Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Highway 420
hej rygere. jeg ligger inde med noget white russian, som jeg har røget på ca. 3-4 gange om ugen, men sidste gang jeg røg, begyndte hele min krop at pulsere ustandseligt! Første gang jeg røg det, oplevede jeg det også, har også gjort det andre gange hvis jeg røg nok af det, men slet ikke som sidste aften. Især min tunge, tandkød, ben og arme spjættede konstant, og min hals trak sig sammen så jeg følte jeg fik vejrtrækningsproblemer. Jeg overlevede, men holy freaking cake jeg synes det var ubehageligt!

Så mit spørgsmål er:
Er det nogen andre der har prøvet det?
Hvor mange gange?
Er det et tegn på at jeg skal stoppe?

- Jeg vil gerne ryge en pind og spise en kage til Jelling festivallen på torsdag, så spontan viden ville være nyttigt ;)

På forhånd tak, og god røg herfra :joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Meget af det du oplevede har jeg mange gange oplevet i forbindelse med en overdosis. Det kan ske for alle at man kommer til at ryge for meget ;) Det er en god idé at have noget mad med sukker indhold i nærheden, da det tager noget af virkningen.

Medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
Meget af det du oplevede har jeg mange gange oplevet i forbindelse med en overdosis. Det kan ske for alle at man kommer til at ryge for meget ;) Det er en god idé at have noget mad med sukker indhold i nærheden, da det tager noget af virkningen.

jeg har bare ikke syntes at jeg røg så meget at overdosis var en mulighed :S får det i mere eller mindre hver gang jeg ryger White Russian, men har ikke haft det med almindelig 100 eller kashmir. kan det ha noget at gøre med det jeg ryger?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ganjabus skrev:
Arthur Spooner skrev:

jeg har bare ikke syntes at jeg røg så meget at overdosis var en mulighed :S får det i mere eller mindre hver gang jeg ryger White Russian, men har ikke haft det med almindelig 100 eller kashmir. kan det ha noget at gøre med det jeg ryger?

Ja selvfølgeligt har det noget at gøre med det du ryger. Det er jo trods alt skunk. :wink:

Moderator
Brugeravatar

Tror du har fået noia på/panisk anfald, jeg har også nogle gange følt at min puls stigede, og jo mere jeg fokuserede på det, jo værre blev det. I sådan et tilfælde kan det hjælpe, for det første at ryge under ordentlige, afslappede, og positive settings. Hvis det sker, så prøv at slappe helt af, trække vejret langsomt, både ind og ud (prøv at tage 10-15 sekunder om at indhalere og samme for at ekshalere, luft that is) evt. overbevise sig selv om argumenter, som at der aldrig er nogen som har haft dødelig udgang på cannabis, og lign.
Det kan også være i sammenhæng med nikotin shock, men så er der også ofte svimmelhed og kvalme forbundet hermed.

Jeg oplever ikke problemmet længere.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Skræmmende men ufarlig oplevelse der er ganske normal. Skunken er vel så potent, at den virkelig slår dig på sådan et niveau der overstiger din nuværende tollerance.

Medlem
Brugeravatar

Okay. Tak guys. :)

Midlertidigt bannet
Brugeravatar

Ja jeg fik sågar oplevelsen denne her weekend på staden, røg noget normal orange haze, og fik det pludseligt skidt.
Skyndte mig hen til bageren og bestilte noget sødt, og helte en cocio ned i skuret så hurtig jeg kunne, da jeg kom i tanke om jeg slet ikke havde spist noget den dag.
Der gik lige 20 minutter og så var jeg oven på igen, fik det igen senere da jeg røg, og der hjalp lidt cola og mad i maven på det med det samme.

Prøv at spis et ordenligt måltid inden du ryger næste gang, drik noget cola eller the med sukker.
Evt en faxekondi med druesukker, de er gode til den slags.

