Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 14:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Catuaba
Junior medlem

Geografisk sted: Lyngby
Er der nogen der har prøvet dette stof? Erythroxylum catuaba

In our memories

Det lyder spændende!!!
Hvis du finder på at bestille noget, så er jeg med på en forsendelsespare proces.... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Deep

Medlem

Geografisk sted: VesterBrooklyn
Jeg har prøvet med 1 kop forholdsvis mild the, en morgen for ikk så lang tid siden.

Da d ikke smager eller lugter så forfærdelig godt, blandede jeg lidt andet godt i som friske myntheblade og knust kardemomme.

Indkogte først Catuabaen, i 15-20 minuts tid og smagte til med sukker, og knev koppen i mig.

Gav en lidt sløvende effect, hvilket vi mærkede ved, lidt trætte øjne og en behagelig sløvende fornemmelse i kroppen. Men fik også en lidt urolig eller snarere rumlende mave. Kan selvfølgelig være at dette har været forårsaget af andet, så næste gang blir d jo spændende at se, om det var Catuabaen dér.

Overvejer nu at lave en ekstration af resten, men har endnu ikke fundet ud af, om denne skal være sur, basisk eller neutral..

Så ANYONE???

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Simone, blev du seksuelt opstemt? Eller er det kun på mænd catuaba har en afrodisisk virkning? Jeg har forgæves søgt på E. catuabas phytokemi, det lader ikke til den er nærmere undersøgt.

Erythroxylum familien er ret spændende.. Jeg gad godt at få fat i nogen E. novagranatense frø. Hvor er det man kan finde ud af om det er lovligt at dyrke en bestemt plante i DK?

Mvh
Ashoka

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg er mere interesseret i at vide om det virkede antidepressivt eller måske ligefrem euforisk ???

Junior medlem

Simone> Jeg vil skyde på at en basisk ekstraktion med en org. fase ville kunne bruges, da det virksomme stof nok er en alkaloid, men lad være med at hænge mig op på det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Deep> Det kunne da klart være interessant at prøve, så jo vi kan godt finde ud af at dele prisen for fragten....

Junior medlem

Hmm den eneste artikel jeg kunne finde ang. catuaba er denne, så hvis man både kan modvirke HIV og blive opstemt, så skulle man måske tage en tur til Thailand [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Effects of Catuaba extracts on microbial and HIV infection.

Manabe H, Sakagami H, Ishizone H, Kusano H, Fujimaki M, Wada C, Komatsu N, Nakashima H, Murakami T, Yamamoto N.

Horiuchi Itaro & Co., Ltd., Tokyo, Japan.

Pretreatment of mice with hot water and alkaline extracts of Catuaba casca (Erythroxylum catuaba Arr. Cam.) effectively protected them from lethal infection of Escherichia coli and Staphylococcus aureus. The extracts significantly inhibited both the human immunodeficiency virus (HIV)-induced cytopathic effect and the expression of HIV antigen in HIV-1HTLV-IIIB or HIV-2ROD infected human lymphotropic virus type I (HTLV-1) positive MT-4 cells. The 50% effective concentrations of the active fractions (21-263 micrograms/ml) were 1/4 - 1/43 of their 50% cytotoxic concentrations. Their anti-HIV activity was shown to be induced, at least in part, via the inhibition of HIV adsorption to the cells. The data suggest a medicinal potential of Catuaba extracts against opportunistic infection in HIV patients.

In our memories
Brugeravatar

Endnu et link til Catuaba.

Jeg har læst at det aktive stof - hvad det så end hedder (Catuabin? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]) - skulle virke som en SSRI'er.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Simone, blev du seksuelt opstemt?
-That's none of your damn business! -det er ikke scor.dk det her!! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

undskyld...

Junior medlem

Hmm efter at have læst Dex's artikel, så tror jeg ikke man kan ekstrahere det aktive stof så simpelt, da jeg forstår det som om effekten kommer fra en række stoffer af forskellig oprindelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvis Catuaba er aktivt i the kan man så ikke konkludere, at de aktive stoffer er opløselige i vand? Vil en nedkogning af theen så ikke resultere i en ekstraktion/koncentrering af de aktive stoffer? Alle kokain agtige alkaloider er tropaner og dermed vandopløselige.

Mvh
Ashoka

Medlem

Geografisk sted: VesterBrooklyn
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Halifax666:
Citat:
Simone, blev du seksuelt opstemt? <HR></BLOCKQUOTE> -That's none of your damn business! -det er ikke scor.dk det her!! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

undskyld...

Om ikke andet kunne svaret se således ud.

R da altid opstemt... Hehe

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Er det bare mig, eller er der ved at være varmt på psy.dk? *Halifax løsner slipset*

In our memories
Brugeravatar

Hehehe...

Jeg tror et syre/base-ekstrakt ville være effektivt.

Junior medlem

Hvor fanden læste jeg at catuaba indeholdte en række forskellige aktive stoffer? Og ikke kun alkaloider...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]