Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 19:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Andreas/Saiko-Pod skrev:
Husk at der er Copenhagen PIX, hvilket baner vejen for en seriøs gang artsy-fartsy film og filmmagere i hovedstaden.

Programmet kan ses her: http://cphpix.dk/n/a2.lasso?s=2010002&sf=-1-&aa=1050

Jeg har ikke fået gået et helt igennem endnu, men glæder mig helt vildt over kategorien Thrills & Kills. Jeg skal i hvert fald se The Human Centipede :shock:

Count me in!

Jeg elsker københavn for deres engagement i diverse film festivaler.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
serien "Breaking Bad", må være af stor interesse for folk herinde.

"Cranston plays high school chemistry teacher Walter White, who is constantly battling the lackadaisical attitudes of his disinterested students, the looming specter of financial disaster - by supplementing his paltry teacher's salary with a second job at a local car wash, and trying to cope with the impending arrival of a new baby, even as he and his wife raise their disabled teenage son, whom unlike many stereotypical portrayals of handicapped kids is no Pollyanna-like angel.

Then in the midst of all this, Walter makes a shocking discovery: he has inoperable lung cancer, and therefore only a few years left to live at best. Facing the very real possibility of leaving his family struggling not only with his death, but a financial situation that could only end in catastrophe, Walter suddenly has a revelation, thanks to an idea handed to him by his boorish brother-in-law, who works with the DEA - he decides to become a crystal meth dealer."

kan ses her: http://www.ninjavideo.net/video/13151

serien har modtaget 4 emmyer, og har kørt 3 sæsoner nu. need I say more?
http://www.imdb.com/title/tt0903747/
Billede

Medlem
Brugeravatar

Atna skrev:
Har lige fået set The Imaginarium of Doctor Parnassus (http://www.imdb.com/title/tt1054606/)
Jeg ved ikke helt om jeg syntes det er VILDT fedt eller bare VILDT mærkelig, men det er ihvertfald vildt trippy :shock:

Har også lige for nylig fået den set. Jeg må indrømme, at jeg synes den er ekstremt fed. En ny Terry Gilliam klassiker i mine øjne!

Kan også anbefale "The Men Who Stare At Goats" http://www.imdb.com/title/tt1234548/
Den er til tider lidt for "Hollywood nuttet" for min smag, men hvis man kan se bort fra det, er den ret morsom og til tider tankevækkende.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

er der ikke nogen der har set breaking bad?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, men den lyder helt sikkert interessant, og sejt at den har Bryan Cranston i hovedrollen. Ham har jeg altid godt kunne lide.

Medlem

Nu har jeg skamløst benyttet mig af denne tråd til at finde inspiration til, hvilke film jeg skulle anskaffe mig, og så er det vel kun fair, at jeg giver lidt tilbage. Jeg har på det seneste stenet en del europæiske og asiatiske film, så jeg anbefaler:

Ex-Drummer - Belgisk grovkarl-film om en usympatisk forfatter, der går gonzo i et afstumpet punkmiljø og bliver trommeslager i et band, der hedder The Feminists, som består af 4 handicappede gutter (fordi 4 handicappede røvhuller er lige så ubrugelige som en flok feminister). Filmen indeholder drugs, afstumpet, belgisk vold, homosex og en skaldet kvindehader, der snaver med en fed skaldet kvinde på et tidspunkt.

Taxidermia - Ungarsk weirdness. Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal sige om Taxidermia, andet end at den er ulækker og østeuropæisk at have med at gøre. Der er meget med pikke og opkast.

For Y'ur Height Only - Phillipinsk James Bond-efterligning med en dværg som hovedperson. Agent 00... Den er bare bizar. Nu er jeg ikke tilhænger af alt det der "HØHØ, dværge er bar' sjove"-lort, som opstod i 90'erne og 0'erne, hvor en hver komedie med respekt for sig selv havde en scene med en dværg, der laver et eller andet morsomt. Jeg så, at nogen tidligere i tråden havde anbefalet den påtaget skæve kedsomhedskonference, In Bruges, hvor man netop desperat forsøger at tvinge publikum til at synes, at det er sjovt med dværg, der er racist og på stoffer eller hvad det er, men For Y'ur Height Only er ikke en parodi på dværge. Det er en elite-dværg, vi har med at gøre og han skal ikke sættes i bås med gøglere som Mini Me fra Austin Powers.

Zoo - dokumentar om "Mr. Hands" aka ham, der blev kendt for at blive kneppet ihjel af en hest i en video på internettet. Ja, du troede måske, at det var en urban legend, men denne dokumentar giver et lidt mere nuanceret billede af Mr. Hands, der åbenbart var en ingeniør hos Boeing (før han døde af indre blødninger i røven efter at være blevet gennempulet af en araberhingst).

