Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 06:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har lavet denne "advarsel" fordi, jeg både her på sitet, og ikke mindst blandt folk i byen osv. Har fået den opfattelse at ekstremt mange tager
amfetamin i weekenderne, for at peppe by turene lidt op. Både fordi amfetamin er så billigt, men også fordi man praktisk talt får det smidt i nakken.
Det er virkelig fristenede at tage når man er i byen, og jeg vil våge og sige det aldrig bliver det samme uden.
Jeg tror også det er det narko de fleste mennensker startet med at tage.

Amfetamin er virkelig et ulækkert stof. Jeg har haft et weekend forbrug af amfetamin det sidste år, og har virkelig kunne mærke det,
både fysisk og psykisk. Humør svingninger, vægtab, små-deprissioner, og til tider paniske tilstande med ubehagelige små hallucinationer og angst,
efter byture hvor det gik lidt over gevind.

Jeg håber på at jeg med denne post vil kunne få folk der evt. har tænkt sig at tage amfetamin eller allerede har et overforbrug, til at
tænke mere over hvad det er de suger op i skallen.

- Peace

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
du føjer ikke så meget nyt til vores viden, men det er da fint at du vil advare folk om overdrevent brug.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Der kan IKKE advares for meget omkring Amfetamin. Det er et uhyggeligt stof, som meget hurtigt kan overtage din gode fornuft. Pas på jer selv!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
///flyttet til Medaljens Bagside///

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Kan kun bekræfte med egne erfaringer at jeg har oplevet præcis det samme som SKY.

Amfetamin er en bitch af et stof, hold jer fra det.
Og hvis i har tænkt jer at tage det så tag det HØJST 1 gang om måneden.

Det er stof der har fucking mig op fysisk og ikke mindt psykisk. SÅ PAS PÅ!!!! Og ALDRIG kør flere dage i streg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Den her slags advarsler har aldrig virket på mig. For mig er i jo blot enkeltpersoner der kommer og siger, i ikke kunne styre en vis form for adfærd. Det kan du finde inden for alt, sex, computerspil, motion og kost…

Jeg kan ikke holde mig fra alt, som nogen advare imod, fordi de selv har haft problemer med det. Hvis man afslår alt, som andre har fejlet på, kan man intet foretage sig.

For at sige det lige ud, så ligner jeres argumenter noget fra en antistof side… Korte udsagn hvori i bruger nedladende ord om det og personificere det. I kommer hverken med argumenter eller kilder, til at bakke jeres holdninger op.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ønske øen, 2. stjerne til højre lige i udkanten af Mælkevejen
SKY. skrev:
Amfetamin er virkelig et ulækkert stof. Jeg har haft et weekend forbrug af amfetamin det sidste år, og har virkelig kunne mærke det,
både fysisk og psykisk. Humør svingninger, vægtab, små-deprissioner, og til tider paniske tilstande med ubehagelige små hallucinationer og angst,
- Peace

Har selv været (og er stadig) forbruger af afetamin i mange år, med indblanding af kokain både røget og suget samt en helvedes masse piller(mdma holdige de fleste)
Mit forbrug var/er ikke begrænset til weekender, men til når jeg har lyst.

Så ville egentlig bare høre, hvad du mener med over gevind?
Vågen fredag morgen til søndag aften eller måske endda Torsdag morgen til natten efter tirsdag?

jeg har selv prøvet nogle ekstremt lange ture og jeg har aldrig i mit liv haft hallu'er. har prøvet lidt milde syns/høre-forstyrrelser og lettere paranoia men det er så det. Og så vidt jeg ved forekommer ihvertfald syns/høre-forstyrrelserne uanset om man har taget stoffer eller ej, når man berøver sin hjerne og krop søvn og hvile i længere tid af gangen. Det er da i det mindste de oplevelser jeg har haft, med "min måde"(1) at få sanse/indsigts oplevelser på uden brug af psykedeliske stoffer.

