Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 19:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psy!

Har en gruppe venner, der blæser hver dag, ofte mange dage i træk - helt op til 8 - og på en weekend blæses der gerne en 20 - 25 gram "god Amfetamin" op i næsen. Hvilken effekt har dette på kroppen, såvel som psyken? Nogle der har erfaringer med et lignende amfetamin forbrug?

Medlem
Brugeravatar

En af mine gode venners lillebror og hans venner som er i alderen 18-20 år tager rigtigt meget amfetamin. Og drikker og ryger en del.
En af dem fik hjertestop for ca 2 uger siden han blev heldigvis reddet men lægerne kunne oplyse ham at hans hjerte var som en 80 årigs og at han cirka ville have 3 måneder igen hvis han blev ved på samme måde.
Så det kan blive en af konsekvenserne hvis de bliver ved på samme måde.
Jeg må også lige indskyde at det nok ikke har noget med god amfetamin at gøre hvis en person kan tage 20-25 gram uden at dø.

Junior medlem

Tak for svaret, og den yderst skræmmende historie om din brors ven. Så galt kan det desværre gå, ja :/

Jeg er godt klar over, at det lyder vanvittigt, men det er desværre sandt. Disse mængder kombineret med ingen søvn, idet mine kammerater altid kører flere dage ad gangen, må være direkte fatale. De er også 'kun' 18 - 20 år og det ville ikke undre mig, hvis deres hjerter også var på omkring de 80 :S.

De har også i perioder eksperimenterede med bl.a. E (MDMA), coke, gbl og mephedrone. Ret mig, hvis jeg er forkert på den, men så vidt jeg husker er Mephedrone en blanding af coke, amf og E, elller noget i den retning, og giver en ekstremt forøget risiko for hjerneblødninger. Visse af ovenstående stoffer er også blevet brugt i stor stil, dog ikke ligeså meget som Amfetaminen.
Nogle har dem har også taget halluer, men den almene holdning er, at psykedeliske stoffer (udover MDMA og keta for some reason) fucker for sygt med din psyke og krop. "75% chance (ikke forøget risiko, men chance) for at få en psykose, af psilocybin". :life: ;)

Mvh en basked E.APoe (R.I.P)

Site Webmaster
Brugeravatar

Edgar Allan Poe skrev:
og mephedrone. Ret mig, hvis jeg er forkert på den, men så vidt jeg husker er Mephedrone en blanding af coke, amf og E

Mephedrone/4-MMC er et kemikalie og ikke en blanding af andre kemikalier. RUSH har en god tråd om 4-MMC her: "Mephedrone", 4-MMC toksikologi

Dine venner er ude i et fuldstændig sindsygt forbrug af amfetamin. Jeg ville råde dem til at, hvis ikke stoppe, så i det mindste dæmpe forbrugt kraftigt. De kan være sikre på, det bliver deres død, hvis de fortsætter.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Junior medlem

Citat:
Mephedrone/4-MMC er et kemikalie og ikke en blanding af andre kemikalier. RUSH har en god tråd om 4-MMC her: "Mephedrone", 4-MMC toksikologi

Takker for rettelsen og linket. Så fik jeg også bekræftet, at det ihvertfald ikke ligefrem er sundt.

Citat:
Dine venner er ude i et fuldstændig sindsygt forbrug af amfetamin. Jeg ville råde dem til at, hvis ikke stoppe, så i det mindste dæmpe forbrugt kraftigt. De kan være sikre på, det bliver deres død, hvis de fortsætter.

Har flere gange konfronteret dem med det. Både stille og roligt i en alvorlig samtale - som jeg sagtens kan tage med dem - og i direkte konfrontationer, hvor jeg har sagt til dem, at det bliver deres død, at de slider deres kroppe i små stykker osv osv. :/

Beklager den underlige brug af citater - still high :peace:
Helt fint, er rettet :) - Mod.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Edgar Allen Poe: 75% chance for at få psykose af psilocybin..... 20-25g god amfetamin... jamen vågn nu op, ikke for at lyde negativ - men jeres amfetamin er nok ikke særlig rent - baseret ud fra den viden du besidder om de stoffer du har snakket om.

