak for de gode råd!

eskapisme skrev:
Mine forslag er at du ikke spiller garvet ryger når du ikke er det.
Tror du havde fået mere ud af at sige ( hey du jeg har røget og røget men har aldrig kunne mærke noget nogensinde-
og mine venner siger det er det stærkeste/ bedste og bla bla bla, såå ? du har vel ikke noget ordenligt der virker ) ?

Ud over det vil jeg forslår dig at købe noget mild sativa domineret skunk, start mildt ud og ryg stille og roligt,
prøv at holde røgen nede i lidt tid hvis du ikke syndes det virker.

Start med at tage 5- 7 væs og vent et par minutter før du ryger videre, føl om du kan mærke noget,
kan du ikke tag trygt 5 væs mere, og forsæt sådan til du syndes du har nået din skævert, husk at virkningen
sommetider først slår rigtig ind nogle minutter efter du har røget, så lad vær med at være overmodig og ryg som en satan.

Blev du ikke skæv af den joint ?
jamen så rul en ny, der er stærkere og gå hårdere til den.

Du kan self også ryge hash, jeg har bare oplevet ( især hos nybegyndere ) at skunk
oftere giver en gladere og mere positiv rus ( hvis man går forsigtigt til den )

Jeg vil ikke anbefale dig bongen hvis du ikke engang har oplevet at blive skæv ved joints.
Har set en del menneske blive lidt blege i hovedet når de startede ud med den.

god ryger herfra

Det er en fin fremgangsmåde du foreligger. Havde ikke tænkt på alternativet skunk. Fed ide. Behøver jeg at vide hvad sativa er?
Det med at holde røgen nede troede jeg ikke gjorde nogen stor forskel - så længe man inhalere dybt. Kan nemlig ikke holde det nede så længe :oops:.

Jeg tror ikke en bong er sagen. Jeg har ingen manisk trang til at blive høj og er heller ikke naiv. Jeg udgiver mig nu heller ikke for at være garvet, startede trods alt stille ud. Skulle bare have noget jeg vidste virkede på sidste dagen i Amsterdam - surt det ikke gjorde.

Havde tænkt mig at ryge i selskab uden for meget alkohol indblandet. Ellers ville jeg gøre det med kæresten og så smække bamses julerejse på. Som sagt kan jeg godt li den afslappende effekt, syntes bare den var lidt ringe i Amsterdam.

Mvh.

Senest rettet af Godtegøj 12 sep 2010 01:18, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Flaxys112 skrev:
Så vidt jeg ved, kan det godt være nødvendigt at prøve at ryge helt op til 5 gange før man får en mærkbar virkning. 2 af mine veninder delte f.eks. 3 gram, uden at kunne mærke det mindste, og jeg kan sige dig, at jeg selv erfarede, at det var noget ganske godt røg!
Men hvilken virkning har du egenligt forventet? :)

Noget ala cementklodser på fødderne.. Mhm, har været i mine venners nærvær mange gange når de er skæve og effekten har altid forbløffet mig.. Når jeg drikker bliver jeg aldrig træt men i et dejligt party humør. Jeg er den glade type. Desuden elsker jeg musik, kunst og filosofi.. tror der er muligheder på den front :D og de muligheder behøver ikke at være konstruktive! Bare jeg har det sjovt.
Edit:
I virkeligheden må jeg nok erkende at det er min ungdommelig nysgerrighed der måske har hænderne lidt for langt nede i kagedåsen.. Men nu har jeg fået blod på tanden så er opsat på at prøve det.
Ikke for at gå i modoffensiv men det er jo heller ikke fordi der foreligger række legitime grunde til at starte med at ryge hash. Man gør det fordi det tiltaler en. I spørgsmålet om hvad jeg forventer aner jeg det ikke - og det kan lyde dumt men det er det nu ikke.. det skal da bare prøves :D

Edit: skal lige vænne mig til funktionerne. Ved godt det er dumt at dobbeltposte, skulle havde sammensat de to tråde.