1) Hvis jeg ikke sover i omkring 40 timer får jeg disse "trips" men uden alt det fra psykedelia, som jeg helst vil undgå f.eks hallucinationer og uden at miste kontrollen fuldstændig da jeg altid kan, snappe ud af hvad min hjerne nu er optaget og fungere normalt hvis situtationer kræver det, f.eks. at skulle på job.
For nylig har jeg over en periode på 9 døgn haft sovet (dybsøvn samt en enkelt rem-søvn jeg er bevidst om fra øjeblikket jeg lukker øjnene) 3*30 mins og 1+45 mins.

Beklager jeg kommer offtopic men forstår ikke det med folk der siger de har haft hallucinationer af amfetamin, og ville lige redegøre lidt for min baggrund for at have en mening x|-_-|x

P.S. den her post blev noget længere end den var tænkt i starten som et simpelt spørgsmål, men kunne sku ikke lige slippe tastaturet nu jeg var igang :-)
P.S.S. Selvfølgelig bruger jeg det da osse til fester, men kan også feste uden ٩(-̮̮̃-̃)۶

og fordi en snemand er min ven

Medlem

SKY. skrev:
Jeg har lavet denne "advarsel" fordi, jeg både her på sitet, og ikke mindst blandt folk i byen osv. Har fået den opfattelse at ekstremt mange tager
amfetamin i weekenderne, for at peppe by turene lidt op. Både fordi amfetamin er så billigt, men også fordi man praktisk talt får det smidt i nakken.
Det er virkelig fristenede at tage når man er i byen, og jeg vil våge og sige det aldrig bliver det samme uden.

Jeg håber på at jeg med denne post vil kunne få folk der evt. har tænkt sig at tage amfetamin eller allerede har et overforbrug, til at

- Peace

Ja det er et lorte stof. Har selv været i samme situation som dig, mere eller mindre. Men har heldigvis været stoppet et par år nu. Men se at få taget en kold tyrker.

Engang kunne jeg heller ikkke gå i byen uden en eller anden form for stimulans på mig eller noget. Men i dag står den sku bare på ren druk og det er 10x federe :D

Medlem

spiffeh skrev:
[...] For mig er i jo blot enkeltpersoner der kommer og siger, i ikke kunne styre en vis form for adfærd. [..] For at sige det lige ud, så ligner jeres argumenter noget fra en antistof side… Korte udsagn hvori i bruger nedladende ord om det og personificere det. I kommer hverken med argumenter eller kilder, til at bakke jeres holdninger op.

Sådan Spiffeh! Præcis sådan jeg har det, kunne bare ikke finde ordene.. Hatten af for dig!! :gud:

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
spiffeh skrev:
Den her slags advarsler har aldrig virket på mig. For mig er i jo blot enkeltpersoner der kommer og siger, i ikke kunne styre en vis form for adfærd. Det kan du finde inden for alt, sex, computerspil, motion og kost…

Jeg kan ikke holde mig fra alt, som nogen advare imod, fordi de selv har haft problemer med det. Hvis man afslår alt, som andre har fejlet på, kan man intet foretage sig.

For at sige det lige ud, så ligner jeres argumenter noget fra en antistof side… Korte udsagn hvori i bruger nedladende ord om det og personificere det. I kommer hverken med argumenter eller kilder, til at bakke jeres holdninger op.

Vil da bestemt mene mine egene erfaringer er rimelige pålidelige kilde, ved godt jeg kørte et for stort forbrug.
Men har kørt ligeså hårdt på med andre stoffer der ikke fuckede mig så grundigt op. Så jeg mener at det ikke er et stof man skal tage hver uge. Bare min mening og erfaring. prøver bare at hjælpe. Det er vel et fucking HR forum Spiffffeeeeehhhhh

Medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:

Det er muligt at denne slags advarsler ikke virker på dig. Jeg er helt sikker på at du er en af de mere fornuftige personer på denne side. præcis ligesom de fleste er. Problemet er bare at de fleste folk jeg møder, ikke aner en skid om stoffer og ikke har nogen ide om at stoffer rent faktisk kan skade dig på andre måder end en OD. (tro mmig eller lad være) men jeg kender mange personer med den opfattelse.

