Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 10:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

jeg har søgt på nettet efter flere forskellige måder at lave en varporizer på, de fleste krævede en masse underlige materialer og en lettere kompliceret fremgangsmåde, samt upraktisk at fylde og rengøre. men så fandt jeg løsningen.. varporizeren for dummies!! :gud:

1. køb en glæde-pære (kan ik huske størrelsen, og det er renset væk på min egen :P men en af de store)

2. køb nogle små sugerør, vælg en ud og skær den over øverst lige efter rillerne (der hvor man bøjer den)

3 køb en sodavand (med skruelåg) og drik den (hvis du drikker den med sugerøret er det nemmest at klippe den mindre EFTER du har drukket sodavanden :lol: )

4. skær pæren over øverst oppe i gevindet og tag glødetråden ud (rens evt. stadset der er inde under metallet, det har jeg dog ikke selv gjort da jeg tror det styrker gevindet, og det når alligevel aldrig at tage skade af varmen)

5. tag dit skruelåg og bor et hul der passer til sugerøret samt et lille hul ved siden af

6. skru ganske simpelt skruelåget på pærens gevind, put sugerøret i hullet og vupti, så er der bar tilbage at fylde den med det ønskede stof, skrue låget på igen, holde for hullet og sugerøret, tænde ligtheren under pæren og vente, og så ellers bare suge og holde det inde.. hvis det så er MDPV der er i så sidder i lidt efter og skriver så detaljeret som jeg gør lige nu xD sorry forresten :P
efter et par gange (hvis i har voldtaget gevindet for meget) kan det godt være en smule utæt, hvilket egentlig var grunden til at jeg ville skrive, for at spørge om det bare skal lappes med tape? men okay, hvis i ved det, så ved i vel os hvordan man laver den :P

ps. når i vil rengøre den så læg den i sæbevand i nogle timer (eller bare hurtigt, alt efter hvor beskidt den er og hvor ren i ønsker den :P ) skyl den, lad den tøre, fyld lidt Na+cL- I (almindeligt bordsalt *blær* 8) ) ryst den alt hvad du overhovedet kan, hæld saltet ud og skyl den igen..

dog kan der komme så meget snask der i at den er umulig at rengøre hvis man er for skæv til at gøre det med det samme og ryger ret hæftigt på en aften/nat..

bare sig hvis i vil ha billeder på. det kan jeg nok godt overkomme :P :D

må hellere sende det her inden nedturen slår ind og jeg fortryder lidt :P. (den blev os lidt længere end forventet haha) dog er der næsten ingen nedtur på mdpv hvis man drikker på det og indtager det oralt.. og så snakker man seriøst uafbrudt i timevis og timevis. forstår sku godt folk har brugt det som study-drug. plejer normalt kun at skrive så lidt som muligt : :P

.. nå ja, og så skriver man også helt vildt, kan sagtens skrive med mig selv i timevis hvis ik det var fordi jeg røg det i vapo da jeg gerne vil sove i nat, det holder kun en times tid :P.. blev dog nød til at re-dose for at fuldføre den er besked) men hvis man ik skriver eller snakker imens er der en kæmpe trang til at redosere eller ryge smøger i pakkevis.

men det var alt fra mig, håber det med vapoen var nyttigt :D

rettede sku lige det værste ud igen :P

Senest rettet af 2c-ekstremt 25 aug 2010 18:50, rettet i alt 4 gange.

Junior medlem

warouw, den blev sku lidt meget længere end forventet :P. det er kun de første ting der er nyttig viden for de fleste af jer (der hvor det står 1. 2. osv), men mdpven overtog sku lige styringen ;)

damn, jeg savner "fuck jeg er blæst" rummet :(.. det er jo trods alt onsdag :rocking:

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Nice! Kunne være fedt med nogle billeder! :-D
og bare for at være lidt træls, så er køkkensalt Na+Cl- ;)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
så vidt jeg husker er der noget ret giftigt inde i glødepære som gør dem sundhedsskadelige at ryge på mener vidst det er kviksølv ( du må ikke hænge mig op på det) er der en anden der kan bekræfte eller afkræfte min påstand?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Kixen skrev:
så vidt jeg husker er der noget ret giftigt inde i glødepære som gør dem sundhedsskadelige at ryge på mener vidst det er kviksølv ( du må ikke hænge mig op på det) er der en anden der kan bekræfte eller afkræfte min påstand?

http://politiken.dk/tjek/bolig/energi/article774751.ece
og http://politiken.dk/tjek/bolig/energi/article791669.ece
Bekræfter og afkræfter :-)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Junior medlem

Kixen skrev:

har undersøgt det på engelsk forums, de siger der ik er... er det ikke kun i gløde-.. øh... -stangen?

man renser den jo også grundigt før brug self.

