Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, jeg har længe gået og tænkt på at tage et psychedelisk stof, og de første to stoffer der poppede op i hovedet på mig var self. LSD og svampe.
MEN, jeg er ret ung (16 år), og selvom jeg selv mener jeg er klar, har jeg efterhånden læst så mange gange herinde at man skal vente med det, så jeg har besluttet mig at finde noget andet. Jeg tænkte så på om jeg kunne prøve 2c-c, for ligesom at få en smagsprøve på psychedeliske stoffer?
Jeg har læst en del om 2c-c, og er kommet frem til at det er et godt 'begynder-psychedelia'. Jeg er klar over at det ikke vil give mig den samme dybe oplevelse som LSD eller svampe, men kun noget meget overfladisk. Dette er selfølgelig ikke helt den effekt jeg søger, men måske er det en positiv ting, så jeg ikke bliver blæst helt omkuld, da jeg stadig er så ung.
Ang. dosering, så har jeg tænkt på at først tage en halv dosis, for ligesom at teste om det er noget for mig, men vil også meget gerne have råd på det område :)
Jeg har før kun prøvet alkohol og hash.

Hva mener i om at tage 2c-c som et begynder-psychedelia, når jeg er så ung?
og hvad med doseringen?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Du bør stadig vente, også selvom 2C-C bliver fremstillet som en mild rus! Du skriver du allerede har læst om det, men din hjerne og krop gennemgår virkelig en vigtig udvikling i din alder, som ikke bør forstyrres.

Generelt set kan 2C-C sagtens være en god introduktion til psychedelia, men doseringsmæssigt er det ikke så ligetil. Et typisk begyndertrip ville måske være på 15-20mg, og det kan være svært bare at på opmålt en nogenlunde præcis dosis. Jeg havde nok valgt en lav dosis svampe (standardsvaret som førstegangs-psychedelia efterhånden), det er ikke så tungt i den lave ende af skalaen, og desuden er det noget nemmere at dosere :)

Dedikeret medlem

Jeg har selv ret stor erfaring med 2C-C, og jeg er enig i, at det er et oplagt begynder-psykedelikum da det giver en meget klar, overfladisk men stadig meget visuel rus.
Når det er sagt, så synes jeg ikke at 2C-C giver et ret godt billede af hvad psykedelika er, da det ikke har ret mange af de brugbare og interessante effekter ved psykedelika (dette er selvfølgelig kun min egen mening).
Det jeg synes er mest interessant ved psykedelika er deres "bevidsthedsudvidende" effekt - altså det, at man bliver i stand til at tilgå nogle helt anderledes tankeprocesser og se alting fra et "nyt perspektiv" - og i denne afdeling har 2C-C ikke ret meget at byde på. 2C-C-rusen er dog (efter min mening) meget behagelig og formelig.

Alt i alt er 2C-C altså et godt begynder-psykedelikum, men jeg tvivler på at det vil tilfredsstille din nysgerrighed omkring psykedelika!

Dedikeret medlem

Hvad angår alderen, så plejer man selvfølgelig i Harm Reduction-ånden at anbefale at man venter til man er voksen, præcis som Kajkage siger. Når det er sagt, så er jeg selv meget taknemmelig for de oplevelser jeg havde med LSD i 16-års-alderen.
I øvrigt, så vil jeg anbefale at du læser så meget som muligt om psykedelika før du begiver dig ud i at trippe. Jeg slugte selv alt psykedelika-relateret råt før jeg prøvede LSD første gang, og jeg tror at det er forklaringen på, at mine første trips var så u-skræmmende og lærerige.

Junior medlem

Kajkage skrev:
Du bør stadig vente, også selvom 2C-C bliver fremstillet som en mild rus! Du skriver du allerede har læst om det, men din hjerne og krop gennemgår virkelig en vigtig udvikling i din alder, som ikke bør forstyrres.

Men den da 2c-c er en meget overfladisk rus (som Culpepers også nævner) påvirker den vel mig ikke meget mere end alkohol/hash vil, som jo lystigt bliver indtaget af mange 16-årige, eller hvad?

