Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 10:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey gode medrygere .

Jeg ska til at begynde på noget hjemmedyrkning og det foregår indendørs. Mit største problem er sådan set at jeg ikke ved hvilket udstyr jeg skal bruge, og her kunne det være rart med noget hjælp. Det ska bare være noget billigt starter-kit eller noget, men har brug for lidt mere præcisering, så det ku være super nice med nogle råd fra jer (:

Tak på forhånd, og god ryger .

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
her er et forslag..

skriv hvad dit mål med dit project er.. så blir det nemmere at guide dig frem til det du skal bruge..

og prøv derefter at skrive "buy cannabis growing equipment" .. eller "køb cannabis udstyr til groning" .. eller noget i den stil.. på google..

det plejer at være sådan et rimeligt godt udgangspunkt..

man kan jo ikk forvente at vi andre brugere sidder og desideret bruger vores tid på at finde alle de svar, du selv kan søge dig frem til..

men anyways.. prøv at kom lidt nærmere ind på hvad det er dit mål er.. er det hyggegroning.. bare for sjov... død seriøst?
hvor meget vil du ofre på det, og hvad forventer du selv at du vil betale i strøm for at have det kørende osv..

kan du bedst lide stener hash, eller er du mere pot menneske? .. osv osv..

et godt svar at få med, er om du kan tåle larm, eller om det skal være lydløs. ;)

Jeg kan allerede NU sige dig at hvis du vil gro uforstyret og stille, så er det med CFL lamper du skal bruge i nogle forskellige spectrums af farver, og højst sansyneligt et skab, nogle pc-blæsere osv..

Er du mere ude efter solide store stinkende SPARK MIG I HOVEDET røg, og gerne vil ha meget af det, så er det nok nærmere noget HPS og noget kanalventilator med kulfilter du ude efter.

Senest rettet af MaximumG 23 mar 2010 13:05, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Prøv eventuelt at gå ind på http://www.dcfonline.dk og kig deres CF guide - når du så har basic forståelse for hvad dyrkning af, så kan vi gi dig råd - det her er ikke nogen skole - det her er et forum - hvis du vil lære noget - så lær det selv.

Når du har lært noget selv, så gider vi andre nok også at hjælpe dig.......

PLUR

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg tror Elven_Raver mener http://dcfonline.dk/cf/
Det er en god introduktion :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Elven_Raver skrev:
Når man siger sin mening som ikke retter sig efter medlemforummets brugere, så gør de alt for at genere en, ændrer ens signatur, fjerner rettigheder og kan generelt ikke gøre andet end at genere i stedet for at argumentere.... Den regering mange af dem sætter sig op imod, bruger samme teknikker, ergo er de folk som gør dette imod mig, ikke en skid bedre selv.. HURRA FOR DOBBELMORAL!!!!
PLUR

Nu er det ikk fordi jeg har set at der er nogle som har bedt dig om at ændre brugernavn, eller som åbenlyst har fjernet nogle rettigheder du har haft, uden grund.

Har du overvejet at hvis folk fortæller dig at de ikk gider at høre på dig, og at der er mange som siger det, så er det nok fordi der er en grund til det, og tror du så ikk at det er meget normalt at flertallet bestemmer?

Jeg syntes bestemt ikk du gør et særligt godt indtryk, ved at kører den videre og ligefrem bitche forummet og deres brugere, for ikk at nævne driftsledelsen af dette ellers fine forum, som vi alle er så glade for.

Måske burde du tage ved lærer, eller helt holde op med at bruge forummet?

For der er da ingen der har lyst til at du skal være her imod din vilje, og der er sikkert ligeså mange som vil sige at du har frit lejde til at lade være med at skrive her inde.. men hvis du har besluttet dig for at blive herinde og så stadig tro at det er okay at svine folk til.. så vil jeg da mene at du tydeligtvis ikk har lært noget af de konsekvenser du "åbenbart" har fået af selvsamme årsag.

Det ikk ment som en provokation, men jeg vil bare være træt af at læse at vi allesammen er dumme og nogle idioter, hver gang du poster, for vi andre har det sku egentligt meget godt her på forummet.. lige indtil sådanne udbrud som disse, kommer på banen..

Så kan vi please få lidt bedre toner? :peace:

Dedikeret medlem

Yup, godt skrevet MaxG :)

Medlem
Brugeravatar

Word!

Til trådstarter en 400 W eller et 250 Watt hps kit, syntes jeg er en udemærket start på et godt grow. jeg ved du kan anskaffe dig noget i den retning med en enkelt søgning på :google: du kan få en masse forskellige ting, i forskellige prislag. Men hvad med bare at smide nogle planter udenfor? det er MEGET billigere.

