Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 22:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det er bare ikke i den rette ånd, jeg kunne bedre forstår det hvis det var et nazi blackmetal arrangement. Men til en trance fest, der er sgu ikke meget p.l.u.r. over det, tværtimod. Man kunne fristest til at sige k.h.e.d: kaos, hate, egoism, disrespect. Det passer hvertfald meget godt på deres fester synes jeg..

Heldigvis er der meget bedre alternativer, når det drejer sig om elektronisk dansemusik + fest hihi..

Medlem
Brugeravatar

Indeed..

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg er helt enig, eedeolla.

Og billedet ændrer sig jo kun, hvis folk begynder at kræve mere kvalitet og bedre fester for de enorme mængder penge, som de pumper ind i arrangørernes (og musikernes) coke/steroide-forbrug.

Hvis folk begyndte at boykotte "fester" med opskruede priser, skruppelløs vand-politik, aggressive og uprofessionelle dørmænd og dårlig stemning, så kunne det jo være, at scenen ændrede sig til det bedre.
Der er sådan en følelse af, at "Vi kan jo ikke gøre noget, og det ændrer sig ikke", og folk der normalt har god smag og er kritiske mht. hvad de indtager af kultur, bliver lige pludselig lykkelige for lort, når det handler om trance-fester i Danmark.

Jeg blev selv rystet, da jeg begyndte at gå til tekno/house-fester i København istedet for til trance-fester, og oplevede, hvor store og dygtige navne der kunne skaffes til 50-80 kr., hvor god stemningen var, hvor venlige og rolige dørmændene var, hvor professionelt det hele var, og hvor idealistiske og positive arrangørerne var.
Så det KAN altså lade sig gøre at arrangere fester med elektronisk musik til relativt billige priser, med store navne, hvor alt fungerer upåklageligt. Det er ikke nogen undskyldning for trance-arrangørerne, at "det er jo teknisk/fysisk umuligt at gøre".

Jeg har ikke gidet gå til en kommerciel trance-fest i København, siden A-huset lukkede (og før A-Huset var det eneste ordentlige sted Bastionen, som allerede blev inficeret med Brian'er omkring 2004).
De eneste måder man kan opleve (psy)trance og prog-house/tribal i ordentlige omgivelser, er til skovfester eller til udenlandske festivaller.

Medlem

Jeg har heller ikke sønderligt meget ros til overs for Espark og hans stil. Manden blev i sin tid udelukket fra at liste sine events på electrobeat.dk, efter han bevidst vildledte publikum med fejlagtige informationer om sine fester (navne som ikke dukkede op/ikke var booket alligevel).

Zara har ret. Indtil folk begynder at være mere kritiske over for hvilke fester de deltager i (eller selv hjælper til med at udforme festmiljøet), så sker der ikke en skid.

Dog skal det nævnes at psytrance - hvor god og fantastisk musikken end kan være når den serveres af kompetente kunstnere og djs - desværre tiltrækker steroidemaskinerne og apotekerne, samt andet revl og krat. Men der findes nu også udmærkede psytrance-arrangementer på Sjælland (SeeD, F.A.), og ikke mindst i Jylland.

Zara - jeg går ud fra du tænker på Kulturkassen mht. de 50-80 kroners arrangementer. Her skal heller ikke investeres i decos og anlæg. Desuden får de rigtig gode booking-deals gennem de netværk de har. Og musikstilen er mere accepteret i indre by, hvor venues med fast anlæg (=billigere priser) er at finde.

Dog tror jeg i det store hele at det er at kaste perler for svin, at gøre det helt store ud af en diskussion her på psychedelia - sorry guys. Jeg tror simpelthen ikke, at folk generelt er engagerede nok.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg kommer :D
Fuck rockerne, de har sørget for god musik :rocking:
Ej, det bedste havde jo været hvis ikke at det var dem der stod bag, men med den lineup er det jo svært ikke at tage til festen. Hvor ofte ser du så mange store kunstnere samlet til en enkelt dansk trancefest? Ikke specielt ofte imo, derfor er det oplevelsen værd 8)

Medlem
Brugeravatar

Jaja lad os nu se om de kommer alle sammen....

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
... Og jeg vil sgu hellere se lidt mindre kendte gode, solide, danske navne end "store navne", som møder op totalt fucked på narko og ikke fatter en brik.

Jeg glemmer aldrig, da jeg hørte Eskimo spille til Conzzzept-fest på Halvandet, hvor han var så fucked, at han simpelthen spillede af lort.

