Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 09:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

deleted

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 17:23, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Stærk tilbagevisning dér, Tias. :) Jeg ser ikke nogle tal fra din side. Ingen videnskab. Ingen undersøgelser. Kun paroler og slagord. Det siger vist det hele.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg faldt over dette, som kunne have interesse: http://www.voxeu.org/index.php?q=node/4508

Det ser ud til, at verdensbanken og det der paper opnår forskellige tal. Derfor skal der kigges på den brugte metode. Der er et afsnit:

Citat:
Differences with the World Bank estimates

We find that in the last 40 years, world poverty rates and counts have collapsed. These results are consistent with Sala-i-Martin (2006), which uses an alternative methodology to recover the world distribution of income, but differ from the World Bank’s estimate that 1.4 billion people live in extreme poverty.

These differences exist because:

* Consistent with the Millennium Development Goal to “halve, between 1990 and 2015, the proportion of people whose income is less than $1 a day,” we look at income poverty, while the World Bank looks at consumption poverty;
* The World Bank estimates the mean income or consumption from the mean of the household surveys that present the inequality data, whereas we follow the growth literature in estimating the mean income as national accounts GDP per capita.

Pkt 1. Altså ses der på "indkomst-fattigdom" istedet for "forbrugs-fattigdom"

Pkt 2. Verdensbanken kigger på forbrugsmulighederne for husholdningerne, mens dette paper kigger på "vækst-litteratur", for derefter, at måle indkomsten (den gennemsnitlige vil jeg tro) som BNP pr. indbygger.

Jeg kan ikke se hvorfor denne metode skulle være særlig brugbar, i forhold til verdensbankens metode.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

dankdawg skrev:
Stærk tilbagevisning dér, Tias. :) Jeg ser ikke nogle tal fra din side. Ingen videnskab. Ingen undersøgelser. Kun paroler og slagord. Det siger vist det hele.

Stærk ignorance dér, DD. Jeg ser ingen argumenter, blot cut&paste og blind, arrogant gentagelse. Siger det det hele? Nej, så opfør dig som du har noget at have det i.

Fattigdom er et relativt begreb, og selv uden brug af biased kilder er det tydeligt at den positive vækst ikke kan sikres af liberalisme alene.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]