Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 03:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Jeg er oplyst af skærsildens flammer. Venter utålmodigt på helvedets barmhjertighed..
Jeg kan ryge de fineste ekstrakter af superpotent skunk uden at gå kold..
Mit problem er at jeg næsten ikke kan sove, OG Mirtazapin er IKKE sovemedicin, men blot sløvende antidepressivt der forstærker rigtige sovepiller og benzodiazerpiner. Så Ketakrigeren, du har NÆPPE søvnproblemer hvis du kan sove på Mirtazapin. LOL..

Medlem
Brugeravatar

sexweedunder skrev:
Mit problem er at jeg næsten ikke kan sove, OG Mirtazapin er IKKE sovemedicin, men blot sløvende antidepressivt der forstærker rigtige sovepiller og benzodiazerpiner. Så Ketakrigeren, du har NÆPPE søvnproblemer hvis du kan sove på Mirtazapin. LOL..

Ubrugeligt indlæg. Han kan sagtens have søvnproblemer der kan afhjælpes af cannabis/mirtazapin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ZaZZa skrev:
Jeg lider af søvn problemer, og skal derfor høre jeg hvilket af disse mediciner i vil mene egner sig bedst til daglig indtag inden sengetid:

Først og fremmest kan "søvnproblemer" betyde så meget, men med det forbehold:

Hvordan virker det at ryge en begrænset smule hash inden sengetid? Det ville være langt sundere end benzoer.

Noget andet er at der findes visse ikke-medicinske metoder til at komme ind i en bedre søvnrytme. Nu er dette jo et harm reduction forum, så det fortjener at komme med.

Så du programmet hvor http://www.scansleep.dk/ var med, det med Marianne Florman? Som jeg ser det, så har det virkelig noget at byde på.

Som jeg lige husker rådene:

- Soveværelset er kun til søvn og sex
    - Hold det ryddeligt og pænt, så det er dejligt at komme ind i
    - TV, bøger og anden hygge er bandlyst
    - Fald aldrig i søvn til fjernsynet eller med en bog i hånden
    - I en indkøringsperiode på 1-2 uger skal du bliver længere tid oppe end normalt for at blive ekstra træt: det letter indslumringen.
    - I indkøringsperioden SKAL du stå tidligt op på ALLE dage, weekenden inklusiv. Så står du normalt op kl. 07:00, så står du op kl. 07:00 alle ugens dage i to uger, og du går i seng ikke tidligere end 23:00

Jeg har hørt andre råd, bl.a. et pænt ekstremt råd om at du dagen inden du starter på denne "nu tvinger jeg kroppen til at sove" periode, at man en enkelt nat overhovedet ikke sover og først går i seng til normal tid (i eksemplet ovenfor kører du altså igennem og går ikke i seng tidligere end kl. 23:00 næste aften).

Jeg kender også til folk med søvnbesvær, som har glæde af ikke at drikke kaffe efter kl. 13 om eftermiddagen. Pas på stimulanterne.

I øvrigt er HopIFjords råd gode, og jeg vil tilføje, at benzoer er kendt for at give værre hukommelsesproblemer end hashen nogensinde har gjort, HVIS du holder dig vågen på dem. Problemet er mindre hvis du tager pillen og lægger dig til at sove.

Andre kan måske korrigere mig, men det er ALT for tidligt at tage din benzo 2-4 timer før du skal sove. Seriøst: du lammer dig jo bare og nyder det, for alt efter mavesækkens indhold virker de jo efter 30-60 minutter. Det er "no go". Desværre. (Forstå mig ret: du kan naturligvis lamme dig i alt hvad du vil for min skyld, og det gør heller ikke noget, hvis det sker i ny og næ at du hygger dig med benzoer, men benzoer er nogen lidt forræderiske sjovere.)

Sweet dreams :cheers:

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Jeg vil da også helt sikkert give "TheRagingPussy" ret i at en fx. Meget indica domineret varmpresset tjald vil kunne gøre tricket hos nogle.. Eller fx hand rubbed hash altså sort hash fx.. Men hvis det ikke virker er Mianzerin og IKKE mirtazepin et rigtigt godt stof hvis man bare har seriøst brug for søvn!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
sexweedunder skrev:

Mirtazapin er antidepressiv medicin, der meget kraftigt hæmmer histaminreceptoren og det virker derfor som en glimrende sovemedicin for mange (på lige fod med de gamle antihistamin præparater). Anvendes især til depressive patienter med søvnproblemer, ældre depressive patienter og patienter der får generende bivirkninger af almindelige SSRI. Er iøvrigt en nær kemisk slægtning til mianserin. Dosisområde til søvn er som regel 15-30 mg.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem

sexweedunder skrev:

hey sexweedunder.
Jeg forstår ikk helt hvad du mener med "rigtige sovepiller og benzodiazerpiner"??
Hvad er "rigtige sovepiller" i dine øjne? I mine øjne er visse former for benzodiazepiner "rigtige sovepiller" fx. flunipam, mogadon, halcion, lamidorm osv.. Og så er der selvfølgelig også de benzo lingende "sovepiller" Imozop og Stilnoct fx..
Kan jeg få en uddybning på hvad du mener med dette?

