Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 21:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa folkens

Jeg er ny her på forummet og til psykedeliske stoffer og søger råd ang. et trip samt forklaring på et mislykket trip. Jeg har søgt de gamle tråde igennem for at se, om jeg kunne finde svar på mine spørgsmål, men jeg synes ikke rigtig, jeg kunne finde noget, der passede.

Anyway, situationen er som følger:
Jeg og nogle wannabe-psykonaut-venner tog sidste år på en sommerhustur til en idyllisk lokation i det danske øhav og ville i den forbindelse rigtig gerne prøve et ordentligt LSD-trip. Ingen af os havde prøvet LSD før, men jeg kunne skaffe noget fra en af mine venner, som er en erfaren bruger. Jeg tog ud til ham med en pakke sukkerknalder. Vi rev sølvfolie i passende størrelser, lagde en sukkerknald på hvert stykke, hvorefter han fiskede en brun beholder frem fra køleskabet og dryppede én dråbe på hver sukkerknald. Derefter pakkede vi dem ind i sølvfolien og smed det hele i en af de dersens små poser med "lynlås". Jeg proppede den i tasken, smuttede hjem og lagde den i fryseren. Dagen efter tog vi afsted på ferie. Vi kunne selvfølgelig ikke tage fryseren med undervejs, men vi opbevarede dem sammen med et køleelement på den ca. seks timer lange tur. Vel fremme lagde vi dem i køleskabet igen.

På sjettedagen efter ankomsten spiste to af os hver en sukkerknald, medens de to andre var trip-sitters. Men til vores skuffelse skete der ikke noget vildt. Bevares, jeg så græsset pulsere og følte mig helt klart "påvirket", men jeg havde forventet at være skudt afsted i en fremmed verden og møde sjove væsener; især da min ven, som jeg havde fået dråberne af - og som ellers er en erfaren bruger - havde forsikret mig, at en dråbe af hans mikstur skulle være mere end rigeligt til det formål for en nybegynder. Dagen efter byttede vi roller, og en af mine kammerater tog sågar tre sukkerknalder for at se, om han kunne få en mindre flad oplevelse, men det var heller ikke særligt vildt. Det var ret ærgerligt, for det, der skulle have været turens højdepunkt, blev i stedet lidt af en skuffelse.

Jeg har tænkt over, hvad der kan være gået galt, men har jo ikke erfaring med den slags, så hvad siger I? Jeg har bl.a. overvejet følgende:
– måske tåler LSD ikke at sidde på en sukkerknald i længere tid, da det maksimerer overfladekontakten med iltmolekyler?
– måske pakkede jeg sukkerknalderne sammen for hurtigt? Har læst, at det kan spille en rolle, om de får lov at tørre.
– måske har det været kontakten med sølvfolien? Jeg har læst i nogle tråde, at folk mener, at det skulle være skidt.
– måske er LSD'en gået igennem sukkerknalden og har sat sig på sølvfolien? (som vi ikke spiste)
– måske var mine/vores forventninger for høje?

Det kan meget vel være, at det er en blanding af flere af disse forklaringer, men hvad mener I har været den mest afgørende faktor?

Nåmmen, alt dette er selvfølgelig ikke af ren akademisk interesse. Vi skal nemlig i sommerhus igen i år og har sat os for at prøve igen. Men belært af sidste års oplevelser ved vi, at vi skal finde en anden måde at transportere det på. Hvad anbefaler I? Det er meget vigtigt for os, at stoffets effekt ikke tager skade af opbevaringsmetoden igen i år, så hvad er bedst? Jeg har ingen anelse om, hvor man kan skaffe blotter-papir, men kan man bruge andet?

Beklager, hvis det blev et lidt langt indlæg, men håber på jeres forståelse og kyndige vejledning.

Medlem
Brugeravatar

"Men til vores skuffelse skete der ikke noget vildt. Bevares, jeg så græsset pulsere og følte mig helt klart "påvirket", men jeg havde forventet at være skudt afsted i en fremmed verden og møde sjove væsener" - tyder på at du ikke helt har fået den rigtige info ;)

Sukkerknalden skal tørre inden man pakker. Det kan muligvis være svaret på dit spørgsmål, men ellers ved jeg det ikke.

Junior medlem

The Shaman skrev:
"Men til vores skuffelse skete der ikke noget vildt. Bevares, jeg så græsset pulsere og følte mig helt klart "påvirket", men jeg havde forventet at være skudt afsted i en fremmed verden og møde sjove væsener" - tyder på at du ikke helt har fået den rigtige info ;)

Ja, måske - og måske havde jeg bare forlæst mig på Castenada og ting fra halvfjerserne. Men hvor stor en dosis skal man op på for at være helt skudt afsted i fremmede verdener? Vi havde forventet, at der var ca. 150 µg i hver sukkerknald.

The Shaman skrev:
Sukkerknalden skal tørre inden man pakker. Det kan muligvis være svaret på dit spørgsmål, men ellers ved jeg det ikke.

Ja, det husker jeg faktisk også at være stødt på et sted. Men jeg er lidt usikker på, om det bare er det. Under alle omstændigheder har jeg ikke lyst til at løbe risikoen igen, så derfor vil jeg gerne høre, om nogen har nogle bedre bud på, hvordan man får nogle af min vens dråber med på ferie, uden at de tager skade :)

Medlem
Brugeravatar

tiro anxius skrev:
The Shaman skrev:

Ja, måske - og måske havde jeg bare forlæst mig på Castenada og ting fra halvfjerserne. Men hvor stor en dosis skal man op på for at være helt skudt afsted i fremmede verdener? Vi havde forventet, at der var ca. 150 µg i hver sukkerknald.

