Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 18:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hei.

Har haft set en guide på youtube hvor man trak ekstrakt på kaktusen ved hjælp af saltsyre og xylene, men kan sku ikke finde linket mere :S Er der nogen der kan hjælpe??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Ved ikke om du kan bruge denne istedet for. :cheers:
http://video.google.com/videoplay?docid=-2164471661630252647&q=mescaline+extraction&hl=en#

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har jeg ikke personlige erfaringer med udtræk af meskalin fra meskalin-holdige kakti. Men jeg mener, vi snakker a/b-ekstrakt.

I hvert fald bør du ikke springe ud i sådan noget kemi, hvor simpelt det end måtte se ud, uden en eller anden form for kemisk 'know how'.

Pas nu på, og husk sikkerhedsudstyr.

Mods: Burde denne tråd ikke flyttes til alkymistens hjørne?!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hermed flyttet//

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg mødte en på en festival for 4 års tiden siden, der havde lavet næsten kulsorte krystaller af meskalin, via en hjemmelavet soxhlet med methanol eller IPA (kan ikke huske det).
Det var en af hans venner der havde banket den sammen til han af en gryde og noget andet, han fattede nemlig ikke selv af kemi.

Anyway, det virkede superb på ham uden kvalme, osv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Jeg mødte en på en festival for 4 års tiden siden, der havde lavet næsten kulsorte krystaller af meskalin, via en hjemmelavet soxhlet med methanol eller IPA (kan ikke huske det).
Det var en af hans venner der havde banket den sammen til han af en gryde og noget andet, han fattede nemlig ikke selv af kemi.

RIP

Men svjv. er det ligegyldigt hvor rent meskalinen er - i PiHKAL skriver Ann Shulgin noget om emnet. Hun og hendes mand har self. prøvet meskalin en del gange, både som ekstrakt, og som kemisk rent pulver. Lige meget hjalp det, kvalmen forekom i ligeså stor grad ved det kemisk producerede, som ved det mere naturlige ekstrakt. Selvfølgelig er der også individuelle faktorer - nogle kan godt overkomme kvalmen, mens andre er begyndt at se det som en del af oplevelsen ^^.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg har hørt fra en gammel psykonaut at kvalme på psykedeliske stoffer skyldes at den forandring dit ego snart vil opleve udløse nogle forsvarsmekanismer, som så er, at brække sig, for at få det pågældende stof ud igen. Egoet er aldrig glad for at blive erklæret død (ego-død) og derfor udløses forsvarsmekanismer som at brække sig, at få stor svede tur på (Forbrænding stiger) . Det er forskelligt fra person til person om man overhoved oplever kvalme, dette kommer an på hvor godt dit ego kan forberede sig på at blive sat ud af spil..
Det psykiske har meget at sige, hvis man vælger at tro på psykonauten.

Forklaringen giver meget god mening, men der er da sikkert også nogle fysiske ting indeblandet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psycheholic skrev:
Jeg har hørt fra en gammel psykonaut at kvalme på psykedeliske stoffer skyldes at den forandring dit ego snart vil opleve udløse nogle forsvarsmekanismer, som så er, at brække sig, for at få det pågældende stof ud igen. Egoet er aldrig glad for at blive erklæret død (ego-død) og derfor udløses forsvarsmekanismer som at brække sig, at få stor svede tur på (Forbrænding stiger) . Det er forskelligt fra person til person om man overhoved oplever kvalme, dette kommer an på hvor godt dit ego kan forberede sig på at blive sat ud af spil..
Det psykiske har meget at sige, hvis man vælger at tro på psykonauten.

Forklaringen giver meget god mening, men der er da sikkert også nogle fysiske ting indeblandet.

Det har han formentlig helt ret i, men lige i tilfældet meskalin er det så normalt at kaste op at der nok ikke er tvivl om at det er en følge af selve stoffet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Rush skrev:
Dextrose skrev:

RIP

Men svjv. er det ligegyldigt hvor rent meskalinen er - i PiHKAL skriver Ann Shulgin noget om emnet. Hun og hendes mand har self. prøvet meskalin en del gange, både som ekstrakt, og som kemisk rent pulver. Lige meget hjalp det, kvalmen forekom i ligeså stor grad ved det kemisk producerede, som ved det mere naturlige ekstrakt. Selvfølgelig er der også individuelle faktorer - nogle kan godt overkomme kvalmen, mens andre er begyndt at se det som en del af oplevelsen ^^.

Har du prøvet en omgang langtidskogt kaktus med citrus? De fleste stoffer som interagere med det serotonerge nervecenter giver mere eller mindre kvalme. Men smagen og konsistensen af langtidskogt kaktus er nok til at give mig kvalme. Jeg kunne godt forestille mig, at jeg ville opleve mindre kvalme ved et ekstrakt :P

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Drop citronsyren, det bidrager ikke med andet end en endnu grimmere smag. Derudover er det en god ide at indtage teen langsomt, gerne over helt op til 1-2 timer.

Men se på det på den her måde: uden bivirkninger havde både levende og tørrede kaktus været ligeså forbudte som LSD.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]