Til jer der ikke betaler licens:
Har i tidligere betalt og meldt jer ud eller har i bare altid været uden for det såkaldte fællesskab?
Jeg spørger fordi jeg betaler licens, som den gode (naive) borger jeg er... men egentlig er det totalt til grin, jeg har godt nok et fjernsyn stående; men det har ikke været tilsluttet i 2 år og står der kun fordi jeg ikke nænner at smide det ud... Helt seriøst, jeg ser ikke fjernsyn og det vildeste er jeg har ikke bare et sekund fortrudt... Jeg savner det ikke og nyder at når man har gæster, så taler vi sammen i stedet for at flokkes ved alteret... Jeg kender ikke Sidney Lee og kan ikke udpege en eneste deltager fra Paradise Hotel - og har aldrig set vild med sang, dans eller hvad det nu hedder og X-faktor ved jeg ikke intet om heller... Og har det dejligt alligevel

Jeg er udmærket klar over jeg stadig er licenspligtig pga min bredbåndsforbindelse, som jeg oven i købet og skal betale multimedieskat af nu (og at jeg bør få smidt det tv ud)... men det må vel være DR's hovedpine at forhindre jeg har adgang til deres site og ikke omvendt... Kender ikke andre hjemmesider som automatisk, og med statens samtykke, sender girokort ud til alle potentielle "kunder"..
Kort sagt er der nogen som har erfaring med at melde sig ud og hvad der så sker... går ud fra at licens Lars dukker op kort tid efter og at jeg bare afviser ham er jeg med på... men hvad sker der hvis de tvangstilmelder mig (land of the free - who ever told you that is your enemy), stopper jeg så bare betalingerne i min webbank eller? og hvad er konsekvensen af det - taler vi RKI eller inddriver de det bare over lønnen?
Alle andre erhvervsdrivende skal have samtykke om køb af deres produkter; men det gælder åbenbart ikke dDR (og visse offentlige instanser)
Det er sgu på tiden jeg kommer ud af min skal og kæmper med ligesindede imod systemet