Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej, første tråd, håber ikke jeg gør noget forkert her.

Jeg er en forholdsvis spinkel, men dog høj gut som ingen erfaring har med noget som helst euforiserende andet end alkohol, men jeg kan godt lide at prøve ting.
Så, til en fest for nogen tid siden, kom snakken ind på at prøve at ryge noget hash, hvilket dog aldrig blev til noget.
Nu er jeg ikke den store fan af hash, men MDMA (For mig kun kendt som ectacy indtil jeg fandt det her dejlige forum) er noget som jeg altid har været noget nysgerrig overfor, men jeg ANER ikke hvad der er smartest, så jeg håbede i krigsveteraner kunne give mig nogle gode råd.
Jeg har læst en del på Wikien omkring MDMA, og læste tråden med "Gode råd til første trip", men jeg har stadig lidt svært ved at være tilfreds med det jeg ved.

Så:
Jeg er 17 år, vejer omkring 55-60 kg og er 185 høj el. lign. Jeg tænker at en dose på 40-75 mg ville være nok for mig.
Det der er mit hovedproblem er, hvordan sikre jeg mig at jeg ikke får noget forkert? Jeg kunne FORESTILLE mig at de fleste som sælger MDMA til andet end venner blander det op eller generelt giver en noget andet end det man vil have, er der nogen måde jeg kan sikre mig?
En anden ting: Jeg er jo clean lidt endnu, så er det overhovedet en god idé at starte med MDMA?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jeg synes godt du kan starte med MDMA, jeg går ud fra du giver det meget overvejelse inden du bestemmer dig for at prøve et af de illegale stoffer. Dosen lyder også meget fornuftig. Det kan være en jungle at finde ordentligt MDMA, jeg vil foreslå dig at skaffe det igennem evt. venner der er i miljøet og har faste kontakter. Du skal selvfølgelig gå efter krystaller og ikke piller. Udseendemæssigt bør det være være hvide/lysbrune krystaller, og jo større jo bedre :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror du skal gå efter de 75 mg, jeg tror ikke der er nogen grund til at tage mindre, selvom det selvfølgelig altid er godt at være forsigtig, og selv om du er meget spinkel.

Mht. "Jeg er jo clean lidt endnu, så er det overhovedet en god idé at starte med MDMA?" så bestemmer du jo selv om du vil prøve andre stoffer efter MDMA, og hvor tit du vil tage stoffer. Det lyder som om du er fornuftig nok. 17 år synes jeg heller ikke er en katastrofal alder at prøve andet end alkohol...

Du kan ikke rigtig sikre dig, at du ikke får noget dårligt MDMA, men som Kajkage skriver så kan det måske være en ide hvis du kan få hjælp af en der er lidt mere inde i den verden, og kan sige god for pusheren.
Du skal dog være opmærksom på, at 90% af alle pushere lyver og overdriver ("det er bare det VILDESTE shit det her"), og mange hopper med på den, men bare prøv at ha lidt kritisk sans og lad være med at æde alt rådt... :)
Hvis sælgeren ikke virker som et fuldstændigt udskud, og du eventuelt kender nogen der kan sige god for ham, så ville jeg ikke være så nervøs for om MDMAen måske er cuttet lidt op...

God fornøjelse, MDMA ér virkelig det vildeste shit :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil starte med at sige at 17 år er lige lovligt tidligt at starte med noget som helst. Du er formentlig for ung til selv at kunne vurdere din egen psykiske tilstand. En god indikation på hvordan din psyke fungerer kan fås ved at du flytter fra dine forældre og prøver at stå på egne ben i 2-3 år. Hvis det går fint, og du oplever at du godt kan tackle de nye udfordringer på en konstruktiv måde, så er der gode chancer for at du også er rustet til at kunne håndtere oplevelserne på stoffer(og det at skulle stå på egne ben bevirker også at du bliver mere moden, hvilket er en fordel når man begynder på stoffer). Husk at du har masser af tid til at eksperimentere i, der er ingen grund til at have travlt.

For at svare på dit spørgsmål også, så ser jeg intet problem i at MDMA bliver det første stof du forsøger dig med. Angående hvordan du sikrer dig god kvalitet, så er det meste allerede blevet sagt. Dog kan du også lave stoffet selv hvis du har mod på det(ikke noget jeg vil anbefale), så er du i hvert fald nogenlunde sikker på hvad du får. Den næstbedste løsning er at finde dig nogle venner som er "narkonørder", og som ligesom dig selv går op i kvalitet. Den slags mennesker kan oftere end andre skaffe stoffer af høj kvalitet, er min erfaring.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Citat:
Dog kan du også lave stoffet selv hvis du har mod på det(ikke noget jeg vil anbefale), så er du i hvert fald nogenlunde sikker på hvad du får.

