Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
hej, ville høre om hvad folk mener i forhold til at det skulle hæmme angst (social osv). Har det er go angst dæmpende effekt?
go weekend

Junior medlem

Mener selvfølgelig om det kan bruges i andre situationer der kan fremkalde angst. Hvor at man så tager en mindre dose end hvis man f.eks skulle i byen?

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil som det første anbefale dig at lade være med at tage mdma,
især hvis du har angst i forvejen. det er et hårdt stof du skal være klar i hovedet til det! læs lidt rundt omkring om stoffet. Dit andet spørgsmål forstår jeg ikke. Hvad fremkalder angst for dig?

Junior medlem

f.eks at tage i byen... Eller en anden social sammenhæng. Før brugt benzoer til begge dele, men min tolerance er blevet alt for høj.

Junior medlem

og ja ved da godt at stoffer ikke er smarte for folk med psykiske problemer, men hvis det kan forbedre min livskvalitet hvilket benzoer har gjort i stor grad i en lang årerække (havde nok taget livet af mig selv hvis jeg ikke havde haft dem) så sys jeg formålet er okay.

Junior medlem

At bruge stoffer, i dit tilfælde MDMA, til at slippe for social angst er en dårlig idé. Du burde i stedet søge læge og få en henvisning til en psykolog eller psykiater...
Der er ingen grund til at springe over hvor gærdet er lavest, når det kommer til stoffer.

Junior medlem

Går til begge dele... Og været der i mange år.
Gider bare ikke ha et liv hvor man triller tommelfingre hjemme i lejligheden til man dør.
Men jeg prøver mdma så håber jeg det ka dæmpe angst i forskellige situatoner.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Wind Waker
Så har du ikke prøvet hårdt nok, en psykolog kan hjælpe dig. Stoffer er ikke vejen frem mht. til angst.
Tag dig nu sammen og find noget hjælp i stedet for stoffer.

Det er bare at "udsætte" angsten, når du bruger MDMA som anti-social angst stof.
Få hjælp i stedet. Jeg tror de fleste herfra er enige med mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis du nu alligevel bestemmer dig for at prøve MDMA, så skal du være opmærksom på at lige så super fantastisk du har det om aftenen, lige så forfærdelig nederen kan du have det dagen efter.

MDMA øger som sagt udskillelsen af serotonin (noget som i dit tilfælde kan være i meget underskud i forvejen).

Jeg synes du skal være meget påpasselig med hensyn til indtagelse af diverse rusmidler i en periode i dit liv, hvor du måske ikke er helt på på toppen. Det kan måske gå hen og skade mere, end det ville gavne.

Admin
Brugeravatar

:badidea:

Især mdma er dårligt til dette formål. Hvad hjælper det også med en mindre dose, som virker i 3-4 timer og du kun kan gøre en gang hver 2. måned ca?
Som de andre siger, er det i det hele taget en dårlig ide at bruge stoffer mod social angst.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Tat for gode råd og svar. Point taken:-) Hvis jeg vælger at bruge det ville det blive meget sjældent.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
fedde skrev:
Tat for gode råd og svar. Point taken:-) Hvis jeg vælger at bruge det ville det blive meget sjældent.

Hey fedde.

Ved ikke hvor slem din angst er men kontakt mig venligst pr PM (privat message) og fortæl nærmere, jeg er lytter øre og har masser af erfaring med socialangst - både positiv og negativ. Grunden til jeg skriver det her er fordi jeg prøver hjælpe andre folk i min situation.

Medlem
Brugeravatar

Låner lige den her tråd, håber det er okay.
Ville høre om nogen evt. kender et mildt stof der kan dæmpe angst?

Admin
Brugeravatar

^^Snak med læge/psykiater om det. For det første er det individuelt, hvad der virker for folk. For det andet synes jeg, man skal være endog meget varsom med at tage stoffer mod (social) angst. Det er noget der skal gå hånd i hånd med terapi efter min mening. I det lange løb er det en meget uholdbar løsning at have brug for stoffer, for at være sammen med andre mennesker.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
^^Snak med læge/psykiater om det. For det første er det individuelt, hvad der virker for folk. For det andet synes jeg, man skal være endog meget varsom med at tage stoffer mod (social) angst. Det er noget der skal gå hånd i hånd med terapi efter min mening. I det lange løb er det en meget uholdbar løsning at have brug for stoffer, for at være sammen med andre mennesker.

Jeg har prøvet, at kontakte lægen, men ender altid med jeg aflyser lige inden. Fordi jeg bliver overbevidst, om det bare er mig der overdriver og fordi jeg er sikker på han alligevel ikke forstår det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
FemmeFatale skrev:
Imp skrev:

Jeg har prøvet, at kontakte lægen, men ender altid med jeg aflyser lige inden. Fordi jeg bliver overbevidst, om det bare er mig der overdriver og fordi jeg er sikker på han alligevel ikke forstår det.

Bid dig selv i læben, grin knoglen, og ring til lægen.....og snak med ham/hende.

Som IMP siger, så skal tingene følges ad, og du får den bedste start ved at snakke med nogle om de problemer du render rundt med.

Lad aldrig nogen (eller dig selv) bilde dig ind, at stoffer kan gøre underværker, for det kan de ikke. Det har mindst lige så meget at gøre med hvordan du har det selv.

Snak med nogen om det i stedet, og lad det andet ligge.

Medlem

FemmeFatale skrev:

siden du synes det er et problem for dig og leder efter en løsning, overdriver du vel ikke. Nej, din læge vil måske ikke forstå, men så er det hans job at henvise dig til en psykolog/psykiater. Tror ikke du er den første der kommer til ham med angst problemer :D

Medlem

Hvis du endelig beslutter dig for at gøre det. Så gør det oralt, og i en lav dosis. Tager du 100-150 mg nasalt, er jeg ret sikker på du ingen rus får, men bare blir angst.. Prøv med 30-70 mg oralt.

Men dagen efter, når den er nede på sit lave igen. Der vil du garanteret have det godt ;)

Medlem
Brugeravatar

Jeg syntes helt du skal droppe tanken om at tage mdma, gem den fantastiske oplevelse til en anden god gang. det ville ikke gavne dig at tage nogle stoffer, hvis du render og er angst. Gem det til en anden god gang er mit råd.
Håber du bare lytter lidt efter, det er til dit eget bedste ik? ;)

Saliva

Junior medlem

Jeg får lyrica for min angst, er du ikke blevet tilbudt det? ellers syntes jeg det er værd at undersøge!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]