Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Hvad skal vi gøre med Swedenborgs Fly?
Ignorer ham - aftal mellem alle brugere at ingen læser hans indlæg 6%  6%  [ 2 ]
Ignorer ham - slet det han skriver lige så snart han har skrevet det (slet evt. kun dem hvor han uprovokeret sviner folk til) 12%  12%  [ 4 ]
Ban ham - han bidrager med intet positivt 18%  18%  [ 6 ]
Find en masse dirt om ham og læg det ud på nettet 24%  24%  [ 8 ]
Jeg synes at han er superfed, og hans bitre indlæg der forsøger at give andre mennesker mindreværd og psykisk smerte er totalt sympatiske 39%  39%  [ 13 ]
Afgivne stemmer : 33
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Hér er en advarsel til de brugere der ikke kender til ham, og som derfor risikerer at blive angrebet og tilsvinet af ham:

Han kører efter præcis samme skabelon: han starter med at kritisere en bruger under dække af noget "sagligt", men på en måde der er SÅ ubehagelig og perfid, at man ikke kan lade være med at lade sig provokere til at svare tilbage. Når man så gør det, så siger han det mest outlandish shit om ens far, mor, liv osv. og lader al sin indre grimhed væte ud på nettet. Dette kan så evt. fortsætte frem og tilbage et indlæg eller to, eller også, så skriver brugeren noget i stil med "hvorfor er du egentlig så sur?" eller "hvad vil du egentlig frem til med din kritik", og så kommer Swedenborgs Fly med en slags kvart undskyldning, hvor han pointererer at man jo for det første selv var ude om det, da man valgte at skrive et indlæg om en bog på nettet, og at den måde man kommunikerer på nettet på på ingen måde har noget at gøre med virkelighenden, og at man derfor har lov til at grave så dybt i folks barndomstraumer, fobier og komplekser som man vil, sålænge det bare foregår på et net-forum.

Denne slags indlæg er stortset det eneste jeg har set fra ham (han har ihvertfald gjort det mindst 3 gange, og jeg husker intet andet fra ham).

Jeg kan ikke helt bestemme mig for, om jeg synes at han bør ties til døde, om han bør bannes permanent fra boardet (da han intet konstruktivt bidrager med, og bare skaber dårlig stemning) eller om man bør få fat i nogle hackere der kan finde alle hans personlige oplysninger og så skrive en lang lang post på Psychedelia hvor man udstiller hvordan hans far forsømte ham da han var barn, hvordan hans mor aldrig sagde "jeg elsker dig", hvor mange komplekser han havde i gymnasie-tiden osv. osv..

Hvad mener I?

Senest rettet af Zarathustra 02 jan 2010 15:32, rettet i alt 2 gange.

Medlem

Hahahahhahaha.

:gud: 8) :rocking: :cheers:

Fedt topic, og det er ikke ironisk ment, bare lige for at slå det fast!

Jeg stemte: "Find en masse dirt om ham og læg det ud på nettet", da jeg tror han vil have svært ved at håndtere det, den lille skat :kysse-smiley:

Jeg bryder mig heller ikke om hans tone, men har dog ikke samme "had" til ham som dig, ikke at jeg bebrejder dig det, men synes egentlig også han er lidt underholdende!
Synes ikke han skal bannes, han skal bare censoreres når han går for vidt 8)

Fred ud!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg mener at i skal give mig lov til at angribe ham alle steder han skriver - kan i ikke give mig en rød knap der blinker når han poster.... jeg vil elske at have en alt mit dårlige karma bare ku vælte udover - så jeg nemlig af med det :)

Stemte forresten at jeg synes han er fed, men det fordi jeg gerne vil ha lov til at svine ham til:) Andet er det ikke i det....

Men ellers er det vel bare at gøre det samme ved ham som der blev gjort ved mig, alle hans indlæg skal godkendes af en MOD inden - altså hvad er problemet?

Så han ligesom tvunget til at skrive pænt - fordi hvis han ikke gør, så bliver det jo aldrig postet.

Men jeg nu mest med på den med den røde knap :D

PLUR

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Hvaa, er det ikke bare op til en moderator at finde ud af Zara? Siden hvornår er der kommet demokrati på psy?

Mange har noget imod mange herinde, men derfor kan vi da ikke sende enhver "træls" bruger til afstemning. Der er et regelsæt, og hvis du synes at han har forbrudt sig på det, så kan en mod sikkert hjælpe dig med den rette hævn(?).

