Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 19:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

ey kogehoveder :)

jeg har de seneste par dage pillet lidt ved noget hydroponic. ( altså er selv ved at lave et system )
det rimelig mærkeligt har kigget mig blå i hatten på youtube.

mit spørgsmål er bare. er det virkelig rigtigt at rødderne skal ligge i vand hele tiden??
og er det boblerne fra tanken der sørger for at de ikke bliver overvandet, og at vandet muligvis ikke mugner så nemt??

og hvor stor skal tanken minimum være for at rødderne har plads???
kan det laves i rækker fx. tagrender ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kommer helt an på hvilken type hydroponi du vil benytte dig af...
Der er en del forskellige så du bør altså læse lidt mere om det før du begynder at stille en masse spørgsmål.

Der findes aeroponics, deep water culture (DWC), nutrient film technique (NFT), bubblere, flood and drain (ebb and flow), drypsystemer osv.
Så det første du skal gøre er at læse om de forskellige systemer. Deres fordele og ulemper og så vælge et system.

Først kunne du jo læse i denne bog: http://www.scribd.com/doc/13387/The-Cannabis-Grow-Bible
Læs afsnittet om hydroponi og få øget din viden om det. Hvis du stadig har teknikker du er i tvivl om, så prøv at bruge google for mere afklaring.
Hvad med evt. at læse den her guide på DCF? http://community.dcfonline.dk/index.php ... pic&t=4842
Den beskriver de mest almindelige teknikker ganske udmærket.

Hydroponi kan virke uoverskueligt, men det er faktisk ret nemt at gå i gang med, når man lige har forstået de forskellige teknikker.

Medlem

alle de der mærkelige ord på engelsk fatter jeg ikke det store af. men prøver!!

men det jeg har siddet og læst om der er det bare bobler der holder det igang. så skal netpotterne placeres så de llige rører vandoverfladen.?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kommer jo an på hvilken teknik du bruger, som jeg skriver.
Hvad har du da kigget på? En bubbler?

Og hvis du ikke forstår engelsk, så læs da den danske guide jeg linkede til på DCF :)

Medlem

ja det er en bubbler!! syns bare det virker underlig at de ikke bliver overvandet?
men det måpske kun til clones / stiklinger?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, man kan sagtens dyrke et helt grow i en bubbler.

De bliver ikke overvandet fordi der konstant bliver tilført ilt i vandet fra en iltsten.
Normalt når planter dør af overvanding, så er det fordi de bliver kvalt og ikke får ilt til rødderne. Så begynder de at rådne.
Det sker ikke i en korrekt bygget bubbler. Der skal netpotterne bare placeres ved vandoverfladen og så sørger boblerne selv for at plaske rødderne til.

Medlem

arghh!! så havde jeg faktisk fattet det meste!
en sidste ting. hvad så når planterne er fuldvoksne, så må rødderne da være vokset helt ned i vandet ? og det betyder ingen ting så længe der er masser ilt i vandet?
kan man få for mange bobler ? eller kan der kun være for lidt.! ? undskuýld jeg spørg så meget, men det nemmere at forstå når det bliver fortalt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det du mente var vel: Det er meget nemmere at forstå, når man ikke selv skal lede i guides :P

Du kan i teorien ikke få for mange bobler. Og rødderne må godt være i vandet...

Medlem

ja det var lige det jeg mente!!! men nu jeg på ratte kurs! er ikke den vilde til engelsk. og syns de rigtig gode guides er på engelsk!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]