Junior medlem

og lige et råd mere:

det med at ryge mdpv i den, det er sku farligt hvis man ik har nogen smøger og ik vil skrive/snakke med for mange fordi man lyder blæst.. så forsvinder ens mdpv på mystisk vis ret hurtigt :-s. havde dog heldigvis ik "ret" meget. hvis 10 mg er standard dosis (til oral indtagelse.. men når man ryger er det os store doser som det :-s og det holder som sagt kun 1 time imod 6-8 timer oralt. målt fra når virkningen træder i kræft), okay så havde jeg lidt meget :P. og det skulle have været gemt til en druktur i weekenden :( har dog heldigvis taget noget op i en pille.. men damn det er afhængighedsskabene det shit når det ryges.. forstår sku bedre hvorfor folk sammenligner det med crak.. )

men håber sku jeg gemmer det sidste :P

men shit, nu har jeg os sat her i 5 timer. forstår sku bedre hvorfor der er så meget væk nu :P damn. det er tidsfordriv på højt plan

er der i øvrigt andre der døjer med lidt sløret syn sidst i et godt amf trip? (stoppede med amf for 1 år siden da nedturen blev værre og værre).. så er det her sku langt bedre hvis man holder sig til at spise det.. det giver samme amf følelse plus en "her kommer jeg" følelse, som ik kan beskrives så godt det er.. men nedturen er at det nok ikke er et party drug, mdmindre de andre ved man tager det.. for man kommer til at lyde som en rusten narkoman og snakke i timer, men tager man mindre falder virkningen kraftigt.. det var ellers et party drug jeg søgte :P.. men måske er min vægt bare ik præcis nok så det godt kan lade sig gøre..

okay nu lader jeg fanme det shit stå inden jeg bliver bandet her inde for spam :stupid:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

2c-ekstremt skrev:
Kixen skrev:

har undersøgt det på engelsk forums, de siger der ik er... er det ikke kun i gløde-.. øh... -stangen?

man renser den jo også grundigt før brug self.

Uanset hvor grundigt du renser dem, bør du for guds skyld ALDRIG SÆTTE DINE LÆBE TIL NOGET SOM DER HAR VÆRET KVIKSØLV I!... Kan ikke understege det her nok.
Ligemeget hvor meget du har gjort den rent. Det er simpelthen ikke værd at tage chancen :-)

Admin
Brugeravatar

Kan anbefale at bruge "the machine" i stedet. Link:

Billede

fungerer helt kanon, og man skal ikke bekymre sig om giftige stoffer fra lampen.

-Jimmy Carter

Junior medlem

er en hel flaske ikk lige i overkanten? så skal man godtnok have super lunger for at få det hele med ö

Admin
Brugeravatar

Læg venligst mærke til fingeren på nr 2 billede til højre. Det er en miniature flaske. Omtrent samme størrelse som en 40W glødepære :)

-Jimmy Carter

Junior medlem

ja okay, jeg drikker ik så små flasker, så tænkte automatisk på de store 70 cl med vodka. men smart ide, endnu mere simpel næsten. :D

men forresten er en glødepære beregnet til høje temperature på glasset, det er almenlige flasker ikke. ?

men den ser ellers gennemtestet ud. så det bliver åbenbart ik for varmt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Lad vær med at bruge el-pære til noget andet end de er beregnet til.

Jeg har hørt at man skal lufte ekstra meget ud i en uge og støvsuge ekstra meget, hvis der skulle ske et eller andet med de nye pære. Og da de gamle el-pære er jo blevet ulovlige er der jo ikke så meget at gøre.

Så drop det, og brug de par hundrede kroner det koster for en rigtig. Du ville helt sikker fortryde det om nogle år, at du siddet og røget på en pibe der kunne indholde krom, kviksølv og alt muligt pis.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jem&Fix har nogle pærer, hvor det er en lille halogenpære inde i hvad der svare til en normal pære i klart glas. Måske kan de bruges?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

man kan også købe dem for næsten ingen penge.

Billede

Junior medlem

nå, der røg min buisness idé :P hvad koster sådan en ca? og bruger de en pære eller noget de selv fremstiller til glasset?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
man kan finde massere af " how to do " film på youtube til de interesseret.

Medlem
Brugeravatar

2c-ekstremt skrev:
nå, der røg min buisness idé :P hvad koster sådan en ca? og bruger de en pære eller noget de selv fremstiller til glasset?

Mener den hedder vapo og koster lige omkring 100 kr. De fremstiller det hele selv.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
mener da også der ligger en guide til en lidt mere sofistikeret hjemmelavet vap, måske herinde, som også bruger pære, men uden at smadre den..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
en loddekolbe et bord et plastrør... og en stor glaskolbe så har man en udemærket vaporizer der enddog kan temperatur regulers hvis man altså løber en loddekolbe der kan det

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]