Nu skriver du jo nogen gange nogle indlæg der lyder dybt alvorlige, for derefter at hævde at de skam i stedet er dybt ironiske. Jeg kan ikke altid afkode det, men det er forhåbentlig en joke, det der med at hacke manden og grave "dirt" op og lægge det ud på nettet. For så ender hele verden jo med at blive blind osv. osv. bla bla bla...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

eelmand: Jeg troede ellers der blev stemt om hvad der skulle ske med forskellige mennesker i et skjult fora, men det måske bare mig... Selvfølgelig er der demokrati på den her side, men det sgu da ikke blandt "standard" brugerne, der er jo ligesom nogen som startede det her, de styrer det nok også et eller andet sted i større eller mindre grad.........

PLUR

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Slettet :)

Senest rettet af Schhhvamp 02 jan 2010 16:20, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Det er et nemt job for moderatorerne at banne/advare folk der giver farlige harmreduction-mæssige råd om stof-brug eller forsøger at sælge stoffer via forummet. Der er en klar ingen-tolerance-linje, og det er meget nemt at vurdere sagerne.
Sagerne omkring "personlige angreb" er dog MEGET mere besværlige og tvetydige, da både "offer" og "overfaldsmand" typisk er brugere fra boardet.
Der har f.ex. været en sag om en bruger der angiveligt truede en anden bruger med fysisk vold, hvor der var stor splittelse i moderator-kredsen om hvordan sagen burde håndteres. Der er MEGET politik i sagerne om "personlige angreb" og meget spredte holdninger. For dem der kender personen der blev tæsket/truet/hånet/ydmyget vil gerne have udelukket det aggressive element, mens den anden "lejr" f.ex. synes at der er tale om offer-mentalitet og/eller at man bør ordne sådan nogle ting internt.

Derudover virker det som om, at moderatorerne helst vil banne en bestemt profil af brugere: De primitive, uansvarlige trance-Brianer, der ikke er specielt intelligente, og som ikke har været på boardet i så lang tid.
Mens velformulerede typer der IKKE giver et negativt billede af stofbrugeren til medierne (måske udover at de er nogle socialt handicappede bitre typer), og som IKKE snakker højt om at de tager stoffer eller gør det på en uansvarlig måde skal gå længere over stregen for at få et ban.
For at gøre det helt klart: Det er ikke så interessant for Ekstra Bladet at sælge en forside med teksten: "Internet-bruger inducererer depression hos anden internet-bruger, da han gentagne gange roder op i hans barndoms-minder om svigt og misbrug" som det er for Ekstra Bladet at skrive "Børn lærer at lave stoffer på nettet".

"Problemet" er, at Swedenborgs Fly garanteret vil gemme sig bag et subtilt forsvar i stil med: "Jamen debatten bliver jo lidt ophedet, og folk ved godt, at jeg jo ikke RIGTIG henviser til deres psykiske problemer omkring deres forældre" hvis han konfronteres med det.
eelmand skrev:
Nu skriver du jo nogen gange nogle indlæg der lyder dybt alvorlige, for derefter at hævde at de skam i stedet er dybt ironiske. Jeg kan ikke altid afkode det, men det er forhåbentlig en joke, det der med at hacke manden og grave "dirt" op og lægge det ud på nettet. For så ender hele verden jo med at blive blind osv. osv. bla bla bla...

@Eelmand: Og hér er forresten en VIGTIG forskel på den måde jeg skriver på og den måde han skriver på - hvis jeg skriver noget grovt, så er det noget utroligt generelt, og jeg får det til at lyde som om det IKKE er konkrete hændelser jeg kender til. Da Swedenborgs Fly svinede mig til med mit forhold til min far skrev han bagefter: "Man kan jo læse sig til hér på boardet, at du ikke har det bedste forhold til din far". Han bruger altså bevidst personlige oplysninger som er lagt ud på forummet i den tro at de mennesker der læser dem er en form for loyalt fællesskab med et nogenlunde fælles værdisæt om, at man ikke er et stikker-svin der misbruger oplysninger sagt "i fortrolighed".
Hvis Psychedelia mister denne tillid til at man kan skrive om sine svagheder eller lægge lamme videoer af sig selv ud på nettet, så vil siden have mistet noget af det sidste gode der er tilbage i den.
Så vil den være gået fra at være et fællesskab og en ægte subkultur til en forsigtig, pæn, bonert og fremfor alt overfladisk pseudo-videnskabelig side som har mistet sit særpræg og derfor bare er blevet til et dårligere alternativ til erowid eller wikipedia.

