Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Ja, tror det eller lad være, men jeg har faktisk forsøgt mig med søgemaskinen i dette tilfælde. Jeg har for nyligt modtaget 3 x growkits til mexikanere. Da jeg ikke har mulighed for at stille dem nær sollys, eller andre "åbne" steder, er mit valg naturligvis faldet på kunstig belysning.

Dette rejser dog følgende spørgsmål:

1. Skal jeg bruge en bestemt lyskilde, eller vil selv den simpleste pære fungere?
1a. Hvis ja, hvilke er at foretrække?
2. Skal de have konstant lys? Jeg læste 4 timer som minimum i et andet indlæg, men kan de også tåle konstant belysning?

på forhånd tak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Quote fra en "Sticky thread" øverst. Spørgsmål til growkits/growbox

Citat:
Lys
Growkittet skal placeres et sted med lidt lys, men absolut ikke i direkte sollys. Hvis man dyrker dem et diskret sted er det tilrådeligt at bruge lyskæder eller anden svag belysning. Pas dog på brandfare osv., lyskæder er ikke nødvendigvis ufarlige! Hvis man bruger lysdioder/LEDs, lader det til at stort set alle kan bruges, men specielt lysdioder der udsender lys med en bølgelængde på omkring 480nm skulle være gode, jf. en tidligere tråd om lysdioder til svampedyrkning.

Nogle anbefaler at tape growkittet ind for at sikre at der ikke kommer noget lys ind på siden af kittet. Dette gøres for at sikre at der ikke vokser svampe ud fra bunden eller siden på growkittet. Hvis man har en ok lyskilde ovenfra, er dette sikkert ikke nødvendigt, men det kan dog stadig være en god idé.

Du kan f.eks bruge Dot-it lamper.

Billede

Det kræver blot et par timers lys om dagen.

Held og lykke med det.

Junior medlem

Jamen så må jeg jo bare i krig. Har fundet en gammel lyskæde der har været brugt til et-eller-andet jule halløj. Tak for svaret, selvom jeg allerede havde læst det der i tråden :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]