The Shaman skrev:

Ja, det husker jeg faktisk også at være stødt på et sted. Men jeg er lidt usikker på, om det bare er det. Under alle omstændigheder har jeg ikke lyst til at løbe risikoen igen, så derfor vil jeg gerne høre, om nogen har nogle bedre bud på, hvordan man får nogle af min vens dråber med på ferie, uden at de tager skade :)

Fremmed verden??? Du kommer til at få visuals, udvidet bevidsthed og øgede sanseindryk, men der er ingen "fremmed verden" - du har set for mange film knægt.

Junior medlem

The Shaman skrev:
Fremmed verden??? Du kommer til at få visuals, udvidet bevidsthed og øgede sanseindryk, men der er ingen "fremmed verden" - du har set for mange film knægt.

Ok så :) Jaja, når man ikke rigtig har prøvet det, er det jo nemt at danne sig forkerte opfattelser. Men jeg mener de ting, der er beskrevet under "level 4" og "level 5" her: http://www.erowid.org/psychoactives/faq ... q.shtml#4f

The Psychedelic Experience FAQ skrev:
Level 4:
Strong hallucinations, ie objects morphing into other objects. Destruction or multiple splitting of the ego. (Things start talking to you, or you find that you are feeling contradictory things simultaneously) Some loss of reality. Time becomes meaningless. Out of body experiences and esp type phenomena. Blending of the senses.
Level 5:
Total loss of visual connection with reality. The senses cease to function in the normal way. Total loss of ego. Merging with space, other objects or the universe. The loss of reality becomes so severe that it defies explanation. The earlier levels are relatively easy to explain in terms of measureable changes in perception and thought patterns. This level is different in that the actual universe within which things are normally perceived, ceases to exist! Satori enlightenment (and other such labels)

Hvilke doser af LSD vil man gennemsnitligt skulle op på for at opleve disse ting?

Dedikeret medlem

Du skal op i relativt høje doser LSD før du oplever den slags fænomener (det er selvfølgelig en generalisering, nogle mennesker er mere følsomme overfor stoffet og opnår lettere dissociation, egodød, synæstesi og lignende).

Personligt synes jeg at svampe giver lettere adgang til den slags "rejse i en indre verden"-oplevelser, men ikke dermed sagt at LSD ikke er et fantastisk stof. For det er det bestemt.
Men det lyder godt nok lidt, som om du har et lidt fordrejet indtryk af LSD som et stof der giver dig tegneserie-agtige visuals med lyserøde elefanter og hvad dertil hører...

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Hvilke doser af LSD vil man gennemsnitligt skulle op på for at opleve disse ting?

Der er intet andet at gøre, end at prøve dig frem. Vi kan ikke råde dig til at tage en forholdsvis stor dosis, for man kan risikere at du er, som "Culpepers" skrev, følsom overfor stoffet.

Pøj pøj med det! 8)

Medlem
Brugeravatar

Depressant skrev:
tiro anxius skrev:
The Shaman skrev:

The Shaman skrev:

Jeg synes da godt man kan tale om at gå ind i en fremmed verden, når man indtager en tilpas dosis af et halucinogen, specielt for førstegangsbrugeren. Din bevidsthed ændrer sig , men samtidig nedbrydes skellet mellem "den ydre" verden og din bevidsthed, hvorved verden ligeledes kommer til at fremstå som noget fremmed, ukendt og uudforsket. I hvor høj grad dette forekommer vil selvfølgelig afhænge af dosisstørrelse og de settings som er til stede. Hvilken dosis, der skal til er ikke til at sige, da vi ikke alle har den samme følsomhed overfor LSD (og andre rusmidler for den sags skyld.)

Medlem
Brugeravatar

esben6 skrev:
Depressant skrev:
tiro anxius skrev:
The Shaman skrev:

The Shaman skrev:

Jeg synes da godt man kan tale om at gå ind i en fremmed verden, når man indtager en tilpas dosis af et halucinogen, specielt for førstegangsbrugeren. Din bevidsthed ændrer sig , men samtidig nedbrydes skellet mellem "den ydre" verden og din bevidsthed, hvorved verden ligeledes kommer til at fremstå som noget fremmed, ukendt og uudforsket. I hvor høj grad dette forekommer vil selvfølgelig afhænge af dosisstørrelse og de settings som er til stede. Hvilken dosis, der skal til er ikke til at sige, da vi ikke alle har den samme følsomhed overfor LSD (og andre rusmidler for den sags skyld.)

Fuldstændig rigtigt, man kan godt opleve verden som pludselig fremmed og ny, under et trip. Men jeg tror at "tiro anxius" tænker på et trip i typisk The Simpsons-style, hvor at man ser lyserøde elefanter, og du går på en regnbue..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
ja man skal op i en virkelig hidsig dose for at bare få visum til en anden verden på lsd.
dog er det stadig en eventyrlig oplevelse. klart mit favorite
men jeg har et godt trick til dig hvis du gerne vil ha free pass til 26 verdener på lsd.
10min før dit trip burde slå til, kickstarter du det med et k-hole(givet at du overhovedet vil røre ketamin)
jeg ser mig selv som en ret garvet lsd bruger, da jeg klart er kommet over de 100 trips. og jeg har aldrig oplevet noget lignende de trips jeg har haft på syre/svampe/meskalin kombineret med ketamin.
fuldstændig ude af denne verden og mine rapporter lyder mere som om jeg har været på DMT(som jeg ikke har prøvet endnu)
fuldstændig tab af alt virkeligheds opfattelse, og fandt mig selv flere gange på tankstationer i rummet, og andre uvirkelige situationer , som gang på gang smuldrede for øjnene af mig til jeg sidst holdt helt op med at tro på hvor jeg var.

kan klart anbefales , ellers er DMT svaret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]