Ketamin er ikke et hallucinogen - det er et dissasociativt psykedelikum..... MDMA er et halvpsykedelisk empatogen.. Psilocybin er psykedelisk, men stadigvæk ikke noget hallucinogen.... der skal du over i atroperne før du ender der.

Synes du skal sige til dine venner at de skal tage at lære lidt om hvad de gør, jeres holdninger, almene eller ej, er helt hen i vejret og baseret på forkerte facts - hvis det overhovedet er baseret på andet end morgenfester og bavl.

Jeg stadigvæk ikke negativ, har bare ikke andre måder at sige det på.

Selvfølgelig har de smadret dem selv lidt, men læger har det altså også med at pynte på sandheden for at få folk til at passe mere på dem selv. Personligt har jeg aldrig krydset 5 døgn og har blandet hvad der har været at blande og stofferne har også været af ret høj kvalitet - når jeg en sjælden gang får et sundhedscheck, så virker jeg sgu som jeg skal...

Mon det kan være mephedrone der spiller ind her????? Kunne man jo godt få ideen af, da resten af stofferne, tjaeh, ikke er så skadelige som det du beskriver, selvfølgelig kan personen været disponibel for hjertefejl og deraf kan det være sket pga en hvilkensomhelst stimulant..

PLUR

Junior medlem

Child of Aum skrev:
Edgar Allen Poe: 75% chance for at få psykose af psilocybin..... 20-25g god amfetamin... jamen vågn nu op, ikke for at lyde negativ - men jeres amfetamin er nok ikke særlig rent - baseret ud fra den viden du besidder om de stoffer du har snakket om.

Ketamin er ikke et hallucinogen - det er et dissasociativt psykedelikum..... MDMA er et halvpsykedelisk empatogen.. Psilocybin er psykedelisk, men stadigvæk ikke noget hallucinogen.... der skal du over i atroperne før du ender der.

"75 % chance for at få en psykose for psilocybin" var noget en af mine kammerater sagde. Jeg har taget psilocybin en del gange efterhånden og jeg undersøger altid det narkotikum jeg indtager, så det er sq ikke fordi, at jeg er fejlinformeret - jeg ved godt, at udsagnet er fuldstændig hen i vejret, hvilket jeg også forklarede ham, der kom med udtalelsen.
Min viden omkring narkotika er, trods en del erfaringer, stadigvæk meget mangelfuld og der går mange år, hvis det overhovedet kommer til at ske, før jeg er ligeså godt informeret som dig, CoA. Alligevel er jeg nu ganske sikker på, at den Amfetamin de indtager er udmærket (har andre erfarne venner, der er kommet udefra og har blæst med mine kammerater, som har konstateret, at Amfetaminen er af ganske høj kvalitet. 20 - 25 gram er det maksimale de har indtaget på en weekenden og det er tal i den kaliber, der kastes omkring bordet, når de snakker om deres "top-scores", hvis det kan kaldes sådan ;).
En indtagelse af sådanne mængder lyder måske ekstrem, men det er også noget, som jeg har set med mine egne øjne. Hvorvidt i har lyst til at tro på, at det er god kvalitet eller ej, og hvorvidt de indtager så store mængder eller ej, styrer i selv, men set er set og sket er sket.
Det er heller ikke fordi jeg regner med, at det er sundhedstegn, når de hallucinerer edderkopper, som kravler op af toilettet, underlige ting på bordet og i loftet, eller skumle mænd omkring hvert gadehjørne. Når mange af mine andre venner sniffer, er mængden og formålet helt anderledes og man kan også se på de personer, der blæser ekstreme mængder, at de er helt skudt af, når de blæser. Deres handlingsmønster, når de blæser, backer også påstanden om kvaliteten op, men man skal se hvordan det foregår, før man kan sætte sig ind i det. Det er ikke ligesom en eller andet narkofest, hvor der bliver taget en del, men det stadigvæk er cool. Når de blæser, hvilket er stort set altid, er det som sagt flere dage i træk, lukket inde i den samme 1 værelses lejlighed, de samme fucking bevægelser (trippende ben, snøftende næser og baner der bliver lagt op) og den samme hårde technotramp-ting.