Så kan navnene sgu være nok så store - hvis de er blevet kendt for at lave lorte-musik og hvis de ingen evner har at vise frem live, så er det jo ligemeget.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Obama har ret: ''Hvor ofte ser du så mange store kunstnere samlet til en enkelt dansk trancefest? Ikke specielt ofte imo, derfor er det oplevelsen værd 8) ''

Og dog, så skal det stadig lige overvejes fra min side af, gider ikke rigtigt hvis det er som i beskriver, en brianfest.. Men nu har jeg heller ikke så stor erfaring med psyfester/raves(kun elektronisk karneval i fælledparken og på amager strand), og man bliver ligesom kun klogere af at prøve det :)

- Abraham Lincoln

Medlem

mr.hara: sidste påske tam tam kom alle da? og det var ligså vildt et lineup

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Der er jo ingen der siger at ALLE deres fester er problemfyldte, blot at en alt for stor del af dem er det til at det kan skyldes uheld men at det i stedet skyldes inkompetente arrangører der højt og helligt skider på publikum (og selv på servicen til kunstnerne, før har de ikke sørget for flybilletter til dem som aftalt) for at få flere penge i kassen som de efterfølgende kan fyre op i næsen.
Hvis man har lyst til at hjælpe dem med deres foretagende så mød bare glad op (sammen med alle de andre korthårede), hvis man er lidt mere kritisk og ikke gider tage chancen (selv om festen da også godt kan blive god) så holder man sig væk.

Medlem
Brugeravatar

''Sammen med alle de andre korthårede'' - hehe altså, SÅ meget bør man nu heller ikke dømme på udseendet :D

Jeg mødte da selv nogle helt flinke ''brianer'' på amager til karnevallet del. 2(super pumpet, tribal tatoo'er osv - typisk definition på brian..)

Jeg tror bare at mange af de ''typer'' der, mest er til amf, coke og alkohol. - Og det er altså ofte den coktail der gør folk til nogle idioter...

- Abraham Lincoln

Insane psychedelia user!

Naturligvis er alle korthårede personer med tribal tatoos og svulmende biceps ikke idioter.
Men set i forhold til andre grupper er en ufattelig stor del af dem narrøve, derfor prøver jeg (og sikkert også mange andre) at holde mig væk fra de fester hvor jeg ved at brian/dennis-segmentet er klart i overtal da risikoen for at rende ind i en aggressiv tumpe der synes at jeg provokerer ham ved at stå og danse der hvor jeg gør (pga. mit lange hår) og at jeg skal have tæv hvis jeg ikke fjerner mig fra "hans" del af festen...
Been there, done that - og det gider jeg simpelthen ikke igen.
Jeg savner A-huset!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Altså jeg vil selv betragte mig som forholdsvis korthåret.
Det ikke fair at vi skal køres på bare fordi at i har lidt tykkere hår end os andre :)
Det er min erfarring at bare fordi at den type er til en fest, betyder det altså ikke at man behøver at snakke med dem. Har så heller ikke været til fest i Kbh endnu, men ser frem til at hygge max igennem. Om brian^10 er der, eller ej. Det bliver fedt :rocking:

Insane psychedelia user!

Prøv at læse hvad jeg skriver.
Jeg har INTET imod korthårede personer, min erfaring siger mig blot at det typisk er dem der står for eventuelle aggressioner.
Jeg er flere gange blevet truet af pumpede, korthårede fyre med tribaltatoos til den slags fester, men aldrig af nogen andre.
For eksempel har jeg aldrig kørt på en person fordi han havde kort hår, men jeg er gentagne gange blevet provokeret af ukendte personer (med kort hår, tribal-tatoos og hele molevitten) som åbenbart havde et problem med MIT hår som ikke er kort men sidder i en hestehale.
Prøv at læs hvad jeg skriver i den forrige post igen - der er intet galt i at være korthåret, det er desværre bare den frisure som de fleste Brianer vælger.
Dermed er det jo ikke sagt at man er en Brian fordi man har kort hår.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ville få den ultimative griner hvis jeg så en brian med langt hår :lol:

- Abraham Lincoln

Junior medlem

Geografisk sted: Holstebro
Vi er også en håndfuld vestjyder der skal derover :-D
Glæder mig til at høre Tenka da jeg syntes han har en ond lyd hehe
Håber da også man kommer til at se Astrix denne gang for han skuffede godt nok da han ikke dukkede op i amager bio for et par år siden :-S

Junior medlem

Euforiseret skrev:

altså hvis du så en oldschool rocker? ja grin du ham højlydt lige op i fjæset :D skal nok blive godt.

Insane psychedelia user!

Rockerne af den ældre generation er ikke hoppet med på moden nej, dem kan man stadig se med et solidt vedhæng efter sig - men at kommentere det over for dem er nok ikke så smart igen. :wink:

Medlem
Brugeravatar

dipD skrev:
Euforiseret skrev:

altså hvis du så en oldschool rocker? ja grin du ham højlydt lige op i fjæset :D skal nok blive godt.

Hallooo jeg snakker om korthårede kiksebrianer, bare med langt hår :roll:

- Abraham Lincoln

Medlem
Brugeravatar

Euforiseret skrev:
dipD skrev:
Euforiseret skrev:

Hallooo jeg snakker om korthårede kiksebrianer, bare med langt hår :roll:

Sidney lee? :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]