Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Er det sandt man kan hallucinere på Absinth? Er det ikke bare et rygte?
Har en flaske stående med 100 mg/kg, det er ihvertfald det der står på den, har ikke taget mig sammen til at drikke den.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Effekten af thujone alene er ikke veldokumenteret eller specielt godt forstået, men brugere rapporterer at farver bliver klarere eller 'skinner', samt ændrede tankeprocesser finder sted. Problemet er så bare det, at de måske har været fulde og haft placebo effekt. Eksperimenter med høje doser thujone alene kunne udføres, men er problematiske da de aktive stoffer er krampe-fremkaldende og altså kan lede til anfald, nyresvigt og døden.

Forstå mig ret, raten af aktiv-til-dødelig dose er ret høj, men det er svært at dosere ekstrakter man måske ikke kender styrken på.

Junior medlem

Hey.. for et stykke tid siden købte jeg 100 g. malurt i min lokale helsekost, og jeg skyndte mig hjem og rulle et par malurt-joint.. jeg fandt dog hurtigt ud af at det kun gav mig kvalme. så kom jeg til at tænke på, om der er en men måde at tilberede malurten på, (Hvis det ikke skal være med alkohol...) så det ret faktisk gir' en virkning?

Ud over det ville jeg gerne vide om det salvia man kan købe i diverse supermarkeder gir' en virkning?..
Peace

Medlem
Brugeravatar

Citat:
7. Det kan kun købes 1 sted lovligt i Danmark (fordi de laver det selv)

Eller noget......... kig i næsten enhver vin butik ....det er lovligt der skal bare ikke være malurt i ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Alt det der med at drikke absinthe i shots er en uskik uden lige!
Brug Tias' fremgangsmetode og gerne med en glastragt fyldt med knust is der får lov til at dryppe ganske langsomt ned i absinthen og så kommer der en drik ud af det der smager vidunderligt.
Personligt giver absinthen mig en mere "ren" rus i det jeg føler mig mere klar i hovedet selvom jeg er fuld end hvis den står på f.eks. vodka med is, men om dette er en placebovirkning skal jeg ikke kunne sige, men dejligt er det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

plex skrev:
Ud over det ville jeg gerne vide om det salvia man kan købe i diverse supermarkeder gir' en virkning?..
Peace

Nej, ikke det du køber i supermarkeder. Der findes mange sorter af salvia (salvie), og det skal være den der hedder divinorum, og den sælges ikke længere i Danmark, da den er blevet gjort ulovlig :cry: Den du køber i supermarkederne er bare en helt almindelig krydderi til madlavning, som forresten er ganske velegnet til de fleste retter =)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
den absinthe jeg har stående er på 85% kan sgu sagtens mærkes i halsen 10-15 min efter du har drukket den.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tias skrev:
Effekten af thujone alene er ikke veldokumenteret eller specielt godt forstået, men brugere rapporterer at farver bliver klarere eller 'skinner', samt ændrede tankeprocesser finder sted. Problemet er så bare det, at de måske har været fulde og haft placebo effekt.

Altså, absinthe var Frankrigs nationaldrik helt op til 19-something, mener jeg, og Van Gogh er vist meget inspireret fra virkningen af thujone, mener jeg.

Mener jeg.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Så medmindre man kan finde nogle franske kilder, er virkningen ikke særlig kendt? Præcis som der tidligere er fastslået. Derudover er absinthe blevet brugt af mange kunstnere gennem tiden. et ændre vel ikke på at malurtens effekt er meget ukendt.

Senest rettet af TAP 22 aug 2010 22:02, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Jeg er HELT enig med Nomad. Absinthe er noget der skal nydes! Bestemt ikke skal sættes ild til et rent shot eller sådan noget!
Jeg har selv personligt haft nogle lidt halluer på absinthe som ikke kan sammenlignes med andre ting jeg har prøvet som har været semi-psychedelisk.
Men det har heller ikke været dansk absinthe.. Men det er minimalt af halluer jeg har fået, men det har bare IKKE været visuals eller det i den stil når man godt ved tingene ikke er der rigtigt.. Hvis det endelig sker jeg får halluer så er det ubehageligt for jeg tror virkeligt det er der!

Medlem
Brugeravatar

Jeg har drukket Absinthé et par gange, og vil nok sige nogen af dem bliver man måske lidt dummere af end andre. Husker at tabe en pige der godt kunne lidt mig i en skraldecontainer, svinge hendes dværgveninde rundt i en have og skyde med luftgevær. Desuden var der en køn pige i en hvid kjole som spildte rødvin på sig selv, så derfor brugte en ven en flaske hvidvin til at fjerne flette fra hendes efterfølgende gennemsigtige kjole. Så hvis du ikke normalt drikker, og der er de rigtige urter i så kan det virke rimeligt solidt men ikke specielt MDMA/Ecstasy agtigt ihvertfald.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den danske absinthe selskab, absinthium, har en fin hjemmeside.
http://www.absinthium.dk/?cat=5
Meget informativ, og spændende... Man bliver helt tørstig..

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Nomad skrev:
Alt det der med at drikke absinthe i shots er en uskik uden lige!
Brug Tias' fremgangsmetode og gerne med en glastragt fyldt med knust is der får lov til at dryppe ganske langsomt ned i absinthen og så kommer der en drik ud af det der smager vidunderligt.
Personligt giver absinthen mig en mere "ren" rus i det jeg føler mig mere klar i hovedet selvom jeg er fuld end hvis den står på f.eks. vodka med is, men om dette er en placebovirkning skal jeg ikke kunne sige, men dejligt er det :)

Enig.

Har drukket en del absinth gennem tiden og kan berette noget lignende. Rusen er ikke som "almindelige" alkoholiske drikke (som jeg også er stor tilhænger af). Vil næsten betegne den som "Verdens mindste badtrip". Mildt klarsyn og kombineret med andre små ubehagelige effektere - mavekramper over kolde drikke, halsbrænd osv.
Drikker helst ikke absinth til fester, for det første da jeg helst ikke drikker stærk spiritus sådanne steder, for det andet da jeg ikke synes at det passer ind i settingen. I stedet sætter jeg mig i en god lænestol i et dunkelt lokale, evt. med højest et par stykker andre, og sætter noget ikke for højt stemningspræget musik på. (Skal det være godt skummelt anbefaler jeg Grivf)

Omkring indtagelses måden har Tias helt ret. Prøv dig frem til hvor meget sukker der skal tilsættes, jeg bruger personligt intet eller meget lidt.

Flere gange har jeg set at absinth har slået lige så hårdt som en e-pille på folk. Det kaldes placebo.
Det kan virke forbløffende stærkt folk der ikke har nogen erfaringer. En bekendt sagde en gang, i ramme alvor, til mig tredive sekunder efter at han havde tømt sit første glas absinth: "Jeg har lige set dine ører vokse ind i dit hoved!"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]