Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Jeg er oplyst af skærsildens flammer. Venter utålmodigt på helvedets barmhjertighed..
Hejsa. Kan i anbefale nogle gode coffeshops?
Omgivelserne er ligegyldige. Vi søger godt skunk og hash. Hehe..

Så kan i anbefale nogle coffeshops man ikke bør gå glip af, når man ligger turen forbi dammen?

Mvh Sexweedunder..

Junior medlem

Vil anbefale dig at kigge forbi http://www.coffeeshop.freeuk.com/ hvor du kan finde reviews på nærmest samtlige coffeeshops i hele Holland.

Undgå de alt for turistede steder, der er det tit lidt for pebret og kvaliteten følger desværre ikke med prisen, men langt de fleste steder i A'dam er et besøg værd.

Har I råd og er I erfarne rygere, så rul jer en isolatorjoint - det er det stærkeste der findes med et THC-niveau på op i mod 50 %, men det ligger også fra 20 til 60 euro grammet afhængig af kvalitet, men det kan man ikke få overalt.

Derudover er min personlige erfaring at flg. sorter (som også er i et rimeligt prisniveau 8-12 euro grammet) er pengene værd, men det er igen forskelligt fra CS til CS.

Weed:
White Widow (En ikke særlig dyr og rigtig behagelig plante - giv ikke mere end 9 euro grammet, så er det ripoff. Går også under navnene "Snowwhite" og "Scneewitje")
Silver Haze (Kvalitetsplante, som skal nydes i små doser, kan nemt koste 12 euro, men er som regel pengene værd fordi dosen ikke behøver, at være så stor)
Afghaan (En god klassiker, elsker den skævert :-))

Hash:
Isolator - læs ovenfor.
Nepal - det er helt sort og næsten gummiagtig i konsistensen, ligesom sort maroc, jeg gav 9 euro grammet for det sidst, men det var heller ikke i A'dam, men en mindre hollandsk by - rigtig god ryger.

Ovenstående er kun personlige erfaringer, og jeg har lagt fra prøvet alt. Kan I købe en joint med pure weed, så gør det, men pas på, for det slår utrolig hårdt.

God tur - Jeg er slet slet ikke misundelig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hehe.... Isolator...
Tror du mener Ice-O-Lator :-)

Det er ikke en speciel hash, men bare et mærke på et redskab der bruges når man fjerner trichomes fra plantematerialet til at lave hash med.
God hash lavet med eksempelvis Ice-O-Lator poser kan få en THC-procent helt op imod de 100 (teoretisk, selvfølgelig. Det er meget svært at nå 100% i praksis), og ikke bare 50, grundet de forskellige maskestørrelser i poserne. Det sikrer en fordeling af trichomes alt efter kvalitet.
50% THC er i øvrigt ikke specielt meget når man snakker rigtig hash, den procent skulle gerne være en del højere =)

Så når coffee shops skriver det er Ice-O-Lator hash, så er det bare hash der er lavet vha. Ice-O-Lator poserne og refererer i bund og grund slet ikke til hvad det er for noget hash - kun metoden der er brugt til at lave det.
White Widow og Snow White er i øvrigt ikke den samme plante. Men de er dog i tæt familie med hinanden :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Hvis du kan finde den der hedder bushdoctor så er den herlig, bortset fra at man skal passe på ikke at vælte ned fra deres trapper, den er i 3-etager så hut jeg hvisker og de sælger god fed i 2g. poser (kun 2 g.'s). Der er fed musik, old school hip-hop og reggae.

Næsten lige ved siden af bushdoctor ligger Smokeys (jeg har boet på et hostel som ligger lige ovenover, derfor brugte jeg meget tid derinde), som ikke er ligeså meget værd, men personalet er helt fantastisk, jeg kom til at spise nogle svampe og besvimede, blev slået ned af imaginære sorte flyvende søm, da de uheldigvis smed noget tramp på anlægget (det havde de ikke gjort tidligere), personalet var meget overbærende og hjalp min ven med at få mig op på hostellet igen.

Abraxas er en coffeeshop der generelt har gode anmeldelser og som bliver kaldt meget turistvenlig, efter min mening var det et kedeligt atmosfæretomt sted, som jeg nok vil undgå i fremtiden, men deres tjald var godt!