Junior medlem

Geografisk sted: Jeg er oplyst af skærsildens flammer. Venter utålmodigt på helvedets barmhjertighed..
Til nat tager jeg pt 10mg Mogadon/nitrazepam. 75mg lyrica. 60 mg mirtazapin. 100mg truxal og 2 mg risperdal..

Jeg kunne bestemt ikke sove på Mirtazapin. Syntes dog det virker rigtigt godt sammen med truxal og lyrica til at forstærke Mogadon, og benzodiazepinlignende stoffer som Zopiclone og Zolpidem..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
sexweedunder skrev:
Til nat tager jeg pt 10mg Mogadon/nitrazepam. 75mg lyrica. 60 mg mirtazapin. 100mg truxal og 2 mg risperdal..

Jeg kunne bestemt ikke sove på Mirtazapin. Syntes dog det virker rigtigt godt sammen med truxal og lyrica til at forstærke Mogadon, og benzodiazepinlignende stoffer som Zopiclone og Zolpidem..

Der kan være en del andre problemer. Prøv at læs den her lige lidt længere oppe. Bedste sove medicin igen, Mange gode råd der.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

sexweedunder skrev:

Nej, det er ikke altid nok. Man kan komme i en tilstand, hvor der skal meget til og hvor rådene fra scansleep ikke virker. Særligt hvor der ikke er tale om primær søvnløshed, men hvor andre tilstande medfører søvnløshed. Jeg har selv fulgt rådene i en periode, uden held. 2-3 timers dårlig søvn efterfulgt af opvågnen (lysvågen, men "rundt på gulvet") i månedsvis, uden at opnå en tilfredsstillende søvn. Helt smadret, irritabel, depressiv og ikke i stand til at fungere ordentligt.

For mange virker mirtazapin fint alene. Med stigende doser begynder mirtazapin at virke mere stimulerende end sløvende, pga. forstærket adrenerg aktivitet. Det var derfor jeg skrev at dosisområdet til søvn er 15-30 mg. Bortset fra det, så kan strategien med at forstærke nitrazepam med andre stoffer i stedet for at lade dig stige i nitrazepam være en udemærket strategi for at undgå øget tolerans. 2 antipsykotiske præparater lyder dog umiddelbart ikke som en god idé.

Medlem

Jeg vidste sku ikke tolmin var så kraftigt, jeg tager 30mg hverdag inden jeg skal sove... måske er jeg bare vand til at være en zombie nu. Det skal lige siges det er lige ordineret.

Nogle der måske har lidt mere information om dem?

Dedikeret medlem

Jo hvis jeg idag fx tager 30 mg. Tolmin(har faktisk lige præcis en 30 mgs til at ligge hvis jeg nu ikke sku kunne sove) går jeg omkuld!!sover måske næsten hele halvdelen af næste dag også! Men det er bestemt noget man kan vende sig til! Kan huske da jeg fik dem mod aftrapning får heroin, der var det også hvad de havde at tilbyde hvis man ikke kunne sove. så dem fik jeg stort set hver nat i ca.10 dage og allerede der blev jeg meget mere tolerant overfor dem!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Akira_Dk3 skrev:
Jeg vidste sku ikke tolmin var så kraftigt, jeg tager 30mg hverdag inden jeg skal sove... måske er jeg bare vand til at være en zombie nu. Det skal lige siges det er lige ordineret.

Nogle der måske har lidt mere information om dem?

Hvis du:

1. Synes du har brug for dem.
2. Lægen har ordineret dem.
3. De virker som de skal.
4. Du ikke mærker nogen generende bivirkninger,

Så ville jeg ikke bekymre mig så meget. Føler du dig som zombie dagen efter? Du skal selvfølgelig selv mærke efter, eller evt. spørge dem der er tæt på dig. Din dosis er lav (i antidepressiv behandling er 60-90 mg. det normale dosis område). Når midlet bruges som sovemedicin, så tror jeg det samme gælder for Mianserin som Mirtazapin, at man holder dosis lav for ikke at påvirke den adrenerge aktivitet for meget (så du ikke bliver for stimuleret i stedet for træt). Mianserin har ligesom Mirtazapin en meget kraftig påvirkning af Histamin (H1), der medfører træthed. En positiv bivirkning er, at de fungerer som antihistamin og derfor har god effekt på allergi (det samme gælder Mirtazapin). Nogle får vægtøgning, så det er en god idé, at holde øje med vægten. Nogle oplever også svimmelhed, hvis de rejser sig hurtigt op (pga. blodtryksfald), men det er som regel ved højere doser.

