Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Grow skunk
Indlæg: 07 jan 2010 13:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jan 2010 12:47
Indlæg: 19
hey folkens...

ja ja, har læst de sidste par dage alt hvad jeg kan om dyrkning af skunk og fundet det bedste og ikke dyreste matrialer til det...... ved godt kvalt bliver der efter, men man skal jo starte et sted...

Jeg har lagt mine frø i fugtigt vat under en under kop, og gjordt skabet klart malet hvidt og men sølvpapir købt lys og jord er klar.....
Så kommer der lige et spørsmål, der er mange delte meninger men hvor meget lys skal jeg give mine planter i starten? og hvormange timer skal jeg give dem når de skal blomstre? det er Special Queen #1
har også skunk #1 de er bare ikke blevet sat til og spire, for tror ikke der er nok plads i et skab så.....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 14:03 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Når dine planter skal sættes i blomst giver du dem 12/12 timers lys og mørke. Indtil da kan de bruge 16/8, 18/6 eller endda 20/4. De fleste bruger 18/6 lys, men uanset hvad skal det nok give gode resultater.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 14:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
1: Sølvpapir kan du ikke bruge til en skid
2: Special Queen #1 er måske lige for meget for en noob - du skal nok overveje at starte med en F1'er....
3: Normalt vegetativ lys er på 18/6 ved lowryders og få andre er det 20/4
4: Normalt blomstrings lys er på 12/12 pånær med lowryders der den 20/4
5: Du skulle nok have overvejet at så din skunk#1 istedet for - det er noob plante nummer 1, den lærer dig en del, det gør de "voksne" planter ikke, de forvirrer dig bare og tager røven på dig....
6: Special Queen er en ukendt hybrid, det er indica/sativa, den kan blive 3 meter høj og alt det her står på seedbankens hjemmeside - den kan jeg ikke linke til men du kan google det. Idet den bliver 3 meter høj ca, så er det et ret godt tegn på at den er sativa domineret og den kan explodere sin vækst med det 3 dobbelte i sin blomstring, desværre - hold dig til skunk 1 - selvom du topper en sativa, så skal du næsten slå svinet ihjel før du får den til at stoppe med at fylde dit skab med grene og blade...... Men valget er dit.... Den blomstre forresten på 7 uger - det tegner på stærke indica gener

Vil du ikke fortælle lidt om dit setup? Det ret meget lettere at give godt råd når man ved hvad man giver gode råd til :)

PLUR


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 14:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jan 2010 12:47
Indlæg: 19
1: Sølvpapir kan du ikke bruge til en skid
-Alstå jeg ved det ikke, har ikke prøvet det..... men har læst mange steder det er godt for lyset ligesom det er et must med hvid maling...men det skader vel ikke ;)

2: Special Queen #1 er måske lige for meget for en noob - du skal nok overveje at starte med en F1'er....
- Det havde jeg ikke lige tænk på, men mon ikke det går...

3: Normalt vegetativ lys er på 18/6 ved lowryders og få andre er det 20/4
- Det er kanon, har fået svar på det nu :)!

4: Normalt blomstrings lys er på 12/12 pånær med lowryders der den 20/4
-jeps.

5: Du skulle nok have overvejet at så din skunk#1 istedet for - det er noob plante nummer 1, den lærer dig en del, det gør de "voksne" planter ikke, de forvirrer dig bare og tager røven på dig....
-hvad mener du præcist med det ? :)

6: Special Queen er en ukendt hybrid, det er indica/sativa, den kan blive 3 meter høj og alt det her står på seedbankens hjemmeside - den kan jeg ikke linke til men du kan google det. Idet den bliver 3 meter høj ca, så er det et ret godt tegn på at den er sativa domineret og den kan explodere sin vækst med det 3 dobbelte i sin blomstring, desværre - hold dig til skunk 1 - selvom du topper en sativa, så skal du næsten slå svinet ihjel før du får den til at stoppe med at fylde dit skab med grene og blade...... Men valget er dit.... Den blomstre forresten på 7 uger - det tegner på stærke indica gener
- okay men kan man så ikke bare slå den ihjel når den har blomstret ?