Senest rettet af Godtegøj 12 sep 2010 01:22, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jamen det kan du spørge dem om inde på staden når du er der, altså
bare sig til dem du nu køber det af at det skal have en sativa domineret sort og ikke en indica domineret, så er jeg sikker på de ved hvad du taler om ;)

Mht at du ikke kan holde det længe nede, prøv istedet for store væs ( hvis du tager det )
at tage nogle små og hold dem lang tid nede, med tiden vil du også lære at lave en joint der
smager godt, efter din smag, og så vil du også være istand til at holde det lidt nede.
Når jeg siger smager godt mener jeg også at det ikke kradser self ;) godt ristet os.v

De første gange du indetager cannabis på nogen måder, vil jeg råde
dig stærkt til at holde dig fra alkoholen, det kan du begynde på senere
når du føler du kender hashrusen og dens effekter :)

Du kan læse lidt om cannabis her hvis du ikke allerede har gjort det.
http://www.psychedelia.dk/wiki/Cannabis

Junior medlem

eskapisme skrev:
Jamen det kan du spørge dem om inde på staden når du er der, altså
bare sig til dem du nu køber det af at det skal have en sativa domineret sort og ikke en indica domineret, så er jeg sikker på de ved hvad du taler om ;)

Mht at du ikke kan holde det længe nede, prøv istedet for store væs ( hvis du tager det )
at tage nogle små og hold dem lang tid nede, med tiden vil du også lære at lave en joint der
smager godt, efter din smag, og så vil du også være istand til at holde det lidt nede.

De første gange du indetager cannabis på nogen måder, vil jeg råde
dig stærkt til at holde dig fra alkoholen, det kan du begynde på senere
når du føler du kender hashrusen og dens effekter :)

Du kan læse lidt om cannabis her hvis du ikke allerede har gjort det.
http://www.psychedelia.dk/wiki/Cannabis

Tak for tippet, sativa domineret sort skunk. Det skal jeg huske. Vil gerne have en god ryger.

Det med alkohol og hash florerer også i mine omgangskredse som værende SUPER nedern.. så det ved jeg skam godt.. men havde forestillet mig 1-2 øl en tidlig aften efterfulgt af en midnats-ryger.

Fordi jeg aldrig har røget en smøg (heller ikke endnu, kun i forbindelse med hash) så ryger jeg joints på den måde at jeg tager et væs ind i munden og så trækker vejret så dybt. jeg kan Det fungerer fint.

Fedt link, har ikke været derinde før.

Senest rettet af Godtegøj 12 sep 2010 02:04, rettet i alt 1 gang.

Godtegøj skrev:
Noget ala cementklodser på fødderne.. Mhm, har været i mine venners nærvær mange gange når de er skæve og effekten har altid forbløffet mig.. Når jeg drikker bliver jeg aldrig træt men i et dejligt party humør. Jeg er den glade type. Desuden elsker jeg musik, kunst og filosofi.. tror der er muligheder på den front :D og de muligheder behøver ikke at være konstruktive! Bare jeg har det sjovt.
Edit:
I virkeligheden må jeg nok erkende at det er min ungdommelig nysgerrighed der måske har hænderne lidt for langt nede i kagedåsen.. Men nu har jeg fået blod på tanden så er opsat på at prøve det.
Ikke for at gå i modoffensiv men det er jo heller ikke fordi der foreligger række legitime grunde til at starte med at ryge hash. Man gør det fordi det tiltaler en. I spørgsmålet om hvad jeg forventer aner jeg det ikke - og det kan lyde dumt men det er det nu ikke.. det skal da bare prøves :D

Edit: skal lige vænne mig til funktionerne. Ved godt det er dumt at dobbeltposte, skulle havde sammensat de to tråde.

Altså, min hashrus går oftest bare ud på, at jeg sidder og stirrer på ting, der sker omkring mig, uden selv at lave noget men stadig selv være underholdt :) Det er egentligt ikke det helt store, men en enormt afslappet følelse, og så følelsen af, at alt er interessant! Jeg er dog aldrig blevet videre kreativt i min rus, på trods af, at jeg tit har haft en guitar i hånden og en dybt filosofisk diskussion om mig imens jeg har været skæv...