Ved ikke, hvordan jeg ellers skal forklare deres forbrug - kan måske uddybe deres handlingsmønster, når de blæser, en smule - men det er ihvertfald intet brusk tilbage i næsen. :|

Min brug af ordet hallucinogen var fejlagtig og beklages. Det jeg egentlig burde have skrevet, for at det skulle give mening er, at de har noget imod alle psykedeliske stoffer, på nær MDMA og ketamin, der er henholdsvis et halvpsykedelisk empatogen og et dissasociativt psykedelikum. Satisfied ?. :D

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Edgar Allan Poe skrev:
Min viden omkring narkotika er, trods en del erfaringer stadigvæk meget mangelfuld

Saglig, objektiv og videnskabelig viden har INTET at gøre med subjektive, personlige erfaringer.

Det er dine venner et ret godt eksempel på.

Desværre er der en tendens til at tro på hvad som helst i narko-miljøet, bare det fortælles af en eller anden blæst idiot der har taget ekstreme mængder stoffer. Men det gør jo hverken én til læge, farmaceut eller kemiker at man gennem alt for mange år har ødelagt sin krop og hjerne med stupide mængder og kombinationer af stoffer. Snarere tværtimod.

Prøv at læse om stoffernes virknings-måder, langtids-effekter, bivirkninger, dosis, halverings-tid osv. osv. hér på siden, på vores Wiki, på http://www.erowid.org eller på http://www.wikipedia.org (der er masser af andre gode steder at finde oplysninger og viden - det hér er bare de mest overskuelige og "begynder-venlige").
Og sig til dine venner at de ikke fatter særlig meget (det kan gøres på en pæn og diplomatisk måde), og tving/lok dem til også at søge/finde saglig, objektiv og korrekt information om skadesvirkninger og forholdsregler ved stof-brug.

Junior medlem

det med intet brusk tilbage i næsen er sgu for klamt.. kender en som stikke sin fucking finger helt op i næsen, det fandme for langt ud :SSSSS

Junior medlem

Zarathustra skrev:

Saglig, objektiv og videnskabelig viden har INTET at gøre med subjektive, personlige erfaringer.

Du har helt ret. Skriver også, at jeg altid undersøger et narkotikum inden det indtages og her mener jeg ikke bare, at jeg danner mig et kort 10 minutters overblik over det givne stof. Kun en gang, med Salvia Divorum ovenikøbet :roll:, har jeg ikke undersøgt et givent stof inden indtagelse og jeg har lært min lektie. Jeg er bekendt med både Erowid.org og Wikipedia, der, som du selv siger, er ekstremt effektive til at finde både saglig objektiv viden omkring narkotika, samt subjektive triprapporter omkring erfaringer med samme (erowid).

Jeg fik dem til at stoppe med at tage Mephedrone og det vha. "en pæn diplomatisk måde" ;). Problemet er, at de ikke lytter, når det kommer til amfetaminen, hvor det ikke er narkoen der er noget galt med, men mængden og måden hvorpå det indtages. Ift. Mephedrone, der i øvrigt også er mærket "experimental & research chemicals", kunne jeg lettere udpege konkrete sides.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Edgar Allan Poe skrev:
Det jeg egentlig burde have skrevet, for at det skulle give mening er, at de har noget imod alle psykedeliske stoffer, på nær MDMA og ketamin, der er henholdsvis et halvpsykedelisk empatogen og et dissasociativt psykedelikum.

Det er da en underlig holdning hvis man gerne vil have hallucinationer...

:whogives:

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Edgar Allan Poe skrev:
Zarathustra skrev:

Du har helt ret. Skriver også, at jeg altid undersøger et narkotikum inden det indtages og her mener jeg ikke bare, at jeg danner mig et kort 10 minutters overblik over det givne stof. Kun en gang, med Salvia Divorum ovenikøbet :roll:, har jeg ikke undersøgt et givent stof inden indtagelse og jeg har lært min lektie. Jeg er bekendt med både Erowid.org og Wikipedia, der, som du selv siger, er ekstremt effektive til at finde både saglig objektiv viden omkring narkotika, samt subjektive triprapporter omkring erfaringer med samme (erowid).