Culpepers skrev:
Jeg har selv ret stor erfaring med 2C-C, og jeg er enig i, at det er et oplagt begynder-psykedelikum da det giver en meget klar, overfladisk men stadig meget visuel rus.
Når det er sagt, så synes jeg ikke at 2C-C giver et ret godt billede af hvad psykedelika er, da det ikke har ret mange af de brugbare og interessante effekter ved psykedelika (dette er selvfølgelig kun min egen mening).
Det jeg synes er mest interessant ved psykedelika er deres "bevidsthedsudvidende" effekt - altså det, at man bliver i stand til at tilgå nogle helt anderledes tankeprocesser og se alting fra et "nyt perspektiv" - og i denne afdeling har 2C-C ikke ret meget at byde på.

Jeg er klar over, at det ikke vil give mig noget i nærheden af så mange andre psychedeliske stoffer, men jeg vil også gerne prøve 2C-C for hvad det er, da det lyder som en behagelig rus. Jeg har længe tænkt på 2C-C, ikke kun som en vej ind i den psychedeliske verden (når jeg bliver ældre self.) men også fordi mange nævner det som et fedt stof i sig selv.

Culpepers skrev:
Hvad angår alderen, så plejer man selvfølgelig i Harm Reduction-ånden at anbefale at man venter til man er voksen, præcis som Kajkage siger. Når det er sagt, så er jeg selv meget taknemmelig for de oplevelser jeg havde med LSD i 16-års-alderen.
I øvrigt, så vil jeg anbefale at du læser så meget som muligt om psykedelika før du begiver dig ud i at trippe. Jeg slugte selv alt psykedelika-relateret råt før jeg prøvede LSD første gang, og jeg tror at det er forklaringen på, at mine første trips var så u-skræmmende og lærerige.

Jeg læser skam alt hvad jeg kan :)
Men prøvede du som 16-årig fulde LSD-trips, eller var det bare nogle små doser for at prøve?

Dedikeret medlem

Du kan ikke bruge sammenligningen med hash eller alkohol til meget. Selvom 2C-C-rusen for mig er ret overfladisk, så kan den være ganske overvældende. Det handler helt om hvem du er, hvor du er og i hvilken sindstilstand du er. Jeg kender selv en, som har haft meget livagtige og ubehagelige vrangforestillinger på 2C-C. Af eksempler kan nævnes overvældende paranoia, følelser af at alle omkring personen talte ondt om ham (selvom disse var hans bedste venner!) og meget andet.
Personligt har jeg dog aldrig oplevet noget i den dur, hverken på 2C-C eller talrige andre psykedelika, men det handler som sagt i meget høj grad om hvem du er.

Junior medlem

Jeg føler selv jeg er meget stabil og klar, det var ikke for sjov jeg skrev at jeg selv følte mig klar ;) men jeg er selfølgelig ikke sikker på noget som helst.
Men havde kun i min jagt efter viden om 2C-C, stødt på MEGET få eksempler på at det var gået galt, så troede faktisk ikke det var noget der bare kom, uden man havde indtaget en kæmpe dosis eller lign.

Dedikeret medlem

Citat:
Men prøvede du som 16-årig fulde LSD-trips, eller var det bare nogle små doser for at prøve?

Første gang tog jeg en relativt lille dose for at vurdere om det var noget for mig. De efterfølgende gange tog jeg "fulde doser" og fik en masse godt ud af det.

Men jeg vil dog advare om, at hvis du vælger at tage psykedelika i en tidlig alder, må du på forhånd overveje om du er parat til de ændringer det kan afstedkomme. For mig var psykedelika med til at udvikle mig på mange måder, og de overvejelser jeg gjorde mig på trips førte til nogle ret afgørende valg. Det er selvfølgelig ren spekulation, men jeg tænker ind i mellem selv at min stærke interesse for naturen og videnskaben blev katalyseret af psykedelika, og at psykedelika måske også er en af årsagerne til, at jeg f.eks ofte foretrækker mit eget selvskab og noget interessant læsning fremfor f.eks druk og fest. Jeg fester da stadig, men alkohol og udskejelser har slet, slet ikke samme tiltrækning på mig mere.
Det kan selvfølgelig også bare være noget aldersmæssigt :wink: .

