Hejsa folkens
Jeg er ny her på forummet og til psykedeliske stoffer og søger råd ang. et trip samt forklaring på et mislykket trip. Jeg har søgt de gamle tråde igennem for at se, om jeg kunne finde svar på mine spørgsmål, men jeg synes ikke rigtig, jeg kunne finde noget, der passede.
Anyway, situationen er som følger: Jeg og nogle wannabe-psykonaut-venner tog sidste år på en sommerhustur til en idyllisk lokation i det danske øhav og ville i den forbindelse rigtig gerne prøve et ordentligt LSD-trip. Ingen af os havde prøvet LSD før, men jeg kunne skaffe noget fra en af mine venner, som er en erfaren bruger. Jeg tog ud til ham med en pakke sukkerknalder. Vi rev sølvfolie i passende størrelser, lagde en sukkerknald på hvert stykke, hvorefter han fiskede en brun beholder frem fra køleskabet og dryppede én dråbe på hver sukkerknald. Derefter pakkede vi dem ind i sølvfolien og smed det hele i en af de dersens små poser med "lynlås". Jeg proppede den i tasken, smuttede hjem og lagde den i fryseren. Dagen efter tog vi afsted på ferie. Vi kunne selvfølgelig ikke tage fryseren med undervejs, men vi opbevarede dem sammen med et køleelement på den ca. seks timer lange tur. Vel fremme lagde vi dem i køleskabet igen.
På sjettedagen efter ankomsten spiste to af os hver en sukkerknald, medens de to andre var trip-sitters. Men til vores skuffelse skete der ikke noget vildt. Bevares, jeg så græsset pulsere og følte mig helt klart "påvirket", men jeg havde forventet at være skudt afsted i en fremmed verden og møde sjove væsener; især da min ven, som jeg havde fået dråberne af - og som ellers er en erfaren bruger - havde forsikret mig, at en dråbe af hans mikstur skulle være mere end rigeligt til det formål for en nybegynder. Dagen efter byttede vi roller, og en af mine kammerater tog sågar tre sukkerknalder for at se, om han kunne få en mindre flad oplevelse, men det var heller ikke særligt vildt. Det var ret ærgerligt, for det, der skulle have været turens højdepunkt, blev i stedet lidt af en skuffelse.
Jeg har tænkt over, hvad der kan være gået galt, men har jo ikke erfaring med den slags, så hvad siger I? Jeg har bl.a. overvejet følgende: – måske tåler LSD ikke at sidde på en sukkerknald i længere tid, da det maksimerer overfladekontakten med iltmolekyler? – måske pakkede jeg sukkerknalderne sammen for hurtigt? Har læst, at det kan spille en rolle, om de får lov at tørre. – måske har det været kontakten med sølvfolien? Jeg har læst i nogle tråde, at folk mener, at det skulle være skidt. – måske er LSD'en gået igennem sukkerknalden og har sat sig på sølvfolien? (som vi ikke spiste) – måske var mine/vores forventninger for høje?
Det kan meget vel være, at det er en blanding af flere af disse forklaringer, men hvad mener I har været den mest afgørende faktor?
Nåmmen, alt dette er selvfølgelig ikke af ren akademisk interesse. Vi skal nemlig i sommerhus igen i år og har sat os for at prøve igen. Men belært af sidste års oplevelser ved vi, at vi skal finde en anden måde at transportere det på. Hvad anbefaler I? Det er meget vigtigt for os, at stoffets effekt ikke tager skade af opbevaringsmetoden igen i år, så hvad er bedst? Jeg har ingen anelse om, hvor man kan skaffe blotter-papir, men kan man bruge andet?
Beklager, hvis det blev et lidt langt indlæg, men håber på jeres forståelse og kyndige vejledning.
|