Jeg fik dem til at stoppe med at tage Mephedrone og det vha. "en pæn diplomatisk måde" ;). Problemet er, at de ikke lytter, når det kommer til amfetaminen, hvor det ikke er narkoen der er noget galt med, men mængden og måden hvorpå det indtages. Ift. Mephedrone, der i øvrigt også er mærket "experimental & research chemicals", kunne jeg lettere udpege konkrete sides.

Jamen der er jo også "noget i vejen" med amfetamin: Det er et nazi-stof der smadrer din krop, ødelægger din søvn, fjerner din appetit og kan give dig amfetamin-psykoser (det er IKKE sjovt!). Selv i små mængder er amfetamin jo ikke sundt, og når man kommer op omkring 1 g "gade-amf" synes jeg allerede det lyder meget ubehageligt.

Det burde ikke være så svært at finde info om hvor skadeligt amfetamin er ved langvarig og heftig over-forbrug - både mht. krop, neuro-toxicitet osv. osv..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Ehm - 20-25g speed på en weekend...

Når jeg tager speed og det sker hver eneste gang jeg er til tramp, så bruger jeg 0.2-0.3g på en nat - tager også lidt andre stoffer - også ret rene.
Er de vågen i en uge? Fordi hvis jeg skulle sniffe 1 helt g speed, så ville jeg være vågen i nogle dage...

Jeg har set folk sidde og sniffe næsten ren kreatin - og kalde det for den fedeste amfetamin..... Folk der har sniffet speed i lang tid - sidde og sniffe ½g i en streg.... og 1g......

jeg har også set en gøre det samme med ordentlig speed, 1g og 2 timer senere på vej på hospitalet i en ambulance....

Dine venner ved ikke hvad de snakker om.

0.1g speed giver ufattelig meget skrald på i mange mange timer - hvis det ikke gør det - så er det noget lorte speed i har jer - sorry to say, men det sgu sandheden og så vil jeg egentligt blæse en hat på hvad en eller anden "der har taget masser af speed" siger. Det er så sjældent at der er god speed og den som endelig er, rammer sgu sjældent gaden før den er cuttet op til flere gange.

PLUR

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
Enig med CoA, maaske har de et overforbrug af noget skam cuttet amf, men 20-25 gram paa en weekend, saa er der saa lidt amf i at man ikke engang kan foele det med 20-25 gram

Medlem

Det lyder ikke som om dine venner er bange for at lege med livet. Det er total langt ude i min verden at sniffe så meget. Stoffer er ikke et legetøj, det skal behandles med respeskt.
Har ikke nogen selv nogen erfaringer med så store dosiser med amf, jeg tager højst op til 2 gram når jeg er i byen også kan jeg også køre hele natten ud. Dagen efter er ikke særlig sjov, total smadret. 20-25 gram er rimelig meget, nu ved jeg ikke hvor mange personer din gruppe venner er på ? Altså når jeg tager i byen med de venner som sniffer så er 7 gram nok til en lørdag aften/nat og vi er 5 som gør det.
Søg lidt rundt på google om med amf og bevikringer der står rimelig meget.
Du skulle nok anbefale dine venner at holde lidt igen, for det lyder lidt som om de er langt ude hvor de ikke kan bunde. Syntes det lyder vildt 20-25 gram.

Junior medlem

Child of Aum skrev:
0.1g speed giver ufattelig meget skrald på i mange mange timer - hvis det ikke gør det - så er det noget lorte speed i har jer - sorry to say, men det sgu sandheden og så vil jeg egentligt blæse en hat på hvad en eller anden "der har taget masser af speed" siger. Det er så sjældent at der er god speed og den som endelig er, rammer sgu sjældent gaden før den er cuttet op til flere gange.

