Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

ville bare høre om der er nogle herinde der har erfaringer med hensyn til straf og selv har prøvet det. og hvad de har fået i straf for hvad.. trist emne men rellavandt.. og hvor meget skal det være før vi taler fængselsstraf ?

In our memories
Brugeravatar

De vejer ALT. Rødder og stammer (hvilket jo vejer en del i forhold til det ulovlige produkt - altså skunken). - så mind din advokat om at de SKAL trække vægten af stammer fra - hampetaver er jo lovlige, men vejer meget - så kan have en del at sige i en retssag.
Hvis du vil er du meget velkommen til at holde mig opdateret med din sag i PM.

Mvh

Medlem

jamen er ikke selv blevet busted. har bare overvejet et grow med 6 lowrider cirka så ville lige høre lidt om risiko :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i hampen.
det skal du sku ikke være nervøs for..

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
altså 6 små planter er jo ikke det helt store :)

Medlem

okay så vi taler max bøde ?

Medlem

Nogen får bare en påtale/advarsel.

Det kommer helt an på situationen.
Har hørt, læst og snakket med flere der havde politi i deres hus i anden sammenhæng.

Det fik en påtale om at fjerne det, men ellers ikke mere. De har alle også haft en situation der har medgjort at en politimand hurtigt vil se gennem fingre med f.eks 6 planter i forhold til den egentlige grund han står i hytten!! Vold - voldtægt - mordforsøg etc.

I de situationer er politimanden gerne overbærende, dermed ikke sagt at alle er sådan. Der findes paragrafryttere stadigvæk...

Medlem

Nogen der kan be- eller afkræfte at disse stadig er de gældende bødetakster?
http://www.justitsministeriet.dk/filead ... /skema.pdf

Moderator
Brugeravatar

Ja, altså dem som står som "forslag" blev vedtaget i 2006, og der er mig bekendt ikke kommet nogen regulering i bødetaksterne siden. Jeg har ikke selv fået bøde, men kender flere der er blevet bonget de der 2000 kroner.

Junior medlem

Jeg fik besøg af et par af jydedrengene sidste sommer, jeg havde plantet på min altan alt for tidligt og var endt op med en 8-10 styk 2m høje planter i slutningen af august, jaja jeg vidste også godt det ikke var så smart meeeen de sku jo bare lige stå 2-3 uger mere. Men så bankede det på døre meget voldsomt en morgen og der blev dækket for kighullet men de sagde ikke noget, jeg åbnede ikke og lod bare som om jeg ikke var hjemme så efter 5min var de væk og jeg måtte cutte hele min altan ned, det var lige til at tude over men der var jo ik så meget og gøre ved.
De kom tilbage 5 dage senere, jeg lukkede dem ind og viste dem rundt, de spurgte om va jeg havde haft i de store krukker på altanen og jeg sagde chilier, det smilede de lidt af og så gik de. Ikke noget med hunde eller gennemsøge lejlighed, så mere seriøst tar de det sku heller ikke hvis man eller er stille og rolig.
Med det mener jeg at hvis man pusher fra sin lejlighed hvor man også dyrker, har idioter randende døgnet rundt og er en general terror for sine naboer så går de nok helt anderledes hårdt til værks. Mens at hvis man bare dyrker sin egen weed og opfører sig pænt så er selv panserne stille og rolige.

Det viste sig senere at de havde været ude hos min underbo den dag hvor der havde været indbrud og så havde de været ude i gården for at se om man ku komme ind via altanen og så havde de tilfældigvis set min grønne altan, latterligt.

Medlem

Geografisk sted: København
Jeg har haft fint besøg af dem et par gange, de griner bare af dem,
De spilder heller ikke tiden her i byen...
Men hvis du har meget, så skal du nok få en straf, hvad enten en stor bøde, eller et lille visit i fængsel..

Er blevet stoppet på staden med en stikling også, den kiggede de bare nysgerrigt på, ellers fik jeg konfiskeret min klump, planten fik jeg med hjem :)

Tror det er flovt at komme tilbage til stationen, med en tør lille stueplante:)

Medlem

Well planten der jo spm sådan heller ikke "farlig" så længe den ikke er godt hende i blomstringen... tror også det har lidt med det at gøre:)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Som bonusspørgsmål til det med hvis de kommer forbi af andre grunde:

Hvis nu jeg bliver bekendt med noget ulovligt på min ejendom, hvor jeg selv har mit på det rene, men det er nødvændigt at tilkalde ordensmagten, kan jeg så få en skriftlig aftale med den om at kunne slippe for retsforfølgelse for andre krimenelle forhold de måtte blive bekendt med under besøget?

Eller med andre ord:

Hvis der ligepludselig ligger en død fyr på min græsplæne, kan jeg så få lov at have mine planter i fred, fordi de kommer i et andet og vigtigere ærinde eller skal jeg bare gå igang med at grave et hul?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
En af mine bekendte har været kæmpe grower på Bornholm for 15 år siden. Han havde flere marker med hamp. de fyldte hele laden op med pot, og også hele huset, fordi der var så meget.

De fik et tip fra nogle venner om, at politiet ville banke på døren den næste dag, så de slap gederne ind i stalden, og lod dem spise det hele. Han var dog så øm om det, at han stadig beholdt det i husstanden.

Da politiet kom dagen efter var han ikke hjemme. Hans far tog imod dem, og der var en ung og en gammel betjent. Den gamle betjent bad den unge om at gå uden for, og sagde "Den klarer jeg den her, bare sæt dig ud i bilen". Så fortale han den gamle, at det vidste han jo godt han ikke måtte osv. Den gamle svarede bare "Nå ja, men gederne elsker det jo. Jeg ryger også lidt en gang imellem, men ikke noget særligt".

Det respekterede de, og gik igen. Men det er også længe siden, og de kendte ham vist nok også. Det gør alle jo på Bornholm.

Min nabo, som ejer markerne lige ud til mit hampebed, har aldrig sagt noget til det. Jeg har hamp derude på tredje år, og jeg tror nu ikke han er dum nok til ikke at kende en hamp plante.

Medlem

Geografisk sted: København
Så snart den er spiret, er den ulovlig :) ..
Med mindre man har tilladelse ovs...

Men du har helt ret ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Henrik Ost skrev:
De vejer ALT. Rødder og stammer (hvilket jo vejer en del i forhold til det ulovlige produkt - altså skunken). - så mind din advokat om at de SKAL trække vægten af stammer fra - hampetaver er jo lovlige, men vejer meget - så kan have en del at sige i en retssag.
Hvis du vil er du meget velkommen til at holde mig opdateret med din sag i PM.

Mvh

Nej de gør ej. De klipper blomsterstande af, måler hvor meget THC, der er i dem og omregner det til en standardhash (8% THC indhold). Og det er det, du bliver dømt efter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]