Vil du ikke fortælle lidt om dit setup? Det ret meget lettere at give godt råd når man ved hvad man giver gode råd til
- Jeg har et ganske alm skab, du ved sådan et højt et uden hylder hvor der hænger en lampe i toppen som kan sænkes og hæves, da det skal kunne skjules idet jeg bor på mit arbejde..... det er malet hvidt og med sølvpapir i toppen og de øverste kanter hvor der står en stor flet kurv i bunden med løst jord.... ville det så ikke være helt dumt af mig og så de 3 frø i et skab, nu når du siger de bliver så store ?!

og lige et spørsmål mere, høster man hele planten normalt eller kun skudene og bladene ??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 14:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
1: Sølvpapir reflekterer mere varme end lys - hvid maling alene er bedre - optimalt er mylar...
2: Tror ikke det går, og det er jeg ret sikker på, hvis det går, bliver yieldet og kvaliteten derefter, det er ikke en begynder plante.
3: At F1 hybrider er mere stabile end f.eks F2 - F3 osv osv osv - special queen #1 er ikke en F1'er - det er en ukendt hybrid aka, en for en dyrker med et seriøst setup og skills - ka huske jeg såede whiterussians i mit første indendørs grow - nu det så en indica - men den var stadigvæk ekstrem vanskelig at dyrke og min skunk#1 som var i samme skab, blev langt mere potent, selvom white russian burde have stukket den med flere længder...
Det jeg mener er at planter ikke bare gror, når de går i blomst har SATIVA domineret planter det med at eksplodere i vækst, sådan at det næsten er ukontrollerbart i et lille skab.
4: Det jeg mener med at du nakker den - er at enten skal du binde den så meget ned at den alligevel skygger for 50% af sine buds i et lille skab uden ordentligt lys eller også skal du til at klippe bæreblade af og det er dem som giver mest POWER fordi de har den største flade til at suge lys fra - du skader din plante mere på den måde end du gavner, derfor er skunk#1 god, den går ikke amok, den er stille og rolig, derfor det er en begynderplante...

Nu har jeg lige et spørgsmål, fordi jeg føler lidt du spilder min tid og osse andres fordi du startede med at skrive "ja ja, har læst de sidste par dage alt hvad jeg kan om dyrkning af skunk og fundet det bedste og ikke dyreste matrialer til det...... ved godt kvalt bliver der efter, men man skal jo starte et sted..." og nu spørger du om man høster hele planten........ tjaeh.... det vist ikke så meget du har læst og jeg giver kun hjælp til selvhjælp, så du har fucket mig ved at sidde og lyve men nu skal jeg hjælpe dig sådan at mit humør ikke skal steges fordi du er doven.

Prøv at google "cannabis guide".............. get the point........ læs den.... så havde du ikke stille et eneste af de spørgsmål som du er kommet med.

PLUR

Ps: en anden gang, så husk google er din ven inden du bruger andres tid på nonsens.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 16:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jan 2010 12:47
Indlæg: 19
hmm jeg har ikke skrevet et enste sted at jeg viste alt om det ?????
har skrevet: ja ja, har læst de sidste par dage alt hvad jeg kan om dyrkning af skunk
- og der står jo ikke nogle steder jeg ved alt, nærmest modsat har lige skrevet jeg har læst på nettet, og i og med jeg har det, ved jeg nok ikke det store om det !

og kan sagtens forstå dit budskab med at den bliver for voldsom, men nu har jeg ligesom sat dem til og spire og ville da prøve, der er ingen grund til og smide dem væk... jeg har jo også skunk 1..... men spilder ikke din tid, har jeg bedt dig om at svare da ?
- Sjovt hvorfor man kan blive så sur over et spørsmål, hvis nu det var du ikke gad spille din tid på at besvare spørsmål skulle du nok lade være....
og grunden til jeg spurte om man høstede hele planten var sådan set fordi nogle sider står der det kun er værd og plukke top skudene, hvor der på andre står man kan ryge hele planten, og at nogle steder står der de kan leve i evigheder næsten..... og de kan nok ikke leve altid hvis du høster hele planten vel ?!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 16:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Flyttet til dyrkning

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 18:14 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Nu kender jeg ikke Special Queen #1, men er det en vanskelig sativadominant som COA siger, så sæt den i 12/12 fra start eller giv den meget kort veggetationstid. :) Så burde den være til at styrer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 18:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 aug 2009 16:07
Indlæg: 1292
Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Jeanne... du skal ikk tage dig af Child of Aum, han er altid sådan... da jeg startede mit første indlæg var han også med det samme igang med at svine og belære og alt muligt andet.. my advise:

Ignore ham :peace:

_________________
Friheden til bare at dyrke sin hamp i fred! - Retten til at være sin egen lykkes smed, og lave sin egen medicin! JA TAK!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 18:58 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Det vil imo. være et dårligt råd, COA har rigtig mange gode pointer, og i sig selv er det da dumt ikke at benytte sig af 10 års erfaring, når den bliver stillet til rådighed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 19:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
maximum G : Tror nok at MOD'sene som styrer hvad jeg kan poste og ikke poste nok skal bestemme sig for hvornår jeg sviner - jeg kan ikke gøre for at de fleste noobs tror de kan alt, dig inklusiv og ikke kan tåle at blive rettet på af en person som ikke skriver det pakket ind i vat som mange mennesker den dag i dag har vænnet sig til... Lifes a bitch - get a fuckin helmet.