Behind The Mask: The Rise of Leslie Vernon - Jeg er ret vild med denne film, men den er nok kun sjov, hvis man har set mange 80'er-slasher-film. Det er en mockumentary, der følger den sympatiske Leslie Vernon, som er seriemorder a la Jason Vorhees eller Michael Myers (fra Halloween altså). Det er ret grineren, når han fx afslører, hvordan maskerede seriemordere altid kan være lige i hælene på dig, selvom de aldrig løber osv.

District 13 - Fransk parkour-Ong Bak-agtig film, der handler om en nær fremtid, hvor de franske ghettoer er lukket af for omverdenen med mure og pigtråd og toldere. Historien er banal, men det er glimrende action og enhver, der kan lide sådan noget urban-fremtid-lovløst samfund-martial art-halløj vil sikkert nyde filmen.

A Bittersweet Life - Koreansk gangster-film. Jeg har faktisk ikke set denne film endnu, men jeg har hørt så gode ting som den, at jeg tillader mig at anbefale den alligevel.

Det var vist det for denne gang. Beklager, hvis der er nogle gengangere på listen. God fornøjelse.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Halugenlampe skrev:

Jeg har set Braking Bad, indtil slutningen af 2. sæson.

Med hensyn til historien er det oplagt at sammenligne den med Weeds. En ellers normal far der bor i en relativt lille forstadsby, der kommer ud for nogle hændelser der gør at han træder ud over sine hidtidige grænser. Men her slutter sammenligningen så også. Jeg ved ikke hvor mange herinde der har set Weeds, men når man ser den har man hele tiden på fornemmelsen at det nok skal gå. Slelvom Nancy til tider får gravet sig selv ned i lort til langt op over begge ører, ved man dybest set godt at hun nok skal klare den. Sådan er det sgu' ikke i Breaking Bad. Måske også derfor den faktisk kan være lidt hård at komme igennem. Men det gør den så absolut ikke dårlig, bare atypisk, og det er måske i virkeligheden bare endnu bedre. Dog betyder det også at man på et tidspunkt må lægge den lidt fra sig. Det er ikke en serie hvor man snupper de første par sæsoner på en dag. Ikke for mig i hvert fald. Der er simpelthen for få lyspunkter til at man kan holde det ud i længere tid ad gangen.

Bryan Cranston er god i den rolle. Virkelig god. Han fik en emmy for sin deltagelse i serien for noget tid siden, og det er fuldt ud fortjent. De fleste har formentlig set Malcolm in the Middle, hvor han spiller faren med en slet skjult sindssyge. Det er mere eller mindre samme rolle han spiller i Breaking Bad - men det fungerer. Den underliggende sindssyge passer perfekt på hans rolle, hvor hans egne grænser for hvad der er acceptabelt at gøre langsomt bliver diffuse, og han bliver mere og mere uligevægtig.

Jeg tror ikke det er en serie alle vil synes om, men dem der vil, vil formentlig synes rigtigt godt om den.

Medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:

Jo da, jeg følger med i 3. sæson, som er i gang med at blive sendt. Jeg synes helt klart det er god underholdning med gode karakterer og godt skuespil. Og så forstår den at lave effektive cliffhangers. Den er måske ikke så streetwise og realistisk når det kommer til den methamfetamin verden den giver sig ud for at afbilde. Jeg har f.eks. svært ved at forestille mig at der findes methamfetamin-kokke, som er så dygtige, at bagmænd vil betale tornhøje summer for at få dem til at arbejde for sig. Jeg mener enten kan man vel finde ud af at fremstille det eller så kan man ikke. Eller hvad? Serien fremstiller det lidt som en højere form for kunst. Derudover er nogle af personernes adfærd på stoffet heller ikke så troværdig, hvis man har lidt kendskab til stoffets virkning.
Men dette ændrer ikke på at det er en af de mest fængende tv-serier jeg har set i flere år. Kan helt klart anbefales.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

The Death of Mr. Lazarescu

En lille perle af en film. Mr. Lazarescu er en alkoholiseret og ensom herre i et lejlighedskompleks som en aften får det skidt, og ringer efter vagtlægen. Vagtlægen kommer ud og kigger på ham, og vælger at sende ham på hospitalet. Her starter så en lettere tragisk historie, om en stakkels mand som bliver smidt rundt fra hospital til hospital, og samtidigt bliver behandlet som det værste udskud af alle der har noget med ham at gøre. Man sidder helt mundlam, når han gang på gang bliver udsat for sådan en ekstrem grad for arrogance fordi han drikker, og ikke normmæssigt passer ind.

