Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 aug 2025 04:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Hei psy, sad lige og tænkte om man virkelig kan få hallucinationer af indtagelse af Cannabis?. er godt klar over at det er et psykisk stof og det. Men jeg har ADRIG oplevet, ligemeget hvor blæst jeg har været, prøvet at hallucinere.

etcetera :joint:

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Har jeg godt nok heller ikk provet. Lige meget hvor langt ud i hampen jeg er gaaet, var og blev det kun Hamp jeg saa :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Ja, det er sandt. Næste levende emne?

Junior medlem

Ikke på rent cannabis, men har prøvet at hallucinere, da jeg drak mig stiv, røg en, drak mere, røg mere og drak så igen.

Det eneste jeg kan huske var, at alt gik i slow-motion og da jeg så satte mig ned, kom der et mærkeligt lys og ud af lyset kommer der riddere på heste :o

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Har prøvet det en enkelt gang, var lidt skræmmende faktisk. Kender også flere som hallucinere jævnligt når de ryger, så ja det kan du sagtens.

edit: skal lige siges at folk reagere meget forskelligt når de ryger, så det hjælper nok ikke noget bare at lamme dig.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: SeaWorld, baby!
Nah, det er kun nogle der kan. Det tætteste jeg har været på det har været at jeg ikke har kunne se (alt var et hav af lysende prikker i alle mulige farver - kunne INTET se for det). Og selv det har jeg kun prøvet en enkelt gang, hvor jeg røg meget og havde nul tolerance.

"Among the drugs that are currently illegal, I have chosen not to use marijuana, as I feel the light-headed intoxication and benign alteration of consciousness does not adequately compensate for an uncomfortable feeling that I am wasting time." - Alexander Shulgin

Medlem
Brugeravatar

det kan man godt :) en af mine kammerater gør det hele tiden når han ryger sativa, og det er både OEV og CEV.
har os selv gjort det en enkelt gang hvor jeg havde CEV og lydforstyrelser :) så det kan godt lade sig gøre, men det er forskelligt fra person til person ;)

Medlem
Brugeravatar

Næsten hver gang jeg ryger får jeg visuals; både OEV og CEV. Selve intensiteten på de visuals jeg får afhænger selvfølgeligt af mængden jeg ryger/ryge metoden.
For mig er Cannabis rusen for det meste ret så psykedelisk - selvfølgeligt langt fra så twisted og psykedelisk som et trip på de psykedeliske stoffer der ligger i den lidt tungere ende som fx. svampe/LSD, men kan sagtens se evigt forandrende mønstre, farver, billeder etc. når jeg har åbne og lukkede øjne. De billeder og mønstre jeg ser kan sagtens være ret så intense og komplicerede og fantastiske at se på :)

Men rigtigt virkelighedstro hallucinationer har jeg dog aldrig haft. :)

Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene undrede mig nemlig over om der måske var noget galt med mig :D. Dog har jeg prøvet at gå fuldstændig i blackout da jeg tog et hoved, faldt bare om, og så lå jeg bare og gispede efter vejret, det var en skør følelse :D!

Medlem
Brugeravatar

etcetera skrev:
Tak for svarene undrede mig nemlig over om der måske var noget galt med mig :D. Dog har jeg prøvet at gå fuldstændig i blackout da jeg tog et hoved, faldt bare om, og så lå jeg bare og gispede efter vejret, det var en skør følelse :D!

det kunne godt lyde lidt som et nikotin chock du har fået dig der ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg syndes ikke at jeg har haft nogen specialle halluer på hash eller skunk.
Jeg vil mere kalde det synsforstyrrelser, ligesom hvis man er træt i hovedet og mangler søvn.

F.eks hvis man har siddet og røget hele natten og været helt væk, kan jeg ofte få sådanne
tåger i øjenkrogene eller som om der er ting der rør på sig, og når man så kigger er der ikke noget.
Altså måden jeg ser tingene på bliver klart forandret, altså ikke kun oppe i hovedet, men visuelt.
Især hvis jeg bevæger mig udenfor en overskyet vinterdag hvor himlen nærmest er hvid,
det gør nærmest ondt i øjnene..

Jeg har hørt om folk der ser direkte ting,
men jeg tror nu også det har lidt at gøre med deres fantasi og sådan,
har de en livlig fantasi har de nok også mere tendens til at se ting og sager når de koger.

