Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 14:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: København
Så ved jeg du kan ordne det ;) !
ellers skal der nok være nogle guides herinde :)
...

Jo Helt sikkert, Chrille, Vent til 60-80% af hårene er brune :)
Tålmodighed :)

Medlem

Nogen der evt gider bruge 5 min på at søge på forum om der evt er en post/link til youtube hvor der visses hvordan det skal samles?! har forsøgt men kunne ikke finde noget.

Medlem

Det er det bedste jeg kunne finde, eller må du bare lede lidt derinde :) ..

http://www.youtube.com/watch?v=5okHriJe ... re=related

Medlem

ja okay, det ser godt nok ikke svært ud, det eneste problem jeg kan se er at finde de rigtige steder ledningerne skal i:P Men ellers må der stå det et eller andet sted.. tror også der er en brugsanvisning med til kittet..

Medlem

forresten, tak for linket..

Medlem

Køb de dyreste ledninger du overhovede finder(fede).
Men der burde gerne være farver i ''modtagerne'' i ballasten, til ledningernes farve..

Ja det burde der gerne være :) ..

Er det af mærket ''Gib Lighting'' ? :)

Medlem

Så er mine early durban begyndt at titte frem:) 8/10 er spirret:)
Billede
Billede

Mine Big buddha cheese er også vokset en del siden sidst update syntes jeg:) De er nu 12 dage gamle. den største er 10 cm og den mindste er 9
Billede
Billede
Billede

Og så er der den ukendte som satte gang i mit projekt, den har jeg valgt at kalde Homegrown no. 1;) den er nu 19 dage gammel og ser også rigtig fin ud syntes jeg. 8.5 cm
Billede
Billede
Billede

Har dog været lidt en klaphat:P for hvis alle 13 planter blir til noget, så for jeg seriøst pladsmangel, og vil helst ikke til at bygge en growroom et andet sted:P men nu må vi se:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Nice work, keep the pictures coming! :-D
Det ser ud til at være nogle fine små planter du har der. *Thumbs up* :wink:

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem

Der skal nok være nogle af de 13, som dør eller er hanner ;)
Et smart trick er at tage en stikling fra din planter, og sætte dem i blomst, så er man fri for at spilde plads og tid på det..

Medlem

EN lille update med et spørgsmål i:

Når i læser den her Post vil der være bogstaver inrammet i (......) eks: (A) det bogstav vil henvise til et punkt på det første billede så i kan følge med bedst muligt om hvad jeg snakker om.

KRISE!!!!!

jeg var rigtig uheldig, den ene nat gik pæren hvilket jeg opdagede ret sent og resulterede i de kære tøser fik sig 5 timer ca. ekstra mørke tid. Ud over det er min ventivaltor for "kraftig" til at den kan blæse dirrekte på pigerne, så den er blevet drejet ind mod væggen, så den bare laver cirkultation i rummets nederste del. (A)
Men alt dette ovenfor skrevede, har resulteret i at mine big budda cheese (fra nu af BBC) har "lagt sig ned"(B) og bladene virkede en smule "krøllet" på en af planterne (B1). Fik sat et nyt fluo lys op igår som er på sammenlagt 2700 lumens og 2700k 2x 18w lysstofsrør (C).
Nu virker det som om planterne er bygyndt at ville opaf igen og de har vokset en del bare frai går da jeg satte det nye lys til og så indtil nu i skrivende stund. (D)

Spørgsmål:

Skal jeg blive nervøs for om de vil klare sig igennem den uheldige periode de har haft?
Er 2700k helt tåbeligt at vegge med?
Skal jeg sætte pinde i jorden så de kan rejse sig op? <--- Mine BBC

Dog har min homegrown no. 1 dog ikke vist tegn på at have taget skade, den vokser flittigt:) og mine early durban er også godt på vej kan i se på de forskellige billeder, det er de yngste planter som ikke hænger med snuden:P

Billeder:
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

MVH Jubas

Medlem

Som os mennesker, opføre planter og dyr sig også anderledes..
Grunden til den ligger sig, kan være af mange årsager, Men specialt kan det være noget med vandingen, og varme, men går ikke ud fra det er problemet, når det er lysstofrør.. Tør ikke sige noget konkret.
.