Og hvad mener du med kilder? jeg fortæller udelukkene hvad jeg personligt har oplevet ved bagsiden af amfetamin.

Dedikeret medlem

spiffeh skrev:

Spot on!

Medlem

Geografisk sted: Århus
Efter jeg var på besøg i et Polsk narko hus hvor de producerede amfetamin var jeg helt 100% sikker på at jeg aldrig skulle prøve stoffet. Det syn der mødte mig ville få enhver amfetamin bruger til at stoppe med det samme.

Medlem

Kristian12 skrev:
Efter jeg var på besøg i et Polsk narko hus hvor de producerede amfetamin var jeg helt 100% sikker på at jeg aldrig skulle prøve stoffet. Det syn der mødte mig ville få enhver amfetamin bruger til at stoppe med det samme.

Hvad så du?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ønske øen, 2. stjerne til højre lige i udkanten af Mælkevejen
Kristian12 skrev:

Jeg har set produktion et sted i europa, for ikke så ganske længe siden. Jeg er bestemt ikke skræmt, da der på dette sted var styr på tingene.
Det være sig både hygiejne mæssigt og farmakologisk. Altså var det ikke en forladt jordhule i Afghanistan vi snakker om.
Dermed siger jeg ikke at det er sådan alle steder bestemt ikke. Ved godt at det hører til sjældenhederne.

og fordi en snemand er min ven

Junior medlem

Kan ikke være mere end enig med SKY.

Jeg startede selv for nogle år siden stille og roligt ud med at det var engang hver anden måned. Stille og roligt blev det bygget op til mere og mere og til sidst var det reglen at der skulle suges hver weekend. De fleste påstår de sagtens kan styre det (der har vi alle været), men det er de færreste der reelt set kan.

Dog vil jeg ikke stille det op og sige at man ikke skal. Men jeg vil fraråde det. Den dummeste beslutning man kan tage, er første gang man stikker sedlen i næsen. Det har jeg altid sagt - og det holder jeg fast i. Problemet med lige præcis amfetamin er. at det er så billigt som det er. De fleste har råd til at suge nogle gram, og det er fandme dumt. Det er noget af det allermest skadelige du kan gøre for din krop, det fucker dig op. Jeg endte med en indlæggelse p.g.a brystsmerter og et sindssygt blodtryk. Min psykiske tilstand var tæt på psykotisk (2 mnd sygemeldig bla). Og det er den hver gang jeg tager lortet nu. Jeg er et andet menneske nogle dage efter: Jeg får angst, paranoia, mit temperament er sindsygt og ærlig talt er jeg bange for mig selv når det står på.

I løbet af det sidste år, har jeg haft 3 "festvenner" der er røget i afvænning, og i min omgangskreds har der alene i år været to dødsfald pga det. Vold er absolut ikke et sjældent syn når folk er blæst.

Har stadig et hashmisbrug, hvor jeg ikke oplever noget der er bare er tæt på. Har heller aldrig oplevet det pga. MDMA hvilket jeg også har taget i for store mængder.

Kan godt være at sådanne advarsler ikke virker på folk, men når de har hørt ens historier og stadig forsætter, så beder de også om det. Forsæt endelig, så håber jeg bare I bider mærke i de tegn der kommer, og stopper der, i stedet for at ende på førtidspension fordi I ikke fungerer mere.