Dedikeret medlem

green place er must try!

http://www.coffeeshop.freeuk.com/GreenPlace.html

Junior medlem

Geografisk sted: Jeg er oplyst af skærsildens flammer. Venter utålmodigt på helvedets barmhjertighed..
Mange tak. Regner med at spendere størstedelen af mine penge på ice, osv, for mine buddys siger at weeden i amsterdam ikke når mit eget til sokkeholderne. Og white widow er et turn-off - silver haze skal dog prøves!

(Hjemmelavet) ice og ryst ryger jeg vel kun 10-15gr af om året, så det er jo straks langt mere interessant at gå på jagt efter ekstrakter end skunk :D Og vi skal kun afsted i 3 dage, så der skal ikke spares på pengene :)

Men jeg takker for svarene. Greenplace og Bushdoktor er noteret, hvis der dukker flere op, vil jeg notere det, og slæbe det med på en liste, så jeg ikke bare havner på de mest synlige(og måske dårliste) steder..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, langt det meste weed i Amsterdam skulle faktisk være ret skuffende, hvis man er vant til at gro selv eller har adgang til røg fra en hjemmedyrker. Men de gængse brugere plejer at blive overrasket :lol:
Men ligefrem at sige al weed i Amsterdam er under par, er nok at overdrive ret meget. Der er så mange coffee shops at man umuligt kan nå at prøve dem alle, medmindre man bor der :lol:
Så i og med du kommer med intentioner om at ryge hash, så ville jeg kigge nærmere på Tweede Kamer hvis jeg var dig. De fokuserer mere på hash end weed, plus de har et godt rygte for høj kvalitets hash.

Som sagt findes der dog stadig nogle coffee shops der sælger imponerende weed. Eksempelvis Barney's der har vundet High Times Cannabis Cup flere gange for bedste cannabis. Helt sikkert et kig værd :-)
Nogle af dem tager håndværket seriøst og gror noget rigtig godt weed. Bulldog er en af de gamle rotter og også en joint eller to værd.

Og så vil jeg virkelig, virkelig anbefale jer at tjekke de her coffee shops ud jeg nævner nu, bare for hyggens og synets skyld. Kan godt være deres weed og hash måske ikke er noget særligt (jeg ved det ikke), men atmosfæren og udseendet er allerede nok til at gøre dem besøgsværdige: Abraxas, Dampkring, Greenhouse, Homegrown Fantasy og La Tertulia (her er det mere udsigten og hyggen der gør sig gældende).

Det skal siges jeg ikke har prøvet at ryge på nogle af de nævnte coffee shops, men jeg kan sige god for kvaliteten i forhold til hvad venner (der er vant til god kvalitet i forvejen), internetanmeldelser, fora, lokalbefolkning osv. fortæller mig.

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan varmt anbefale Blue bird, af en coffe shop i indre Amsterdam har de yderst rimelige priser og et meget stort udvalg af grønt og brunt. Her behøver du ikke give 20€ for et gram god ryger.
En anden De Rokerij er meget turistet men har imo også et godt udvalg til rimelige priser, fint til at købe lidt med videre fra.

Jeg går ud fra det er okay at linke:
http://www.coffeeshop.freeuk.com/BlueBird.html
http://www.coffeeshop.freeuk.com/Rokerij.html

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil anbefale Katzu coffeeshop - lidt ude for centrum og mest besøgt at lokale stamgæster, men meget seriøse omkring deres varer og udvalg og meget imødekommende overfor nye gæster. Samtidig ligger Katzu i et lille handelskvarter men en masse kulørte boder med tøj, sko mad mm. så det er absolu gåturen værd.

Junior medlem

Tak for svar. Kan se de fleste ligger i eller nær centrum, det er jo et plus. Så har vi lidt at gå efter..

Kender et par stykker der er blevet gevaldigt skuffede over weeden, men de havde heller ikke forberedt sig eller spurgt lokale. De er draget afsted med en forventning om at alt weeden er bedre end det her i byen. Haha.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg var ofte på en coffeeshop som hedder Rusland, efter sigende én af de allerførste coffeshops i Amsterdam, de havde et udemærket udvalg og ganske fornuftige priser ifht. mange andre coffeshops omkring centrum og red light district.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
hvad er aldersgræsen er for at gå på coffeshop er det 18 eller 21?

Moderator
Brugeravatar

18. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
okay tak :D sorry for offtopic var bare lige i tvivl

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]