Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 aug 2025 05:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har et par kedelige dage inden jeg skal starte i skole i udlandet, hvor alle andre er taget i skole. Jeg har en af dagene tænkt mig at stifte bekendtskab med nogle morning glory frø, som jeg har fundet på nettet.

Har aldrig før prøvet andet en alkohol. Jeg ved godt at LSA er rimelig hardcore at starte ud med, men det er det eneste jeg pt. kan skaffe.

Det er sådan, at min mor kommer hjem fra arbejde omkring kl. 15. Kan jeg så godt skjule min rus for min mor når hun kommer hjem, hvis jeg tager en forholdsvis lille dose (100 frø?) kl. 6.30?

Og hvad mener i om dosen på 100 frø. Har som sagt aldrig prøvet andet end alkohol, så hvad ville den rette dosis til en nybegynder være, uden at det mindfucker en totalt?
:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Med en tidsbegrænsende faktor såsom at din mor kommer hjem så synes jeg det lyder som en dårlig idé. Under indflydelse af psykedeliske stoffer er den slags stress slet ikke noget man har brug for og det kan meget nemt lede til et rigtigt negativt præget trip. Enten bør du finde en dag eller et sted hvor du kan være alene, eller ikke alene, jeg anbefaler klart en tripsitter når nu det er dit første alt det jazz, men i hvert fald en dag/et sted hvor der ikke er risiko for at din mor kommer vadende ind ad døren midt i en narkoinduceret, semireligiøs åbenbaring :)

Junior medlem

Ja, det har jeg tænkt på, men det jeg prøver er at time det sådan, at når hun er hjemme, er jeg nogenlunde mig selv igen 8)

Jeg har somsagt tænkt mig at tage en lav dosis frø, samtidig med jeg gør det meget tidligt, så er jeg vel nogenlunde mig selv igen når hun er hjemme :shock: ?

Hvad oplever man, når man har fået en dosis på 50 frø, er man dér mindfucked eller hvad?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Du burde være på vej ned når kl. når 15, hvis ikke helt nede.

50 frø burde give dig ændret tankemønster, mindfucked er lidt for heftig en vending at bruge synes jeg. Men vær klar over, at selvom det er en let dosis, er det ikke ensbetydende med at man ikke kan ende i badtrip.

Jo mere tom din mave er, jo hurtigere træder effekterne ind. Lad os sige du indtager ca. 6:30, hvor din mave sikkert er tom, der skal du nok regne med et onset på 45-60min. Det er lidt sketchy at lave en "tidsplan" over sådan et LSA trip, da det kan være meget forskelligt hvornår man når plateauet, selvom man bruger samme dosis.

Jeg synes også det lyder temmeligt presset, og det er ikke de optimale rammer for sådan et trip - og bestemt ikke for en førstegangsbruger. Bestemmer du dig alligevel for det, skal du være klar over at chancen for at din mor fornemmer at du ikke helt er dig selv, er meget mulig - også selvom du egentlig er et godt stykke ude i comedown.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Frederik01 skrev:
Jeg har et par kedelige dage inden jeg skal starte i skole i udlandet, hvor alle andre er taget i skole. Jeg har en af dagene tænkt mig at stifte bekendtskab med nogle morning glory frø, som jeg har fundet på nettet.

Har aldrig før prøvet andet en alkohol. Jeg ved godt at LSA er rimelig hardcore at starte ud med, men det er det eneste jeg pt. kan skaffe.

Det er sådan, at min mor kommer hjem fra arbejde omkring kl. 15. Kan jeg så godt skjule min rus for min mor når hun kommer hjem, hvis jeg tager en forholdsvis lille dose (100 frø?) kl. 6.30?

Og hvad mener i om dosen på 100 frø. Har som sagt aldrig prøvet andet end alkohol, så hvad ville den rette dosis til en nybegynder være, uden at det mindfucker en totalt?
:peace:

Det synes jeg altså er en rigtig dårlig idé!
Hvor gammel er du?
Psykedeliske stoffer er altså voldsomme ting at lege med i en ung alder, hvor hjernen endnu ikke er fuldt udviklet.
Selve setting er jo også helt over i det røde NO-No feldt....
Har du læst denne vejledning? brugbare råd til den første psykoaktive oplevelse. (tryk på den)
Vent med at trippe til du flytter hjemmefra er mit råd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg holder mig også til hvad kaktussen siger,
Er du ikke 21 år eller over så vent.
Er der chance for at du bliver forstyrret i dit trip så vent.
Hvis LSA ikke er hvad du har gået og drømt om,
men bare lige hvad du havde ved hånden så for guds skyld vent !

Har du ikke en tripsitter og er du helt alene hjemme ?
Tror ikke jeg ville kunne have kaperet mit første trip alene..

Junior medlem

Tak for jeres respons alle sammen.