Admin
Brugeravatar

^^Det er lige præcis dette, som Spiffeh snakker om. Det lyder ikke meget anderledes end diverse gamle narkomaner, der fortæller om dengang de tog deres første sprøjte og bla bla bla. No offense, det er sgu tragisk at så mange unge mennesker lader deres liv forgå pga. diverse misbrug. Men skræmmehistorier har man sgu hørt nok af. Jeg holder heller ikke op med at få mig et par øl fredag aften, bare fordi mange mennesker ødelægger deres liv fuldstændigt med alkohol. I ku ikke styre det. Det er sgu en ærlig sag. Men det betyder ikke, man skal sige til ALLE andre, de partout skal holde sig fra det.
Jeg kan personligt ikke håndtere benzodiazepiner. Så jeg lader være med at tage benzoer. Samtidig respekterer jeg, at andre mennesker godt kan finde ud af det.
Synes det ville være noget tuderi, hvis jeg gik ud og sagde til alle jeg mødte, de sku holde sig fra benzoer. Tydeligvis er der en masse, der godt kan finde ud af det.

Og hav så en god fredag!

:peace:

-Jimmy Carter

Junior medlem

Imp: Jeg skriver også lige præcis at jeg ikke vil sige at folk ikke skal, men at jeg fraråder det. Der er en forskel. Siger heller ikke at der ikke er folk der kan styre det, desværre har jeg bare set for mange tilfælde af folk der ikke kan kontra folk der kan - men det er MIN erfaring fra MIN omgangskreds, så derfor kan der være 117 andre der har andre erfaringer, og derfor siger noget andet.

Jeg føler selv, at hvis jeg kan holde tre mennesker fra at ende i samme lort som jeg gjorde, så har jeg gjort noget rigtigt. Det kan være at afholde folk fra at ende i et kæmpe misbrug, psykoser eller kriminalitet. Derfor deler jeg gerne ud af min erfaring og fortæller min historie. Siger ikke folk skal rette sig efter det, forventer det heller ikke. Jeg havde selv hørt diverse historier, og de virkede jo tydeligvis ikke, men set i bakspejlet ved jeg godt hvem der havde fat i den lange ende og hvem der havde fat i den korte.

Og ja, jeg kan kun give dig ret i det er tragisk! Er pisse træt af jeg har spildt min tid på den måde jeg gjorde. Det vigtigste jeg nogensinde har gjort, var at indse at det sq ikke var særlig smart, og fået stoppet nogenlunde i tide - INDEN jeg fik permamente psykiske skader eller kommet ind og sidde.

Til jer der sammenligner stoffer med andre ting som sex, spil, motion og kost... hvor mange af de ting går ind og ændrer bla hjertevæv, danner en anden sindstilstand og er præget af kriminalitet? Hvilke af de ting går ind og påvirker kroppen lige så voldsomt og hurtigt som stoffer gør? Jeg kan ikke finde en sammenhæng, der gør at de kan stilles op ved siden af hinanden. Jeg har været meget slemt overvægtig, og lagde dengang også min livsstil, kost og motionsvaner om - det er ingenting i forhold til det arbejde det kræver at stoppe stofferne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er nu engang dejligt lige at hive sådan en streg op når man er lidt for stiv. Kæmpe brandert og ingen kvalme. Bare man lige holder sig på den gode side, og kan gå hjem og sove, kan jeg nu ikke se problemet i det. :)

Junior medlem

SKY. skrev:

- Peace

MEGET UENIG!!!! De unge skal have lov til at prøve det, jeg vil faktisk anbefale jer at prøve det. Jeg sidder og tager det nu, og det bliver aldrig kedeligt. Det er da ikke vores skyld at ham der skriver ovenover ikke kunne styre detm og var nød til at stoppe.. Han skal bare holde sin mund, og ikke ødelægge ungdommen for de unge mennesker der vil prøve det. jeg kender en dreng på 17 der har prøvet stort set alt, han går da på universitet og harop karakterer i stort set alle fag. De unge lærer noget ved at udforske nogle ting såsom Amfetamin, og det er også det mindst farligste af stofferne på gaderne... (;

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]