Der bliver skiltet med at det er en komedie, men det jeg synes nu ikke at det var en lårklasker af en komedie, derimod var det mere en film som gav lidt stof til eftertanke. Samfundsmæssigt er den nok ikke langt fra hvordan de lidt dårligere stillede i samfundet, bliver behandlet i systemet.

Se den!

Amarcord

Fantastisk syret film. Fellini når han er bedst!

Medlem
Brugeravatar

Coraline

http://www.imdb.com/title/tt0327597/

"Coraline har fundet en hemmelig dør i huset, hun lige er flyttet ind i sammen med sine forældre. Da hun går igennem den, opdager hun en alternativ udgave af sit eget liv.
På overfladen ligner denne parallelle virkelighed uhyggelig meget hendes rigtige liv – blot meget bedre.
Eventyret tager dog en farlig drejning, og da hendes falske anden mor forsøger at beholde hende for evigt, må Coraline stole på sin stædige beslutsomhed, sit mod, hjælp fra naboerne og en talende, sort kat.

'Coraline' er baseret på forfatteren af Neil Gaimans roman af samme titel og instrueret af Henry Selick, som også var instruktør på 'The Nightmare Before Christmas'."

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg faldt for nyligt over en youtube video, med en meget syret scene fra en claymotion film. En engel, der kalder sig selv for satan, prøver at overbevise 3 børn om at man bare er en tanke, og réelt set ikke har noget liv. Ufattelig dyster stemning igennem hele klippet. Blev nødt til at vide hvilken film det var fra, og fandt ud af det var fra Adventures of Mark Twain. Jeg har ikke set filmen endnu, men hvis man kigger på imdb.com har den fået vanvittigt gode anmeldelser. En snit karakter på 8.4, og ingen user reviews på under 8 stjerner, og ved alle anmeldelser med 10 stjerner, er der kun folk der er enige med anmelderen. Tror helt sikkert den er et kig værd, især for folk med interesse for psykedeliske stoffer.

http://www.imdb.com/title/tt0088678/

Da det ikke lader til at filmen kan købes i Danmark, går jeg ikke ud fra, at der er nogen som har rettigheden over filmen i Danmark, og jeg bryder nok næppe loven ved at give link til hvor filmen kan downloades, så hvis I er interesserede kan i downloade den her: http://thepiratebay.org/torrent/3868051 ... %28XviD%29

Mange seeders, så bare kom igang! :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

jeg har set en del John Hughes film på det seneste. den bedste er selvfølgelig klassikeren "Breakfast Club". jeg elsker den for at tage nogle virkelig bizarre karakterer med, og ikke pakke målgruppen(teens) ind i vat. Bender er nok en af mine yndlings krakterer overhovedet og så kan jeg ikke få nok af at se på Molly Ringwald..
Billede
<3

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Halugenlampe skrev:

Nej, men det skal der laves om på kan jeg se...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

ja kan du så komme igang...

http://www.icefilms.info/tv/series/1/267

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
jeg har set en del John Hughes film på det seneste. den bedste er selvfølgelig klassikeren "Breakfast Club". jeg elsker den for at tage nogle virkelig bizarre karakterer med, og ikke pakke målgruppen(teens) ind i vat. Bender er nok en af mine yndlings krakterer overhovedet og så kan jeg ikke få nok af at se på Molly Ringwald..

Det var da pudsigt. Jeg har lige set Breakfast Club her den anden dag. Jeg må dog indrømme at jeg fandt Molly Ringwald en anelse anstrengende, men det er også først nu at jeg har taget mig sammen og fået set Breakfast Club, så den skal nok lige gro på mig. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

det er da bare fordi hun spiller uptown girl, at hun er lidt irriterende. nu ikke tænke så meget. så spiller de jo Simple Minds, og den slags 80'er lækkerier. jeg synes i høj grad det er en film voksne også kan få noget ud af. den behandler egentlig sine emner mere modent end de fleste voksenfilm jeg har set. en sand perle IMO.

Bender er hyleskæg.

Weird Science er ikke nogen god film, men ok hvis man kan lide lidt platte gin en gang imellem.

edit: SHIT!! det er først nu at det går op for mig at John Hughes er død for godt en måned siden. øv hvor trist :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var dog sidste år, at den kære John Huges kradsede af, men det gør det da ikke mindre sørgeligt. Den mand har skrevet mange herlige film.

Simple Minds' "Don't You Forget About Me" er bare fantastisk 80'er nostalgi.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har for nyligt set Altered States af Ken Russel, og det er jo et mesterværk:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Hjørdis skrev:
Jeg har for nyligt set Altered States af Ken Russel, og det er jo et mesterværk:

Det er en højst undervurderet film, jeg blev selv blæst bagover første gang jeg så den...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Halugenlampe skrev:

Jeg er begyndt at se det, og jeg er helt vild med det. Mange tak for anbefalingen!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]