Swedenborgs Fly lægger oftest ud med noget der ligner en kritik af et sagligt emne, men den underliggende struktur er bare (som jeg ser det) altid, at han vil ydmyge, provokere og latterliggøre et andet menneske. Det virker specielt som om han nyder at mærke, at hans offer bliver vredt eller såret.
Det er måske ikke bevidst at han gør det, men jeg synes efterhånden at der er nogle klare eksempler på det.
eelmand skrev:
Hvaa, er det ikke bare op til en moderator at finde ud af Zara? Siden hvornår er der kommet demokrati på psy?
Da jeg læste hvordan han han svinede emingos' og Langs downer-misbrug til på en totalt nedværdigende måde, der på INGEN måde hjælper dem til at komme videre ud af misbruget, og da jeg bagefter læste ham skrive noget i et svar med "alkoholiker-far der voldtager din mor" (jeg gætter på, at en del brugere herinde har haft alkoholiske fædre og ville føle sig ramt på en meget ukonstruktiv måde), så syntes jeg at det burde tages op til debat.

Ved at lave denne afstemning kan vi måske få et billede af hvad forummet egentlig mener om brugeren Swedenborgs Fly - hvis det viser sig, at størstedelen af brugerne synes at han er en negativ indflydelse der ødelægger noget godt for mange, så kunne det jo bruges som vejledning af moderatorerne i deres overvejelser omkring et ban, en advarsel elller noget helt tredje.
I stedet for at det ender i en diskussion om hvem der kender hvem og hvis venner der er de mest pålidelige og hvis motiver til at gøre hvad er.

Eller også kunne det vise ham, at han ikke er velkommen og at folk ikke bryder sig om hans opførsel. Hvis man var rigtig heldig kunne det jo føre til at han enten selv forlod forummet eller (!!!) ændrede opførsel.

Senest rettet af Zarathustra 02 jan 2010 15:47, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!

Jeg har slettet afstemningsmuligheden med den fysiske smerte - det var mest ment som en mulighed for at vise HVOR meget hans lort rent faktisk påvirker og provokerer folk, men jeg indrømmer blankt at det var forkert og sendte nogle grimme signaler.

Så.... stem forfra - nu uden mulighed for vold :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: tresnulnul
Børnehavegruppen ftw :D

Insane psychedelia user!

Jeg vidste faktisk ikke helt hvordan den dér børnehave/overvågnings-gruppe fungerer, men jeg synes at det lyder som en super idé.

Jeg tvivler faktisk på, at han nogensinde vil gide prøve at poste hér igen, hvis han ved at det skal slippe igennem et bitterheds-filter :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes egentlig det er dårlig stil at lave en tråd som den her, om en konkret bruger. Hvis du er så alvorligt bekymret om hvilken skade han kan gøre på boardet, så burde du kontakte moderatorer eller ham selv.
Hvis du vil sige noget mere generelt om, hvordan der modereres og processen der fører til et ban, så er det fedt og spændende men ellers ...

Jeg krummede også tæer da jeg læste kommentaren om "når din far er færdig med at voldtage..." - det var virkelig lavt, og jeg forstår ikke sådan noget ikke bliver slettet af en moderator. Men jeg synes lidt det her lugter af din personlige vandetta...
Du nyder meget stor respekt på boardet, Swedenborg har skrevet nogle få indlæg...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Cordillera de los Andes
jep, smid ham i den gruppe hvor hans indlæg først skal godkendes for at blive vist.

jeg finder heller ikke hr Swedenborgs Fly's indlæg særlig interessante. nærmest lige gyldige. han har aldrig angrebet mig, men det kræver jo osse at man poster. og det gør jeg sjældent.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universet
Han er tyk :b

Insane psychedelia user!

Homo Superior skrev:
Jeg synes egentlig det er dårlig stil at lave en tråd som den her, om en konkret bruger. Hvis du er så alvorligt bekymret om hvilken skade han kan gøre på boardet, så burde du kontakte moderatorer eller ham selv.
Hvis du vil sige noget mere generelt om, hvordan der modereres og processen der fører til et ban, så er det fedt og spændende men ellers ...

