Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 05:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 jan 2010 05:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2010 04:57
Indlæg: 11
Hej, Jeg hedder Jim, er 23 år, kommer fra biiip. og jeg har altid gerne ville prøve at være komplet verdensfjern.

At ligge og sejle rundt på gulvet i sin egen lille lykkelige verden mens man ser alskens farver og væsener. - er i hvert fald den beskrivelse de fleste der har prøvet LSD de siger man får, men er det rigtigt.?

Jeg har tit prøvet at sniffe cola og amf, og drikke mig til det, og selvfølgelig har jeg blandet det, men uanset hvor meget jeg indtager, så er jeg i bund og grund ved fuldt bevidsthed. Jeg har det da sjovt, men jeg kan ikke bare smide alle mine tøjler og gøre max grineren ting, uden at tænke rationelt.

Jeg føler mig som en åndelig materialistisk sinke der er fanget i et kompleks, og vil b.la. derfor gerne udvide min horisont.

Så jeg tænker at LSD er en mulighed.?

Jeg har også hørt at det er en særdeles god idé, IKKE at gøre det alene de første par gange, og mine venner har ikke mod på at gøre det samme som jeg, De føler ikke på samme måde at livet er én lang spirituel udviklingsprocess, Som jeg er begyndt at føle det.

Min grund til jeg føler det er at mit liv er tomt, det er blot en materialistisk skal, og den skal vil jeg gerne ud af, for den fører intet godt med sig, kun grådighed, bekymringer, krige, kriminalitet, osv osv. :peace:

Jeg synes verden som den er i dag er grå og kedelig, og jeg vil give min højre arm for at få noget mere indhold stoppet ind i denne verden, eller i det mindste i min egen.

Jeg er så småt begyndt at forfatte, som en lille hobby, og tænker også at jeg måske kan hente en del inspiration ved at udvikle mit indre, i stedet for hele tiden at stræbe efter det ydre. :life:

Mvh. Jim.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 12:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 apr 2007 12:54
Indlæg: 83
Geografisk sted: Cordillera de los Andes
hvorfor lige LSD? der findes jo osse andre muligheder som fx svampe eller hvis det skal være syntetisk 2c-b og lign.

med hensyn til hvor det fremskaffes, er det din egen hovedpine. det kan vi ikke hjælpe med herinde.

jeg har selv haft et par lsd trips i forbindelse med diverse raves, jeg har aldrig sluppet den kendte verden fuldstændigt. men det kommer osse an på dosis.
måske du skulle læse lidt mere op på det? hvad forventer du? jeg vil ikke anbefale et højdosis trip som det første. start ud lavt, så kan du altid efter lidt tid bevæge dig højere op. LSD kan være MEGET overvældende.

:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 12:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2004 17:47
Indlæg: 1308
Geografisk sted: København
Jeg smider bare lige et par links til info omkring LSD, oplevelser osv.

Erowid (LSD vault)

Erowid (LSD Experiences)

Psychedelia (LSD trip rapporter)


Senest rettet af BehindMind 11 jan 2010 12:56, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 12:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Din afstemning kan og vil jeg ikke benytte mig af - det er set & settings der er en ret afgørende faktor for trippets udfald.. Alle 5 afstemningsmuligheder er plausible..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 13:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2005 16:43
Indlæg: 1465
Undskyld mig, men det lyder slet ikke som om, du er klar over, hvad LSD er og hvordan det kan bruges. Derfor synes jeg ganske enkelt ikke, du bør forsøge at anskaffe dig eller indtage det, uden at have læst godt op på brugen af psykedelika og i særdeleshed LSD på forhånd.

Psykedelika er IKKE legetøj!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 14:27 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Tror også du skal lade være med at glorificere LSD for meget - det kan også være et rent tankehelvede i flere timer.

Men research er vist vejen frem

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 15:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Jeg har heller ikke stemt, da alle valgmuligheder kan forekomme. Det handler om set & settings. Hvis din holdning, at du skal bare være blæst fra sans og samling, så tror jeg ikke du skal tage psykedeliske stoffer.

Der skal være en større mening med trippet end at blive blæst, for det kan du af så meget. LSD bider og den bider hårdt hvis den først for lov. Sagt på en anden måde, så er det ikke endnu en amfetamin koger, dette stof går ind og piller ved din psyke, så det er endnu en ting du skal tage hensynd til. (det gør amf også; but you get the piont?)