Håber du får det bedre med røgen, smid den endelig ikke ud ;) hehe

Junior medlem
Brugeravatar

Havde en lignede oplevelse i Amsterdam. Min mate og jeg var gået på coffeeshop uden morgenmad, hvor vi fik fat i noget stærk skunk. :badidea: Efter et par hvæs fik jeg kvalme, blev svimmel, fik kuldegysninger og havde det ikke særligt fedt. Fik orienteret bartenderen om det, og hun fik placeret mig på en stol uden for shoppen med et stort glas sukkervand i hånden :D Der kunne jeg så sidde til skue for et par patruljerende politibetjente, der fik god griner over "turisten" :p Fik det hurtigt bedre, og vi smuttede derefter til bageren efter morgenmad. Så: hold dit blodsukker højt når du ryger skunk! Det virker! :) :joint:

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
Zpunc: genialt det med politiet ^^

Thecook: eller endnu bedre! spis lidt før du ryger og så fråd dig et stort lækker måltid imens du er skæv :)

Junior medlem

Ryger du nikotin til daglig? Du lyder til fast at ryge hash?

Medlem
Brugeravatar

Maddoc skrev:
Ryger du nikotin til daglig? Du lyder til fast at ryge hash?

Ryger 10 smøger om dagen og hash ca. 3-4 gange i ugen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Som andre har skrevet lyder det som et angst anfald. Det er på ingen måde unormalt at få, men det er selvfølgelig ikke godt at fremprovokere det. For at undgå det kan du lade være med at indtage cannabis (surprice :shock: :D ), indtage mindre mængder, eller ryge mildere cannabis produkter.

Er skaden sket, så synes jeg der er mange gode råd at hente tidligere i tråden.

Most of the physical world is unseen.

Medlem
Brugeravatar

arpheus skrev:

hva mener du med hvis skaden er sket?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Din puls stiger fordi cannabis får dit blodtryk til at falde, det er helt normalt når man bliver meget skæv, men det kunne godt lyde til at det har udløst et mindre angstanfald for dig, men det er ikke farligt hvis du ikke har en hjertekarsygdom.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

ganjabus skrev:
arpheus skrev:

hva mener du med hvis skaden er sket?

Jeg mener, hvis du har fået hjertebanken/angstanfald/spjæt eller whatever. Der er ikke noget der tyder på, at det på nogen måde skulle være farligt, men det er selvfølgelig ikke rart. Og så er det selvfølgelig heller ikke sundt for psyken at trigge angstanfald.

Medlem
Brugeravatar

Hvis du har fået for meget THC i kroppen - oplever man som regelt dette...

Har sgu selv prøvet de,t hvis jeg har røget en alt for stærk jay :D haha

Medlem
Brugeravatar

Okay, iorden, jeg er mere rolig nu ;-)

Medlem

Geografisk sted: Usually not far from a keyboard
Jeg prøvede noget i samme stil i lørdags... mega ubehageligt... jeg ryger ellers en del og oplever normalt ikke den slags.. typisk selvforstærkende bad-trip-panik hvor man er sikker på man skal dø eller blive permanent sindsyg osv uden man er i stand til at slappe af og tænke på noget andet.. regnede egentligt med den slags kun skete med stærkere ting, men jeg blev sq klogere.. pretty much 3 timer i helvede.. jeg er ret sikker på det var overdosis i kombination med for lidt mad og vand... jeg var naturligvis helt ok igen næste morgen..

Faldt over dette på nettet, som er et bud på hvad der sker samt nogle gode råd til at undgå det (som flere nævner er det vigtigt at have spist godt inden man ryger):

Cannabis & Anxiety
The causes of cannabis anxiety and paranoia are both mental and chemical.

Changes in blood sugar levels can be responsible for pretty extreme effects (both good and bad) when you're high, so you have to pay real attention to it if you want to get, and keep, a good high. Too much blood sugar, from eating a lot of candy for example, and you get a rush as the cannabis high and the sugar high combine – but the sugar high is short-lived, and will make you want to fall asleep as soon as your system burns off the excess insulin that all the sugar has forced the release of. Too little blood sugar, and things go from uncomfortable to extremely unpleasant very quickly. As you first start to get high, your metabolism may hike up a notch and cause a sudden dip in blood sugar. That's no problem if you've just eaten, but if you're already on the edge of being hungry without realising it, that first toke can make you feel pretty nasty in less than ten minutes. Never take the chance of getting high when you're somewhere without access to the right kinds of food and drink, just in case. If you have the added 'pleasure' of being a borderline diabetic and you don't know it, you could get into quite a state from just that one first high, if you're not careful.