Nå, jeg røg vist lige ud af en tangent der. Jeg håber bare at du gør dig nogle dybe overvejelser på forhånd.

Admin
Brugeravatar

Selvom nogle synes, 2C-C er et godt begynder psykedelika, kan det være helt anderledes for andre. Alle reagerer forskelligt på stoffer, især de psykedeliske. Jeg synes også, du burde vente. Med alt andet end cannabis og alkohol i øvrigt. Efter min mening er der ingen grund til at tage stoffer før man blir 18-19 år. Der vil være masser af tid til at tage drugs. Bare rolig :)

-Jimmy Carter

Junior medlem

Det vil jeg helt sikkert :)
Vil side og tænke det hele igennem et par gange, inden jeg beslutter mig helt.
Men jeg er på forhånd meget som du beskriver, jeg går til fester hver fredag, da det er en del af gymnasiet, men ellers har jeg det faktisk også bedst alene, eller sammen med en enkelt god ven.
Men tak for hjælpen, du har da åbnet mine øjne lidt ;)

Imp-
Jeg tror heller ikke jeg vil intage noget andet, men tænkte at en enkelt 2C-C tur, måske ville være en god oplevelse, men vil da kraftigt overveje det nu :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hvordan ser det egentlig ud i din omgangskreds, har du venner der eksperimenterer med stoffer eller er det tabu? :)

Junior medlem

Min vennekreds er to-delt.
Har en masse tætte venner, men de fleste af dem ville aldrig røre andet end alkohol, udeover en enkelt som er klar på det meste, og som jeg ryger lidt hash med i ny og næ ;)
Så har jeg nogle knap så tætte venner, som er klar på en del, men dem har jeg holdt mig fra i en lang periode, da de altid hænger med et par typer, jeg ikke vil indblandes med (fest 3-4 dage om ugen, med amf og alt hvad der høre til), det eneste der faktisk gør jeg stadig snakker med dem, er at jeg jo har den ene ven, som glædeligt er sammen med dem :/
Men mine tætte venner ved godt, og har det fint med, at jeg gerne vil eksperimentere med stoffet, og vil med glæde være tripsitter for mig, hvis jeg skulle ud i et trip :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Spørgsmålet er om dine tætte venner er gearede til at tripsitte for dig. De har et godt udgangspunkt, i og med de er tætte venner, men det er også vigtigt de samler sig viden om hvordan man tackler forskellige situationer der kan udvikle sig :)

Dedikeret medlem

nofame skrev:
Det vil jeg helt sikkert :)
Vil side og tænke det hele igennem et par gange, inden jeg beslutter mig helt.
Men jeg er på forhånd meget som du beskriver, jeg går til fester hver fredag, da det er en del af gymnasiet, men ellers har jeg det faktisk også bedst alene, eller sammen med en enkelt god ven.
Men tak for hjælpen, du har da åbnet mine øjne lidt ;)

Det er da godt at høre :P

Hvad er grunden til, at du gerne vil prøve psykedelika? Håber du på en behagelig rus eller en interessant rus? Eller er det simpelthen af nysgerrighed? :)

Medlem

Geografisk sted: Århus
Spiste svampe for første gang da jeg var 16 år gammel. Det var også under opsyn af voksne, der var meget erfarede indenfor området. Det kom faktisk som et kæmpe shock for mig. Det med at trippe og hallucinere var en voldsom oplevelse for mig. Det tog mig et godt stykke tid efter trippet at komme mig mentalt. Efter denne periode med mange tanker gjorde at jeg fandt ud af, at det faktisk ikke var så voldsomt alligevel, og min frygt var der fordi det simpelthen var en ny og kraftig oplevelse som jeg lige skulle lære at håndtere oppe i hovedet. Efterfølgende har jeg ikke haft nogen problemer med at trippe på svampe. Men leg nu ikke med svampe før du er sikker.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]