Tror du skal forbi denne side engang: http://psychedelia.dk/wiki/Set_og_setting

Hvis dette er dit første psykedeliske trip, så skal du slet ikke tænke LSD. Tag det stille og roligt og prøv nogle svampe. Det giver en god fornemmelse for hvad du har med at gøre og hvis det skulle gå i den forkerte retning, i retning af bad trip, så er det ikke 12-18 timers psyfly helvede du skal opholde dig i.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 15:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg stemmer heller ikke - men synes du skal tage og sætte dig ned og læse meget om stoffet LSD.... det er så meget mere end bare at være verdensfjern og det andet du beskriver.... Personligt havde jeg kendskab til LSD 8-10 år inden jeg prøvede det første gang og havde læst alt hvad jeg kunne finde om det og læst en masse af folk som selv havde taget det, det giver anderledes tanker, det ændrer din opfattelse, ikke kun af det du ser, men også af dig selv og dit indre - det er ikke alle mennesker der kan håndtere dette og jeg vil kraftigt fraråde dig at bruge LSD som førstegangsoplevelse, medmindre du har en virkelig erfaren tripsitter med dig som du virkelig tør lægge dit liv i hænderne på...


PLUR


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 16:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2010 04:57
Indlæg: 11
Det virker som en ret lukket verden, lidt ligesom den åndelige.. ja, jeg føler man nærmest skal være en del af en accepteret "elite" for at andre "tillader" en at udfolde sig.

Jeg har en enkelt gang prøvet svampe.. det var hawaiisvampe, spiste lidt over 2 gram, og jeg fik ingen virkning, i modsætning til de to andre jeg var sammen med, de fik desuden begge et badtrip.. Men det er snart 11 år siden.. jeg var blot 13 år dengang.

Jeg har selv den opfattelse at jeg er meget stærk psykisk, Jeg har indtil for knap 1 år siden røget hash i knap 10 år på hverdagbasis, bong, spand, chums, pinde, ja alle måder hvorpå det kunne ryges.. men dog mest bong, og jeg har aldrig været i ubalance med mig selv. I modsætning til mine venner som stadigvæk døjer med problemet.

Men vil ingen hjælpe mig, så må jeg jo ty til selvhjælp, for intet kan skræmme mig. og har "undersøgt" virkningerne af LSD, har læst Rindoms bog, har den stående på hylden, men ville blot have virkningerne bekræftiget herinde.. for jeg tænkte at det meget vel kunne være som med hash, folk er nogle løgnere når de siger at de får hallucinationer af hash, jeg eller nogle af dem jeg kender, eller dem de kender osv sov. har aldrig haft den mindste hallucination som følge af hashpåvirkning.

Men det virker endnu engang som om at jeg er alene i verden med et nyt problem, Denne gang skal det dog ikke forblive uløst, koste hvad det koste vil. Nogle gange koster det livet, at levet livet.

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 16:31 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Rindoms bog er elendig på det område.. Læs mere og andet end det.
Og så drejer det her sig ikke om, at vi er lukkede eller en elite. Vi siger bare det som er sandt. Du ved intet om det, og det du beskriver du gerne vil har ikke særlig meget med LSD at gøre. Det lyder som beskrivelser fra fordomsblade, eller Rindoms bog, som er lidt i samme boldgade.
At smide hæmninger, og bare se alle mulige farver og væsner i fuldstændig lykke, er underlige ord at beskrive LSD med.. Eller i hvert fald meget mangelfulde.
LSD, og andre psykedeliske stoffer åbner helt nye dimensioner i dit liv. Selvfølgelig er der farver og man kan sågar se andre væsener, man kan blive glad.. Men det er ikke alt.. Det er et univers der åbner sig. Så den måde du beskriver det på, og det du ønsker bygger, som jeg kan se det, på en mangelfuld forståelse af hvad LSD og andre psykedelika kan gøre. Læs evt. de links der er givet i tråden, og forvent, at LSD er noget andet end det du forestiller dig, som jeg kan læse ud af det du skriver.

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 16:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2010 04:57
Indlæg: 11
Jamen hvis det er så svært at forklare og ligeledes læse sig til.. er det så ikke bare nemmere at jeg lader mig falde ud af reden og spreder mine vinger for at lære at flyve.?

Jeg tror ikke det er noget man kan læse sig til.. man kan vel stille det sådan her op; jeg er en abe, og jeg aner ikke selv hvor dum jeg i virkeligheden er..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 16:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Jo.. jeg vil også sige det er bedst at få det prøvet uden alt for meget intellektuel bagage. Men det kan være rart at vide nogle få ting som set og setting, samt visse praktiske ting, såsom at have sin mobil slukket, for at undgå "uheldige" episoder som er svære at overskue på trip.
Start i det små dog, tag ikke for stor en dose. Så kan du lige få nogle glimt at det rum LSD kan åbne for dig, inden du går helt ind.
Så i forlængelse vil jeg dog sige, at det nok er en god ide at kigge på andet end Rindoms bog, men selvfølgelig uden at du derved kan læse dig til oplevelsen af det. Men bare så du får lidt perspektiver i forhold til visse oplevelsessfærer.
Good flight!

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 16:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2010 04:57
Indlæg: 11
Hej igen.. ja jeg har heller ikke tænkt mig at spise et helt ark blotters.. hehe.. jeg starter med en lille bitte dose, og føles det elendigt, så stopper jeg legen dér, men føles det godt, så vil jeg prøve gradvist at øge indtagelsen så den er i overensstemmelse med mit psykiske velvære..

