Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:25


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 nov 2009 13:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jun 2009 23:21
Indlæg: 364
Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Lad mig opfordre til allerførst at forsøge sig på Google - langt de fleste svar ligger derinde.

Denne tråd er beregnet til at stille spørgsmål om hvilken straf man kan forvente, hvis man pågribes af ordensmagten og er i besidelse af et givent, ulovligt rusmiddel.

Når du stiller et spørgsmål:

- Stil så specifikt et spørgsmål som muligt: Præcis hvilket stof, præcis mængde og også gerne i hvilken situation en eventuel pågribelse kunne finde sted.

- Oplys geografisk opholdssted i sigtelsesøjeblikket: Hvor ikke andet nævnes, forudantages at du opholder dig i Danmark.

- Oplys, om du tidligere er sigtet for besidelse af narko, eller andre skærpende omstændigheder: Straffe kan variere, hvis du tidligere har været i kambolage med systemet.

Det var vist det.

/ - Dagny

Læs lige den her først, inden du stiller spørgsmål : http://www.rigsadvokaten.dk/media/RM_6- ... r_2012.pdf mvh kk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2009 15:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2008 11:51
Indlæg: 1219
Sikke en god idé. Jeg kom faktisk til at tænke på, de danske svampe, Spids Nøgenhat. Er de ulovlige? Og hvis, hvornår så? Kan politiet pågribe en f.eks. mens man er ude og samle dem, eller først når de har lagt hjemme og er blevet tørre?

Lad os nu sige at de er ulovlige, gør det så en forskel på straffen/bøden om de er våde eller tørrede?
F.eks. 1 gram tørret SN, hvor stor en bøde ville dette mon udløse?

Jeg har søgt på google.dk men fandt intet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2009 16:19 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 853
Geografisk sted: Milano
Arthur Spooner skrev:
Sikke en god idé. Jeg kom faktisk til at tænke på, de danske svampe, Spids Nøgenhat. Er de ulovlige? Og hvis, hvornår så? Kan politiet pågribe en f.eks. mens man er ude og samle dem, eller først når de har lagt hjemme og er blevet tørre?

Lad os nu sige at de er ulovlige, gør det så en forskel på straffen/bøden om de er våde eller tørrede?
F.eks. 1 gram tørret SN, hvor stor en bøde ville dette mon udløse?

Jeg har søgt på google.dk men fandt intet.


Loven siger:
LOVEN skrev:
Fra bilaget til Bekendtgørelse nr. 749 af 01/07 2008. Bek. om euforiserende stoffer

160. Psilocin, psilotsin (4-hydroxy-3-(2-dimethyl-aminoethyl) indol).
161. Psilocybin INN.
162. Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis eller andre svampe/sporer, som indeholder psilocin eller psilocybin, herunder bl.a. dyrkede, tørrede eller på anden vis bearbejdede svampe/sporer.

http://lms-lw.lovportaler.dk/ShowDoc.as ... 0080749-b1


De er ulovlige.
De kan ikke tage dig hvis du er ude at lede efter dem, med mindre du har fundet nogle og de finder disse på dig.
Bøden vil være lige stor ligemeget om de er tørrede eller friske.

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2009 18:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Kan en bondemand enlig blive dømt for at have svampe på sin komark?

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2009 18:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2009 23:44
Indlæg: 213
Geografisk sted: The Wind Waker
Skulle osten rende rundt ude på marken og lede?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2009 00:56 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Nej, det kan han ikke. Det, at de vokser på hans jord er ikke retsligt ensbetydende med, at han er i besiddelse af dem...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2009 03:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jun 2009 23:21
Indlæg: 364
Geografisk sted: Between a rock and a hard place
noname skrev:
Nej, det kan han ikke. Det, at de vokser på hans jord er ikke retsligt ensbetydende med, at han er i besiddelse af dem...

Forholder det sig ligedan med cannabis..? Fornemmer jeg et smuthul her?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2009 12:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jul 2007 21:58
Indlæg: 117
Geografisk sted: Aarhus
Dagny skrev:
noname skrev:
Nej, det kan han ikke. Det, at de vokser på hans jord er ikke retsligt ensbetydende med, at han er i besiddelse af dem...

Forholder det sig ligedan med cannabis..? Fornemmer jeg et smuthul her?