Der er ikke noget "i", kun "de" :wink:

Jeg tør ikke at lægge navn til kvaliteten, men snakkede med en af mine venner om deres forbrug igår. Han fortalte mig, at han maksimalt havde blæst 20 - 30 gram på en weekend - og han er ikke den der blæser mest igennem. Han havde også været så langt ude, at han havde set de sygeste syner inde på hans badeværelser og at det tog omkring en time, før det gik op for ham, at han så forkert. Det drejede sig om orange og grønt pulver, han kunne skyde ud af næsen, der forvandlede sig til hvidt pulver. Det hvide pulver begyndte han at lægge op som baner ("fuck hvor optur" tænkte han). Efter at have lagt banerne op begynder han at sniffe dem. Det står på i lidt tid, hvorefter rummet pludselig begynder at mugne. Det starter på marmorbordet, hvor han lægger de visuelle streget op, og spreder sig til hele rummet. Han prøver at vaske det af og går totalt i panik og først efter længere tid går det op for ham, at det er syner det hele. Han tager herefter hjem til min anden ven, men på vejen, får han et kæmpe sår på kinden (5x5 centimeter og vold nasty). Hvordan og hvad der skete har han ingen anelse om. Episoden på toilettet har han filmet og på filmen, som jeg også så igår, er der hverken pulver eller "mug".

- Sådanne visuals på Amfetamin siger noget om, hvor væk de er og at amfetaminen ikke nødvendigvis er "skam cuttet" og at de rent faktisk kan føle det (postmandper).

Deres Amfetamin kan godt være cuttet og proppet med kreatin, men faktum er, at de er langt væk. Til at starte med i tråden skrev jeg "god amfetamin". De siger, at den er god, men som bl.a. CoA siger, er det ikke et kvalitetsmærke, at nogle junkier siger deres speed er god. Dog har andre af mine venner, som også sagt tidligere, taget deres Amfetamin og sagt, at den er udmærket - og det er folk med relativ stor viden omkring narko, hvis forbrug af speed er på niveau med det, som beskrives af jer andre. Hiver lige fat i en af mine venner, som har blæst med dem nogle gange og hører ham ift. kvalitet, så jeg lige kan få second opinon på ;).

CoA: Det kunne jo også være, at de tog ekstreme mængder "ok" speed, hvor det du tager blot er ekstremt god speed?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jo i og for sig helt lige meget hvor godt, eller dårligt, deres speed er. Det er bare det sædvanlige psy.dk snak med "hold kæft jeres narko er ringe" :)

Det relevante er, at de tager sindssygt meget, hver weekend. Trådens spørgsmål lyder jo også på "Hvilken effekt har dette på kroppen, såvel som psyken?"... Måske er det ikke så relevant hvad andre skal tage af det amfetamin de selv har adgang til...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
Men stadigvaek, 25-30 gram amf paa en weekend, lyder for mig EKSTREMT umenneskeligt, og unoedvendigt hvis det de har er god speed.

Junior medlem

Homo Superior skrev:

Det relevante er, at de tager sindssygt meget, hver weekend. Trådens spørgsmål lyder jo også på "Hvilken effekt har dette på kroppen, såvel som psyken?"... Måske er det ikke så relevant hvad andre skal tage af det amfetamin de selv har adgang til...

Tak for redningen - var lige ved selv at tabe tråden. Det er ikke kun hver weekend, men stort set hver eneste dag. De blæser nok i snit 5 af 7 dage om ugen og alle dagene i voldsomme mængder. Weekenderne blev nævnt, idet det er der, de går helt bananas. :?

Postmandper skrev:
Men stadigvaek, 25-30 gram amf paa en weekend, lyder for mig EKSTREMT umenneskeligt, og unoedvendigt hvis det de har er god speed.

Det har du helt ret i, men det er desværre realiteterne - kvaliteten stadigvæk til diskussion :wink:

For lige at samle op: Er egentlig mest interesseret i at høre, om nogle har været ude i et lignende forbrug og kan give mig et indblik i, hvilke effekter dette har på psyken.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
25-30 gram amfetamin på en weekend .. Argh, ro på! Kan det overhovedet lade sig gøre, uden at ryge med baaa buu baaa buu .. (selvom det er skam-cuttet!?)

Jeg har selv meget erfaring med store mængder amfetamin over længere tid. For et år siden, indtog jeg selv meget amfetamin. Og ofte mange dage i træk, og i hverdagene. Jeg ændret mig meget hurtigt, til en helt anden person. Alt blev trist og gråt, og måtte bare have en streg for at kunne holde mig vågen og se det positive i noget. (Der begynder det seriøst at blive alvorligt!) Jeg røg ned og skrabede bunden med en stor deppression. Det er aldeles en alvorlig sag. (Selvmords tanker, sorte tanker, aggression osv.)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]