Jeg har også lige læst set og setting linket, meget ligetil, det er lidt de omstændigheder der er at finde i mit hjem på dagligdagsbasis.

Jeg har også set nogle videoer med Ram Dass, hvor han forklarer hvad det i store og hele går ud på, og som han selv siger et interview fra 60'erne, så havde han dengang prøvet det over 300 gange, og han virkede stadigvæk meget rationel, dog ikke senere hen som gammel, man kan godt se at han er brændt af i hovedet nu til dags, men bevares, manden er 78,

Men jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at gøre det til en dårlig vane. Jeg vil blot udvide mit psykiske repetoir, set fra en psykologisk synsvinkel.. lidt ligesom Ram Dass.

Mvh. og tak fordi du som den eneste møder mig på midten istedet for at fylde mig med skræk og advarsel. :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 16:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2010 04:57
Indlæg: 11
En anden ting... man kan vel bare se Fear and loathning in Las Vegas, så burde man vide hvad et trip indebærer.. hehe..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 17:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg synes Fear And Loathing er elendig til at forklare hvad et trip er.. men det er bare min mening.. mere lamfighteroplevelsen...

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 17:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2010 04:57
Indlæg: 11
Lamfighter..? - øhhhh... hva det'.?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 18:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2008 14:54
Indlæg: 187
En hvis primære formål med rusmiddelindtag er at se hvor fucked up han/hun kan blive. Og det tror jeg Hunter var et udmærket eksempel på. Han var nok aldrig rigtigt den spirituelle type, han ville bare se hvor meget han kunne twiste hippiekulturen og den amerikanske drøm i en stor syret pærevælling af absurditeter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 18:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2010 04:57
Indlæg: 11
Hej, Jeg mener at der er en kæmpe forskel på at være verdensfjern, og være fucked. at være fucked hæmmer netop ens spirituelle udvikling, mens verdensfjernheden i sig selv er det spirituelle, og jeg tror måske at Hunter misforstod det lidt. det at være ude af sit legme, ja, jeg ved godt jeg sådan set modsiger mig selv, men det sku svært at forklare hvad jeg mener med det. Og det er hér Ram Dass træder ind i billedet.

Jeg synes det er sindssygt spændende alt det med det spirituelle, fordi man kan få meget mere ud af livet end det fysiske kan tilbyde.

Jeg er grøn på alle punkter, en spirituel sinke, har kun formået at ryge mig skæv, og det får jeg ikke meget ud af på set på et højere plan, derfor vil jeg gerne prøve LSD, ikke sagt at det er det der skal få mig ud af den fysiske verden, for det vil kun være midlertidigt mens man tripper, Men jeg vil gøre det så jeg kan få en forsmag på hvad det vil sige at komme ud over det fysiske plan, og der er der mange der siger at LSD er en form for "falsk" spiritualitet.. som man så får mere blod på tanden af, ikke sagt at man bliver afhængig, men at man vil stræbe efter at få dette klimaks til at blive for bestandigt, ligesom diverse guruer de siger at de har, og ikke mindst de mennesker der kender dem godt.

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 19:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 sep 2005 12:07
Indlæg: 270
Jeg er bange for du ikke får meningen med livet serveret på et sølvfad af LSD, den skal du selv finde :)

LSD kan desværre også få dig til at føle dig endnu mere tom og fremmedgjort. Jeg tror du vil have bedst af at vente til du har fundet dig en spirituel "grundsubstans", og her er syre ikke nødvendigvis den hurtige løsning :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 20:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 apr 2007 12:54
Indlæg: 83
Geografisk sted: Cordillera de los Andes
Vil-prøve-det! skrev:
Lamfighter..? - øhhhh... hva det'.?


lamefighting er når man simpelthen bare tager så meget så muligt for at blive så blæst så muligt, uden at søge nogen dybere mening med det. ren sjov og ballede, bare mere langt ude.

men hensyn til at være en lille lukkende elite kan jeg sige at der er mange som tager lsd uden at være en del af dette site. det er heller ikke alle som kender hinanden herinde.
thumps up for at du rådfører dig herinde først. dem som ikke gør er tit dem der kommer galt afsted. jeg var i hvert fald selv glad for at have læst med herinde i nogle år før jeg hoppede med på lsd vognen.

det er heller ikke fordi at man skal spørger om lov herinde for at tage et lsd trip, det er kun råd og vejledning, det er op til folk selv om hvad de gør med de råd.
nu kan jeg læse at du ikke er en 14 årige teenager, og derfor er jeg ikke så skeptisk.

men igen lsd er ikke kun himmel. det er så sandelig også helvede. man ved aldrig helt hvornår det vil bolle én i røven. men læs op på det, så er chancerne for en dårlige oplevelse væsentlige mindre.

husk og have styr på dine dosis.

god tur. :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team