Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 aug 2025 21:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey med jer :-)

Jeg er netop lige blevet stoppet at politiet på vej hjem.
Jeg blev taget for 6 joints, til 500 kr. i alt. Store Jays.

Betjentet fortæller mig at det kommer til at stå på min straffeattest, så det var nok ikke så godt med hensyn til mit arbejde.
Han spørger så hvad jeg laver osv. og før jeg ved af det er de kørt, og han slutter med at sige jeg får en bøde på 2500 kr.
- Fortalte ham blot at jeg var på vej hjem til nogle gutter og det var planen at ryge dem der...

Say what?! Får mit arbejde virkelig automatisk beksed om det ???????????l
Nu er jeg pisse nervøs, har læset mig frem til at det står på attesten i 5 år.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Easy dude. Min kæreste blev nuppet med 19 gram på staden, og det er ikke noget gymnasiet kan se f.eks. Så længe det er en ubetydelig bødestraf på sølle 2000, så er det ikke noget offentligheden kan snage i. Desuden kan du, hvis du er studerende, eller har særligt lav indtægt, søge om at få halveret bøden. det sagde betjenten til min kæreste. Der er ingen grund til at fortælle om dine venner osv. Hellere være på den sikre side. hvis de spørger hvor du skal hen, så skal du hjem. Hvis de spørger hvor du har det fra, så fik du det i en brandert af en tilfældig.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Desuden er der faktisk en tråd, hvor alle kan spørge om den slags, og få svar af dem der har syr på shittet, eller har oplevet lignende. det var den tråd jeg brugte som beroligende, ovenpå den hårde omgang med kæresten der.

Junior medlem

TheRagingPussy skrev:
Easy dude. Min kæreste blev nuppet med 19 gram på staden, og det er ikke noget gymnasiet kan se f.eks. Så længe det er en ubetydelig bødestraf på sølle 2000, så er det ikke noget offentligheden kan snage i. Desuden kan du, hvis du er studerende, eller har særligt lav indtægt, søge om at få halveret bøden. det sagde betjenten til min kæreste. Der er ingen grund til at fortælle om dine venner osv. Hellere være på den sikre side. hvis de spørger hvor du skal hen, så skal du hjem. Hvis de spørger hvor du har det fra, så fik du det i en brandert af en tilfældig.

De tog mig på vej ud fra staden, så de ved godt hvad jeg har lavet :) Men de spurgte om jeg solgte osv, og det gør jeg ikke, så den er vel ikke længere... Men mit arbejde trækker vel ikke ny straffeatest på mig hvert år vel?
Jeg troede bare det kun var en selv, der havde adgang til den?

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
TheRagingPussy skrev:

Til gengæld svarer du slet ikke på, hvad han spørger om..

Nej, dit arbejde får det ikke automatisk af vide. Det kræver en ny straffeattest, hvor din straf er kommet på. Så med mindre det er noget din arbejdsgiver bruger tid på at opdatere en gang imellem, er der ingen umiddelbar grund til alarm.

Men ja, der er flere tråede på boardet om emnet, søg og du skal finde

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ønske øen, 2. stjerne til højre lige i udkanten af Mælkevejen
Enhver narko relateret bøde står på din straffeattest i 2 år fra den du vedkender dig bøden eller bliver dømt til at betale den.

Dit arbejde får ingen besked, ihvertfald ikke fra politi/retsvæsen, medmindre du self arbejder med noget hvor du er sikkerheds godkendt af rigspolitiet.

Den eneste person der kan få udskrevet din straffeattest er dig selv, så nu gælder det bare om ikke at skifte job til et nyt stad hvor du skal fremvise en ren attest :-)

og fordi en snemand er min ven

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]