Det vil jeg egentlig også gerne vide. Juridisk set er det jo svært at bevise at de planter der er vokset op på ens egen grund, ikke bare er resultatet af almindelig fuglefodring (medmindre der er tale om højpotente skunksorter :) ) Det sker hver sommer når jeg er hjemme hos de gamle. Hamp over det hele, men de fjerner dem ikke, og hvordan skulle de kunne vide det var ulovligt? De fodrer jo bare fuglene.

Jeg vil dog ikke sætte næsen op efter et smuthul i loven, er sikker på at den er udformet således at ALT ALT ALT ER FORBUDT!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2009 17:57 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Ang. pot i haven, så er der angivet i den nye bødeliste (der kom i 2007 mener jeg) at man få en bøde på hvad jeg mindes var 5000 kr. pr hampeplante - det virker underligt på mig (ikke noget nyt når det gældr dansk jura) at bøden på f.eks. 50 gram pot er 2000 kr og en hampeplante som måske kun bærer 10 gram rygbart materiale kan give en bøde på x antal tusinde kroner som overstiger bøden for en større mængde processeret urt.
Kunne ikke lige finde bødelisten, måske den skal lægges i sticky herinde?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2009 01:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Det er et spørgsmål om, om planten (eller i dette tilfælde, svampen) er naturligt forekommende som det er tilfældet med spids nøgenhat.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2010 22:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 mar 2007 18:42
Indlæg: 167
Geografisk sted: CTU
200 gr. tørret Premium kratom i tolden, sendt fra USA?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2010 21:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2009 17:17
Indlæg: 103
Kan jeg straffes for indførsel og/eller besiddelse af Dihydrocodein, 56 tabl. á 120 mg, når det er forarbejdet som medicinalpræparat? Jeg er ikke tidligere straffet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2010 21:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Kimmo69 skrev:
Kan jeg straffes for indførsel og/eller besiddelse af Dihydrocodein, 56 tabl. á 120 mg, når det er forarbejdet som medicinalpræparat? Jeg er ikke tidligere straffet.


Yes...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2010 21:46 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Hvis det er receptmedicin, eller står på listen over forbudte stoffer, er det illegalt. Du kan derfor godt blive straffet for det i så fald.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2010 21:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2009 17:17
Indlæg: 103
Jeg er bare lidt i tvivl, for det står på liste C, og:
Liste C omfatter stoffer, der kun er omfattet af loven, hvis de ikke er tilberedt som farmaceutiske præparater (f.eks. kodein).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2010 22:13 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Det er også ulovligt at besidde kodeinpiller (kodimagnyl undtaget), hvis du ikke har recept til dem.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2010 22:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2009 17:17
Indlæg: 103
Ok, tak for hjælpen, så er det jo bare at håbe på at de ikke bliver snuppet i tolden (Chancen er heldigvis minimal indenfor EU)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2010 13:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jan 2010 06:35
Indlæg: 146
Geografisk sted: Aalborg
Amfetamin, 5 gram. Jeg er i Jomfru Ane Gade i Aalborg, i byen med et par venner. Jeg bliver af en betjent stoppet på gaden, baggård eller lignende, hvor de finder mine sager.
Jeg er ikke tidligere straffet, sigtet, og er i forvejen ikke kendt af politiet.
Hvad ser jeg højst sandsynligt frem til? Vil de bare konfiskere det hvis jeg virker "fornuftig", og ikke er tidligere straffet, eller skal jeg bede mine venner om at skrive til guantanamo? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2010 14:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 feb 2009 11:50
Indlæg: 1
Hej:)

Jeg blev d. 4 december taget med 4 gram Ketamin til en fest. De fik navn og adresse, men siden har jeg ikke fået nogen bøde eller modtaget brev om at møde i retten :?
Grunden til at jeg ikke forstår dette, er at to af mine venner blev taget med henholdsvis: 2 gram hash, 4 gram mdma, 3 gram ketamin, et enkelt mærke med ld og de har begge modtaget deres bøder..

Så mit spg. er egentlig bare om hvor længe der må gå inden de kontakter en og hvad omfang 4 g. ketamin har i forhold til straf??

På forhånd tak :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2010 15:10 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Formentligt et par tusinde kr i bøde til jer hver... Kan ikke huske hvor grænsen går for mellem to og fem tusinde, men det passer nok med, at I holder jer lige under grænsen. Tror desværre ikke I slipper, men mindre pannerne har stukket jeres stash i lommen selv (det er ikke uhørt).


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team