Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 18:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: hjælp....
Hej..

Håber at jeg må stille sådanne et spørgsmål herinde...

Håber virkelig at i kan hjælpe mig, for jeg ved ikke hvem jeg ellers kan spørge :cry:

Jeg har et nærtstående familiemedlem, som har meget fremskreden kræft og er nu også ved at få koldbrand i det ene ben..
Hun magter ikke at være i live mere, for hun kan ikke klare smerterne, som er så voldsomme at hun får over 300 mg oxynorm og oxycontin om dagen.

Så nu er mit spørgsmål, hvor meget medicin skal der til for at hun kan få fred?
Hun får somsagt over 300mg oxynorm og oxycontin om dagen.

Mange hilsner og håb om svar

Det grædende familiemedlem :cry: :cry: :cry:

Svar med citat  
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg føler med dig, men synes ikke den slags information bør udveksles over et board som Psychedelia. Udpenslet information om hvad der vil være en næsten sikker dødbringende dosis for en person med høj tolerance kan misbruges.
Morfin anses desuden for at være et dårligt valg til selvmord / aktiv dødshjælp. Det terapeutiske vindue er ret stort, specielt for en person med så høj tolerance, og en dosis som virker akut dødbringende vil ofte først give kramper, agitation og andre ubehagelige effekter.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der ikke mange læger, der er villige til at hjælpe med den slags?

Svar med citat  
Kære jer der har svaret, mange tak.
Kan godt se at det ikke er noget man sådan lige skriver i sådanne et forum, men ved ikke hvor/hvem jeg ellers skal spørge.
Hun har spurgt både læger og sygeplejesker om hjælp til at forlade dette sted, men det må man ikke her i DK.

Hilsen Mig...

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Ved ikke om det er et dumt forslag, man kan man ikke ringe til klinikkerne i Belgien eller Holland og spørge til råds ? Så engang i tv at der var en dansker der tog til et Holland(mener jeg) hvor aktiv dødshjælp var lovligt han drak et glas med en væske og faldt stille hen. Måske var det os en mulighed?

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Hej gæst!

Bare lige for at følge op på zoedes post.

Jeg så et indslag i nyhederne om dette. En mand rejste til en klinik i Schweiz hvor de gav ham et glas indeholdende en dødelig dosis af et barbiturat.

Jeg kan godt forstå du ønsker at gøre det herhjemme, muligvis fordi det simplethen ikke er en mulighed at rejse til f.eks. Schweiz. Det kostede alligevel manden i indslaget over 80.000 kroner for en sådan behandling, simpelthen fordi de Schweiziske myndigheder har ekstremt store gebyrer på dette område.

Håber i finder den rette løsning, og alle implicerede kommer bedst muligt igennem denne uendeligt svære situation!

Svar med citat  
Tak fordi i gider at bruge Jeres tid på at svare allesammen..

Men nej det er desværre ikke en mulighed at tage til udlandet, både fordi hun er for syg, og fordi hun desværre ikke har pengene.
Men håber stadig at der er nogle der kan hjælpe mig med svar, om hvor meget medicin hun skal tage.
Tænker på at det skal være en blanding af Oxynorm, Oxycontin, Contalgin, Morfin, Sovemedicin og stesolid. Da det er sådanne medikamenter vi ligger inde med.

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Gæst du har min dybeste medfølelse, men jeg kan desværre ikke hjælpe dig videre - jeg har simpelt hen ikke den fornødne viden omkring dødelig dosering.
Har du prøvet og søge internettet på andre sprog end dansk - jeg kan ikke finde noget relevant ved hjælp af en simpel søgning på dansk.

Held og lykke herfra.

Svar med citat  
Medlem

Jeg håber og tror da også at du/i har tænkt det her RIGTIG godt igennem, med det mener jeg ikke dosis osv. men om det overhovedet er noget i bør overveje. Du kan selv komme i rigtig alvorlige vanskeligheder! Aktiv dødshjælp er drab: straffelovens § 237

Citat:
”straffelovens § 237: Den, der dræber en anden, straffes for manddrab med fængsel fra 5 år indtil på livstid”. Eller med andre ord: Den, der med vilje foretager en handling, som har til formål at fratage en anden livet, straffes efter reglerne om mord. Det nytter ikke at forklare handlingen med henvisning til, at den myrdede havde smerter, var syg osv (medlidenhedsdrab).

der findes mange paragraffer omkring det bl.a.

Citat:
Straffelovens § 240:
”Den, som medvirker til at nogen berøver sig selv livet, straffes med bøde eller hæfte. Hvis handlingen foretages af egennyttige bevæggrunde, er straffen fængsel indtil 3 år”.
I modsætning til § 239 er der her tale om, at den der ønsker at dø, selv udfører den afgørende handling, men får hjælp hertil. Også her kræves, at den dræbte skal være i stand til at forstå rækkevidden af anmodningen om hjælp til at begå selvmord. Der kan være tale om både fysisk og psykisk hjælp.

Kilde: http://www.forumadvokater.dk/Nyheder/Ar ... jaelp.aspx

Senest rettet af LSK 01 jan 2010 20:58, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Jeg er modstander af aktivt dødshjælp, men jeg føler stadig medfølelse for dig.

Held og lykke herfra.

