Kajkage skrev:
Du bør stadig vente, også selvom 2C-C bliver fremstillet som en mild rus! Du skriver du allerede har læst om det, men din hjerne og krop gennemgår virkelig en vigtig udvikling i din alder, som ikke bør forstyrres.
Men den da 2c-c er en meget overfladisk rus (som Culpepers også nævner) påvirker den vel mig ikke meget mere end alkohol/hash vil, som jo lystigt bliver indtaget af mange 16-årige, eller hvad?
Culpepers skrev:
Jeg har selv ret stor erfaring med 2C-C, og jeg er enig i, at det er et oplagt begynder-psykedelikum da det giver en meget klar, overfladisk men stadig meget visuel rus.
Når det er sagt, så synes jeg ikke at 2C-C giver et ret godt billede af hvad psykedelika er, da det ikke har ret mange af de brugbare og interessante effekter ved psykedelika (dette er selvfølgelig kun min egen mening).
Det jeg synes er mest interessant ved psykedelika er deres "bevidsthedsudvidende" effekt - altså det, at man bliver i stand til at tilgå nogle helt anderledes tankeprocesser og se alting fra et "nyt perspektiv" - og i denne afdeling har 2C-C ikke ret meget at byde på.
Jeg er klar over, at det ikke vil give mig noget i nærheden af så mange andre psychedeliske stoffer, men jeg vil også gerne prøve 2C-C for hvad det er, da det lyder som en behagelig rus. Jeg har længe tænkt på 2C-C, ikke kun som en vej ind i den psychedeliske verden (når jeg bliver ældre self.) men også fordi mange nævner det som et fedt stof i sig selv.
Culpepers skrev:
Hvad angår alderen, så plejer man selvfølgelig i Harm Reduction-ånden at anbefale at man venter til man er voksen, præcis som Kajkage siger. Når det er sagt, så er jeg selv meget taknemmelig for de oplevelser jeg havde med LSD i 16-års-alderen.
I øvrigt, så vil jeg anbefale at du læser så meget som muligt om psykedelika før du begiver dig ud i at trippe. Jeg slugte selv alt psykedelika-relateret råt før jeg prøvede LSD første gang, og jeg tror at det er forklaringen på, at mine første trips var så u-skræmmende og lærerige.
Jeg læser skam alt hvad jeg kan

Men prøvede du som 16-årig fulde LSD-trips, eller var det bare nogle små doser for at prøve?