Jeg er 16 år. Ved godt at det er meget tidligt at begynde at eksperimentere med psykedeliske stoffer, men er virkelig nysgerrig efter at se hvad det er for en verden. Men jeg kunne bestemt ikke finde på at eksperimentere med særlig stærke doser.

Stoffet er jo ikke ulovligt, så helt slemt burde det ikke være?

Hvis nu vi siger jeg tager 30 frø, er det så nok til overhovedet at få en effekt ud af det, og hvis nu man skulle få et bad trip, så er det vel ikke så slemt på så lav en dose?

Kan et meget mildt LSA-indtag på nogen måder sammenlignes med alkohol?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Du søger virkelig intenst efter retfærdiggørelsen af trippet. Selv hvis du tog en tærskeldosis på 30 frø, ville du så virkelig få din lyst stillet? Jeg forestiller mig, at det nok er endnu sværere at tale dig fra det, når du allerede har frøene.

Jeg tror næppe, du vil føle du kan drage større ligheder til alkoholrusen, andet end følelsen af at være påvirket. Hvor man ofte føler at en alkoholrus virker "fordummende", vil man under et normalt LSA trip nærmere føle at sanserne bliver skærpet. Om du overhovedet mærker andet end placebo-effekt ved 30 frø, er jeg i tvivl om. Jeg har ikke selv erfaring med så små doser LSA, men jeg tvivler på du får en effekt.

Og det med, at frøene ikke i sig selv er ulovlige, må du på ingen måde bruge som retfærdiggørende faktor. Du må gøre op med dig selv, om du vil kaste dig ud i eksperimentet, eller følge vores advarsler og lade være.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
At et stof er lovligt er ikke ensbetydende med at det ikke er skadeligt. Alle stoffer har jo engang været lovlige.
Datura/pigæble er også lovligt. Derfor er det ikke ligefrem at fortrække frem for et ulovligt hallucinogen.

http://da.wikipedia.org/wiki/Almindelig_Pig%C3%A6ble
Citat:
Planten har været brugt som hallucinogen af præriefolkene. Også i moderne tid har nogle forsøgt sig med den, men der må advares på det kraftigste mod at eksperimentere med Almindelig Pigæble, da den hallucinogene dosis kun er ganske lidt mindre end den dødelige!

Site Webmaster
Brugeravatar

Frederik01 skrev:
Stoffet er jo ikke ulovligt, så helt slemt burde det ikke være?

Mange af de farligste stoffer er fuldt ud lovlige og mange af de mest harmløse er ulovlige.

Tænk på alkohol og cannabis. Alkohol forsager flere dødsfald i danmark end noget andet stof. Alkohol er lovligt. Cannabis har aldrig stået for et dødsfald. Cannabis er ulovligt.

Forbuddet af narkotiske substanser er ikke baseret på videnskab eller rationalitet. Det er baseret på uvidenhed, ignorance og unødvendig skræk.

LSA er bestemt ikke det mest fysisk farlige du kan tage, men det er et kraftige hallucinogen og det kan potentielt være psykisk skadeligt.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Junior medlem

Frederik01: Jeg er selv på samme alder (præcist), og kan godt forstå din iver efter en psykedelisk oplevelse. Man bliver virkelig hooked på at udforske det indre univers. Men LSA er nok (udover Ayahuasca) det MINDST idelle psykedeliske stof du kan starte med. Trip for guds - eller nærmere din egen - skyld ikke alene på LSA, og HELT sikkert ikke, hvis du ikke har omkring et døgn hvor du kan gøre det nogenlunde uforstyrret. Hvis du absolut vil starte i så tidlig en alder, så tag hellere LSD. Det er imo det bedste 'begynder' psykedelika (dermed ikke sagt at det ikke er potent, its WAY up there! ;) )

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

gufBerg skrev:
Frederik01: Jeg er selv på samme alder (præcist), og kan godt forstå din iver efter en psykedelisk oplevelse. Man bliver virkelig hooked på at udforske det indre univers. Men LSA er nok (udover Ayahuasca) det MINDST idelle psykedeliske stof du kan starte med. Trip for guds - eller nærmere din egen - skyld ikke alene på LSA, og HELT sikkert ikke, hvis du ikke har omkring et døgn hvor du kan gøre det nogenlunde uforstyrret. Hvis du absolut vil starte i så tidlig en alder, så tag hellere LSD. Det er imo det bedste 'begynder' psykedelika (dermed ikke sagt at det ikke er potent, its WAY up there! ;) )

Jeg må erkende jeg ikke er helt enig med dig, faktisk på alle punkter. Dog kan jeg tildels følge dig i nogen af dine holdninger. Vil du ikke uddybe nærmere, hvorfor det er det mindst ideelle psykedelika? Hvorfor der skal sættes et døgn af? Hvorfor LSD er det mest ideelle (ift. f.eks. svampe)? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]