Nomad skrev:
Alt det der med at drikke absinthe i shots er en uskik uden lige!
Brug Tias' fremgangsmetode og gerne med en glastragt fyldt med knust is der får lov til at dryppe ganske langsomt ned i absinthen og så kommer der en drik ud af det der smager vidunderligt.
Personligt giver absinthen mig en mere "ren" rus i det jeg føler mig mere klar i hovedet selvom jeg er fuld end hvis den står på f.eks. vodka med is, men om dette er en placebovirkning skal jeg ikke kunne sige, men dejligt er det

Enig.
Har drukket en del absinth gennem tiden og kan berette noget lignende. Rusen er ikke som "almindelige" alkoholiske drikke (som jeg også er stor tilhænger af). Vil næsten betegne den som "Verdens mindste badtrip". Mildt klarsyn og kombineret med andre små ubehagelige effektere - mavekramper over kolde drikke, halsbrænd osv.
Drikker helst ikke absinth til fester, for det første da jeg helst ikke drikker stærk spiritus sådanne steder, for det andet da jeg ikke synes at det passer ind i settingen. I stedet sætter jeg mig i en god lænestol i et dunkelt lokale, evt. med højest et par stykker andre, og sætter noget ikke for højt stemningspræget musik på. (Skal det være godt skummelt anbefaler jeg
Grivf)
Omkring indtagelses måden har Tias helt ret. Prøv dig frem til hvor meget sukker der skal tilsættes, jeg bruger personligt intet eller meget lidt.
Flere gange har jeg set at absinth har slået lige så hårdt som en e-pille på folk. Det kaldes placebo.
Det kan virke forbløffende stærkt folk der ikke har nogen erfaringer. En bekendt sagde en gang, i ramme alvor, til mig tredive sekunder efter at han havde tømt sit første glas absinth: "Jeg har lige set dine ører vokse ind i dit hoved!"