Det er et meget specielt præparat, der sammen med Mirtazapin danner deres egen gruppe af antidepressive midler, fordi de ikke hæmmer genoptagelsen af serotonin og noradrenalin. Jeg kan ikke lige huske deres særlige virkningsmekanisme, udover at de øger mængden af serotonin og noradrenalin i synapsen (den antidepressive effekt), men altså ikke gennem gennem en hæmning af genoptagelsesmekanismen som de andre antidepressiva. Jeg ved, at Mirtazapin er en videreudvikling af Mianserin. Nogle psykiatere mener Mianserin har en mere potent virkning, men jeg ved ikke om der er videnskabelig dokumentation for det. Jeg har selv prøvet begge og synes Mianserin virkede kraftigere på min søvn, men det gjorde mig til gengæld også mere smadret dagen efter og jeg stoppede hurtigt.

@Morpheus: Meget interessant, at du har fået dem under din aftrapning. Jeg mener faktisk også Mianserin indirekte påvirker opiod receptorerne, men jeg kan ikke lige huske på hvilken måde.

Medlem

1. Synes du har brug for dem. Ja
2. Lægen har ordineret dem. Ja
3. De virker som de skal. Ja
4. Du ikke mærker nogen generende bivirkninger, Der er kun meget få bivirkninger, har taget lidt vægt på men har da tabt mig lidt på det sidste :-) Også er det lidt svært at komme op om morgnen hehe, men jeg kommer da op.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

sexweedunder skrev:

Problemet synes at være det samme, om man sidder i telefonsupporten eller en brevkasse eller lægekonsultation ... eller i den modtagende ende af en online debat.

Der er altid en eller anden utilfreds person, der åbner vinduet længere nede i bygningen, stikker hovedet ud i den friske luft og råber noget i retningen af "HJÆLP, LORTET VIRKER IKKE, JEG HAR ET PROBLEM. HVAD SKAL JEG GØRE". Altid i det forfængelige håb at eksperten, der sidder 20 vinduesrækker længere nede hører beskeden og øjeblikkeligt udbedrer fejlen.

Det jeg mener er, at afsendere som hovedregel har en skjult antagelse om, at modtageren er tænkelæser og at krystalkuglen ikke pt. er inde og blive repareret. Alle går rundt med et præcist billede inde i deres egne hoveder, men gør nada for at kommunikere detaljerne, og det er som bekendt i detaljen at mange sandheder findes.

Søvnproblemer kommer i forskellige størrelser og smagsvarianter. Nogen har svært ved indslumring, andre falder fint i søvn med vågner med galloperende angst kl. 03:30 eller deromkring, andre lider af søvnforstyrrelser som søvnapnø og har brug for noget andet.

Så prøv nu at finde ud af, hvilke problemer modparten har uden bare at køre den der Crododile Dundee ting med "det er ikke et søvnproblem DET HER er et søvnproblem". Og bare fordi cannabis ikke virker for dig, med dit søvnproblem og din tolerans overfor cannabis, betyder ikke nødvendigvis at alle andre har det sådan.

Dedikeret medlem

til "arpheus"
det ska faktisk nok passe.. ved det ikk helt selv.. Det var i behandlig sammen med subutex..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Undskyld hvis jeg hijacker trådens emne. Men jeg lider også af søvn besvær! Og ville høre hvilke præparater man kan få i håndkøb uden recept?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8700,where hope goes to die.
Phenergan (Promethazin.) (Som fåes i håndkøb her i DK.),bruges også til søvnløshed. Det er osse de førnævnte histaminerge receptorer der er i spil her. Der står i indlægssedlen at 25mg inden sengetid er normal dosis til den indikation,men jeg personligt skal bruge 50mg for ordenlig virkning,men prøv da først med en tablet og se hvad der sker. Ville dog ikke bruge dem i en alt for lang periode,da det er et middel man i gamle dage brugte som anti-psyk,bærer den osse på ca. samme bivirkningsprofil ved længere tids brug.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Smokémon skrev:
Phenergan (Promethazin.) (Som fåes i håndkøb her i DK.),bruges også til søvnløshed. Det er osse de førnævnte histaminerge receptorer der er i spil her. Der står i indlægssedlen at 25mg inden sengetid er normal dosis til den indikation,men jeg personligt skal bruge 50mg for ordenlig virkning,men prøv da først med en tablet og se hvad der sker. Ville dog ikke bruge dem i en alt for lang periode,da det er et middel man i gamle dage brugte som anti-psyk,bærer den osse på ca. samme bivirkningsprofil ved længere tids brug.

Okay - Jeg vil lige læse lidt op på det. Tak skal du have =)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg vil foreslå at man kombinere flere gerne naturlige såvel som syntetiske

eks.

Baldrian
Go hash/skunk
Benzo
Promtheazin
dihydramine
natskygge derivater

etc.

men lav research først! Ik gøre for farlige blandinger

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Astral has spoken..
I må ikke tage farlige narkokombinationer, men I må skam godt blande en række downers, syntetiske såvel som naturlige af slagsen.

:lol: :stupid:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]