Undskyld hvis jeg har kogt den ud, men hvad brugte du af gødning? :)

Har du fået din HPS? :)..

Ellers ser mange af dem sunde ud :)
Good work, det skal nok blive godt....

Senest rettet af MFS 26 aug 2010 03:59, rettet i alt 1 gang.

Medlem

hps blir sendt på mandag ALLER senest det er jeg blevet lovet, så det ser jeg frem til. Gødning var noget jeg fandt i plantorama:P er slet ikke sikker på den er som den nu også burde være, men det kan vel altid kun gavne så længe man ikke overgøder, forresten. Kan jeg evt begynde at give mine tøser gødning har ikke gjort det endnu da jeg var bange for at de var for "unge".?!

Medlem

Langt om længe :)..

Kig på NKP, og alt det andet den skal bruge..

Nogle gødninger koster 300 for en liter, mens andre 50kr L, og alligevel er der det samme i, bare i en lidt pænere flaske :)..
ville ikke gøde nu, med mindre om de selvfølgelig viser tegn på de har god fråder på ;)..

jeg bruger en fin pottemuld fra preisler, 25% sand og 25 leca, og begynder først gødning i 5-7uge..
Hellere for lidt end for meget kan man sige..
hvis du skulle gå hen og overgøde, så skyl potten godt igennem :)

Medlem

NPK på min gødning er 5-1-4. Er det ikke noget med det første tal er N og N er godt til vegge fasen?

Medlem

Lige præcist, massere af nitrogen i vegge.
Bare godt råd, køb noget bedre gødning ;)
Jeg besluttede mig for at prøve biobizz i år, og det er jeg ganske tilfreds med. Det koster også kun kapsler

Medlem

En glædelig update efter krisen:D hehe. Som i kan se har BBC rejst sig op igen og de skyder i vejret med ustyrlig fart:D det samme med min Homegrown no. 1 og early durban. Ang erliy durban har jeg vuderret at de har fået varme stress så har hævent lampen lidt fra planterne og håber det er det der skal til:) (læste inde på den der guide DC vidst nok og fant et billede der lignede mine planters problem, aka små gule prikker rundt omkring på bladene, så det må være det der er sket... Har taget et billede det er bare ikke særlig tydeligt, men giv endelig bud på hvad i mener det er HVIS i kan se det ordentligt, kan desværre ikke klare en bedre kvallitet.

Billeder:

Billede
Billede
BBC med rejsning;)
Billede
Det er mine early durban og det billede der gerne skulle vise de har varmestress...
Billede
Billede
Homegrown no. 1:D den er 14 cm

Medlem

Ser sunde ud
Smid endelig flere billeder, når de er blevet teenagere :)

Medlem

Nå endnu en nedern nyhed:( Det firma jeg havde bestilt lys kit fra har vist sig at være et scam. En lang historie kort: De svarer ikke på deres hotline(har kimet dem ned i timevis mange gange) de svarer ikke på mails (dem der kommer lover de guld og grønne skove) og ja. DER SKER BARE INTET. så fuck dem og dem gider jeg ikek spilde tid på mere. Nyt kit bestilt andetsteds og ved de kan levere og ikek snyder..:)

Medlem

En lille update:)

Mine BBC er kommet i større potter da røderne var påvej ud af de andre de stod i;) så nu er de smidt i 4l potter. Lidt billeder har jeg også taget:

Billede
Billede
Billede
Min Homegrown no. 1
Billede
Billede
Mine BBC

Medlem

Forresten, kan det passe de begynder at "dufte" af skunk en anelse allerede nu? Syntes klart man kan lugte dem når man er tæt på dem:P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]