Svar med citat  
Ja vi / jeg har tænkt det rigtig godt igennem. Og jeg tager gerne straffen for det. For jeg ELSKER hende overalt på denne jord.
Og kan godt forstå at hun ikke kan magte mere.
Men hun er stadig ved fuldstændig bevidsthed, så det er hende selv der tager pillerne, jeg har bare lovet at finde oplysningerne, samt at være ved hendes side når hun gør det....

Jeg kan desværre ikke finde oplysningerne på danske sider, og er ikke særlig godt til at oversætte fra engelsk. Så kan ikke finde oplysningerne på udenlanske hjemmesider.
Men hvis der er en kærlig sjæl der kan finde oplysningerne på en udenlandsk hjemmeside og så skrive dem til mig herinde, vil jeg være så taknemlig.

KH Mig...

Svar med citat  
Junior medlem

det er slet ikke noget jeg tør komme med forslag til af frygt for det jeg siger er forkert, men jeg forstår dig/jer udemærket og synes 100% valget er ens eget. var jeg sikker på hvad jeg skulle svare her havde jeg gjort det uden tøven.

for at hjælpe lidt på vej kan du hvis du søger på google "aktiv dødshjælp overdosis" se at de to metoder der dukker mest op er sovemedicin eller morfinoverdosis. jeg ville passe på med oxycontin da det er et depotmedicin samt at det hurtigt giver kvalme hvilket kan resultere i en ubehagelig forgiftning. hvis jeg lå der og havde de muligheder du nævnte var jeg nok hoppet på sovepillerne tror jeg.. umiddelbart tror jeg det er det man ville sove roligst ind på. det er hvad jeg tænker, det er bestemt ikke et råd jeg giver, jeg lufter bare min tanker!!!!

hvis jeg var dig havde jeg valgt at konfrontere lægen således: -"jeg tror hun har planer om at tage sit eget liv, og jeg vil UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER være med til at hun bryder loven ved at tage sit eget liv, så vi vil gerne vide hvilket af hendes medicin vi skal opbevare forsvarligt uden for hendes rækkevidde" eller i den stil... lægen MÅ ikke direkte være behjælpelig til aktiv dødshjælp, men de fleste vil gerne af humane årsager. hvis man stiller spørgsmålet omvendt er jeg sikker på lægen vil fortælle hvad i skal passe på med! så har lægen i hvert fald sin ryg fri hvis han svare på sådan et spørgsmål. ellers så kontakt en anden læge og stil samme spørgsmål.

når han så har fortalt hvad medicin det drejer sig om kan du spørge igen om hvor meget hun være i nærheden af før det er "farligt".

jeg ved at hvis min familie stod i den situation i står i, ville vores læge 100% indirekte hjælpe os på denne måde. self hvis det er et håbløst tilfælde, men det går jeg ud fra det er i jeres tilfælde

i skal i hvert fald have held og lykke med det jeg håber i finder en løsning på det jeg mener burde være en rettighed

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Det handler vel om at finde nogle medikamenter der har en synergisk virkning - helst en som går på åndedrættet og også helst noget bedøvende tror jeg, mener at have hørt det gør ret ondt når man er ved at blive kvalt........

Det som folk dør ved, ved heroin overdosis er jo netop at de stopper med at trække vejret fordi det bliver slukket inde i hovedet på dem.

Minder mig om en oplevelse jeg havde engang.

En af min ekskærestes venner som var junkie, havde ikke noget dope og ville fixe metadon i stedet - han fik ca 15-16 doner i sprøjten, fejl fixede fordi han var så skæv i forvejen at han i stedet bare tømte sprøjten i munden på sig selv og få timer efter døde han, han sov stille ind, hans kæreste sad og holdte om han indtil han var væk, hun vidste godt hvad det ville ende i når han junkede så meget på en gang......

PLUR

held og lykke

Svar med citat  
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Benzoer vil normalt forstærke effekten af opioder/opiater ret kraftigt (og modvirker kramper osv)...
Med det sagt så sørg for at dækker jer selv helt ind - bare det at du har skrevet denne tråd er faktisk kritisk hvis den bliver fundet og sat i forbindelse med dig bagefter.
Personligt er jeg meget ked af at aktiv dødshjælp ikke er lovligt her i landet, men samtidig også utrolig taknemmelig til de læger de vælger stadig at hjælpe til med det.
For tre år siden stod jeg selv i en lignende situation med min mor (som ville "overleve" som grøntsag hvis ikke hun fik hjælp) som selv var læge og som også var positiv over for aktiv dødshjælp og selv havde medvirket til det flere gange.
Valget var heldigvis let og lægerne var behjælpelige og hun fik lov at sove ind før lungebetændelsen (som hun lå i respirator for hvor hun havde fået to store blodpropper i hver hjernehalvdel) forsvandt så meget at hendes lunger selv kunne tage over og hun så villet have ligget tilbage som hjernedød med en krop der stadig levede et par år endnu.
Mit råd ville være at tage kontakt til enten hendes, din, eller en anden læge som du stoler på og snakke med ham/hende om det.
De vil forstå - bare spørg som der allerede er beskrevet, lad være med at være 100% åben om det men indiker tydeligt hvad det er I snakker om.
Lægen vil højst sandsynligt forstå og tilbyde hjælp eller information som kan hjælpe - og ellers har han tavshedpligt (og hvis du ikke direkte har sagt "jeg planlægger at hjælpe min mor af veje" er der ikke noget problem).

Du har min sympati, jeg håber i kommer igennem denne tid uden alt for meget besvær og finder en fornuftig person som kan være jer behjælpelig.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]