Many regular cannabis users begin their day's session in the late afternoon as work is winding down, and maybe an hour or two before their evening meal – just at the very time when their blood sugar is already on the wane. If this is you, you'll more than likely feel a lot of the symptoms below within ten minutes or so of getting high. Eat! Better still, make sure that you've eaten well in advance of getting high. Look out for any of the following as indicators of low blood sugar:

Sweating, shaking, anxiety, hunger, dizziness, faintness, pounding heart, personality changes, confused thinking, impatience, numbness of lips and tongue, headache, nausea, blurred vision, slurred or slow speech, convulsions, coldness, white hands and face. Eventually, if it is not attended to, it can lead to unconsciousness.

Adrenaline & Cannabis
A second cause of dope-anxiety is something I term here the 'Adrenaline Cascade'; really a mild form of 'shock'. After any event that has made you anxious, the anxiety causes your system to dump adrenaline (also called epinephrine) into your blood-stream, creating a rapid heart-beat, a growing demand on your BSL, and thus deeper and deeper feelings of anxiety as your BSL levels drop. Of course, you'll usually find these effects uncomfortable or worrying, thus causing the release of even more adrenaline and a worsening of symptoms. This vicious circle of adrenaline release will be increasingly hard to overcome, and the deeper it gets the more likely it is to lead to a 'white-out' due to its depressive effects on your blood sugar.

Many things trigger the release of adrenaline:

Apprehension about potentially bad highs
Stress
Anxiety
Fatigue
Stimulants, such as alcohol, caffeine, cocaine, and heroin.
Bright lights
Loud noises
Exercise
Sugar sensitivity
Abnormal glucose metabolism

Again, do not underestimate the mental effects that adrenaline can cause by itself - irregular heart-beat, palpitations, abnormal behaviour, anxiety and headaches - even before it starts reducing our BSL to a point where it can no longer support full brain function (about 60% of our blood sugar is used by our brains).

Unfortunately, there's very little you can do to remove excess adrenaline from your system once it's in there, and it can only really be counteracted by 'nor-adrenaline', something that usually only our bodies can provide. It can be burned off by exercise, but if adrenaline has caused a very deep dip in your BSL then that may not be a viable option. The only things you can truly do are: eat to get rid of some of the more unpleasant symptoms; or, simply wait it out, knowing that it is a brief physiological effect.

I've seen a number of people offering advice to 'just suck it up and it'll go away' on this particular kind of anxiety and, to some extent that is helpful, as relaxing and trying to be calm will help break the cycle of adrenaline release. On the other hand, if someone is having an intense version of this then relaxing is far easier said than done and, if you should experience the above yourself, then you need to treat yourself as you would for low BSL and remove yourself from any strong stimuli - lights, noises, etc. - that might help promote the effects of the high and further adrenaline release.

If we look at the actions of adrenaline in this respect then the mechanism that prevents this rise becomes obvious (remember that this same effect will be present in anyone who has a burst of adrenaline in their systems, not just diabetics): adrenaline prepares the body for 'fight or flight' in an emergency by increasing the supply of glucose and oxygen to the brain and muscles, whilst at the same time suppressing other less-important processes, digestion in particular. This means that the initial elevation in blood-sugar (through increased catabolism) may be short-lived, and whether it then leads to a later dip and anxiety is dependent on the amount of adrenaline present in the blood at the time. Not only does it reduce the bodies ability to take in new blood sugar to redress the balance, but it increases speedier depletion of stored blood sugar, preventing restoration.

Some people, particularly those with bad diets or who are subjected regularly to stress, may have semi-permanent hypoglycemia (a deficiency of glucose in the blood), resulting in adverse reactions to cannabis through their bodies inability to control adrenaline and/or cortisol through 'adrenal fatigue'.

Kilde: http://www.medhelp.org/posts/Anxiety/Ma ... how/716528

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

God post grifter.

Jeg kan ikke huske om det er nævnt, men generne kan også reduceres ved at ryge ganske almindelig pot, der ofte har et betydeligt højere indhold af CBD, der i sig selv virker beroligende og anxiolytisk (angstdæmpende). Særligt skunk har ofte et meget lavt af indhold CBD, da planten bruger sin energi på at udvikle høje THC procenter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]