Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Da hash og skunk, virker på forskællige måder fra sort, og fra person til person, vil jeg meget gerne fortælle,
hvordan hash og skunk skiller sig fra hinanden.

Man kan være Høj, Stoned, Basked, og Totalt væk.

Hvis du er en af dem som falder i søvn af hash? ligesom min bedste ven, anbefaler jeg stærkt at ryge stærk skunk.
Det gør dig behagelig høj, som at vandre på en sky.

Hvis du vil være Stoned, og basked og totalt væk,
ville jeg klart anbefale en god plade 80'er. 70'er-80'er, stærkere plader, kan nemt, få dig høj, men men man kan stadigvæk føle en dulmen af træthed.
Kommer også meget an på om du er hærdet ryger, og hvis du ryger hash hverdag, er det nærmest somom at få energi, tilbage, ligesom hvis du spiser, eller drikker.

Hvis du gerne vil være høj, på en meget meget behagelig måde anbefaler jeg kraftigt at ryge skunk, (Bubblegum, White widow, Lowrider) og alle de stærke sorter, det får min bedste ven til at springe op i luften af glæde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er det jo det at skunk virker forskelligt, der er både sativa og indica. Sativa med et højt indhold af thc = høj skævert, grineflip osv. men det kan også være så højt at man let kan overdosere og opleve paranoia, angst og ubehag :) Især man f.eks. plejer at ryge hash som for det meste er med ret lavt thc indhold og større indhold af de andre cannabinoider som giver den mere sofastener rus, som jeg selv er helt tosset med :D.. http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabinoids

Der er stor forskel på skunk ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Betyder stoned og basked ikke det samme?

Er totalt væk et andet udtryk for at være gået kold eller?

Hash virker altså også forskelligt alt efter hvilken ryger det er du ryger - Det man kalder Polm giver jo en helt anden skævert end f.eks Caramello eller Mazari Sharif... Enig i at det meste "standard" og "semi" virker nogenlunde ens - da det jo egentligt bare er affald som egentligt burde brændes på bålet i stedet for i piben.

Synes ikke rigtig du kan bedømme noget ud fra hvordan det virker på din bedste ven - White Widow f.eks, stener mig fuldstændig - sofaryger i mit hoved - bubblegum synes bare er noget standard skunk - ikke noget vildt halløj der.
En god regel med skunk er at Indica sorterne sætter dig i sofaen og Sativa giver den der flyvende fornemmelse.

Hvis man ryger hash hver dag kan det virke som om man får mere energi, men på et tidspunkt så vælter man altså alligevel - det kvæler sulten når man er hverdags ryger og man skal passe på med ikke at ryge i stedet for at spise.

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg er selv til en god kombination af begge verdener - høj og stenet!

En god sativa skunk eller en pose skunkryst mixet med noget icehash eller nepal. Så mixer man bare efter hvad man nu er i humør til. Om det er social hygge med nogle homies eller det er tung stener foran flimmerkassen.

Men foretrækker for det meste sativa, da jeg synes den giver mere plads til skæve aktiviteter end indica.

Junior medlem

Fik også den sygeste griner, da jeg røg en ordentlig mængde skunk, selvom jeg var hærdet på hash,
Havde jeg ikke lige regnet med en førsteklasses skævert, med en syg ukontrollabel grineflip, forand en dum pc skærm, med mig i Runescape,
som skyder pile på nogle skorpioner som ikke kunne nå mig.

Syyyyygt en forskel der er...
Røg den jo som en alm, hash joint, også blev jeg skide høj mand.
Mere skæv, end hvis det var alm, 80'er.!

Dog ville jeg bare lige citerer, at der også er mega, foreskæl på tørret buds, og friske buds.

Den tørre er den ordentlige.
Den bliver du skæv af, da der også kan ligge en ordentlig god mængde i jointen, da det kan smulres, til meget fine stykker, hvor at man kan se at crystallerne, sidder på indersiden af, skunk/pot posen, da krystallerne, har det nemmere ved at falde af, planten, da den er tørret, ordentligt i en uges tid.

