Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Ja, jeg har det problem at mine mandler hæver pga at jeg ryger.

Normalt skal mandler være usynlige og sidde i halsen. Mine kan du se hvis jeg åbner munden helt op og du kigger ind, de sidder helt oppe ved drøbelen, og stikker vel 1.5 - 2 cm ud af min hals.
Dette kan gøre at når jeg hoster kraftigt, kaster jeg op pga de rører min drøbel, og når jeg første begynder at hoste så svulmer de helt op.
Det forhindrer mig også i at suge ordentlig i en bong, pga at røg fra cigaretter, joints, bong osv rammer mine mandler meget meget hårdt, og de kradser lige ekstra meget pga det.
Det er ikke noget der irriterer mig til dagligt, nogengange kan de bare være ekstremt ømme og forhindrer mig at spise.

Min læge siger det er pga nogle stoffer i røg de reagerer overfor.
Nogen der ved hvilke stoffer det kan være?
han er ikke selv sikker på det er nikotin, men kan det nemt være.

Nogen måde man kan ryge uden de stoffer (bong, joints)?

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Altså hvis det nu er pga. nikotinen så prøv at riste dine smøger rigtig grundigt. Og ellers så kan du også ryge uden tobak. Du smider bare en rist i hovedet og ryger dit hash rent, og ellers kan du bruge pot/skunk istedet for tobak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har faktisk haft hvad der lyder som ca. det samme som dig - men er ikke sikker på at det skyldes det.
Når jeg ryger, får jeg ofte en følelse af at jeg er liiige ved at knække mig, hvis jeg tager et normalt hiv af min smøg noget jeg kun har oplevet her til vinter. Har undret mig over hvorfor fanden jeg får det sådan, men det kunne da tyde på at jeg har samme problem som dig?

Medlem
Brugeravatar

Du skal købe det bedste hash du kan komme i nærheden af, og så prøv at ryge det rent evt. i en normal bong, pibe, eller måske endda en vaporizer som jeg er sikker på vil være det bedste!
Eller bag en kage!

peace

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Kan du ikke få fjernet mandlerne?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Prøv at købe en æske cetirizin på apoteket og se om de hjælper. Jeg tager dem ind imellem pga. allergi, men de tager også nogle af symptomerne når jeg, på grund af kyssesyge for nogle år siden, får hævede mandler i forbindelse med forkølelse og dem slags.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I'm a highway child
Spørg din læge om han kan ordinere nogle singulair til dig.
Det kan muligvis dæmme ned for det, uden at være sikker :)

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Du er sikkert allergisk overfor tobak, eller et af de 4000 kemiskem tilsætningstoffer tobakken indeholder. Hvis det forholder sig sådan, skal du være ekstremt opmærksom, da allergener nedbryder lungevævet. Er du allergisk overfor andre ting? jeg er selv allergiker, og jeg har haft stoppet næse siden ottende, sikkert som følge af tobaksrygning. Jeg er netop stoppet med at ryge, specielt pga. min allergi, da allergikere er i en særlig faregruppe for at få rygerlunger. Jeg kan kun anbefale dig at stoppe med tobaks og hashrygning, og udelukkende ryge dig skæv på en vaporizer, der ikke afgiver giftige carcinogener.

Jeg ville være bekymret for mit helbred hvis jeg var en af jer allergikere der ryger samtidig, eller bare folk der ryger. Jeg er 18 år, og hoster dagligt slim op flere gange om dagen som følge af allergi og 5 års tobaksrygning. Jeg kan ikke være sikker på at mine lunger bliver gode igen, da lungefuntionen kun går ned af bakke når man bliver voksen. Altså med andre ord så får jer rygere ikke bedre lunger af at stoppe, i forhindre bare jeres lunger i at blive meget værre meget hurtigt. Det går kun ned af bakke, hvorfor man bør være meget nervøs for sit helbred, hivs man har sit liv kært. Vi har et liv, og prøv at overvej om i vil ofre liv/livskvalitet til fordel for tobaksrygning. Jeg skammer mig over jer!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Rellek - kan nemt ske jo? kig dig i spejlet med munden åben.
Morten på 14 - Er jeg sku lidt for bange til, har hørt det skulle være mega skod de første 14 dage. Men overvejer det da.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Manze - De er jo uden tvivl hævede mandler, og kan mærke at mine mandler røre min drøbel når jeg hoster, eller trækker vejret kraftigt, og får en følelse af at jeg skal kaste op, har jeg dog også gjort et par gange efter et par kraftige host.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]