Jeg krummede også tæer da jeg læste kommentaren om "når din far er færdig med at voldtage..." - det var virkelig lavt, og jeg forstår ikke sådan noget ikke bliver slettet af en moderator. Men jeg synes lidt det her lugter af din personlige vandetta...
Du nyder meget stor respekt på boardet, Swedenborg har skrevet nogle få indlæg...

Jeg prøvede at skrive lidt med ham selv, da vores "sag" kørte, og besluttede mig for, at jeg aldrig mere vil have kontakt til ham.

Jeg HAR oprettet et lignende indlæg som dette i moderator-forummet, hvor der ikke rigtig sker noget endnu.
Da jeg synes at han oftest angriber "menige" brugere fremfor moderatorer, og da jeg vil have et bredt billede af om brugerne på Psychedelia mener at han er negativ og ubehagelig, eller rent faktisk gavner forummet, så synes jeg faktisk at denne tråd hér er en rigtig god idé.

Det hér er IKKE et personligt vendetta. Jeg er for længst kommet mig over det han skrev dengang.
MEN da jeg læste det han skrev hér for nylig (både kommentarerne om folks misbrug og det med alkoholiseret far), så kunne jeg huske hvordan det føltes at blive svinet af ham, og tænkte at han ikke skulle have lov til at gøre det længere. Ikke hvis det står til mig.
Da han skrev den dér uhæmmede sviner til mig, så søgte jeg også på hans tidligere indlæg for at se hvilken type han var, og fandt ud af, at han havde gjort næsten præcis det samme en anden gang med en anden bruger, der endte med at blive oprigtigt såret (hvor Swedenborgs Fly så kom med sådan en kvarthjertet undskyldning og trak lidt i land lidt for sent).
Jeg synes det er på tide at han får sig en ny hobby. Eller begynder at dyrke den på Arto eller fora for nynazister.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, det ændrer noget på det. En streng moderering af personlige angreb (hvilket vel kun ville være en håndhævelse af hvad reglerne i forvejen ligger op til) synes jeg er en god ting.
Men jeg synes det ville være meget bedre at moderatorer trådte i karakter, end at menige medlemmer igennem "kliker" forsøger at lægge låg på idioter. Det vil gi et meget bedre miljø, hvis en moderator helt upartisk kan skride ind og gøre opmærksom på, at sådan noget ikke tolereres på siden.

Medlem
Brugeravatar

Jeg stemte "Jeg synes at han er superfed, og hans bitre indlæg der forsøger at give andre mennesker mindreværd og psykisk smerte er totalt sympatiske". Da jeg synes, at det er dårlig stil at lave sådan en hate-tråd, og jeg synes du burde skrive til en moderator istedet. Men hvis man ser bort fra at Odysseen ikke er underlødig eller ligegyldig (eller hvad det nu var du skrev) litteratur, så har han godt nok skrevet nogle uheldige ting. Det er tydeligt at se.

Medlem

Zarathustra -> Thumps up når du laver et indlæg som dette. Vi kan altid diskuterer hvor uetisk og forkert det er at udstille personer på sådan en måde - men ingen regler gælder når man er sweedenborg-fly.

Jeg har godt set hans måde at skrive på herinde og jeg er ved at brække mig.. Hans provokationer er virkelig ubehagelige, umotiveret, forstyrrende, alt for personlige, nedværdigende eller bare klamme - De er langt over grænsen!
Jeg stemmer for han skal ud. Hvis dette ikke kan gøres, så må han vel stadigvæk (ligsom os andre) få en advarsel for denne opførsel.

Og tusind tak for dette indlæg så jeg fik mulighed for at lufte mit indebrændte had til ham. =)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan altså heller ikke lide ham, altså ved godt nogen synes jeg selv er en idiot til tider, andre sikkert det meste af tiden.....
Men swedensborg er fuldstændig blæst i hovedet...

Sådan er det....

Junior medlem

Fat høtyven, faklerne og fis ind på http://ekstrabladet.dk/nationen/.. Det er vist mere et sted for jer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

B2: Og det var sådan cirka nu at swedenborgsfly havde bedt dig droppe dine junkie kommentarer fordi noget så grimt som dig kan jo kun være kommet ud af en fuldstændig gennemkneppet narkoluder skede som er blevet gruppevoldtaget af hele afdeling seks..........

Men det skal der selvfølgelig også være plads til ikke.... eller det der... NOT

PLUR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]