:gud:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tja, hvis man har tid nok http://www.erowid.org/archive/rhodium/c ... .mdma.html hvorfor ik?

Junior medlem
Brugeravatar

Tusind tak for alle de vilde svar.
Jeg havde på fornemmelsen at man ikke kunne sikre sig at pusher var okay, med mindre man havde venner inde i det, og det er her problemet kommer. Den ven jeg tror er MEST inde i det, har kun røget cannabis... Det vil sige at jeg, efter min egen viden, er den første som vil prøve noget lidt anderledes.
Med hensyn til min alder, syntes jeg alle bud lyder meget fornuftigt. Jeg bliver 18 her til november og var også lidt i tvivl om hvor tidligt jeg er på den, men det var der åbenbart delte meninger om.
Lige nu hælder jeg mest til at se lidt på selv at lave det, jeg går nemlig MEGET op i at vide hvad jeg indtager, og selvom jeg er lidt af en metalfan til hverdag, tænker jeg at jeg også sørger for at finde noget musik der passer nogenlunde. Desuden, læser jeg wiki-siden igennem et par gange mere, og læser også op på de gode råd til første gang.
Stadigvæk, tusind tak for alle svarene! Jeg vender muligvis tilbage når jeg finder ud af præcist hvad jeg gør.

EDIT: Kan nu se at det er et større makværk at brygge det selv, men fandt en ven som har en ven som ved noget. Kan være jeg kan bruge det.

Junior medlem

Første gang jeg prøvede MDMA fik jeg sindsygt meget paranoia, troede simpelthen jeg skulle dø, en god ven hjalp mig dog sikkert igennem trippet. Anden gang jeg prøvede det var alt helt fantastisk. Mit råd til dig; første gang skal helst være sammen med en der har prøvet det før, fokuser på de gode ting, ikke bliv skræmt når det begynder at virke, det kan være utroligt overvældene..

Men vigtigst (imo), sørg for at du er et kendt sikkert sted, hvor du ikke vil blive forstyret midt i trippet...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Du skal ikke lave det selv. Prøv at finde nogen trance/psy events at tage til, og det er altså ikke for at generalisere, men det er her der er nem mulighed for at komme i kontakt med nogen.

Mht. paranoia tror jeg ikke han skal frygte noegt hvis han holder dosis på 75mg som han planlægger som max initialdosis. Comeup kan føles lidt voldsomt, som om det går for stærkt og der ingen vej tilbage er, men er for mig altid gået over når jeg rammer plateauet :)

Medlem
Brugeravatar

Mener det helt seriøst. Pas på, MDMA er fantastisk.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er fantastisk, men man lærer hurtigtat glæden forsvinder ved for hyppigt brug, så et begrænser lidt chancen for et langstrukket misbrug, synes jeg.

Junior medlem
Brugeravatar

Snakkede med en af mine venner om det (Ham der har prøvet mest (cannabis) i min sociale gruppe) og han sagde at han ikke ville have noget med mig at gøre mens jeg var på MDMA, simpelthen fordi at hvis det gik galt, ville han ikke stilles til ansvar for det. Prøvede at fortælle ham at jeg ville være forsigtig, og jeg tror han forstod det tilsidst.
Men her kommer så problemet. Han er den eneste jeg kender personligt som overhovedet har en chance for at vide noget, og han ved intet.
Ang. den der Trance/Techno koncert: Jeg kan forstå hvis det er en god idé, men kun når man HAR prøvet det. Kunne hurtigt forestille mig blive ret så fucking paranoid hvis jeg var til koncert. Er meget genert, så vil helst en dag hvor forældrene er ude af huset eller lign.
Det var det der med at være indenfor sikre rammer.
Men igen, keep tha advice coming, jeg er rigtig glad for at i kan hjælpe mig, og så kan det jo være det også kan hjælpe en anden gut i fremtiden?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Mit råd var på ingen måde en opfordring til at du skulle indtage det til et trance eventet. Det var blot et foreslag til den nok nemmeste måde at komme i kontakt med nogen der kan hjælpe dig med at skaffe MDMA.