Bismann: Problemet med Special Queen#1 fra Royal Queen, er at de ikke engang selv aner hvad den er domineret af, andet at den blomstre på ca 7 uger og kan blive 3 meter høj.... det noget af en underlig indica eller en mystisk sativa - i dunno - men en begynder plante er det ikke. Dog har du ret i hvad du siger, men stadigvæk, hun kan blive slemt skræmt af sit første grow med sådan en plante.

Jeanne: Jeg gider ikke til at diskutere meningen af dine ord, du sagde du havde læst alt du kunne, jeg googlede 1 gang og fandt svar på både disse spørgsmål og alle andre du måtte have - irritationsmomentet ligger i at du ikke er den eneste som spørger ind til ting som kan googles på under 5 sekunder - så jo det er spild af min tid at du skriver du har læst alt hvad du ku - fordi det har du jo ikke, sådan er det. Hvis du havde læst alt du ku og så stillde spørgsmål ind til det - så kunne jeg jo også se at du havde lidt teoretisk viden, hvilket lyser ud af dine spørgsmål, dem til sidst, at du ikke har, det er der ikke noget flovt, men det da plat at give udtryk for det modsatte :) Intet ondt i det overhovedet, fordi hvis der havde været det, kunne jeg ikke poste - fordi så bliver den stoppet af en MOD inden - så det jeg har skrevet, er ok.
Det du skriver "- og der står jo ikke nogle steder jeg ved alt, nærmest modsat har lige skrevet jeg har læst på nettet, og i og med jeg har det, ved jeg nok ikke det store om det !" - det muligt at finde ALT teoretisk viden på nettet til dyrkning af hamp, der ikke grund til at spørge nogen og det ved jeg, fordi jeg har læst mig frem til alt jeg ved og så har jeg mine snart 10 år praksis at dømme ud fra, det gør ikke mig til nogen form for hardcore grower, men jeg ved godt hvad jeg laver. Så igen, hvis du havde googlet lidt, så havde du undgået det her og hvis du kigger lidt rundt på dette site, så ser du flere gange udtrykket UTFSE... USE THE FUCKING SEARCH ENGINE......... og det er det som folk skriver når de er træt af noobs - det kunne jeg også godt have skrevet - men vil hellere forklare dig det, da jeg synes at UTFSE er sådan lidt svinsk...
Og så lige et lille advarsel, lad være med at lytte på maximumG - kig i et andet topic hvor han tror man kan bukke plader ved at slå på dem... jepperdi:D

PLUR osse til dig G


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 20:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 sep 2009 11:39
Indlæg: 159
Selvom jeg er ny må jeg da indrømme at jeg også personligt hader arogante fjolser der ikke forstår når man prøver at hjælpe og vejlede dem bedst muligt.

om man så er hård i tonen eller ej spiller vel ingen rolle, så længe man ikke direkte sviner personen til hvor ligger problemet så ? altså siden hvornår er livet blevet en dans på rosenblade ? undskyld jeg spørger.


Jeg ved ihvertfald at det værste man kan gøre er at ignorere folk bare fordi de anvender en lidt anden tone end man er vand til.

Spørg altid ydmygt om hjælp, være præsis og klar i din formulering, og altid sig tak på forhånd. så er du i 9/10 tilfælde sikret god hjælp og vejledning

udover det, tænk på folk sidder på den anden side og bruger tid på at læse hvad du skriver, og det uden at få så meget som 1 krone igen, det fortjener efter min mening MINIMUM et tak.


Undskyld offtopic, jeg prøver hverken at belære dig, eller nogen anden for den sags skyld, men jeg gider personligt ikke selv hjælpe nogen med mindre jeg tydeligt kan se de FAKTISK selv har lavet en indsats. kan fortælle jeg læste guides og tømte forumer for "viden" i godt 3 måneder før jeg begyndte at stille mine egne spørgsmål.


ontopic, så vil jeg tilslutte mig CoA, hvis det er dit første grow, og du gerne vil have noget godt røg ud af det, så anvend en begynder venlig plante som er klar i udmeldingen når du gør noget forkert. Har personligt været så heldig og fik 200 frø fra en buddy som jeg kunne øve mig på, bare for at tjekke om forholdende osv er de rette og om der er ting jeg skal være obs på.


og efter mit første grow kan jeg da kun give dig et tip, ALDRIG tag hatten med "det går nok" attituden på, du bliver takket med hermafroditter som du får lov til at slagte. ud af 6 planter havde jeg 1 dame, resten var hermaer. og det er SELVOM jeg anvender cooltube osv, men valgte at sige "det går nok" da temperaturen i mit daværende setup hoppede over de "magiske" 28 grader fra gang til anden.



