Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 14:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 54  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Snurrestrup
Er jeg den eneste, der er pisse træt af, at postvæsenet ikke kan behandle de f* pakker ordentligt?

Ud af 6 growkits, har 3 været beskadiget, og de er altså ikke lige sådan at reparere, så de holder tæt..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Bedroller, Perlite, vermiculite, økologiske brune ris, tomme glas, kokos bast og sporer. Og så er det bare at gå igang ;)

Junior medlem

Hei, dette bliver min første post her på forumet.. anyways

En uge siden jeg sprøjtede sporer ind i min growbag, og myceliet har startet å titte frem, men det har en blå/hvid farve... Er dette bekymringsverdig?

:roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej, og velkommen til.

Det lyder umiddelbart ikke særlig godt. Har du mulighed for uploade et par billeder, så er det lidt nemmere at komme med et bud.

Junior medlem

Billede

Uploaded with ImageShack.us

håber bildet ikke er for stort.

Jeg har gjort ting precis efter brugsanvisningen.. hmm

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det ligner umiddelbart grøn mug. Jeg tror desværre løbet er kørt for dette growkit. Myceliet kan, som selve svampene, også godt blive blåligt som følge af stød eller tryk. Jeg synes dog bare ikke at det ser ud til at være tilfældet her.

Det kan dog være at der er andre brugere som har bud på hvad det ellers kunne være, og evt tips til at afhjælpe problemet.

Junior medlem

tak for feedback :)

farven er umidelbart mer blå en grøn..
tror du forhandleren er villig til å gi mig et nytt kit, eller er det bare sur røv?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Giv den nogle dage, og se hvordan det ser så ser ud. Du kan evt. poste et billede herinde igen, og så må vi tage den derfra.

Jeg tror desværre ikke, at der er noget at gøre med hensyn til at få et nyt growkit. Det er jo en "risiko", som kommer med at gro svampene selv. Men du kan selvfølgelig prøve at kontakte forhandleren, og forhøre dig.

Junior medlem

i mit sidste flush fra en cubensis growbox nåede et par store svampe at tabe sporer ud over sig selv, og nogle af de mindre. De er nu tørret men de føles hule indeni i forhold til de tørrede fra de første flush. farven er lidt mørkere der hvor sporerne er faldet ned, men ellers ser de ud som alle de andre. er de gode nok? sker der noget ved at prøvespise dem, selvom de skulle være dårlige?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Der burde ikke være noget galt med dem, og jeg havde ikke haft noget imod at spise dem, medmindre jeg kunne se kontaminering på svampene. Det forårsager sporene ikke :)

Junior medlem

Hej.

Håber jeg poster det rigtige sted. Jeg har været igang med min første growbox(p. cubensis) et par uger nu og der er kommet en masse svampe, men de sidste 24 timer er de ikke rigtig vokset og de har fået en lidt grålig farve på stilken/stammen.
Er det normalt?
Jeg plukkede en af dem for at se den nærmere an og tjekke lugten. Den lugtede som champion men mere sødligt/ honning agtigt. Desuden var den helt grønlig inden i da jeg flækkede den åben, ca 10sek efter jeg havde plukket den.
Hvordan skal sådan en svamp se ud ideni når den er helt frisk og sund?

Her er billeder af både growboxen og den svamp jeg nuppede for at tjekke(billedet taget ca 30 sek efter pluk)

http://img266.imageshack.us/g/dsc00426n.jpg/

På forhånd tak for hjælpen.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Søn Jr. skrev:
Hej.

Håber jeg poster det rigtige sted. Jeg har været igang med min første growbox(p. cubensis) et par uger nu og der er kommet en masse svampe, men de sidste 24 timer er de ikke rigtig vokset og de har fået en lidt grålig farve på stilken/stammen.
Er det normalt?
Jeg plukkede en af dem for at se den nærmere an og tjekke lugten. Den lugtede som champion men mere sødligt/ honning agtigt. Desuden var den helt grønlig inden i da jeg flækkede den åben, ca 10sek efter jeg havde plukket den.
Hvordan skal sådan en svamp se ud ideni når den er helt frisk og sund?

Her er billeder af både growboxen og den svamp jeg nuppede for at tjekke(billedet taget ca 30 sek efter pluk)

http://img266.imageshack.us/g/dsc00426n.jpg/

På forhånd tak for hjælpen.

Det ser fine ud efter min mening. Dem ville jeg roligt spise! :rocking:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Søn Jr., de fejler intet! Bon appetit!

Junior medlem

Hej.

Tak for jeres svar. Jeg har lige høstet og det blev til ca. 125 gram, så det blir fedt at smage på egen høst for første gang :)

Junior medlem

Hej allesammen :)
Jeg er blevet den lykkelige ejer af et cubensis growkit.
Da jeg er meget nervøs for kontaminering vil jeg gerne vide om det er muligt/fornuftigt at tage en smule af myceliet fra kagen til at lave kloner med før at kagen er i "blomst".
Der er ikke ret meget mycelie endnu.
Venlig hilsen Weedbag.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hejsa Psychedelia ;)

Nu har jeg efterhånden haft mine hamplanter i mine år,
og har altid nydt denne hobby,
Har læst en del på emnet svampedyrkning,
Og vil meget gerne anskaffe mig et growkit eller 2,
Ved dog ikke om man kan købe et growkit i danmark??
Vis nogen ved det, kunne i måske skrive et lille påpeg
( Ved godt man ikke må skrive links );

Håber dog stadig på en smule
Respons!

ShrommyFirst

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Findes der nogen lyskilder der er dårlige for svampe? Jeg tænker f.eks. på sollys lamper på 10000 lux?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det tror jeg ikke, og har sågar læst noget om at uv-belysning skulle kunne give en større champignon-høst. Den eneste fare der er ved lyskilder og svampe er udtørring. Samtidigt er der ingen videre grund til en så kraftig(læs: strømslugende) krabat til jobbet.

Shroomfirst: nej, det kan du ikke, og de er latterligt dyre. Lav et selv.

Weedbag: du udsætter dermed kagen for en stor kontaminationrisiko, så jeg vil mene at det er dumt at gøre det før myceliet er veletableret.

Junior medlem

Tak for det fætter Vims :)
Så vil jeg lade dem ligge lidt endnu.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg har fornylig oplevet, at efter jeg havde plukket de svampe der var klar til høst og efterladt resten så de kunne få lov at vokse ud, så gik hele væksten i sættet i stå. Jeg lod resten stå omkring et døgn, men da de tilsyneladende ikke havde vokset overhovedet høstede jeg resten.

Jeg vasker og afspritter altid hænder og arme og omgås sættet med yderste forsigtighed, er der nogen der kan fortæller hvad dette kan skyldes?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]