Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 aug 2025 10:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

deleted

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 17:22, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
jeg tror han har for meget andet at tænke på i øjeblikket, til at kunne prøve at ændre på denne indgroede tånegl.

Insane psychedelia user!

At tro på at bare fordi "vi" har fået ny præsident, som tilfældigvis også er sort, vil ændre en skid på politikken som bliver ført i verden, er naivt. Bush - Obama, samme lort andet navn.
Bare kig på krigen i Afghanistan.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

det er til gengæld en meget jeg-kender-verden-og-den-vil-altid-forblive-den-samme-agtig lænestolsholdning.

Insane psychedelia user!

Hvor ser du lænestolen henne - jeg sidder på en pude, med en chillum.

Hvad blev der af Guantanamo fangelejrens lukning?

Jeg siger ikke at verden altid vil forblive den samme, den ændrer sig hele tiden, bare til det værre.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg vil godt lige påpege at det ikke nødvendigvis er en negativ ting at give flere penge til de dele af systemet der har med stoffer og stofmisbrugere at gøre.
Det kommer helt an på hvor pengene dirigeres hen, fx er der jo en stor forskel om hovedparten af dem går til politiet som skal slå ned på "forbryderne" eller om pengene går til misbrugscentre, bedre uddannelse til lægerne der modtager folk der har fået for meget, osv.
I den nederste del af artiklen står der jo fx. at de har tænkt sig at smide en lille milliard kroner til "new funding for creating a national, community-based prevention system to protect adolescents; training and engaging primary health care to intervene in emerging cases of drug abuse; expanding and improving specialty addiction care; developing safe and efficient ways to manage drug-related offenders; and creating a permanent drug monitoring system." hvilket jo ikke nødvendigvis kan tages som endnu et skridt imod nazi-tilstande.
Men uden tvivl vil en god del af puljen også gå til politiet, yderligere overvågning, osv - man kan så bare håbe på at der også med tiden følges op med nogle friere tilstande på området og restriktioner i politiets muligheder for at trampe på borgere som de mistænker (MISTÆNKER, ikke dem som de har konkrete beviser imod) for narkokriminalitet.
Det tror jeg dog også vil ske med årene, der er en positiv udvikling i gang, bare se på UK (som har nogle af de strammeste love, fx. analog-lovgivningen) hvor David Nutt for tiden står i spidsen for en forhåbentlig radikal ændring af systemet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Utroligt at euforiserende stoffer er gået forbi kaptalisternes næser.

Insane psychedelia user!

Psycheholic skrev:
Utroligt at euforiserende stoffer er gået forbi kaptalisternes næser.

De er jo netop også ved at fatte at de vil være i stand til at tjene absurde mængder penge til statskasserne istedet for at pengene ender hos rockerne og derfra videre til narkokarteller osv.
Det er ihvertfald et seriøst argument for lempelse af narkolovgivningen og for statsproducerede stoffer.
Pengene som kom fra salget ville fx. let kunne betale for samtlige behandlingssteder og stadig give et voldsomt stort overskud istedet for at vi i dag bruger sygt mange penge på at bekæmpe det (hvilket alligevel ikke virker) og bagefter skal bruge penge fra statskassen til afvænning og hjælp til misbrugerne - som ofte er i en langt værre situation end de villet have været hvis stofferne kom fra staten pga. alle de cutstoffer de får ind samtidig og pga. dårligt producerede stoffer der ikke er oprenset ordentligt etc.

Site Webmaster
Brugeravatar

Det mest triste ved USAs nye budget, er at der bliver skåret gevaldigt ned på NASA's budget. Den nye månelanding er annulleret, ny udvikling af satelitter og rumskibe er annulleret. Generelt har forskning lidt en enorm nedskæring.

Obama er i gang med at lægge en enorm pølle ud over hele amerika. En pølle oven på alle de pøller tidligere præsidenter har lagt.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

det forstår jeg så til gengæld intet af. hvordan kan man sylte uddannelse og forkning til fordel for bekæmpning af narko.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Fordi, Halugenlampe, efter man fandt coke ved en af NASA's rumfærger, så er der sku kommet andre boller på suppen. Vi kan jo ikke have astronauter pludselig bliver psykonauter. Det kan man ikke basere sin forskning på, kan du godt se.

Sorry for min latterlig off-topic (ingen hetz på halugen, men når man stopper forskning, frem for narkobekæmpelse, som Halugen siger, så må man komme med en latterlig forklaring.)

Skab arbejdspladser til foklet så de kan få nogle penge, eller nedlæg arbejdspladser og brug penge?
Hmm, doooohh...

Site Webmaster
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
det forstår jeg så til gengæld intet af. hvordan kan man sylte uddannelse og forkning til fordel for bekæmpning af narko.

Jeg har netop hørt at kongressen har stemt at NASAs Constellation program (Hvilket også inkluderer Ares) skal fortsætte. De har 'forbudt' Obama at nedlægge det. Stick it to the black man!

Så tilbage til månen og måske mars!

Men NASA lider stadig stor under finansering, det samme gælder næsten samtlige andre forsknings områder.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
rbp skrev:
Det mest triste ved USAs nye budget, er at der bliver skåret gevaldigt ned på NASA's budget. Den nye månelanding er annulleret, ny udvikling af satelitter og rumskibe er annulleret. Generelt har forskning lidt en enorm nedskæring.

Når den amerikanske stat kører med så gigantiske og uholdbare underskud at der ingen vej er udenom store besparelser, er milliardprestigeprojekter som en ny månelanding da et oplagt sted at spare, fremfor sociale tiltag osv.

Det er altså bedre at spare på glasuren på kransekagen end rugbrødet og kartoflerne...

Insane psychedelia user!

Nu bruger de jo også en voldsom stor del af deres BNP på at føre krig i flere forskellige lande med titusindevis og atter titusindevis af soldater - det koster så meget at resten af samfundet nødvendigvis må komme til at lide en vis last af det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
War on dit og dat. Er USAs løsning på alle problemer krig? Åbenbart

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg er nu stadig glad for det blev Obama der blev præsident, og ikke McCain. Ved McCain ved roret, så havde det nok snarere været flere milliarder dollars mere, der skulle bruges på at bekæmpe stoffer. Nu er det trods alt "kun" 500 millioner ekstra der skal bruges.

Relativistisk båthorn

deleted

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 17:11, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Føj. Præsident Obama skuffer mig virkelig. Men det handler vel om at få flere stemmer. Tsk tsk!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]