Det glæder mig dog at se du tager så mange forholdsregler og holder ved dem :)

Mht. til "trippet", synes jeg virkelig MDMA er et socialt stof. Tror både du får mest ud af oplevelsen hvis der er en ved dig til at snakke med, og det vil også få dig til at føle dig mest tryg når effekterne, du for første gang skal opleve, sætter ind.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DarkeyBlack skrev:
selvom jeg er lidt af en metalfan til hverdag, tænker jeg at jeg også sørger for at finde noget musik der passer nogenlunde

Min erfaring er at den musik der passer er den du kan lide...
MDMA i moderate doser forstærker bare alt det du godt kan lide i forvejen... herunder musikken... fx ved jeg ikke selv noget bedre end at hive regnbue-is frem og spise mens man er påvirket - det giver (for mig) en helt fantastisk oplevelse, kulden, smagen, sukkeret osv... og at gynge på den lokale legeplads med lukkede øjne er helt vildt for mig ha ha
andre skal danse konstant til den lyse morgen og nogen tager hue og solbriller på, sætter sig i fosterstilling og lukker verden ude mens de nyder deres rus - kort sagt det er forskelligt fra person til person; men et godt udgangspunkt er altså de ting man normalt godt kan lide

Som andre også har skrevet, så husk at overholde køre-/hviletidsbestemmelserne... Det er let at blive så positiv over for rusen at man får lyst hver weekend i starten; men så mister man magien hurtigt :cry:

Junior medlem
Brugeravatar

Har læst det om hvileperioderne.
Det er nu efterhånden længe siden jeg planlagde det her, men er sq egenligt stadig interesseret.

Må lige finde på noget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Køb et EZ kit, hvis du vil være sikker på hvad det er har købt.

Medlem
Brugeravatar

Hvis du absolut ikke kan anskaffe MDMA pga. mangel på kontakter, så vil jeg "anbefale" dig at tjekke de forskellige RC's der minder om MDMA ud, det kan være at de er nemmere for dig at anskaffe.

Et godt bud på noget der minder om MDMA i sin effekt kunne være Methylone.
Vær dog opmærksom på at disse stoffer kun har været ude i få år, så langtidsvirkningerne er ikke kendte, men læs om dem og vurder selv.

Held og lykke herfra.

Medlem

Hvis du ikke har tråværdige kontakter i miljøet, så lad for være at stresse med det. Du har så lang tid tilbage at prøve det stoffer i, jeg ved godt at det er svært, når man har fået tanken, men du skal nok komme tæt på det over tid.
Der er flere tråde med folk der presser deres debut ind, på trods af at det slet ikke passer ind i deres liv. Tag det som det kommer, som ung møder man hele tiden nye mennesker, en dag præsentere muligheden sig, og så er det jo godt du har forberedt dig på det.

Desuden vil det næsten være ærgeligt for dig at gøre det alene første gang. De største opture kommer i samtaler med andre, efter nogle gange kan du så vurdere om du vil have en solo tur. Dagen efter er også mere rarer, hvis man er flere om at stene dagen ud.

Mht. RC's er de måske nemmere at finde, men efter min erfaring også langt mere usikre i type og kvalitet, når du nu ikke kender sælger. Desuden er det jo ikke det du har bestemt dig for, og hvorfor gå på kompromis, når det ikke behøver at være lige nu.

Hold øjnene åbne, tag til de elektroniske arragementer du finder tiltagende, og opbyg glæde for er kvaliteten og set og setting på plads, bliver du ikke skuffet.

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

MDMA'en er klart det foretrykne valg, da du aldrig ved, hvad der er i pillerne.

Jeg har taget MDMA hver weekend i 2 mdr. i træk nu ca., og har aldrig haft en dårlig virking. Er tit oppe på over et halv gram, det er der det begynder at blive sjovt.

Desuden er det bedste MDMA du kan få, det du kan få i rene krystaller. Men der skal så heller ikke så meget til før du bliver fuldstændig rundt. Det skal være sådan, at du bliver nødt til at knuse dem med en kapsel, før du er sikker på det ikke er cuttet op. Så er det altså også over 90 % rent, og det virker ;)

Medlem
Brugeravatar

Annika89 skrev:
MDMA'en er klart det foretrykne valg, da du aldrig ved, hvad der er i pillerne.

Jeg har taget MDMA hver weekend i 2 mdr. i træk nu ca., og har aldrig haft en dårlig virking. Er tit oppe på over et halv gram, det er der det begynder at blive sjovt.

Desuden er det bedste MDMA du kan få, det du kan få i rene krystaller. Men der skal så heller ikke så meget til før du bliver fuldstændig rundt. Det skal være sådan, at du bliver nødt til at knuse dem med en kapsel, før du er sikker på det ikke er cuttet op. Så er det altså også over 90 % rent, og det virker ;)

Hvis du bliver ved med at tage MDMA i de mængder hver eneste weekend tror jeg nu godt at du kan forvente dig nogle "dårlige virkninger".
Tjek evt. denne tråd ud http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=6450

Og velkommen til forummet i øvrigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]