God ryger :joint:

Junior medlem

Tak for det, så prøver jeg lige med en præcisering.

Jeg går efter noget "hygge" dyrkning, altså hvor jeg bare selv ska kunne ryge på den, og jeg går efter en god griner, og ikke alt for stenet, har selv kigget på nogle frø men vil gerne høre om nogle erfaringer.
Den skal vokse i vores skur, altså det er en indendørs plante, og regner med at plante i nogle store potter. Mht. til lys og ventilation er jeg stadig lidt forvirret, men jeg regner med noget lysstofrør eller lignende, sys HID virker som en lidt for stor mundfuld.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

zune. er det et project du har tænkt dig at hænge ved med i lang tid? .. eller er det bare noget der skal afprøves?

læs:

Brug lidt ekstra penge hvis det er noget du har tænkt dig at ville gøre i fremtiden også..

Er det bare noget der skal afprøves, for sjov skyld, så kan du sagtens anskaffe dig et lysstof-armatur med 2x18 watt og et par rør i blå spectrum altså til at gro stiklinger og moderplanter under.

Til selve voksefasen skal du så ud og anskaffe dig en CFL i det blå spectrum, som kan variere fra 105watt til helt op til 250watt..

og så kan du som sagt vælge også at blomstre under en CFL i det røde spectrum, men.. som jeg siger ovenfor, så kan det godt betale sig at give lidt ekstra penge for de ting som skal bruges til blomstringsfasen.. så som HPS og kulfilter.. der jo ingen der siger det skal være en 400-600watts.. HPS kan også fåes ned i 70watt og 100 watt, men 150-250 er vidst mere normalt. :)

Du skal nok forvente at sku ud og ligge omkring 1500-2000kr for det hele uanset hvad du vælger..

Senest rettet af MaximumG 23 mar 2010 16:11, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Jeg vil gerne afprøve det her op til foråret og sommeren, for at se om det er noget jeg vil engagere mig i på længere sigt, men her og nu, så er det primært for at komme igang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: asteroide B-612
zune skrev:
Jeg vil gerne afprøve det her op til foråret og sommeren, for at se om det er noget jeg vil engagere mig i på længere sigt, men her og nu, så er det primært for at komme igang.

indkøbsseddel:
1. 125w cfl grow (m. ballast)
250kr

2. 125w cfl bloom (m. ballast)
250kr

3. skærm med e40 fatning
100kr

at betale:
600kr

så er du i gang!

-hvis du finder ud af at hampedyrkning er noget for dig, så kan du smide penge efter hps-lamper, udsugning osv.

Junior medlem
Brugeravatar

augustijn skrev:
zune skrev:
indkøbsseddel:
1. 125w cfl grow (m. ballast)
250kr

2. 125w cfl bloom (m. ballast)
250kr

3. skærm med e40 fatning
100kr

Hvor køber du ovenstående udstyr? Jeg ved man ikke må opgive links, men måske en relevant google-søgnings-sætning?

Medlem
Brugeravatar

Prøv at skrive f.eks. Rygergrej. fin hjemmeside tror jeg..

Junior medlem
Brugeravatar

Saliva skrev:
Prøv at skrive f.eks. Rygergrej. fin hjemmeside tror jeg..

Der købte jeg mine frø, men jeg synes de er lidt smådyre. Jeg fandt et sæt på hos en tysk forhandler, som hedder "CFL Lighting Kit Complete 2 x 125W". Den indeholder reflektor og hhv. grow/bloom pærer og koster €90 + €7 i forsendelse. Lyder det rimeligt?

Senest rettet af bpc77 25 mar 2010 18:20, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

LAD VÆRE med at bestille fra ovennævnte firma. Mage til gøglerforretning skal man sateme lede længe efter. Alt for mange folk med alt for mange dårlige erfaringer.

Kig på ebay. Det er billigere og der kan du finde alt. Eksempelvis har jeg lige købt en 125W CFL + reflektor. 250,- inkl. fragt.
Eller kig efter tyske forretninger på google.

Junior medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
LAD VÆRE med at bestille fra ovennævnte firma. Mage til gøglerforretning skal man sateme lede længe efter. Alt for mange folk med alt for mange dårlige erfaringer.

Var det en advarsel mht. Salivas henvisning, eller den tyske som jeg (ikke ;)) nævnte?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Det er rygergrej der bliver advaret mod, og så vil godt lige påpege at det det ikke er tilladt at smide forhandlerlinks og det gælder også hentydninger til forskellige forhandlere.
DCF har vist nogen andre regler, så der kan du let finde alt hvad du skal bruge.

Junior medlem
Brugeravatar

Ok, jeg beklager :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]