Hvad jeg kan høre lyder det som om du starter fra bunden, så nu du er igang kan du lige så godt sørge for at ventilationen ikke fejler noget. god ventilation som vifter lidt i planterne åbner døren for kraftige planter med styrke nok til at bære og ernære store buds.

og når alt kommer til alt, så er det at gro cannabis som så meget andet, så mere tid/energi/penge du propper i det, og så mere du læser og lærer om det, så bedre vil resultatet kunne blive. hvis du bruger billigt/forkert lys, sparer på ventilationen og ellers prøver at tage "genveje" så får du også derefter.


Det var bare lige mine 5 cents :)
håber du kan bruge det til noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 22:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jan 2010 12:47
Indlæg: 19
tak for svarende...
har ikke klaget over hans måde og skrive tingene på !
Havde bare nogle spørsmål jeg skulle have svar på, og det fik jeg så....... og har kigget på google men fandt flere forskellige svar og ville gerne have et rigtig, og man lære af sine fejl, man skal starte et sted....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 22:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 sep 2009 11:39
Indlæg: 159
Hvis du gerne vil lære ud af dine fejl istedent for faktisk at læse godt og grundigt de guides der findes igennem så vil jeg dog starte ud med nogle billige strains. så vidt jeg husker er er royal queen ikke billige (300 kr. for 10 frø hvis ikke mere?)

mit råd, når du nu er så villig til at betale for egenviden, køb en pose med udefrø, du kan få f.eks. 50 frø for 80 kr. hos nogle frøbanker, så kan du prøve dig frem og lave dine egne erfaringer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 23:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
I mit tilfælde startede det hele med at mig og min bror satte et frø i en potteplante....
Derefter var jeg ret skudt i at dyrke skidtet - min første mark kom fra noget ret godt udeskunk vi havde købt hvor noget af det var bankefyldt med frø.
Kørte på de frø i et par år og krydsede så skunk#1 ind i dem da jeg startede med at gro indenfor - sensi's skunk#1 helt præcis.
Pointen er at der er en grund til jeg ikke har noget imod at give 500 kroner for 5 frø....... Fordi jeg ved de 5 frø bliver til det vildeste shit - men det havde de nok ikke gjort første gang, tvivler jeg ret kraftigt på, fordi synes kun jeg bliver opmærksom på flere og flere detaljer ved dyrkning, glæder mig virkelig til om en 20 år, så kan jeg kalde mig hardcore uden at føle det pral :)

PLUR


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2010 00:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 sep 2009 11:39
Indlæg: 159
CoA, det jo det jeg siger, det er naivt at tro at bare fordi man køber gode frø man også kan få noget godt med mindre man har en del erfaring og viden som kan styre disse sorter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2010 11:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jan 2010 12:47
Indlæg: 19
hmm har ikke sagt jeg forventer det bliver perfekt første gang.....!
- og nej de er ikke dyre, har kun giver 80 kr for 3 frø...... så det jo ikke fordi jeg er fattig hvis det skulle kikse...!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2010 12:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Hovsa kom lige til at se at du har en potte kun.... hvor du vil ha 3 planter i..... eller også har jeg misforstået det :D

Det kan godt lade sig gøre, har set 6 planter leve i en indkøbskurv, men det yield de gav var sgu ikke optimalt, fordi de stjæler rodpladsen fra hinanden sådan at den mest dominante plante tager det meste næring, i tilfælde af at der er en han imellem, så vil det sikkert være ham der vinder, da hanner efter min erfaring, altid vokser lidt hurtigere end hunnerne - det kan også være rent tilfældigt at mine hanner har gjort det, men det underligt de altid gør det.

PLUR


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2010 16:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jan 2010 12:47
Indlæg: 19
ja nemlig havde også tænk på om det var en dum ide med et stor potte, tænkte bare så var der mere plas, har brugt en stor flet kurv så tænkte jeg de bedre kunne ånde, men kan sagtens se din pointe med at den stærkeste ovelever.... men har kun hun planter, eller det fik jeg afhvide det var, så rejner da med det er det....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2010 17:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
så det feminizied frø - jeg vil stadigvæk råde dig til at købe nogle 5 liters potter - evt 10 liters - de meget lowcost og de virker altså fremragende :)

PLUR

Held og lykke


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team