Hvis skunken er frisk og blød, anbefaler jeg en grinder, eller simpelthen bare klippe budset i småstykker.

Jo flere synlige krystaller, jo stærkere er THC indholdet.
Krystallerne, på budsne, og bladene kan også ses på, nettet, på "close up" billeder.
Billeder som er taget med en lup, som forstørre hele plantens blade og buds.

Muhaha Har lige købt et grotelt, xxl, plads til 39, 11 L. potter.
Skal lige have hjælp med hvordan man samler en ballast, samt sætte de rigtige ledninger, på hvor de skal sidde, så jeg kan få strøm til min dejlige 400 w. agrolite pærer (Bloom).

Medlem

synes også ens setting har meget at gøre med skæverten. Hvis jeg f.eks vågner op og tjekker min konto for at se at der er gået en masse penge ind, solen skinner og jeg i det hele taget bare er i godt humør, så skal der sgu meget til at gøre mig stoned. hvorimod den helt samme hash, på en anden dag, kan få mig til at sidde og fatte intet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

WOW natoz og windblows skriver på fuldstændig samme grammatisk ukorrekte måde - hvad pokker sker der? Har i haft samme dansklære i folkeskolen?

Personligt synes jeg at hash jeg har givet 80 kroner for 1g af - sparker noget mere røv end noget skunk jeg endnu har prøvet at ryge - det er der jo ikke noget underligt i - da hash gerne skulle være noget kraftigere end skunk..... Altså rigtig hash..

Min personlige favorit pind er

Honning Marok
Caramello
Skunk#1

PLUR

Junior medlem

Ye.... Har lidt svært ved at forklare ting, når jeg ikke kan finde ud af at skrive.
Gad aldrig skolen, og er lidt ligeglad idag, da jeg har taget en masse coke,

Medlem
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
WOW natoz og windblows skriver på fuldstændig samme grammatisk ukorrekte måde - hvad pokker sker der? Har i haft samme dansklære i folkeskolen?

WOW! nu bliver jeg nødt til det, du er lidt en Lotte Heise enten kan man lide dig eller ikke..personligt :gud:

Personligt synes jeg at hash jeg har givet 80 kroner for 1g af - sparker noget mere røv end noget skunk jeg endnu har prøvet at ryge - det er der jo ikke noget underligt i - da hash gerne skulle være noget kraftigere end skunk..... Altså rigtig hash..

Min personlige favorit pind er

Honning Marok
Caramello
Skunk#1

PLUR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jamen tæløk mæ du har taet masse coke - hurra....

Hvad skulle jeg bruge den information til?

Saliva: Huh, hvad mener du :)

PLUR

Medlem
Brugeravatar

Hash er fedt hvis man vil koge til en fed film/musik med massere fråder.
Men elsker skunk! Det er sådan en fed rus ;-)
Du bliver helt frisk. Sidder for det meste og tripper når jeg har puffet en skunk-jay

Medlem
Brugeravatar

Laver de mærkeligste ting på skunk..
f.eks... (bor i kælderen) Så har en slags entre. Der er en dør hvor dørhåndtaget hele tiden faldt af når du tog i det.
Så da jeg en weekend havde puffet en ordenlig skunk-jay, gik jeg ud og lavede det med skruetrækker og det hele :-D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

"Hvis skunken er frisk og blød, anbefaler jeg en grinder, eller simpelthen bare klippe budset i småstykker.

Jo flere synlige krystaller, jo stærkere er THC indholdet.
Krystallerne, på budsne, og bladene kan også ses på, nettet, på "close up" billeder.
Billeder som er taget med en lup, som forstørre hele plantens blade og buds."

1: Hvis Skunken er frisk og blød, anbefaler jeg at tørre det færdig og/eller finde en anden pusher der ikke snyder folk!

2: De ikke taget med en LUP, men er blot macrobilleder..... Det virker også med en lup, helt sikkert.

PLUR

PS: Sæt dig ned og læs om skunk så du har nogle facts og ikke bare hvad du nu har!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
En rigtig krystalfedtet skunk er foretrukket - benytter dog altid selv grinder for at røre så lidt ved skunken som muligt når jeg laver mine jayjays.

