Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Heey psy..

Jeg har røget Cannabis produkter i et lille stykke tid, jeg har så været stoppet fordi, jeg en dag havde røget sammen med nogle venner og var så kommet hjem og havde fået en lille overdosis. Mine forældre er meget i mod at ryge cannabis, jeg har overvejet at, fortælle dem at cannabis slet ikke er så slemt som de går og tror. nogle der har haft samme problem eller tanke og har taget kontakt til jeres forældre, hvad har i så sagt fortalt dem.

Jeg har selv set mange film om cannabis, og det er vel ikke meget være end og drikke Alkohol eller er det nogle der kan hjælpe og ved hvad man evt. kunne sige.. ;D

Tak for hjælpen på forhånd..

Senest rettet af HeltIHampen 09 jan 2010 20:06, rettet i alt 4 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
da jeg var 16 røg jeg for første gang, og efter et par gange fortalte jeg det til mine forældre. sagde til den at der var noget jeg ville fortælle dem og fortalte det som det var. at jeg havde prøvet det nogen gange og godt kunne lide det så jeg havde ikke i tankerne at stoppe. mine forældre er dog mere åbne og stoler meget på min fornuft. jeg kunne gøre præcis hvad jeg ville og det for mig medførte at jeg følte at de fortjente at få afvide hvad jeg gik rundt og lavede, om det var på den ene eller anden side af loven. min mor spurgte om hvordan det var at være skæv og var lidt nysgerrig. fortalte også at det ikke var meget mere skadeligt end alkohol, (som jeg faktisk aldrig har prøvet, og heller aldrig kommer til) :D

noget tid efter blev jeg så "busted" i at have røget da jeg kom hjem efter skole. min mor sagde at hun ikke ville have at jeg røg i hverdagene og det lod jeg så vær med indtil for ca et år siden, hvor jeg stort set har røget hver dag siden. :/ eller de sidste 5 dage har jeg ikke røget.

men jeg har snakket meget med mine forældre om alt fra dyrkning (som jeg går meget op i) til hvordan man ruller en joint. om hvordan man laver hash osv osv.
jeg synes helt klart at det er en god i de at fortælle sine forældre om cannabis på alle måder, men det er også kun fordi det ikke har skabt problemer i min familie. så jeg synes du skal vurdere om det vil fører noget godt med sig, eller om det bare bliver noget værre noget.

FredeD :D """

Medlem

Hmm min både min mor og far. Ville ikke synes om det og vil have det stoppet med det samme, men vil rigtig gerne have dem overbevidst om at det slet ikke er så slemt og det er en stor misforståelse at Cannabis er blevet ulovligt.. ;D Men der er også en forskel på os jeg var 13 der jeg blev opdaget og er kun 14 nu.. ;D

Senest rettet af HeltIHampen 05 jan 2010 19:54, rettet i alt 1 gang.

Medlem

og tak for hjælpen FredeD.. ;D

Site Webmaster
Brugeravatar

mknnet skrev:
og er kun 14 nu.. ;D

Så er cannabis og samtlige andre rusmidler en dårlig idé. Under alle omstændigheder, får du intet ud af, at prøve at overbevise dine forældre om at det skulle være helt okay for dig at ryge cannabis. Derimod tror jeg det ville hæmme dine chancer for at de nogensinde accepterer dit forbrug. Lad være med at ryge nu, vent et par år og vent så yderligere et par år før du går til dine forældre med det.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Og det er sgu ikke for at være et dumt svin at rbp skriver det, mknnet. Det er rent faktisk ikke specielt sundt for mindreårige at gå i gang med stoffer. Vent til du er helt færdigudviklet, det er det aller bedste råd vi overhovedet kan give dig!
Se evt. en af de nyeste cannabis-dokumentarer. Den er fra BBC og kan ses på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Vr04g0xc ... 85&index=0
Den forklarer bl.a. hvorfor det ikke er en skide god idé at begynde at bruge cannabis som mindreårig.

Hvis du endelig vil ta' en snak med dine forældre om det, så synes jeg I skal se den dokumentar sammen, da den fortæller om alle de positive ting ved cannabis, men også de negative ting. Og især de negative ting synes jeg helt folk glemmer når de normalt snakker for cannabis.

Medlem

Okay, jeg mener heller ikke det er okay, men at det slet er lige så skadeligt.. Jeg er også stoppet har ikke røget i lang tid..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
ja okay 14 år.. mange forældre kunne måske godt have et problem med at bare drak eller røg smøger. ville ikke begynde at snakke med mine forældre om det som 14 årig. synes også du skal vente et par år:)

Medlem
Brugeravatar

Ja, vent et par år, fx til du er 20, og snak så med dem om det mens du er i en succesfuld periode (en dejlig uddannelse/flot præstation i gymnasiet + kæreste evt.). Det burde øge oddsne for at de forstår en smule af det. :)

Medlem

Okay tak.. ;D

Medlem

Geografisk sted: Århus
Da jeg var 16 valgte jeg sløre at jeg havde adgang til cannabis, og brugte det også dog moderat. Hvilket var en stor fed løgn, da jeg røg hver dag på dette tidspunkt. Det er meget individuelt hvordan forældre kan se på det. Men dog vil jeg lige sige PAS NU PÅ med at sige noget, i hvert fald alt for meget. Hvis ens forældre har en holdning til at det er fy-fy, ja så kan det blive svært bare lige at overbevise dem.

Til gengæld kan jeg se at hvis vi går 2 - 3 år frem i dit liv og du stadig ryger, og har en uddannelse går i skole fx. Så er det ligesom nemmere at få dem overbevist. Ellers fortæl dem, at du ryger en sjælden gang og det ikke ødelægger tingende for dig.

Det er mega individuelt ... Og jeg kan umuligt give dig et råd om hvad du skal gøre. Da jeg hverken kender dig, eller dine forældre. Og jeg kan jo ikke sige hvor tæt du er på dem, og hvor mange hemmeligheder du deler med dem, det er igen; forskelligt :) Men held og lykke her fra ven.!

Medlem

Jo tak Kristian, men jeg har en aftale med mig selv, at jeg kun ryger når der er 4 dage til jeg skal i skole igen.. ;D

Medlem

bump..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
mknnet: Fail. Lav et nyt emne. Lær at bruge et forum.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Has Oak skrev:

Hvorfor skal han lave et nyt emne ? Det ville da være dumt. Jeg syntes da det er smartere at bumpe et emne end at lave et til af de samme. Dog så tror jeg ikke rigtigt man kan råde dig til hvad du skal sige til dine forældre. Personligt vil jeg helst være ærlig overfor mine forældre. Men det er heller ikke så svært når man ved de ikke bliver sure over noget som Cannabis. Jeg vil ikke fortælle dem at jeg har prøvet svampe når den tid kommer da jeg ikke tror de vil acceptere det, måske min far men jeg tror sku de vil leve bedst i uvidenhed.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jack von Hashluder skrev:
Has Oak skrev:

Hvorfor skal han lave et nyt emne ? Det ville da være dumt.

Nej, det ville det ikke. Han var gået ind i sin originale post og havde rettet teksten til et nyt spørgsmål. Nu er det rettet tilbage igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Arh ok :D Så forstår jeg bedre.

PLUR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]