Junior medlem

det kan vel ske men ser hallucinationer man ikke meget kommer vel an på hvor blæst man er og om man er meget træt men det sker nok sjældent at man ser hallucinationer men tror ikke det er fuldstændigt umuligt

Junior medlem

Det kan man egnlig godt, men det er mest gældende i meget store mængder.. Jeg gik i klasse med en, da havde røget hash engang, og det var også rimelig meget.. Først havde han røget nogen joints, hvor der ikke skette en skid.. Så fik han røget mere end 1 g. på en bong, og han fik det sygeste, og mest ustyrligste grineflip nogensinde, derefter så han alle mulige mærkværdige ting fx. da han gik ud på toilettet, så blev toilet kummen til en alligator, der vil æde hans røv, hvilket han fik nøjern over..
Personligt, har jeg aldrig fået hallu'er eller OEV's, men jeg har tit prøvet meget syret, og psykedeliske CEV's, de første gange jeg røg.. Bl.a. kan jeg huske at jeg var til en fest hos en af mine gode venner, hvor der blev røget meget hash.. Da jeg blev godt stoned, blev musikken mere intens og "flydende" og da jeg lukket øjnene og hørte musikken, var det som om at se en film i hovedet.. Jeg stod på scenen på en guitar og fyret den af, og stregene lyste lilla, lyserød.. alle mulige farver.. Jeg så rummet og stjernerne, og i blandt i dette kosmos så jeg de mest underligste væsner bl.a. en kæmpemæssig drage, løvefrøer med tukannæb, stråler af lilla, kosmisk lys osv. osv. .. Det var helt fantastisk, kan jeg huske og det glemmer jeg heller aldrig, selvom det bare var CEV's :b
Men siden jeg har på de sidste par måneder haft et dagligt forbrug af cannabis, er det ikke rigtigt længere det samme, som det har været, desværre.. Medmindre jeg ryger endnu mere, selvfølgelig :)

Medlem
Brugeravatar

^^ Jeg tror ikke du skal regne med at dosen i sig selv er nok til at give hallucinationer. Som jeg ser det er det en blanding af hvad du ryger, din setting og dig selv. Selvfølgelig skal der en vis mængde til, men det hjælper altså ikke at ryge 5 hoveder i træk hvis du sidder med noget random billigt hash fra staden. Nogle personer er bare mere modtagelige over for bestemte substanser.

Medlem
Brugeravatar

Absurdisten - Så hold da en pause hvis det ikke er det samme mere og du er begyndt at skulle ryge meget mere før du får en behagelig effekt, det er også sundt med nogle pauser på en måned plus minus :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg siger no way. Man kan ikke HALLUCINERE ved at ryge hash/skunk.
Max synsforstyrrelser, eller CEV's vil jeg gå med til. Men det er noget jeg kun har oplevet ved nul tolerance eller helt i starten da jeg røg, og jeg blev blæst helt væk.

Medlem
Brugeravatar

ja du kan godt få hallu folk reagere forskelligt på stoffet ,, fx nogen får kun hallu når de har bad trip ( mest set i min omkreds hvad jeg ved af folk der virkelig er blevet skræmt ) så har de fået cev ( close eyes visuel ) / skræmmende billeder i hoved og underlige tanker

Junior medlem

etcetera skrev:
Absurdisten - Så hold da en pause hvis det ikke er det samme mere og du er begyndt at skulle ryge meget mere før du får en behagelig effekt, det er også sundt med nogle pauser på en måned plus minus :)

Det kan jeg kun give dig ret i :) .. Men jeg er ofte sammen med nogen venner, der ryger meget, og så når man bliver tilbudt et hoved eller en joint på en søndag eftermiddag eller en torsdag aften, så har jeg lidt svært med at sige nej tak ;) ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Absurdisten skrev:
derefter så han alle mulige mærkværdige ting fx. da han gik ud på toilettet, så blev toilet kummen til en alligator, der vil æde hans røv, hvilket han fik nøjern over..

No way! Den køber jeg sku ikke den der. Jeg tror bare din ven har en overdrevet fantasi. Personligt har jeg aldrig haft den mindste smule visuels på THC. Hverken ved rygning eller oral indtagelse. Jeg siger ikke det er umuligt, men jeg synes det lyder meget underligt og usandsynligt. I har nok ret jer der siger at man reagere anderledes på det :)

Medlem
Brugeravatar

ingenium skrev:
Jeg siger no way. Man kan ikke HALLUCINERE ved at ryge hash/skunk.
Max synsforstyrrelser, eller CEV's vil jeg gå med til. Men det er noget jeg kun har oplevet ved nul tolerance eller helt i starten da jeg røg, og jeg blev blæst helt væk.

Belive it or not, men har selv oplevet det og kender flere andre som har. Kan godt være at DU ikke kan. Men ja det jeg oplevede var hovedsageligt CEV's.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]