Frisk skunk bør man ikke ryge, men man kan altid smage lidt på det. Jeg er selv tit overrasket over hvor godt noget skunk kan smage.

Bubblegum kan faktisk godt smage lidt af tyggegummi, ligesom mango skunk kan smage lidt af mango. Mmmm, skunkylicious!

Medlem
Brugeravatar

SunshineJunkie skrev:
Bubblegum kan faktisk godt smage lidt af tyggegummi, ligesom mango skunk kan smage lidt af mango. Mmmm, skunkylicious!

Haha arh :?: det kan da smage super lækkert!
Men hash for the win!

Medlem

kan egentlig også klart bedst lide at ryge hash. Skunk dufter godt, ser flot ud, smager godt (hvis det er ordentligt tørret, hvilket det meste skunk jeg finder på gaden IKKE er) og er klart at foretrække hvis man skal ryge sig en phillie blunt. Men det "slår" ikke rigtig synes jeg. Det er dejligt at ryge en hash joint, tage et stort hvæs, og mærke varmen i kroppen og det lille "slag" ligeså snart man inhalere. Hvorimod hvis jeg ryger skunk, så er jeg ligepludselig bare skæv. Ved ikke om det er fordi hashen er blandet med tobak eller hvad det er, da jeg som regel kun ryger rent når det er grønt.

Men hash holder altid :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
BryGs skrev:
kan egentlig også klart bedst lide at ryge hash. Skunk dufter godt, ser flot ud, smager godt (hvis det er ordentligt tørret, hvilket det meste skunk jeg finder på gaden IKKE er) og er klart at foretrække hvis man skal ryge sig en phillie blunt. Men det "slår" ikke rigtig synes jeg. Det er dejligt at ryge en hash joint, tage et stort hvæs, og mærke varmen i kroppen og det lille "slag" ligeså snart man inhalere. Hvorimod hvis jeg ryger skunk, så er jeg ligepludselig bare skæv. Ved ikke om det er fordi hashen er blandet med tobak eller hvad det er, da jeg som regel kun ryger rent når det er grønt.

Grunden til at hashjointen giver det lille "slag" er nikotin. Hash og skunk virker slet ikke så hurtigt. Det passer også med at du ryger grønt rent.

Junior medlem
Brugeravatar

Ryg det du kan li.. så simpelt :)
I mit tilfælde hash. Hvis man ryger en ordentlig hash, syntes jeg smagen er renere, rigere og bedre end noget grønt jeg har prøvet. Samtidig er der også mindre materiale dine lunger skal absorbere, hvilket altid er godt at tænke på. Ruller kun pinde med grønt, hvis det er til flere mennesker(3+). Der er det luksus at have noget til at give lidt "volumen" i jointen, så man slipper for at riste to smøger til et godt hash mix, og kan nøjes med en. Det er kun værd at ryge "skunk" hvis man kender dyrkeren, og ved der er lagt kærlighed i produktet, imo.

Medlem

Lille Rødhætte skrev:
BryGs skrev:

Grunden til at hashjointen giver det lille "slag" er nikotin. Hash og skunk virker slet ikke så hurtigt. Det passer også med at du ryger grønt rent.

det passer nok rigtig nok, rister desuden mine smøger meget let, da jeg til daglig ryger smøger og synes simpelthen jointen smager bedre sådan. Men synes kun det førnævnte slag kommer, hvis jointen er mixet rigtig, sådan at der kommer en tyk hvid røg fra gløden, lige på nippet til at der er for meget hash i forhold til tobak, men stadig sådan at røgen ikke "sniger" sig ned i lungerne... så for meget tobak i forhold til hash, giver intet slag, derfor jeg er sikker på at hashen er med til det. kan det ha noget at gøre med hashen måske bliver optaget hurtigere blandet med nikotin?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er næsten 100% sikker på at det lille slag i omtaler er pga. enten for meget, eller for dårligt ristet tobak. Ligesom hvis du ryger en smøg imens du er skæv, føler man sig straks en smule mere basket. Altså at det lille slag er nikotinens afslappende virkning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]