Mht. ungdommelig nysgerrighed, så har jeg den farlige holdning, at alt skal prøves før man kan vælge det fra ;)

Junior medlem

Flaxys112 skrev:
Altså, min hashrus går oftest bare ud på, at jeg sidder og stirrer på ting, der sker omkring mig, uden selv at lave noget men stadig selv være underholdt :) Det er egentligt ikke det helt store, men en enormt afslappet følelse, og så følelsen af, at alt er interessant! Jeg er dog aldrig blevet videre kreativt i min rus, på trods af, at jeg tit har haft en guitar i hånden og en dybt filosofisk diskussion om mig imens jeg har været skæv...

Mht. ungdommelig nysgerrighed, så har jeg den farlige holdning, at alt skal prøves før man kan vælge det fra ;)

Jamen det lyder da også mægtigt! :joint: Tak for svaret. Jamen jeg er enig med dig, dog ikke hvis man er 14 og ikke aner hvad der foregår omkring en. Er heldigvis kommet op i en alder hvor mit fornuftapperat er nogenlunde fungerende..

Har lige et followup Q. Jeg hader tobak, kan simpelthen ikke klare det. Det er det der får mig til at knække og ikke kunne holde røgen nede. Er 'fattig-student' alternativet til vaporizer en pibe (er også mere casual end vaporizer) hvor man ryger hashen rent?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan ikke hjælpe dig med en billig vapo, ud over du kan kigge lidt her hjemmelavet ultra-nem varporizer
Dog ikke lige noget jeg anbefale du roder dig ud i indu.

men du kan ryge skunk / pot rent hvis du vil.
evt køb en billig pipe til formålet, hvis du ikke gider til at rulle joints.
sådan kan du også nemt kontrollere hvor meget du ryger, og om du kan tåle mere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Godtegøj: Prøv at holde røgen nede i lungerne i 5 sekunder efter hvert sug. På den måde optager dine lunger det hele. Det burde give mere virkning end hvis du bare inhalere og puster ud med det samme. Du kan også prøve dig af med lidt oral indtagelse. Det giver for nogen en mere psykedelisk rus.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Som måske igen ikke lige er det en nybegynder søger ;)
Jeg syndes han skulle starte med den joint eller andet mildt.

Igen vil jeg lige pege ud, at jeg mærker væsentlig forskel hvis jeg holder
en lunge nede i 5 sekunder eller i 20 sekunder :)
Derfor finder jeg det meget svært at tro at alt " det gode " der er i røgen
bliver optaget inden 5 sekunder.

Jeg mærker i hvert fald væsentlig forskel på, om jeg holder et bonghoved
nede i 5 sekunder eller i 20 sekunder :)

Medlem

eskapisme skrev:
Jeg mærker i hvert fald væsentlig forskel på, om jeg holder et bonghoved
nede i 5 sekunder eller i 20 sekunder :)

der er også væsentlig stor forskel på mængden af ilt du får til hjernen. det er mere hvad der giver den der lidt rundtossede effekt når du puster ud.

til trådstarter vil jeg ligesom eskapisme foreslå en sativa domineret skunk eller pot. Hash kan være overvældende første gang hvis dosen er lidt for høj, og det bliver den hurtigt. udover det, er det irriterende at skulle sidde og være forsigtig med at ryge for meget, når nu man gerne vil være sikker på at blive skæv, og oven i købet ikke har nogen anelse om hvad man laver. Pot f.eks. er mildere, både den psykiske virkning, men også røgen, som jeg vil vædde på du kan holde nede.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg taler jo ikke om lige når jeg puster ud brygs :D jeg taler om effekten der kommer efter.
Det er klart at jeg er svimmel efter jeg har holdt røgen nede i 20 sekunder ;) røgforgiftning og iltmangel.
Lidt off topic men jeg kender ret godt til det der med at blive " rundtosset " da jeg var 14 -15 år var jeg helt sikker på
det gav bonus, hvis jeg sad og slappede af i lang tid, røg et bonghoved, og rejste mig op med et spjæt så jeg halvt besvimmede..
Pisse smart jeg var man ! ;) ( kan ikke anbefales )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]